Bron:http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154858765quote:(Novum) - Jagers schieten ieder jaar tussen de achtduizend en dertienduizend katten dood. Dat concludeert De Telegraaf woensdag uit cijfers van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.
Jagen op verwilderde katten is legaal. De Dierenbescherming schat dat er in Nederland tienduizenden rondzwerven. De Noord-Brabantse afdeling van de Partij voor de Dieren greep dierendag aan om de jacht op katten aan de kaak te stellen.
Het is volgens de partij onmogelijk altijd juist in te schatten of een kat is verwilderd of niet. Een woordvoerder van de jagersvereniging erkent in de krant dat het voorkomt dat per ongeluk een huiskat wordt afgeschoten, maar dat zou slechts incidenteel gebeuren.
Van de ruim zestienhonderd katten die tussen april vorig jaar en april dit jaar in Noord-Brabant zijn afgeschoten, is er volgens de partij geen één gecontroleerd op een chip. Er zouden genoeg alternatieven zijn. Zo zou de Dierenbescherming de katten met een val kunnen vangen.
Daar gaat dit niet over, ik heb het topic niet geopend voor de stokpaardjes van kattenhatersquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Salatrel het volgende:
ja leuk man al die katten die naar buiten gelaten worden en vervolgens bij andere mensen in de tuin gaan zitten schijten. van mij mogen ze allemaal afgeschoten worden
JA inderdaad waren zou je je kat niet binnen houden of aan de lijn!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Bron:http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154858765
Alleen om dit soort berichten al zou je toch je kat niet buiten laten?
En waarom chippen we eigenlijk als zowel de dierenambulances, als de asiels en dit soort figuren de chips toch niet aflezen?
Dat je je zo enorm druk kan maken om een beestje wat zn behoefte in jouw tuintje doet dat je het beestje iets aan zou willen doen terwijl het beestje niet eens bewust is wat een tuintje is. Zegt meer iets over jou dan over dat beestje.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Salatrel het volgende:
ja leuk man al die katten die naar buiten gelaten worden en vervolgens bij andere mensen in de tuin gaan zitten schijten. van mij mogen ze allemaal afgeschoten worden
ik heb niet eens een tuin maar de arrogantie van katteneigenaren m.b.t. dit soort dingenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat je je zo enorm druk kan maken om een beestje wat zn behoefte in jouw tuintje doet dat je het beestje iets aan zou willen doen terwijl het beestje niet eens bewust is wat een tuintje is. Zegt meer iets over jou dan over dat beestje.
dat dekt precies de ladingquote:JA inderdaad waren zou je je kat niet binnen houden of aan de lijn!
Als een hond los loopt dan kun je een boete krijgen, de poep moet je zelf nog opruimen ook.
Een kat + eigenaar kan doen en laten wat ie wil
en dan ook nog gaan klagen als er naast de 1000-den wilde katten een verdwaalde huiskat zit.
LEKKER BINNEN HOUDEN DUS
Een kat ruimt het ook op .. die begraaft hetquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:02 schreef MrNiles het volgende:
[..]
JA inderdaad waren zou je je kat niet binnen houden of aan de lijn!
Als een hond los loopt dan kun je een boete krijgen, de poep moet je zelf nog opruimen ook.
Een kat + eigenaar kan doen en laten wat ie wil
en dan ook nog gaan klagen als er naast de 1000-den wilde katten een verdwaalde huiskat zit.
LEKKER BINNEN HOUDEN DUS
Want jij vind het normaal dat een andermans kat bij mij in mijn tuin schijt dan?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat je je zo enorm druk kan maken om een beestje wat zn behoefte in jouw tuintje doet dat je het beestje iets aan zou willen doen terwijl het beestje niet eens bewust is wat een tuintje is. Zegt meer iets over jou dan over dat beestje.
Nou, geen idee dus, ik was net even aan het zoeken. Ik wist niet eens dat er hier in de buurt ook gejaagd werdquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:00 schreef Casos het volgende:
Hoeveel jachtgebieden zijn er eigenlijk in NL? Waar wordt er het meest gejaagd? Op de veluwe? Of juist in de weilanden?
Dit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Lees het bericht nog eens en probeer het opnieuw.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:10 schreef tho_Omas het volgende:
De jagersvereniging verklaart dat er tussen de 8000 en 13000 katten worden doodgeschoten, maar tegelijkertijd gaat het om een incident? Ik weet niet hoeveel jagers er zijn in Nederland, maar bij mij in de straat lopen ze niet rond te buksen.
Ik accepteer het dat beesten die niet bewust zijn van menselijke zaken hun behoefte doen waar ze dat doen. Dit zijn vogels, knaagdieren, katten en alles wat je maar kan bedenken. Honden zijn vaak aangelijnd en kunnen gecorrigeerd worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:07 schreef Rekkie het volgende:
Want jij vind het normaal dat een andermans kat bij mij in mijn tuin schijt dan?
Echt?
Ik accepteer het niet. Als een eigenaar zo asociaal is dat hij zijn kat geen grenzen leert, dan kan de kat in kwestie een reactie verwachten van mij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik accepteer het dat beesten die niet bewust zijn van menselijke zaken hun behoefte doen waar ze dat doen. Dit zijn vogels, knaagdieren, katten en alles wat je maar kan bedenken. Honden zijn vaak aangelijnd en kunnen gecorrigeerd worden.
Verder kan je dieren wel iets leren, dus als een bepaalde kat continu in je tuin schijt is bijvoorbeeld een waterpistool een correctiemiddel waarbij de kat op een gegeven moment doorheeft dat hij niet op jouw terrein moet komen.
Blijkbaar zijn die huiskatten gechipt, dus je kunt je afvragen wie er pech heeft. De kat niet want die is dood, de jager wel want die is gewoon schadeplichtig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:13 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Lees het bericht nog eens en probeer het opnieuw.
Die paar huiskatten die afgeschoten worden hebben gewoon pech, het staat in het niet bij de problemen van een jachtverbod komen kijken.
Jij gaat ervan uit dat die kat van tevoren weet dat het jouw tuin is. Snap je dat dat niet mogelijk is? Als je een kat straft (bijvoorbeeld met een waterpistool) dan weet hij dat hij niet op de plek moet komen waar hij gestraft wordt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:16 schreef Rekkie het volgende:
Ik accepteer het niet. Als een eigenaar zo asociaal is dat hij zijn kat geen grenzen leert, dan kan de kat in kwestie een reactie verwachten van mij.
Daar komt bij dat ik een kat echt niet iets ga leren hoor, het is verdorie mijn kat niet,
Wel mijn tuin en daar heeft het gewoon uit te blijven.
Tuurlijk snap ik dat maar ik dat geval moet de eigenaar zorgen dat het niet gebeurt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:19 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat die kat van tevoren weet dat het jouw tuin is. Snap je dat dat niet mogelijk is? Als je een kat straft (bijvoorbeeld met een waterpistool) dan weet hij dat hij niet op de plek moet komen waar hij gestraft wordt.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Rekkie het volgende:
Katten horen dan ook niet ongecontroleerd buiten te lopen.
klopt helemaal.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:54 schreef Salvad0R het volgende:
En ijsberen horen in kooien in dierentuinen zeker.
Godver de godver! Stel, je gaat lekker achteraf wonen zodat je je katten buiten kunt laten lopen waar niemand er last van heeft en waar ze niet het risico lopen om door slechte mensen als jij te grazen genomen te worden.... worden ze overhoop geschoten door een klootzak met een jachtgeweer. Daar word ik echt ziek van.Die dieren hebben evenveel recht om te leven en rond te lopen als jij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb niet eens een tuin maar de arrogantie van katteneigenaren m.b.t. dit soort dingen
[..]
dat dekt precies de lading
Maar als er niemand is die die chips uitleestquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn die huiskatten gechipt, dus je kunt je afvragen wie er pech heeft. De kat niet want die is dood, de jager wel want die is gewoon schadeplichtig.
Goeie vergelijking hoor.... huisdieren met wilde dieren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:54 schreef Salvad0R het volgende:
En ijsberen horen in kooien in dierentuinen zeker.
Een beetje compost tussen je half dooie planten kan geen kwaad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Goeie vergelijking hoor.... huisdieren met wilde dieren.
Jij snapt het.
Overigens vind ik het prima dat katten buiten komen maar niet in mijn tuin.
De planten gaat juist dood door dat gezeik en geschijt van die beesten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:08 schreef Skaai het volgende:
[..]
Een beetje compost tussen je half dooie planten kan geen kwaad.
Dan deugt de volgorde van handelen niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar als er niemand is die die chips uitleest
Nou ik weet het niet hoor, er piesen en schijten al jarenlang katten in de tuin van mijn ouders en er is nog nooit een plant van doodgegaanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
De planten gaat juist dood door dat gezeik en geschijt van die beesten.
Dus nee dank je
Ja maar dat zijn niet mijn planten dus leuk voor je ouders hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nou ik weet het niet hoor, er piesen en schijten al jarenlang katten in de tuin van mijn ouders en er is nog nooit een plant van doodgegaan.
Vaak is dat wel mogelijk. Je jaagt hem bijvoorbeeld met de hond de boom in en je knalt zo'n beestje zo de boom uit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef Franneh het volgende:
[..]
Wat betreft die jagers.. ik hoop dan alleen maar dat ze goed schieten en dat zo een beest geen pijn hoeft te lijden.
Jagers kennen vaak het jachtgebied wel en weten wie waar woont en wat voor dieren ze hebben. Het is ook niet eventjes zo van: o, ik denk dat ik een verwilderde kat zie, ik knal hem neer.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Godver de godver! Stel, je gaat lekker achteraf wonen zodat je je katten buiten kunt laten lopen waar niemand er last van heeft en waar ze niet het risico lopen om door slechte mensen als jij te grazen genomen te worden.... worden ze overhoop geschoten door een klootzak met een jachtgeweer. Daar word ik echt ziek van.Die dieren hebben evenveel recht om te leven en rond te lopen als jij.
Jij bent echt slecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is ook het probleem met de kloof tussen de stad (waar juist veel natuurorganisaties zitten) en het platteland (waar veel echte natuurliefhebbers zitten, in mijn ogen). Zolang het een donsig vachtje heeft en het je in de ogen aan kan kijken is het helemaal geweldig.
En het vangen van katten op het platteland? Wat een zwaktebod. Nu ineens wel zeker, terwijl jagers al tijden aangeven dat het uit de hand loopt en dat wij richting Australië gaan. En ja, als dit zo doorgaat wordt het dan dus ook nog veel erger dan Australië. Waarom? Omdat Australië nog wel grote, aaneengesloten natuurgebieden kent. Hier in Nederland is dat niet meer mogelijk, de aankomende paar jaar.
Sowieso, verwilderde katten vangen, behelpen en dan weer de natuur in gooien? Zie je het gebeuren? De operatie zal te inmens zijn, symptoombestrijding en ook nog eens de killerkwaliteiten van een kat (die soms wel boven de 20 kan worden) in de natuur. Die wil je hier niet in de natuur hebben. Die kat heeft gewoon te veel kwaliteiten voor de natuur in Nederland.
Zie je het gebeuren? Dat gebeurt al.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:17 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Sowieso, verwilderde katten vangen, behelpen en dan weer de natuur in gooien? Zie je het gebeuren? De operatie zal te inmens zijn, symptoombestrijding en ook nog eens de killerkwaliteiten van een kat (die soms wel boven de 20 kan worden) in de natuur. Die wil je hier niet in de natuur hebben. Die kat heeft gewoon te veel kwaliteiten voor de natuur in Nederland.
Ik dacht alleen in de stad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zie je het gebeuren? Dat gebeurt al.
Alsof je kat niet op tig miljoen andere manieren dood kan gaan door buiten te lopenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:47 schreef Harajuku. het volgende:
Het zal verder allemaal best, maar als mijn kat een keer ontsnapt en doodgeschoten zou worden, nou nou nouJe kunt nooit 100% zeker weten of de kat die daar rondloopt wild is of niet, en ik vind het nogal lullig om katten met baasjes op te offeren voor 'the greater good'
Je bedoelt natuurlijk: zodat de eigenaar kan betalen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, en als jagers zo graag op katten willen jagen, geef ze dan ook de plicht om de lijken te scannen zodat ze de eigenaar kunnen gaan betalen.
Uiteraard, maar ik zeg alleen dat het ook een ontsnapte kat kan zijn. En het zou niet de eerste kat zijn die een half jaar kwijt is, en dus een half jaar buiten rondloopt. En wed maar dat de jager hem dan als wild ziet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
De kans dat je kat "een keer ontsnapt" en meteen doodgeschoten wordt is rather klein natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |