quote:Goed bezig StaliOp maandag 25 oktober 2010 23:58 schreef Stali het volgende:
Ik heb vanavond de grote jaarlijkse schoonmaak gehouden in mijn 100 literbakje.
Drie uur mee bezig geweest. Bodem vervangen en gelukkig wel driekwart water kunnen overhevelen in een speciekuip.
Vind het altijd zo klote om de vissen te vangen vanwege de stress. Viel met een beslagkan en een netje dit keer enorm mee.
De mist moet nog neerdalen. Heb wit zand gekocht dat door kalk niet zo best voor de plantjes schijnt te zijn. Zie het wel. Heb gezonde planten genoeg iig en heb e.e.a. voor de nacht buiten gezet.
quote:Ik heb ook wit (lichtgeel) zand. Planten doen het prima. Doe wel af en toe een tablet erin en ik voer bij met plantenvoeding.Op maandag 25 oktober 2010 23:58 schreef Stali het volgende:
De mist moet nog neerdalen. Heb wit zand gekocht dat door kalk niet zo best voor de plantjes schijnt te zijn. Zie het wel. Heb gezonde planten genoeg iig en heb e.e.a. voor de nacht buiten gezet.
quote:Wauw die ziet er gaaf uitOp dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit idd naar zo iets te kijken van juwel (of andere) zodat ik alles goed kan wegwerken. Heb meteen bodemplanten besteld zodat dat woensdag erin kan en ik eindelijk kan beginnen met opstartenNou moet ik gewoon maar eens vaart er achter zetten zodat ik eindelijk kan indraaien
quote:Zoiets wil ik ook..Op dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit idd naar zo iets te kijken van juwel (of andere) zodat ik alles goed kan wegwerken. Heb meteen bodemplanten besteld zodat dat woensdag erin kan en ik eindelijk kan beginnen met opstartenNou moet ik gewoon maar eens vaart er achter zetten zodat ik eindelijk kan indraaien
quote:aquarium rueckwandOp dinsdag 26 oktober 2010 13:58 schreef Stinosss het volgende:
Wat voor zoektermen gebruik je dan op Ebay.de?
quote:Twee netjes.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:23 schreef tliciouz het volgende:
Ik moet een vis er uit halen om apart te zetten, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid te pakken. Iemand tips?
quote:En je kunt het niet hermetisch afsluiten zodat daar geen water komt? Of is dat niet de bedoeling?Op donderdag 28 oktober 2010 21:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zo'n 3d achterwand is lastiger dan gedacht. Heb helemaal niet nagedacht dat de achterkant dus niet vlak is zodat je het makkelijker kan vastkitten. Ook moet er rekening gehouden worden met het lange stilstaande water achter de wand dus zou je bijv een mini stromingspompje achter je wand moeten hebben zodat je geen dood water gaat krijgen. Dus ik ben nog aan het overwegen hoe ik dat soort dingen moet oplossen
quote:Alles wegwerken gaat zeker lukken, alleen het bevestigen wordt lastig. Daar moet ik nog iets op bedenken.Op donderdag 28 oktober 2010 21:38 schreef stoeltafel het volgende:
Goed punt maar dit is toch niet met alle merken zo?
Je kan alles wel mooi weg werken.
quote:Dat gaat heel moeilijk of je moet purschuim gebruiken want de diepte van die 3d wanden aan de achterkant is ongeveer 3/4 cm.Op donderdag 28 oktober 2010 21:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
En je kunt het niet hermetisch afsluiten zodat daar geen water komt? Of is dat niet de bedoeling?
quote:Nog geen een eigenlijk, wilde er 1 kopen, had in al mijn enthousiasme er al 1 uitgezocht en toen ging ik even babbelen met een verkoper en die wees mij op deze dingen om rekening mee te houden. En toen ging ik twijfelen want 140 euro aan een achterwand uitgeven en nog geen idee hebben hoe je die dingen op moest lossen was een te grote gok
quote:Bij een reguliere dierenwinkel weet ik niet zeker. Vaak niet. Maar koop het anders via internet.Op woensdag 27 oktober 2010 17:39 schreef tliciouz het volgende:
Ik heb denk ik witte stip bij mijn vissen ontdekt. Kan ik daar bij de dierenwinkel een kuur voor halen?
quote:Zonde van je bodem. Maar kan me wel voorstellen dat je het helemaal zat werd. Heb hetzelfde gehad maar toen was het een gevecht tegen snor- en baardalg. Heb toen alle planten vervangen en heb het niet meer teruggehad. Terwijl er in feite verder niets veranderde in de bak. Bizar is dat.Op donderdag 28 oktober 2010 21:24 schreef ook_gek het volgende:
* ook_gek was helemaal klaar met dat draad alg.
Omdat ik geen vissen in me bak heb zitten omdat ik aan het opstarten was heb ik alles er uit getrokken. Grind weg gegooid planten tot het minimun ingesnoeit alles met de hand schoongemaakt en helemaal opnieuw begonnen.
Moet nu goed gaan![]()
ik houd jullie op de hoogte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |