abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 11:50:35 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87240376
quote:
(Novum) - Jagers schieten ieder jaar tussen de achtduizend en dertienduizend katten dood. Dat concludeert De Telegraaf woensdag uit cijfers van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.

Jagen op verwilderde katten is legaal. De Dierenbescherming schat dat er in Nederland tienduizenden rondzwerven. De Noord-Brabantse afdeling van de Partij voor de Dieren greep dierendag aan om de jacht op katten aan de kaak te stellen.

Het is volgens de partij onmogelijk altijd juist in te schatten of een kat is verwilderd of niet. Een woordvoerder van de jagersvereniging erkent in de krant dat het voorkomt dat per ongeluk een huiskat wordt afgeschoten, maar dat zou slechts incidenteel gebeuren.

Van de ruim zestienhonderd katten die tussen april vorig jaar en april dit jaar in Noord-Brabant zijn afgeschoten, is er volgens de partij geen één gecontroleerd op een chip. Er zouden genoeg alternatieven zijn. Zo zou de Dierenbescherming de katten met een val kunnen vangen.
Bron:http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154858765

Alleen om dit soort berichten al zou je toch je kat niet buiten laten?
En waarom chippen we eigenlijk als zowel de dierenambulances, als de asiels en dit soort figuren de chips toch niet aflezen? :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_87240457
ja leuk man al die katten die naar buiten gelaten worden en vervolgens bij andere mensen in de tuin gaan zitten schijten. van mij mogen ze allemaal afgeschoten worden
pi_87240472
Als je op het platteland woont, maar in de grote stad heb je dat risico niet lijkt mij. Ik zie ze hier iig nooit jagers rondlopen.

En dat is idd een van de risico's van je kat buiten laten lopen, maar je weet zelf wel of je in een jachtgebied woont.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 11:58:58 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87240614
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Salatrel het volgende:
ja leuk man al die katten die naar buiten gelaten worden en vervolgens bij andere mensen in de tuin gaan zitten schijten. van mij mogen ze allemaal afgeschoten worden
Daar gaat dit niet over, ik heb het topic niet geopend voor de stokpaardjes van kattenhaters :W
pi_87240674
Hoeveel jachtgebieden zijn er eigenlijk in NL? Waar wordt er het meest gejaagd? Op de veluwe? Of juist in de weilanden?
pi_87240726
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Bron:http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154858765

Alleen om dit soort berichten al zou je toch je kat niet buiten laten?
En waarom chippen we eigenlijk als zowel de dierenambulances, als de asiels en dit soort figuren de chips toch niet aflezen? :{
JA inderdaad waren zou je je kat niet binnen houden of aan de lijn!
Als een hond los loopt dan kun je een boete krijgen, de poep moet je zelf nog opruimen ook.
Een kat + eigenaar kan doen en laten wat ie wil
en dan ook nog gaan klagen als er naast de 1000-den wilde katten een verdwaalde huiskat zit.
LEKKER BINNEN HOUDEN DUS
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:03:00 #7
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_87240762
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef Salatrel het volgende:
Dat je je zo enorm druk kan maken om een beestje wat zn behoefte in jouw tuintje doet dat je het beestje iets aan zou willen doen terwijl het beestje niet eens bewust is wat een tuintje is. Zegt meer iets over jou dan over dat beestje.

Als k jou was zou k een glazen bak om je huis en tuin heen maken om je af te schermen van alles wat er van buitenaf op jouw terrein zou kunnen komen. Maar dan moet je vast weer iets anders zoeken om je ontzettend druk over te maken..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_87240839
Katten horen dan ook niet ongecontroleerd buiten te lopen.
pi_87240841
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dat je je zo enorm druk kan maken om een beestje wat zn behoefte in jouw tuintje doet dat je het beestje iets aan zou willen doen terwijl het beestje niet eens bewust is wat een tuintje is. Zegt meer iets over jou dan over dat beestje.
ik heb niet eens een tuin maar de arrogantie van katteneigenaren m.b.t. dit soort dingen :')

quote:
Als een hond los loopt dan kun je een boete krijgen, de poep moet je zelf nog opruimen ook.
en dan ook nog gaan klagen als er naast de 1000-den wilde katten een verdwaalde huiskat zit.
LEKKER BINNEN HOUDEN DUS
dat dekt precies de lading
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:06:04 #10
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_87240885
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:02 schreef MrNiles het volgende:

[..]

LEKKER BINNEN HOUDEN DUS
Een kat ruimt het ook op .. die begraaft het
Frysk bloed tsjoch op!
pi_87240937
quote:

[..]

Want jij vind het normaal dat een andermans kat bij mij in mijn tuin schijt dan?
Echt?
pi_87241054
De jagersvereniging verklaart dat er tussen de 8000 en 13000 katten worden doodgeschoten, maar tegelijkertijd gaat het om een incident? Ik weet niet hoeveel jagers er zijn in Nederland, maar bij mij in de straat lopen ze niet rond te buksen.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 12:10:17 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87241059
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:00 schreef Casos het volgende:
Hoeveel jachtgebieden zijn er eigenlijk in NL? Waar wordt er het meest gejaagd? Op de veluwe? Of juist in de weilanden?
Nou, geen idee dus, ik was net even aan het zoeken. Ik wist niet eens dat er hier in de buurt ook gejaagd werd :N
pi_87241073
Wanneer beginnen ze aan de honden??
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87241091
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:10 schreef DroogDok het volgende:
Wanneer beginnen ze aan de honden??
Los lopende honden wel te verstaan.
pi_87241106
Mijn vader knalt er ook aardig wat per jaar af. Vooral in een gebied waar veel bootjesvaarder komen. Daar ontsnappen er genoeg per jaar. Buiten het seizoen natuurlijk, het is nou niet zo dat er dan nog recreanten zijn.

Er wordt inderdaad alleen in buitengebieden gejaagd en het is bekend of de boer bijvoorbeeld een kat heeft. Verder zijn ze vaak goed te herkennen als verwilderde kat.

In de grote steden is het probleem echter veel groter. Afknallen heeft daar geen/amper nut. Dood daar een groep katten en de volgende dag is die plek alweer ingenomen door een nieuwe groep. Hier is het handiger om de groep onvruchtbaar te maken, zodat ze wel hun eigen territorium behouden.
pi_87241127
Katten, Honden, Duiven, Ratten, allemaal doodschieten _O_
pi_87241139
quote:

[..]

Dit.

Ik begrijp trouwens wel goed dat als je geen kattenliefhebber bent of niet van dieren houdt je het super vervelend kan vinden.
Het is alleen erg jammer dat de meeste mensen de katten/dieren erop aankijken in plaats van de baasjes.

Hoe dan ook hou ik mijn katten in ieder geval wel binnen.. in de tuin mogen ze aan een tuigje en dat vinden ze zichtbaar prima.
Zo worden ze niet doodgereden en worden ze ook geen slachtoffer van mishandeling door mensen die een steekje los hebben.

Wat betreft die jagers.. ik hoop dan alleen maar dat ze goed schieten en dat zo een beest geen pijn hoeft te lijden.
pi_87241161
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:10 schreef tho_Omas het volgende:
De jagersvereniging verklaart dat er tussen de 8000 en 13000 katten worden doodgeschoten, maar tegelijkertijd gaat het om een incident? Ik weet niet hoeveel jagers er zijn in Nederland, maar bij mij in de straat lopen ze niet rond te buksen.
Lees het bericht nog eens en probeer het opnieuw.
Die paar huiskatten die afgeschoten worden hebben gewoon pech, het staat in het niet bij de problemen van een jachtverbod komen kijken.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:13:42 #20
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_87241177
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:07 schreef Rekkie het volgende:
Want jij vind het normaal dat een andermans kat bij mij in mijn tuin schijt dan?
Echt?
Ik accepteer het dat beesten die niet bewust zijn van menselijke zaken hun behoefte doen waar ze dat doen. Dit zijn vogels, knaagdieren, katten en alles wat je maar kan bedenken. Honden zijn vaak aangelijnd en kunnen gecorrigeerd worden.

Verder kan je dieren wel iets leren, dus als een bepaalde kat continu in je tuin schijt is bijvoorbeeld een waterpistool een correctiemiddel waarbij de kat op een gegeven moment doorheeft dat hij niet op jouw terrein moet komen.
B-FliP Youtube Channel
pi_87241280
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:13 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ik accepteer het dat beesten die niet bewust zijn van menselijke zaken hun behoefte doen waar ze dat doen. Dit zijn vogels, knaagdieren, katten en alles wat je maar kan bedenken. Honden zijn vaak aangelijnd en kunnen gecorrigeerd worden.

Verder kan je dieren wel iets leren, dus als een bepaalde kat continu in je tuin schijt is bijvoorbeeld een waterpistool een correctiemiddel waarbij de kat op een gegeven moment doorheeft dat hij niet op jouw terrein moet komen.
Ik accepteer het niet. Als een eigenaar zo asociaal is dat hij zijn kat geen grenzen leert, dan kan de kat in kwestie een reactie verwachten van mij.

Daar komt bij dat ik een kat echt niet iets ga leren hoor, het is verdorie mijn kat niet,
Wel mijn tuin en daar heeft het gewoon uit te blijven.
pi_87241305
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:13 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Lees het bericht nog eens en probeer het opnieuw.
Die paar huiskatten die afgeschoten worden hebben gewoon pech, het staat in het niet bij de problemen van een jachtverbod komen kijken.
Blijkbaar zijn die huiskatten gechipt, dus je kunt je afvragen wie er pech heeft. De kat niet want die is dood, de jager wel want die is gewoon schadeplichtig.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:19:57 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_87241404
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:16 schreef Rekkie het volgende:
Ik accepteer het niet. Als een eigenaar zo asociaal is dat hij zijn kat geen grenzen leert, dan kan de kat in kwestie een reactie verwachten van mij.

Daar komt bij dat ik een kat echt niet iets ga leren hoor, het is verdorie mijn kat niet,
Wel mijn tuin en daar heeft het gewoon uit te blijven.
Jij gaat ervan uit dat die kat van tevoren weet dat het jouw tuin is. Snap je dat dat niet mogelijk is? Als je een kat straft (bijvoorbeeld met een waterpistool) dan weet hij dat hij niet op de plek moet komen waar hij gestraft wordt.
B-FliP Youtube Channel
pi_87241647
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:19 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Jij gaat ervan uit dat die kat van tevoren weet dat het jouw tuin is. Snap je dat dat niet mogelijk is? Als je een kat straft (bijvoorbeeld met een waterpistool) dan weet hij dat hij niet op de plek moet komen waar hij gestraft wordt.
Tuurlijk snap ik dat maar ik dat geval moet de eigenaar zorgen dat het niet gebeurt.
Waarom moet katten überhaupt ongecontroleerd buiten lopen daar waar andere huisdieren dat niet moeten (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Ik ken genoeg kattenbezitters waarvan de katten niet in andermans tuin komen omdat die baasjes de verantwoordelijkheid wel nemen om het beestje dit te leren.

Dat ik als niet kattenbezitter de moeite zou moeten nemen om andermans katten iets te leren vind ik ronduit belachelijk.
pi_87241975
Ah, het is weer zover, de kat wel of niet naar buiten discussie. Alleen alle zure en haatdragende reacties hier zijn al meer dan genoeg voor mij om extreem dankbaar te zijn dat wij onze poezen veilig op het platteland hebben wonen. Daar waar er nog zoiets als verdraagzaamheid en noaberschap bestaat en waar buren niet bij elk wissewasje lopen te zeiken over elkaar en elkaars huisdieren. Onze poezen mogen daar vrij buiten lopen, net zoals die van de buren. En als er eentje van hun bij ons loopt of (oh nee, stel je voor!) in de tuin poept is dat geen drama. En andersom gelukkig ook niet. Mensen zouden eens iets verdraagzamer moeten zijn tegen elkaar. Hoe erg is het precies als er een keer een kat door je tuin loopt? Wat voor vreselijk drama is het als hij daar een keer poept? Er zijn mijns inziens wel ergere dingen te bedenken dat een kattenkeuteltje in je bloemenperkje.

En OT: misschien toch een idee dan om wat items uit die nieuwe Belgische wetgeving hier in te gaan voeren om het aantal verwilderde katten terug te dringen. Afschieten lijkt mij geen oplossing, vangen, castreren en weer terug plaatsen lijkt me veel nuttiger. En wellicht de dierenbescherming langs boerderijen en buitengebieden laten gaan om daar poezen ook gratis te laten helpen. Dan komt er ook eens een einde aan de ongebreidelde fok van 'boerderijkatten' en de bijbehorende verwilderde inteeltkolonies. Ik denk dat er daar namelijk nog heel wat te winnen valt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_87242429
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Rekkie het volgende:
Katten horen dan ook niet ongecontroleerd buiten te lopen.
:')
pi_87242458
En ijsberen horen in kooien in dierentuinen zeker.
pi_87242479
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:54 schreef Salvad0R het volgende:
klopt helemaal.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 12:57:04 #29
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_87242547
Mogen we dan ook verwilderde mensen doodschieten? Scheelt een hoop zwervers :).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_87242634
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik heb niet eens een tuin maar de arrogantie van katteneigenaren m.b.t. dit soort dingen :')
[..]

dat dekt precies de lading
Godver de godver! Stel, je gaat lekker achteraf wonen zodat je je katten buiten kunt laten lopen waar niemand er last van heeft en waar ze niet het risico lopen om door slechte mensen als jij te grazen genomen te worden.... worden ze overhoop geschoten door een klootzak met een jachtgeweer. Daar word ik echt ziek van.Die dieren hebben evenveel recht om te leven en rond te lopen als jij.
Jij bent echt slecht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:07:21 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87242887
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:17 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn die huiskatten gechipt, dus je kunt je afvragen wie er pech heeft. De kat niet want die is dood, de jager wel want die is gewoon schadeplichtig.
Maar als er niemand is die die chips uitleest :')
pi_87242898
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:54 schreef Salvad0R het volgende:
Goeie vergelijking hoor.... huisdieren met wilde dieren.

Jij snapt het.

Overigens vind ik het prima dat katten buiten komen maar niet in mijn tuin.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 13:08:21 #33
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_87242916
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Goeie vergelijking hoor.... huisdieren met wilde dieren.

Jij snapt het.

Overigens vind ik het prima dat katten buiten komen maar niet in mijn tuin.
Een beetje compost tussen je half dooie planten kan geen kwaad.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_87242987
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:08 schreef Skaai het volgende:

[..]

Een beetje compost tussen je half dooie planten kan geen kwaad.
De planten gaat juist dood door dat gezeik en geschijt van die beesten.
Dus nee dank je
pi_87243013
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:07 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar als er niemand is die die chips uitleest :')
Dan deugt de volgorde van handelen niet.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 13:12:08 #36
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_87243033
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:10 schreef Rekkie het volgende:

[..]

De planten gaat juist dood door dat gezeik en geschijt van die beesten.
Dus nee dank je
Nou ik weet het niet hoor, er piesen en schijten al jarenlang katten in de tuin van mijn ouders en er is nog nooit een plant van doodgegaan :').
pi_87243174
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nou ik weet het niet hoor, er piesen en schijten al jarenlang katten in de tuin van mijn ouders en er is nog nooit een plant van doodgegaan :').
Ja maar dat zijn niet mijn planten dus leuk voor je ouders hoor.

Daar komt bij dat mijn kinderen ook in mijn tuin spelen, dus daarom wil ik ze ook niet in mijn tuin.
Ik moet zeggen dat ik hier al geruime tijd geen kat heb gezien, dus of ze zijn dood of de bazen krijgen enigszins fatsoen.
pi_87243225
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef Franneh het volgende:

[..]

Wat betreft die jagers.. ik hoop dan alleen maar dat ze goed schieten en dat zo een beest geen pijn hoeft te lijden.
Vaak is dat wel mogelijk. Je jaagt hem bijvoorbeeld met de hond de boom in en je knalt zo'n beestje zo de boom uit.

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:59 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Godver de godver! Stel, je gaat lekker achteraf wonen zodat je je katten buiten kunt laten lopen waar niemand er last van heeft en waar ze niet het risico lopen om door slechte mensen als jij te grazen genomen te worden.... worden ze overhoop geschoten door een klootzak met een jachtgeweer. Daar word ik echt ziek van.Die dieren hebben evenveel recht om te leven en rond te lopen als jij.
Jij bent echt slecht.
Jagers kennen vaak het jachtgebied wel en weten wie waar woont en wat voor dieren ze hebben. Het is ook niet eventjes zo van: o, ik denk dat ik een verwilderde kat zie, ik knal hem neer.
De jager heeft een band met zijn gebied en zit 80% van de tijd alleen maar in zijn gebied te observeren. Dat snappen de meeste mensen niet. Die zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook het probleem met de kloof tussen de stad (waar juist veel natuurorganisaties zitten) en het platteland (waar veel echte natuurliefhebbers zitten, in mijn ogen). Zolang het een donsig vachtje heeft en het je in de ogen aan kan kijken is het helemaal geweldig.

En het vangen van katten op het platteland? Wat een zwaktebod. Nu ineens wel zeker, terwijl jagers al tijden aangeven dat het uit de hand loopt en dat wij richting Australië gaan. En ja, als dit zo doorgaat wordt het dan dus ook nog veel erger dan Australië. Waarom? Omdat Australië nog wel grote, aaneengesloten natuurgebieden kent. Hier in Nederland is dat niet meer mogelijk, de aankomende paar jaar.

Sowieso, verwilderde katten vangen, behelpen en dan weer de natuur in gooien? Zie je het gebeuren? De operatie zal te inmens zijn, symptoombestrijding en ook nog eens de killerkwaliteiten van een kat (die soms wel boven de 20 kan worden) in de natuur. Die wil je hier niet in de natuur hebben. Die kat heeft gewoon te veel kwaliteiten voor de natuur in Nederland.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:27:24 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87243552
Sneu voor die beesten maar katten horen helemaal niet buiten inderdaad. De meeste katteneigenaren hebben een gigantische plaat voor hun kop waardoor ze niet in willen zien wat voor schade en overlast die beesten veroorzaken.

Als je een kat buiten wil laten lopen zorg je maar dat hij dat op EIGEN terrein doet.
Huilen dan.
pi_87243578
'Collateral Damage' was het eerste wat in mij opkwam.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:28:06 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87243582
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:17 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Sowieso, verwilderde katten vangen, behelpen en dan weer de natuur in gooien? Zie je het gebeuren? De operatie zal te inmens zijn, symptoombestrijding en ook nog eens de killerkwaliteiten van een kat (die soms wel boven de 20 kan worden) in de natuur. Die wil je hier niet in de natuur hebben. Die kat heeft gewoon te veel kwaliteiten voor de natuur in Nederland.
Zie je het gebeuren? Dat gebeurt al.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87244034
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:28 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zie je het gebeuren? Dat gebeurt al.
Ik dacht alleen in de stad.
Ik bedoelde dus echt op het platteland.

Als mijn vader een verwilderde kat tegen komt die onvruchtbaar is gemaakt dan schiet hij hem alsnog af.
Het is niet zo dat dat beest dan ineens geen plaag meer is voor zijn omgeving.

De enige mensen die hier baat bij hebben zijn de boeren. Die zullen vast wel weer katten mogen vangen voor een fikse vergoeding. Zelfde als dat met die natuurbruggen die nu niet meer doorgaan. Daarvoor worden nu boeren gebruikt (die tegen vergoeding zeer waarschijnlijk) een wildstrook aan zullen leggen.
pi_87244121
er gaan meer jonge vogeltjes per jaar dood door katten dan door andere oorzaken.
dus het is puur schadebestrijding wat de jager doet.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:47:47 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244286
Het zal verder allemaal best, maar als mijn kat een keer ontsnapt en doodgeschoten zou worden, nou nou nou :') Je kunt nooit 100% zeker weten of de kat die daar rondloopt wild is of niet, en ik vind het nogal lullig om katten met baasjes op te offeren voor 'the greater good'
pi_87244363
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:47 schreef Harajuku. het volgende:
Het zal verder allemaal best, maar als mijn kat een keer ontsnapt en doodgeschoten zou worden, nou nou nou :') Je kunt nooit 100% zeker weten of de kat die daar rondloopt wild is of niet, en ik vind het nogal lullig om katten met baasjes op te offeren voor 'the greater good'
Alsof je kat niet op tig miljoen andere manieren dood kan gaan door buiten te lopen :')
Ja, er wordt gejaagd. Ja, het kan voorkomen dat je kat omgelegd wordt. Ja, dat heet een risico. Jij wil zo nodig je kat naar buiten gooien? Prima, face the consequences.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:50:32 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87244374
De kans dat je kat "een keer ontsnapt" en meteen doodgeschoten wordt is rather klein natuurlijk :') .
Huilen dan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:50:36 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244378
Oh, en als jagers zo graag op katten willen jagen, geef ze dan ook de plicht om de lijken te scannen zodat ze de eigenaar kunnen gaan betalen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:51:08 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87244398
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, en als jagers zo graag op katten willen jagen, geef ze dan ook de plicht om de lijken te scannen zodat ze de eigenaar kunnen gaan betalen.
Je bedoelt natuurlijk: zodat de eigenaar kan betalen.
Huilen dan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:51:29 #49
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87244412
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
De kans dat je kat "een keer ontsnapt" en meteen doodgeschoten wordt is rather klein natuurlijk :') .
Uiteraard, maar ik zeg alleen dat het ook een ontsnapte kat kan zijn. En het zou niet de eerste kat zijn die een half jaar kwijt is, en dus een half jaar buiten rondloopt. En wed maar dat de jager hem dan als wild ziet.
pi_87244418
Gelukkig hebben we straks de animal cops! Die rekent wel af met dit boeventuig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')