de saus. en daarmee de smaak van de chips... die niet te verkrijgen zijn, zo populair.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:01 schreef Samson het volgende:
[..]
Heb je het nu over de chips of over de saus? De chips is namelijk lastig te verkrijgen momenteel.
quote:toch nog 1 stem voor de babi pangangOp woensdag 20 oktober 2010 16:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb net bij de AH de laatste zak bemachtigd. Vanavond ga ik m proberen. De babi panang heb ik wel al geprobeerd. Die was wel te doen.
quote:Ik denk dat het sowieso opzet isOp dinsdag 19 oktober 2010 22:04 schreef loecje het volgende:
ik begin idd ook te denken dat het tactiek is. hoor van meerdere winkels waar ik ernaar vraag dat ze minder joppie chips binnen krijgen dan van de andere twee smaken
quote:27. Elke deelnemer garandeert dat de inzending op generlei wijze inbreuk maakt op enig recht van derden, waaronder begrepen aan derden toebehorende intellectuele eigendomsrechten.
quote:Ze waren hier gisteren niet te vinden, ondanks langdurig zoeken bij het chipsschap.Op dinsdag 19 oktober 2010 20:48 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Ik werk bij de Dekamarkt, was in de aanbieding 2 voor 1 Euro.
quote:Waarom denk je dat joppie nergens te krijgen isOp woensdag 20 oktober 2010 17:40 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Volgens mij was het toch de gene die het meest verkocht werd, won?
Als dat zo is, is dat knap lullig voor joppie, want je kan hem zowat nergens krijgen. Op die manier kwijgen die andere 2 de meeste verkoop en/of stemmen.
quote:Ze liggen nog niet in het chips schap als het goed is. Alhoewel ik dit gister maar uit me zelf heb gedaan.Op woensdag 20 oktober 2010 17:21 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ze waren hier gisteren niet te vinden, ondanks langdurig zoeken bij het chipsschap.
Maar als ze in de aanbieding zijn liggen ze misschien elders.
Straks nog maar eens goed zoeken.
quote:In de super hier in de buurt stonden echt 20 dozen joppiechipsOp woensdag 20 oktober 2010 18:05 schreef kahlanamnell het volgende:
fuck zeg, 1 keer 1 zak joppie kunnen bemachtigen en die meuk is echt nergens meer te krijgen... wel 12 dozen babi pangang
quote:croky sateOp woensdag 20 oktober 2010 18:45 schreef DemonRage het volgende:
Nooit geproeft, nergens gezien... maar Croky Speciaal is ook wel een goed alternatief.
quote:vooral de eerste zak is erg lekker, die eet je in één keer opOp woensdag 20 oktober 2010 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag een zakje meegenomen, er was nieuwe aanvoer. Ben benieuwd
quote:Als die Sate net zo smaakt als al die ranzige nep sate smaken. Wij hebben onwijs lekkere petjel(geen idee hoe je het schrijft). Is gewoon het zelfde als pindasaus, maar dan gewoon echt onwijs lekker. Smaak niet zo gemisch als die ranzige sate van bijv Remia ozo. Smaakt het daar naar?Op woensdag 20 oktober 2010 20:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
die is lekker zeg! was ook tijdelijk zeker?
quote:nee nee, bij de plus is hij altijd te koop en hier ook bij de super de boer, al een jaar lang. Die is toch niet tijdelijk? Speciaal hadden ze hier eerst niet en nu wel overal, die is ook prima te doen trouwens.Op woensdag 20 oktober 2010 20:17 schreef FutureFairytale het volgende:
die is lekker zeg! was ook tijdelijk zeker?
quote:Inderdaad, ik vond het dus ook geen Joppie.Op donderdag 21 oktober 2010 09:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb die Joppie gisteren geprobeerd, niet vies maar geen Joppie. En die mango chili vond ik echt helemaal niks.
quote:Mijn god, hahahaha! Ik krijg ook gelijk zo'n typisch beeld van die vent en zijn vrouw...Op donderdag 21 oktober 2010 19:17 schreef Peter6000 het volgende:
Ze waren er.![]()
![]()
Ik vond het lekker, chips met een lichte mayo-smaak. Persoonlijk had ik die mayo-smaak nog wel een fractie sterker gewild, maar ik kan me deze keuze ook wel voorstellen.
Weet verder het verschil tussen mayo en joppiesaus niet, maar het zit volgens mij wel in dezelfde richting.
Patatje Joppie chips blijkt (volgens de verpakking) te zijn verzonnen door Peter uit Kudelstaart, en hij heeft hierbij de volgende motivatie ingestuurd:
Omdat ik dan niet meer bij nacht en ontij door mijn vrouw naar de snackbar word gestuurd om een patatje joppie te gaan halen.
En zo`n motivatie wint dan dus.
quote:Ik vind het wel degelijk joppie.Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond het dus ook geen Joppie.
quote:Ha fijn, weten we ook weer wat we niet moeten proberen...Op donderdag 21 oktober 2010 19:42 schreef Parlay het volgende:
Eindelijk de Joppie geproefd, de mango ook. Joppie was wel lekker, mosterdachtig. Mango rook naar rot fruit en smaakte zoet.Totaal niet pittig, misschien als je er drie zakken van op eet...... Ik had er maar een paar en wist wel genoeg.
quote:Ik vind het ook maar vaag, die joppiesaus kan je gewoon kopen in de supermarkt? Heb hier altijd een fles staanOp donderdag 21 oktober 2010 19:17 schreef Peter6000 het volgende:
Omdat ik dan niet meer bij nacht en ontij door mijn vrouw naar de snackbar word gestuurd om een patatje joppie te gaan halen.
En zo`n motivatie wint dan dus.
quote:die mango - chilli is verrassend lekker!Op donderdag 21 oktober 2010 19:44 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Ha fijn, weten we ook weer wat we niet moeten proberen...
Ik dacht dat het juist wel een bijzondere smaak zou zijn, out of the box enzo, maar
blijkbaar is dat niet altijd goed
quote:Mwah, wat dat betreft heb ik liever gewoon een zak waar je in kunt graaien zonder dat je mouwen gelijk de kleur van de chips aannemen...Op donderdag 21 oktober 2010 21:49 schreef kahlanamnell het volgende:
Ze moeten trouwens alle chips zo gaan verpakken, zak open en aan je mond zetten
quote:Ooh toch wel!!! Ik hoorde daar slechte dingen over, en ja, ik kan het idd gewoon proberen,Op donderdag 21 oktober 2010 20:54 schreef roos85 het volgende:
[..]
die mango - chilli is verrassend lekker!
voor de paar centen kan je het toch proberen?
quote:Ik heb de chips halverwege de zak maar op een bordje gegoten.Op donderdag 21 oktober 2010 21:49 schreef kahlanamnell het volgende:
Ze moeten trouwens alle chips zo gaan verpakken, zak open en aan je mond zetten
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 20:54 schreef roos85 het volgende:
[..]
die mango - chilli is verrassend lekker!
voor de paar centen kan je het toch proberen?
quote:Niet echt, aangezien diegene de rechten verkocht heeftOp vrijdag 22 oktober 2010 11:49 schreef emss het volgende:
zou de vrouw/man die de Joppie saus bedacht heeft deze smaak hebben ingezonden? Anders heeft zij natuurlijk wel recht op 50% van de prijs natuurlijk.
quote:volgens mij is het niet een persoon op zich, maar een bedrijf. Je hebt hier ook joppie currysaus namelijk in de winkel.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:49 schreef emss het volgende:
zou de vrouw/man die de Joppie saus bedacht heeft deze smaak hebben ingezonden? Anders heeft zij natuurlijk wel recht op 50% van de prijs natuurlijk.
quote:In Harlingen staat nog 2 dozen met joppie's, net 2 zakken gehaald. Gisteren hadden ze echt meer dan 10 dozen, dus dat gaat best hard.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:12 schreef zoalshetis het volgende:
lol overal is joppie uitverkocht. de schappen puilen uit met mango en 66.
quote:De Lay's sensations zijn wel een succes toch? De Thai Sweet Chili in ieder geval..Op zaterdag 23 oktober 2010 11:14 schreef Vork het volgende:
Net als al die andere 'nieuwe smaken' die telkens weer worden geïntroduceerd en binnen de kortste keren weer uit het assortiment zijn gehaald wegens tegenvallende resultaten.
quote:een handje cream and chives is lekker! een zak niet.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:40 schreef speknek het volgende:
Gisteren ook voor het eerst de Joppie geproefd. In het begin gaf het me even een onwelkome herinnering aan Cream and Chives, maar er zit een soort knoflook nasmaak aan die het verhelpt. Na een paar happen eigenlijk gewoon best aardige chips, zou het wel vaker kopen.
quote:Ja, die wel. Volgens mij zijn er ook wat private labels het hetzelfde idee verkrijgbaar. Dat is sowieso al een teken van succes.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:41 schreef speknek het volgende:
De Lay's sensations zijn wel een succes toch? De Thai Sweet Chili in ieder geval..
quote:lol. dat de winnende chips je moge bekoren.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Mijn vader heeft vandaag tot mijn grote verbazing een zak patatje joppie chips weten te bemachtigen. Ik trek hem vanavond wel even open.
quote:die van de britse supermarket marks & spencer zijn heerlijk. salt & vinegar.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:19 schreef Mylene het volgende:
Ik heb ze inmiddels geproefd en vind ze maar ranzig.
Ik wacht nog steeds op dat Lay's een keer zout en azijn op de Nederlandse markt brengt. Die van Kettle zijn niet te vreten.
quote:Heb ik toevallig nog een zak van liggen, meegenomen uit SpanjeOp zaterdag 23 oktober 2010 20:19 schreef Mylene het volgende:
Ik wacht nog steeds op dat Lay's een keer zout en azijn op de Nederlandse markt brengt. Die van Kettle zijn niet te vreten.
quote:Chips met een zout en azijnsmaak?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:19 schreef Mylene het volgende:
quote:De best verkochte smaak in Engeland.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:25 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Chips met een zout en azijnsmaak?![]()
quote:nogmaals. m&s.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
De best verkochte smaak in Engeland.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:23 schreef DanHardy het volgende:
Jullie zijn vieze chipsvreters! Dikke kakspaarders!
quote:http://cgi.ebay.com/Walke(...)b32cb7#ht_551wt_1141Op zaterdag 23 oktober 2010 20:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
De best verkochte smaak in Engeland.
[ afbeelding ]
quote:Sterkte, zet alvast een paar ramen open als je eraan begintOp zondag 24 oktober 2010 00:08 schreef Rnnz het volgende:
Vandaag de Babi Pangang gekocht, maar was eigenlijk op zoek naar de Joppie-versie (die dus ook hier uitverkocht is).
Morgen eens proberen.
quote:Die van Pringles vind ik wel erg lekker. Die van Kettle zijn idd goor.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:19 schreef Mylene het volgende:
quote:Ik vind 'm wel wat aan de zoete kant, maar hij is een stuk beter hachelbaar dan al die Lays finalisten met hun zooi.
quote:Ik kan niet zonder Salt en Vinegar. Reden waarom ik heel af en toe een zakje moet halen bij de expatshop. Beste chipssmaak ever.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:25 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Chips met een zout en azijnsmaak?![]()
quote:Hoezo niet? Beetje mixen met ingrediënten hoeft echt niet lang te duren. Het wachten op een geniale ingeving kan daarentegen jaren duren.Op maandag 25 oktober 2010 00:31 schreef Platina het volgende:
Alledrie de chipssmaken zijn kut. Maar dat is ook logisch want een nieuwe smaak ontwikkelen doe je niet in 3 maanden tijd.
quote:Blijf dit toch bijzonder vinden, net zelfs bij de benzinepomp ook alweer geen joppie te krijgen. Hoe kan een smaak nu winnen die bijna niet te koop is? Dan ga je er natuurlijk van uit dat ie steeds uitverkocht is, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat veel mensen (lees ik hier ook al) precies op het moment in de winkels komen dat ie net uitverkocht is. Dan ga ik er eerder vanuit dat ie helemaal niet aan is geleverd. Hoe kunnen mensen dan stemmen als ze het niet kunnen proeven? Je kunt trouwens beter de andere smaken proeven als waarschijnlijk Joppie straks toch een jaar in de winkel ligt en die andere niet meer....Op maandag 25 oktober 2010 11:48 schreef kahlanamnell het volgende:
Mijn broer werkt bij een groothandel en vertelde dit weekeinde dat jopie gaat winnen, die babi pangangs verkopen ze echter bijna niet
quote:Het is maar een smaak. De basis (chips) en de verschillende smaakelementen (kruiden, aroma's etc.) zijn al aanwezig. Een nieuwe smaak ontwikkelen kan dus heel snel gaan. Alleen het testen, met panels enzo, daar zal wel wat tijdswinst zijn geboekt. Dat mogen we nu met z'n allen doen.Op maandag 25 oktober 2010 00:31 schreef Platina het volgende:
Alledrie de chipssmaken zijn kut. Maar dat is ook logisch want een nieuwe smaak ontwikkelen doe je niet in 3 maanden tijd.
quote:Ja leveren is ook een probleem, hier in de super werd ie ook niet geleverd.Op maandag 25 oktober 2010 19:44 schreef Samson het volgende:
[..]
Blijf dit toch bijzonder vinden, net zelfs bij de benzinepomp ook alweer geen joppie te krijgen. Hoe kan een smaak nu winnen die bijna niet te koop is? Dan ga je er natuurlijk van uit dat ie steeds uitverkocht is, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat veel mensen (lees ik hier ook al) precies op het moment in de winkels komen dat ie net uitverkocht is. Dan ga ik er eerder vanuit dat ie helemaal niet aan is geleverd. Hoe kunnen mensen dan stemmen als ze het niet kunnen proeven? Je kunt trouwens beter de andere smaken proeven als waarschijnlijk Joppie straks toch een jaar in de winkel ligt en die andere niet meer....
quote:Goeie marketingOp maandag 25 oktober 2010 21:11 schreef speknek het volgende:
Het is natuurlijk een zichzelf versterkend effect, doordat ie constant uitverkocht is 1) denkt iedereen dat dat de smaak moet zijn en willen ze hem ook, 2) zodra hij weer binnen is kopen de eerste mensen er gelijk zoveel mogelijk van voordat ze weer op zijn.
Je ziet het effect ook bij de nieuwe Apple en Nintendo spullen, gelijk uitverkocht en daarom alleen maar meer gewild.
quote:Die joppies vliegen het distributiecentrum kennelijk uit. Ik weet het verder ook niet, had het hier even kort over toen mijn moeder vroeg of iemand al die joppies had geproefd. En als mijn moeder het al vraagtOp maandag 25 oktober 2010 19:44 schreef Samson het volgende:
Blijf dit toch bijzonder vinden, net zelfs bij de benzinepomp ook alweer geen joppie te krijgen.
quote:Dat is dus precies wat ik zei...Op maandag 25 oktober 2010 19:47 schreef Vork het volgende:
[..]
Het is maar een smaak. De basis (chips) en de verschillende smaakelementen (kruiden, aroma's etc.) zijn al aanwezig. Een nieuwe smaak ontwikkelen kan dus heel snel gaan. Alleen het testen, met panels enzo, daar zal wel wat tijdswinst zijn geboekt. Dat mogen we nu met z'n allen doen.
quote:Die van Burt's zijn goed, wel duur. Te koop bij de Plus. Heb toevallig net een salt en vinigar gekocht voor straksOp zondag 24 oktober 2010 19:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Die van Pringles vind ik wel erg lekker. Die van Kettle zijn idd goor.
quote:Wat dat betreft is chips net als condooms inderdaad!Op donderdag 28 oktober 2010 15:30 schreef Gripper het volgende:
Ik hoop wel dat als ie wint (moet haast wel) Lays m ook in ribbel uitvoering gaat maken. Die zijn net wat lekkerder dan de dunne standaard flieberchips.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |