Negatief, enkel als je daadwerkelijk schildwacht bent met de bijbehorende schouderband. Maar dat zul jij ongetwijfeld wel geweten hebben. Daarbuiten ben je enkel functioneel meerdere van diegenen die onder jouw opdrachtgever staan tot in hoeverre de strekking van jouw wachtopdracht gaat.quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:06 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Als ik de wacht loop kan ook ik een kolonel een bevel geven.
Sinds wanneer is een korporaal bij de landmacht Onderofficier? Daar heb ik nog nooit van gehoort?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
In mijn tijd was de KMS 24 maanden, dat is nu korter geworden, maar hoe lang het tegenwoordig is zou ik niet weten, ik hou dat niet zo bij.
[..]
Even voor jouw beeldvorming, elke korporaal is onderofficier, of hij nu van de KM, KL, KLU of Kmar is. Komt bij dat wij ook nog de zg. "leidinggevende korporaals" hebben, die feitelijk hetzelfde doen als de kplmarn.
[..]
Het systeem veranderd dus wel degelijk, want de marn1alg mag als kplmarnalg in de toekomst dus het kpl's verblijf in en hoeft niet meer in het caf rond te hangen. De kpl's die sgt worden mogen dus in het gouden bal komen. Of komt er nu een OC verblijf?
Koninklijk besluitquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een korporaal bij de landmacht Onderofficier? Daar heb ik nog nooit van gehoort?
Voor mij is een ieder die wel tot de KMar behoort...quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Voor mij is eenieder die niet tot de KMar behoort hetzelfde, gewoon een klant.
Heb dan ook de durf je zin af te makenquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:32 schreef demspec het volgende:
[..]
Voor mij is een ieder die wel tot de KMar behoort...
Ach, laat ook maar.
quote:
Is dit het koninklijk besluit waar esses steeds naar verwijst?quote:Voorwoord
Dit voorschrift is bestemd om bij de Koninklijke landmacht, de Koninklijk luchtmacht en de Koninklijke marechaussee bij de toepassing van het militair straf-, strafproces- en tuchtrecht te worden gevolgd. Dit voorschrift dient te worden toegepast naast de desbetreffende wetten alsmede de daarbij behorende uitvoeringsbepalingen.
Denk dat we daar wel een SC mee vol kunnen lullen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Heb dan ook de durf je zin af te maken
Ja, en daar kunnen jullie in jullie "vlootwijsheid" wat van vinden, echter eea is duidelijk omschreven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:47 schreef demspec het volgende:
Is dit het koninklijk besluit waar esses steeds naar verwijst?
Je kan natuurlijk ook te ver gaan.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, en daar kunnen jullie in jullie "vlootwijsheid" wat van vinden, echter eea is duidelijk omschreven.
We kunnen nog veul verder!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 07:38 schreef demspec het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook te ver gaan.
Zie quote van Esses, maar wees gvd blij dat een stel pleunen de kpl onderofficier noemt en dit kan aantonen met een KB. Normaal lopen jullie altijd te janken dat een kpl km/marn een ooff is en dat dat bij de KL/KLU niet gekocht wordt.quote:Maar kan je ook uitleggen waarom czsk niet in het voorwoord genoemd wordt?
Waarom?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het blijft een eng wereldje. Eng in de zin van in zichzelf gekeerd.
Wat een onzin!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het blijft een eng wereldje. Eng in de zin van in zichzelf gekeerd.
Die indruk krijg ik van deze hele discussie.quote:
Als burger zou je last hebben van een onderling geschil tussen de KM en KL/KLU vwb rangsverhoudingen??? Alsof ik als militair wakker zou liggen van het rangsverschil tussen de brandweerman en politie agent.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die indruk krijg ik van deze hele discussie.
En ik weet wel dat er meer beroepsgroepen zijn die dat ook zijn maar het leger zou van ons allemaal moeten zijn maar werkt daar op deze manier niet bepaald aan mee.
Ik heb geen last van het meningsverschil zelf.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als burger zou je last hebben van een onderling geschil tussen de KM en KL/KLU vwb rangsverhoudingen??? Alsof ik als militair wakker zou liggen van het rangsverschil tussen de brandweerman en politie agent.
Dus omdat er een "bedrijfs taaltje" wordt gesproken baart dat jou zorgen???? Alsof ik mee kan lullen met bv Thales...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb geen last van het meningsverschil zelf.
Het valt me op dat er zoveel jargon gesproken wordt dat het oncontroleerbaar wordt. Dat baart me zorgen.
Als ik eigenaar was van een bedrijf wil ik weten wat mijn personeel uitvreet.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus omdat er een "bedrijfs taaltje" wordt gesproken baart dat jou zorgen???? Alsof ik mee kan lullen met bv Thales...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |