quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Rekkie het volgende:
Katten horen dan ook niet ongecontroleerd buiten te lopen.
klopt helemaal.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:54 schreef Salvad0R het volgende:
En ijsberen horen in kooien in dierentuinen zeker.
Godver de godver! Stel, je gaat lekker achteraf wonen zodat je je katten buiten kunt laten lopen waar niemand er last van heeft en waar ze niet het risico lopen om door slechte mensen als jij te grazen genomen te worden.... worden ze overhoop geschoten door een klootzak met een jachtgeweer. Daar word ik echt ziek van.Die dieren hebben evenveel recht om te leven en rond te lopen als jij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb niet eens een tuin maar de arrogantie van katteneigenaren m.b.t. dit soort dingen
[..]
dat dekt precies de lading
Maar als er niemand is die die chips uitleestquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn die huiskatten gechipt, dus je kunt je afvragen wie er pech heeft. De kat niet want die is dood, de jager wel want die is gewoon schadeplichtig.
Goeie vergelijking hoor.... huisdieren met wilde dieren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:54 schreef Salvad0R het volgende:
En ijsberen horen in kooien in dierentuinen zeker.
Een beetje compost tussen je half dooie planten kan geen kwaad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Goeie vergelijking hoor.... huisdieren met wilde dieren.
Jij snapt het.
Overigens vind ik het prima dat katten buiten komen maar niet in mijn tuin.
De planten gaat juist dood door dat gezeik en geschijt van die beesten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:08 schreef Skaai het volgende:
[..]
Een beetje compost tussen je half dooie planten kan geen kwaad.
Dan deugt de volgorde van handelen niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar als er niemand is die die chips uitleest
Nou ik weet het niet hoor, er piesen en schijten al jarenlang katten in de tuin van mijn ouders en er is nog nooit een plant van doodgegaanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
De planten gaat juist dood door dat gezeik en geschijt van die beesten.
Dus nee dank je
Ja maar dat zijn niet mijn planten dus leuk voor je ouders hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nou ik weet het niet hoor, er piesen en schijten al jarenlang katten in de tuin van mijn ouders en er is nog nooit een plant van doodgegaan.
Vaak is dat wel mogelijk. Je jaagt hem bijvoorbeeld met de hond de boom in en je knalt zo'n beestje zo de boom uit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef Franneh het volgende:
[..]
Wat betreft die jagers.. ik hoop dan alleen maar dat ze goed schieten en dat zo een beest geen pijn hoeft te lijden.
Jagers kennen vaak het jachtgebied wel en weten wie waar woont en wat voor dieren ze hebben. Het is ook niet eventjes zo van: o, ik denk dat ik een verwilderde kat zie, ik knal hem neer.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Godver de godver! Stel, je gaat lekker achteraf wonen zodat je je katten buiten kunt laten lopen waar niemand er last van heeft en waar ze niet het risico lopen om door slechte mensen als jij te grazen genomen te worden.... worden ze overhoop geschoten door een klootzak met een jachtgeweer. Daar word ik echt ziek van.Die dieren hebben evenveel recht om te leven en rond te lopen als jij.
Jij bent echt slecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is ook het probleem met de kloof tussen de stad (waar juist veel natuurorganisaties zitten) en het platteland (waar veel echte natuurliefhebbers zitten, in mijn ogen). Zolang het een donsig vachtje heeft en het je in de ogen aan kan kijken is het helemaal geweldig.
En het vangen van katten op het platteland? Wat een zwaktebod. Nu ineens wel zeker, terwijl jagers al tijden aangeven dat het uit de hand loopt en dat wij richting Australië gaan. En ja, als dit zo doorgaat wordt het dan dus ook nog veel erger dan Australië. Waarom? Omdat Australië nog wel grote, aaneengesloten natuurgebieden kent. Hier in Nederland is dat niet meer mogelijk, de aankomende paar jaar.
Sowieso, verwilderde katten vangen, behelpen en dan weer de natuur in gooien? Zie je het gebeuren? De operatie zal te inmens zijn, symptoombestrijding en ook nog eens de killerkwaliteiten van een kat (die soms wel boven de 20 kan worden) in de natuur. Die wil je hier niet in de natuur hebben. Die kat heeft gewoon te veel kwaliteiten voor de natuur in Nederland.
Zie je het gebeuren? Dat gebeurt al.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:17 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Sowieso, verwilderde katten vangen, behelpen en dan weer de natuur in gooien? Zie je het gebeuren? De operatie zal te inmens zijn, symptoombestrijding en ook nog eens de killerkwaliteiten van een kat (die soms wel boven de 20 kan worden) in de natuur. Die wil je hier niet in de natuur hebben. Die kat heeft gewoon te veel kwaliteiten voor de natuur in Nederland.
Ik dacht alleen in de stad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zie je het gebeuren? Dat gebeurt al.
Alsof je kat niet op tig miljoen andere manieren dood kan gaan door buiten te lopenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:47 schreef Harajuku. het volgende:
Het zal verder allemaal best, maar als mijn kat een keer ontsnapt en doodgeschoten zou worden, nou nou nouJe kunt nooit 100% zeker weten of de kat die daar rondloopt wild is of niet, en ik vind het nogal lullig om katten met baasjes op te offeren voor 'the greater good'
Je bedoelt natuurlijk: zodat de eigenaar kan betalen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, en als jagers zo graag op katten willen jagen, geef ze dan ook de plicht om de lijken te scannen zodat ze de eigenaar kunnen gaan betalen.
Uiteraard, maar ik zeg alleen dat het ook een ontsnapte kat kan zijn. En het zou niet de eerste kat zijn die een half jaar kwijt is, en dus een half jaar buiten rondloopt. En wed maar dat de jager hem dan als wild ziet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
De kans dat je kat "een keer ontsnapt" en meteen doodgeschoten wordt is rather klein natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |