abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87244424
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, en als jagers zo graag op katten willen jagen, geef ze dan ook de plicht om de lijken te scannen zodat ze de eigenaar kunnen gaan betalen.
Betalen? Voor wat? Ga jij ook geld verhalen op een automobilist die je kat platrijd dan?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:52:54 #52
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244454
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk: zodat de eigenaar kan betalen.
Nee, de jager maakt het eigendom van iemand kapot en daar betaalt ie maar voor. Dat is de wet, dat een kat niet buiten mag lopen staat niet in de wet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:53:23 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244470
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Betalen? Voor wat? Ga jij ook geld verhalen op een automobilist die je kat platrijd dan?
Een ongeluk of doelbewust dood/kapot maken, hmm.
pi_87244525
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef KingOfMars het volgende:
Gelukkig hebben we straks de animal cops! Die rekent wel af met dit boeventuig.
En wie rekent af met het tuig die hun katten laat rond lopen?
Wordt daar ook iets voor in het leven geroepen?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:55:23 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244546
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof je kat niet op tig miljoen andere manieren dood kan gaan door buiten te lopen :')
Ja, er wordt gejaagd. Ja, het kan voorkomen dat je kat omgelegd wordt. Ja, dat heet een risico. Jij wil zo nodig je kat naar buiten gooien? Prima, face the consequences.
En als je jaagt op iemands eigendom heb je je plicht om een schadevergoeding te betalen. Ja, dat heet een risico. Jij wil zo nodig jagen? Prima, face the consequences.
pi_87244571
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Een ongeluk of een ongeluk tijdens werkzaamheden, hmmmmmmm.

Tis vrij simpel. Jij laat je beest buiten lopen en stelt hem bloot aan risico`s, waaronder de jacht. Als je daarmee niet om kan gaan, dan neem je geen kat. Niet de hele wereld gaat zich aanpassen omdat iemand een kat neemt, dat is een beetje absurd natuurlijk. Maar dat weet je zelf ook wel :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:56:08 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87244572
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:52 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, de jager maakt het eigendom van iemand kapot en daar betaalt ie maar voor. Dat is de wet, dat een kat niet buiten mag lopen staat niet in de wet.
Verwilderde katten mogen afgeschoten worden. Als je je huiskat buiten laat lopen neem je bewust het risico dat deze per ongeluk voor een verwilderde kat wordt aangezien. Tough luck.
Huilen dan.
pi_87244578
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Het is niet doelbewust afmaken van een huiskat, maar een wilde kat, die, bij hoge uitzondering, wel eens een huiskat kan zijn, net zo goed een ongeluk dus.
pi_87244598
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

En als je jaagt op iemands eigendom heb je je plicht om een schadevergoeding te betalen. Ja, dat heet een risico. Jij wil zo nodig jagen? Prima, face the consequences.
Niemand 'wil' jagen, er wordt gewoon opdracht gegeven tot het reduceren van de populatie van beest <A>. Als je dat niet snapt, tja.
pi_87244618
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Verwilderde katten mogen afgeschoten worden. Als je je huiskat buiten laat lopen neem je bewust het risico dat deze per ongeluk voor een verwilderde kat wordt aangezien. Tough luck.
Dat

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:56 schreef Casos het volgende:

[..]

Het is niet doelbewust afmaken van een huiskat, maar een wilde kat, die, bij hoge uitzondering, wel eens een huiskat kan zijn, net zo goed een ongeluk dus.
En dat dus.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:57:14 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87244619
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik zeg alleen dat het ook een ontsnapte kat kan zijn. En het zou niet de eerste kat zijn die een half jaar kwijt is, en dus een half jaar buiten rondloopt. En wed maar dat de jager hem dan als wild ziet.
Je kan moeilijk aan iedere loslopende kat een opsporing verzocht-uitzending gaan wijden om uit te zoeken of die kat nu wel of niet "ontsnapt" is natuurlijk. Verantwoordelijkheid van de eigenaar. Achteraf even scannen mag natuurlijk wel gedaan worden. En daarna de rekening naar de eigenaar sturen.
Huilen dan.
pi_87244668
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan moeilijk aan iedere loslopende kat een opsporing verzocht-uitzending gaan wijden om uit te zoeken of die kat nu wel of niet "ontsnapt" is natuurlijk. Verantwoordelijkheid Nalatigheid van de eigenaar.
Even verbeterd.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:58:58 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87244700
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Even verbeterd.
Vaak bewuste keuze toch? Want "DAT IS NATUUR!!!!! :( !!!"

:') .

Ach, en gemakzucht ook wel ja.
Huilen dan.
pi_87244725
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vaak bewuste keuze toch? Want "DAT IS NATUUR!!!!! :( !!!"

:') .
Behoorlijk verstoord wereldbeeld heb je dan als kateigenaar zijnde, als je denkt dat een kat tussen auto`s, bussen, vrachtwagens en jagers in zijn 'natuurlijke' omgeving rond aan het lopen is :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:00:19 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244745
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet.
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niemand 'wil' jagen, er wordt gewoon opdracht gegeven tot het reduceren van de populatie van beest <A>. Als je dat niet snapt, tja.
Ja, wat is dat nu weer voor bullshit dan. Jagers die het niet leuk vinden om te jagen, sinds wanneer. met een uitzondering her en der.
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan moeilijk aan iedere loslopende kat een opsporing verzocht-uitzending gaan wijden om uit te zoeken of die kat nu wel of niet "ontsnapt" is natuurlijk. Verantwoordelijkheid van de eigenaar. Achteraf even scannen mag natuurlijk wel gedaan worden. En daarna de rekening naar de eigenaar sturen.
Loop niet te doen alsof ik achterlijk ben, ik gaf zelf aan dat ze de lijken moeten scannen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:00:56 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244765
En niet zo achterlijk hier hè, ik ben tegen loslopende katten.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:01:28 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87244786
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Behoorlijk verstoord wereldbeeld heb je dan als kateigenaar zijnde, als je denkt dat een kat tussen auto`s, bussen, vrachtwagens en jagers in zijn 'natuurlijke' omgeving rond aan het lopen is :')
Probeer ze dat maar eens aan hun verstand te praten.
Huilen dan.
pi_87244792
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef KingOfMars het volgende:
Gelukkig hebben we straks de animal cops! Die rekent wel af met dit boeventuig.
Nee hoor, een jager mag legaal een kat afknallen als hij het idee heeft dat [de te beschieten kat] verwilderd is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:01:55 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87244803
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Loop niet te doen alsof ik achterlijk ben, ik gaf zelf aan dat ze de lijken moeten scannen.
Ik gaf alleen maar aan dat ik het op dat punt met je eens ben :') .

quote:
Weten we, kusje .
Huilen dan.
pi_87244820
quote:
Gelukkig, ik begon al bijna laatdunkend over je te denken.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:04:08 #71
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244897
Maar kom op zeg. Als mijn kat ontsnapt en voor de loop van een geweer eindigt kun je toch ook wel snappen dat ik dat niet zie als risico van het vak?
pi_87244918
Paar maanden geleden liepen we in het bos met de honden toen we schoten hoorden.
Voorbijgangers zeiden tegen ons dat we onze honden aan de riem moesten doen omdat ze aan het jagen waren en als er dan per ongeluk een hond in de weg staat... is het jammer voor de hond!

Wist dus ook niet dat ze dat bij ons deden en vraag me ook niet waarop ze aan het jagen waren maar het gebeurd meer dan je denkt.
pi_87244968
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:04 schreef Harajuku. het volgende:
Maar kom op zeg. Als mijn kat ontsnapt en voor de loop van een geweer eindigt kun je toch ook wel snappen dat ik dat niet zie als risico van het vak?
Waarom niet? Dat doe je toch ook als hij 6 rubberbanden van een tientons-truck over hem heen krijgt? Er schuilen buiten de voordeur nu eenmaal gevaren, groot, klein, realistisch, onrealistisch.
pi_87244983
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik zeg alleen dat het ook een ontsnapte kat kan zijn. En het zou niet de eerste kat zijn die een half jaar kwijt is, en dus een half jaar buiten rondloopt. En wed maar dat de jager hem dan als wild ziet.
Iedereen heeft het over zijn kat, maar het zijn ook de jagers zijn diertjes die worden vermoord door een kat van iemand anders die in een gebied loopt waar de jager geld voor betaalt. Verder heeft de jager ook nog eens het voordeel dat hij er héél wat meer moeite voor doet om een perfect uitgebalanceerd gebied te creeëren waarbij de dieren en de diversiteit voorop staan.

De meeste jagers bekijken het dan ook nog eens emotioneel, in het voordeel van de eigenaar van de kat en proberen zo goed mogelijk uit te sluiten dat ze een kat schieten die niet verwilderd is. Ze accepteren dus al huiskatten en willen natuurlijk een goede band met de omgeving (de mensen die daar wonen). Of denk je echt dat de jagers voorbij gaan aan het feit dat die katten ook een gezin hebben. En de kans groot is dat die kat geliefd zou kunnen zijn door bijvoorbeeld een stel jonge kinderen?

Ik zou mij meer druk maken om mensen binnen de bebouwde kom. Mensen die katten vergiftigen. Ik weet zeker dat honden (bij ons in de tuin al 5x voorgekomen) of auto's vaker zorgen voor het vroegtijdig overlijden van een kat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')