abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87240775
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Alsof alle moslims de tekst van de koran letterlijk nemen :')
Dat zijn dan geen echte moslims aangezien itt andere geloven de tekst in de koran letterlijk genomen moet worden en ook chronologisch. Als 2 dingen elkaar tegenspreken geldt het laatste.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:03:22 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_87240782
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee. Het was een onafhankelijkheidsstrijd gericht tegen het Verenigd Koninkrijk.
Ja, waar de protestanten mee heulen.
Yankee go home!
pi_87240784
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef Pool het volgende:

[..]

[..]

Maar zeggen dat hij zich iets kan voorstellen is toch geen prikkelende vraag stellen?

Maar goed, zo spannend is de opmerking helemaal niet. Meneer de rechter ligt nu wel enorm onder het vergrootglas.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87240785
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, maar Wilders beweert wel hetzelfde voor de koran. Het slaat dus nergens op.
Je kent de koran dus niet.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 12:03:39 #130
236264 crew  capricia
pi_87240789
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:01 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat klopt ook.
Hoewel ze soms zelf zeggen van niet, maar moslims mogen liegen tegen jou als westerling om de islam te beschermen.
Hoe weet jij dat dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87240793
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:01 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat klopt ook.
Hoewel ze soms zelf zeggen van niet, maar moslims mogen liegen tegen jou als westerling om de islam te beschermen.
Wat een grap. Zo heb jij altijd gelijk dus.

"De lucht is niet blauw, de lucht is groen. En als je buurman zegt dat dat niet zo is dan liegt hij, want ik heb die buurman wel eens vaker zien liegen."

Zo wordt iedere complottheorie geboren.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87240795
Schorsing tot 1:00 uur.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:04:02 #133
241662 Jian
Well, well, well
pi_87240809
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel he? Ze verzetten zich tegen de protestanten.
Welnee, hoe kom je erbij ?
pi_87240826
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Jian het volgende:

[..]

Welnee, hoe kom je erbij ?
je mag deze terreurbeweging ook wel als voorbeeld gebruiken heur
http://en.wikipedia.org/wiki/Lord%27s_Resistance_Army
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:04:42 #135
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87240831
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hij geeft toch impliciet een oordeel? Het was geen vraag.
Ik bedoel dat hardop 'meedenken' met een partij of aanwezig meestal gewoon door de beugel kan. Een rechter mag best empathie tonen en mens zijn. Dus als mr. Visser zegt "Ik kan me voorstellen dat de buurman zich hierdoor gepest voelt" of mr. Moors bij een filmpje met gruwelijke beelden zegt "Ik kan me voorstellen dat u dit niet wilt zien", dan is er helemaal niets aan het handje.
pi_87240835
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dan?
Dat staat in de koran.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:04:49 #137
3542 Gia
User under construction
pi_87240837
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:51 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat de problemen dan opgelost gaan worden door nieuwe regelgeving als het niemand raakt? Er zullen dus andere verboden/regels bedacht moeten worden om de problemen in Nederland op te lossen. Juist hiervoor zijn veel mensen angstig in, want wat zullen deze wetten zijn?
Wetgeving zal alleen gericht zijn op de problemen. Iemand die geen problemen veroorzaakt heeft er dus geen last van.
pi_87240891
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Leuk dat je dit erbij wil slepen, maar de grondslag van Ierse Onafhankelijkheidsoorlog was, hoe raad je het al, de onafhankelijkheid. Tegen de Britse overheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87240900
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een imam horen zeggen dat er verschillende moslims zijn, "de enige moslim is de moslim die de Koran volgt" hoor ik ze meestal zeggen.
Nog nooit gehoord van Ahmadiyya, Alevitisme, Ibadisme, Madhhab, Sjiisme, Soefisme, Soennisme?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:06:29 #140
241662 Jian
Well, well, well
pi_87240902
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, en? dat wil toch niet zeggen dat de Ira opereerde vanuit een religieus oogmerk.
pi_87240918
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:03 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Wat een grap. Zo heb jij altijd gelijk dus.

"De lucht is niet blauw, de lucht is groen. En als je buurman zegt dat dat niet zo is dan liegt hij, want ik heb die buurman wel eens vaker zien liegen."

Zo wordt iedere complottheorie geboren.
Precies.
En daarom neem je dat eerst met een korrel zout. Dan bekijk je voor een tijd de wereld met hoe moslims zich daarin beroeren en dan kom je tot de conclusie dat ze toch gebruik maken van die regel.

Het is niet zo moeilijk hoor. Links neemt zelfs nog makkelijker dan deze onderbouwing aan hoe dom rechts is.
pi_87240924
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een imam horen zeggen dat er verschillende moslims zijn, "de enige moslim is de moslim die de Koran volgt" hoor ik ze meestal zeggen.
Jongen, je hebt toch extremisten en moderne shit enzo. Het christendom heeft toch ook Nederlands Hervormd, Katholiek en Protestant. Die vatten alledrie de bijbel heel anders op en hebben hun eigen regeltjes (alleen hier om vind ik geloven al bullshit), en zo dus ook bij de Moslims.
pi_87240928
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Wetgeving zal alleen gericht zijn op de problemen. Iemand die geen problemen veroorzaakt heeft er dus geen last van.
Maar iemand die problemen geeft, maar bij wie de kop blijkbaar niet aanstaat volgens Wilders' paranoide gedachten, die wordt zwaarder gestraft. Want we worden liever neergestoken door blanke christelijke autochtonen. Dus die worden beloond met strafvermindering. Of zo.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:07:06 #144
3542 Gia
User under construction
pi_87240929
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:55 schreef Wijze_appel het volgende:
Mevrouw: "ik wil graag de zaal verlaten want ik wil de film niet zien"
Rechter Moors: "Dat kan ik me voorstellen"

Moors had moeten zeggen:"Je wist toch dat de film vertoont zou worden? Wat doe je hier dan?"

Als mensen nu nog willen beweren dat die poppenkast niet links is...
Dan moet ze verder ook haar bek houwen over die film.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:07:43 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_87240949
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:06 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, en? dat wil toch niet zeggen dat de Ira opereerde vanuit een religieuze oogmerk.
Zucht, het ging me er alleen maar om dat het onzin is om alle katholieken ter wereld als gevaarlijk weg te zetten omdat de IRA een gewelddadige katholieke organisatie is.
Yankee go home!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:08:05 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87240962
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:04 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik bedoel dat hardop 'meedenken' met een partij of aanwezig meestal gewoon door de beugel kan. Een rechter mag best empathie tonen en mens zijn. Dus als mr. Visser zegt "Ik kan me voorstellen dat de buurman zich hierdoor gepest voelt" of mr. Moors bij een filmpje met gruwelijke beelden zegt "Ik kan me voorstellen dat u dit niet wilt zien", dan is er helemaal niets aan het handje.
Dan hoop ik dat hij ook ergens toont dat zijn begrip op dat moment bij Wilders ligt.
pi_87240991
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:06 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Precies.
En daarom neem je dat eerst met een korrel zout. Dan bekijk je voor een tijd de wereld met hoe moslims zich daarin beroeren en dan kom je tot de conclusie dat ze toch gebruik maken van die regel.
Dus omdat er in Iran en Afghanistan moslim-radicalen zijn, wil mijn shoarmaboer op de hoek ook mijn kop afhakken, alleen laat hij dat niet merken? Wow, wat een logisch conclusie.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:08:59 #148
241662 Jian
Well, well, well
pi_87241001
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
Het was mijn vraag waar je geen antwoord op gaf, maar hem niet beantwoorden is hem beantwoorden, dus laat maar zitten ;)
pi_87241013
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Zucht, het ging me er alleen maar om dat het onzin is om alle katholieken ter wereld als gevaarlijk weg te zetten omdat de IRA een gewelddadige katholieke organisatie is.
Je kunt katholieke organisaties en moslims organisatie totaal niet met elkaar vergelijken zoals jij doet. Je denkt een punt te hebben omdat ze beide "religieuze grondslag" hebben.
Het geeft goed weer hoe brak je verdediging is.
pi_87241034
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:06 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Jongen, je hebt toch extremisten en moderne shit enzo. Het christendom heeft toch ook Nederlands Hervormd, Katholiek en Protestant. Die vatten alledrie de bijbel heel anders op en hebben hun eigen regeltjes (alleen hier om vind ik geloven al bullshit), en zo dus ook bij de Moslims.
Weer het punt:
De koran is heel anders dan de bijbel. In de koran staat expliciet dat je het letterlijk en chronologisch moet opvolgen. Het is het woord van god.

De bijbel is een collectie verhalen en gedragsregels die via via bij elkaar zijn geraapt en die een goede lijndraad zijn. Deze behoren niet letterlijk opgevolgd te worden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')