FOK!forum / Sport Algemeen / In 2011 weer een Nederlander in de F1?
IkWilbertdinsdag 5 oktober 2010 @ 11:08
quote:
ROTTERDAM - Giedo van der Garde maakt steeds meer kans op een stoeltje in de Formule 1 voor het nieuwe seizoen. Volgens zijn manager heeft in de provincie Utrecht geboren coureur, afgelopen seizoen actief in de opstapklasse GP2, meerdere aanbiedingen op zak.

We hebben concrete aanbiedingen van twee teams", laat manager Jan Paul ten Hoopen vandaag weten in het AD. ,,Bij één team kunnen we zo tekenen, maar hebben we nog een partner nodig om het bedrag rond te krijgen."

Ten Hoopen wilde geen namen noemen, maar zal het in ieder geval niet over Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes en Williams hebben. Die ploegen hebben al twee coureurs bevestigd dat ze volgend seizoen voor hun ploeg rijden of staat op het punt om dat te doen.

Volgens de manager van de 25-jarige Van der Garde is de vaste rode lantaarndrager Hispania Racing geen optie. Lotus en Virgin lijken daardoor de meest logische opties voor Van der Garde.

,,Een ander team heeft voorgesteld Giedo volgend jaar als testrijder op te nemen, zodat hij in 2012 de Formule 1 in kan als coureur", gaat Ten Hoopen verder. ,,We praten in elk geval met de topmensen van de geïnteresseerde teams, dus op het allerhoogste niveau."

Ten Hoopen realiseert zich dat de financiën hoe dan ook bepalend zijn voor de kansen van Van der Garde. ,,Op dit moment wordt er in de Formule 1 vrij veel geld gevraagd, omdat de meeste teams blijkbaar toch geld nodig hebben om hun budget rond te krijgen."

Van der Garde eindigde afgelopen seizoen als zesde in de eindstand van de GP2. In 2009 werd hij zevende, maar won wel drie races. Die prestatie kon hij het jaar daarna niet evenaren. (RED)

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-Formule-1.dhtml
Ik hoop het, maakt het kijken een stuk leuker :)
Stokstaartdinsdag 5 oktober 2010 @ 11:12
Deze baas gaat het pas echt maken :
Nu al WK Kart :D

IkWilbertdinsdag 5 oktober 2010 @ 11:13
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:12 schreef Stokstaart het volgende:
Deze baas gaat het pas echt maken :
Nu al WK Kart :D

[ afbeelding ]
Dat duurt nog even, maar voor de toekomst zeker potentieel ^O^
admiraal_anaaldinsdag 5 oktober 2010 @ 11:13
Hij neemt in ieder geval een grote zak geld mee van zijn schoonpapa dus daarmee zijn ook zijn kansen vergroot :Y
In de tijd dat hij nog meedeed aan NK Kart competitie was het in ieder geval een sympathieke gezellige gast met maar 1 doel voor ogen: een stoeltje in de F1
Sallydinsdag 5 oktober 2010 @ 12:26
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij neemt in ieder geval een grote zak geld mee van zijn schoonpapa dus daarmee zijn ook zijn kansen vergroot :Y
In de tijd dat hij nog meedeed aan NK Kart competitie was het in ieder geval een sympathieke gezellige gast met maar 1 doel voor ogen: een stoeltje in de F1
Wie van de twee bovengenoemden bedoel je nou precies? :D

Nyck, of Giedo?
IkWilbertdinsdag 5 oktober 2010 @ 12:29
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Wie van de twee bovengenoemden bedoel je nou precies? :D

Nyck, of Giedo?
Giedo ;)
Z'n schoonpapa heeft aardig wat duiten...
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Boekhoorn
admiraal_anaaldinsdag 5 oktober 2010 @ 12:31
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Wie van de twee bovengenoemden bedoel je nou precies? :D

Nyck, of Giedo?
:Y idd Giedo
SjaakVilleneuvedinsdag 5 oktober 2010 @ 15:02
Max Verstappen ^O^
tong80dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:05
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij neemt in ieder geval een grote zak geld mee van zijn schoonpapa dus daarmee zijn ook zijn kansen vergroot :Y
In de tijd dat hij nog meedeed aan NK Kart competitie was het in ieder geval een sympathieke gezellige gast met maar 1 doel voor ogen: een stoeltje in de F1
Toch gek dat je daar niet wordt beoordeeld op je talent maar op het geld dat je meebrengt.

6e en 7e in de eindstand lijkt me niet het grootste talent.

:P
Big-Ernwoensdag 6 oktober 2010 @ 10:27
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:12 schreef Stokstaart het volgende:
Deze baas gaat het pas echt maken :
Nu al WK Kart :D

[ afbeelding ]
Giedo was volgens mij ook heel goed in de Karts. In de formule klasses ging het minder, dus het zegt wel wat, maar niet heel veel.
Mikkiewoensdag 6 oktober 2010 @ 10:33
Wat ik me dan afvraag... dan wint zo'n jongen een paar races, wordt dit jaar zesde. Waarom neemt zo'n F1-team dan niet de kampioen?
Big-Ernwoensdag 6 oktober 2010 @ 10:37
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:33 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan afvraag... dan wint zo'n jongen een paar races, wordt dit jaar zesde. Waarom neemt zo'n F1-team dan niet de kampioen?
Wat denk jezelf? Het antwoord is al gegeven! ;)
IkWilbertwoensdag 6 oktober 2010 @ 10:47
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:33 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan afvraag... dan wint zo'n jongen een paar races, wordt dit jaar zesde. Waarom neemt zo'n F1-team dan niet de kampioen?
Geld ;)
Mikkiewoensdag 6 oktober 2010 @ 10:56
Maar een kampioen of iemand in die top 5 moet toch ook geldschieters kunnen vinden? :{
Sallywoensdag 6 oktober 2010 @ 18:53
Wat dacht je van: 'een F1-team zoekt soms ook een duidelijke tweede coureur'?

* Sally herinnert zich 'tweede violen' Rubens Barrichello, Felipe Massa, Nelsinho Piquet, Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher, enz. enz.

Er zijn er vast veel meer uit het verleden op te noemen, maar deze namen komen zo in mij op als ik kijk naar mijn eigen 'bewuste' F1-historie.

Mijn belangstelling voor de Formule 1 is sinds najaar 1999 ontstaan: een toenmalige vriend die nota bene naar een F1-held vernoemd is, moest uiteraard alle F1-weekenden thuis voor de buis zitten... En wie mocht er verplicht meekijken (maar moest wel even gaarne d'r mond houden...?) :X
:+
tong80woensdag 6 oktober 2010 @ 21:28
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:33 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan afvraag... dan wint zo'n jongen een paar races, wordt dit jaar zesde. Waarom neemt zo'n F1-team dan niet de kampioen?
Dat zei ik al. Monney !

:P
Peterseliemanzondag 10 oktober 2010 @ 09:44
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:56 schreef Mikkie het volgende:
Maar een kampioen of iemand in die top 5 moet toch ook geldschieters kunnen vinden? :{
Die geldschieters liggen tegenwoordig niet meer voor het oprapen.
Schunckelstarzondag 10 oktober 2010 @ 09:49
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:33 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan afvraag... dan wint zo'n jongen een paar races, wordt dit jaar zesde. Waarom neemt zo'n F1-team dan niet de kampioen?
omdat je in een mindere auto soms meer indruk kunt maken dan een kampioen die veruit de beste wagen heeft.
kijk maar naar bijv. kobayashi.

al zal voor guido waarschijnlijk de factor geld wel heel erg mee tellen :')

hopelijk over een paar jaar nyck de vries en max verstappen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Schunckelstar op 10-10-2010 09:56:25 ]
vossszondag 10 oktober 2010 @ 09:54
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:12 schreef Stokstaart het volgende:
Deze baas gaat het pas echt maken :
Nu al WK Kart :D

[ afbeelding ]


Die gaat het maken en niet Nick _O_
admiraal_anaalzondag 10 oktober 2010 @ 18:46
Schoonvader van Giedo is goed voor 1,1 miljard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_Boekhoorn
Athlon64xzondag 10 oktober 2010 @ 21:13
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:33 schreef Mikkie het volgende:
Wat ik me dan afvraag... dan wint zo'n jongen een paar races, wordt dit jaar zesde. Waarom neemt zo'n F1-team dan niet de kampioen?
Sponsors Jos Verstappen kreeg ook problemen met sponsors
Xaobotnikmaandag 11 oktober 2010 @ 13:25
Degene die kampioen wordt is niet per definitie degene die het meeste potentieel heeft. En inderdaad, een dikke portemonnee is verre van irrelevant. Al denk ik dat Giedo het nog lastig gaat krijgen. Hij is typisch iemand die het echt van zijn portemonnee moest hebben (of althans die van zijn schoonvader). En hoewel dat voor alle Nederlanders sinds Verstappen geldt, is dit bij Giedo extra. Die heeft gewoon het talent niet van een Albers of Doornbos, en die twee kwamen ook al tekort. Dit heeft hij weten te compenseren met een nog dikkere portemonnee, maar een dikke portemonnee hebben zijn concurrenten voor een racezitje ook.
Big-Ernmaandag 11 oktober 2010 @ 13:54
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:25 schreef Xaobotnik het volgende:
Degene die kampioen wordt is niet per definitie degene die het meeste potentieel heeft. En inderdaad, een dikke portemonnee is verre van irrelevant. Al denk ik dat Giedo het nog lastig gaat krijgen. Hij is typisch iemand die het echt van zijn portemonnee moest hebben (of althans die van zijn schoonvader). En hoewel dat voor alle Nederlanders sinds Verstappen geldt, is dit bij Giedo extra. Die heeft gewoon het talent niet van een Albers of Doornbos, en die twee kwamen ook al tekort. Dit heeft hij weten te compenseren met een nog dikkere portemonnee, maar een dikke portemonnee hebben zijn concurrenten voor een racezitje ook.
Ik vind hem qua talent vergelijkbaar met Doornbos en Albers, maar dat is inderdaad niet genoeg. Niet voor de F1 tenminste.
Xaobotnikmaandag 11 oktober 2010 @ 15:10
Op grond van hun F3 prestaties zou ik Doornbos wel wat hoger inschatten. Verder haalde Doornbos met zijn prestaties in de toen nog F3000 een testzitje bij Jordan voor de laatste drie races, waar hij het mn. in Brazilië goed deed en sneller was dan vaste coureurs Heidfeld en Glock.

Maar goed, aan de andere kant bewijst een Kobayashi dat een goede pre-F1 carrière helemaal niet nodig is om het goed te doen in de hedendaagse F1. Ik ben er net helemaal over uit of dat positief of negatief is.
sasquatschmaandag 11 oktober 2010 @ 17:05
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Op grond van hun F3 prestaties zou ik Doornbos wel wat hoger inschatten. Verder haalde Doornbos met zijn prestaties in de toen nog F3000 een testzitje bij Jordan voor de laatste drie races, waar hij het mn. in Brazilië goed deed en sneller was dan vaste coureurs Heidfeld en Glock.

Maar goed, aan de andere kant bewijst een Kobayashi dat een goede pre-F1 carrière helemaal niet nodig is om het goed te doen in de hedendaagse F1. Ik ben er net helemaal over uit of dat positief of negatief is.
Niet alleen op basis van F3 maar ook van F3000 / GP2 prestaties. Albers scoorde hierin 0.0, terwijl Doornbos en Van der Garde overwinningen en podia scoorden.

En Van der Garde werd / wordt gezien als een talent. Na goede resultaten in de F3 (afgewisseld met veel (mechanische) pech) werd Van der Garde testrijder in de F1 (dankzij het geld van schoonpapa) en reed Formula Renauilt 3.5 waar hij met overmacht kampioen werd in 2008. Dus doet hij het dus eigenlijk nog beter. Goede resultaten in deze klasse leverden Vettel, Kubica en Alguersuari een Formule 1 zitje op.
Xaobotnikmaandag 11 oktober 2010 @ 18:00
Goed punt. Maar Van der Garde scoorde in de GP2 vooral in de sprintraces. Verder is het zeer gevarieerd wat er uit de worldseries van Renault/Nissan gekomen is. Een Kovalainen, Alonso en Kubica zijn zeer degelijke coureurs. Maar de meesten hebben een kort optreden of hoor je nooit meer wat van. Verder hadden de andere succesvolle Worldseries by Renault/Nissan coureurs goede prestaties in andere, meer sprekende klassen zoals de F3000, GP2, F3.

Maar goed, misschien dat Van der Garde een goede F1 coureur zou kunnen zijn. Mij kan het niet boeien. Ik zie mensen liever op eigen talent doorkomen. Bij Doornbos was dit voor een groot deel ook PR-talent. Maar die kop van een Van der Garde of Albers spreekt me gewoon niet aan. Daarbij maakte Albers ook nog een deel uit van dat kut-Spyker en tekende Van der Garde eerst bij Super Aguri om vervolgens ook bij dat Spyker te gaan. Dat allemaal vanuit het idee dat ze het bij Spyker allemaal wel even zouden doen.
Wafflemaandag 11 oktober 2010 @ 18:01
En in de races was Van der Garde meestal wel opvallend. Redelijk veel nette en goede acties. Ik denk dat hij wel geschikt is voor de F1. Hij heeft alleen echt moeilijk veel pech gehad en moet zich heel erg verbeteren met kwalificeren, want volgens mij was dat toch wel één van zijn zwaktes.
Big-Erndinsdag 19 oktober 2010 @ 21:34
Virgin Racing wordt steeds concreter voor Van der Garde
Het managementteam van Giedo van der Garde heeft gisteren de hele dag met Virgin Racing en Lotus F1 Racing gesproken. Dat schrijft het AD. Vooral Virgin Racing zou concreet zijn, het is ook het enige team dat een racestoeltje voor Van der Garde in de aanbieding heeft.

Daar moet echter wel wat tegenover staan. Jerome D'Ambrosio gokt ook op een zitje bij Virgin Racing en liet eerder al doorschemeren dat daar ongeveer vijf miljoen euro voor nodig is. Lotus F1 Racing biedt Van der Garde alleen een rol als test- en reserverijder met de mogelijkheid om in 2012 te promoveren tot racecoureur. Daarnaast hebben ook Force India en Williams belangstelling, maar daarbij gaat het om een rol als testrijder zonder verdere beloftes.
http://www.f1today.nl/201(...)r-van-der-garde.html
M.Melandridinsdag 19 oktober 2010 @ 23:23
Lijkt me een mooi team om te debuteren voor Giedo, in Glock heeft hij een goede teamgenoot :)
Big-Ernwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:51
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:23:19 schreef M.Melandri het volgende:
Lijkt me een mooi team om te debuteren voor Giedo, in Glock heeft hij een goede teamgenoot :)
Denk overigens niet dat het team aankomend seizoen veel verder naar voren zal komen. Ik zie Lotus de meeste progressie maken. Ik denk dat die volgend jaar weleens met een prima auto voor de dag kunnen komen. Ze hebben de middelen en de expertise.
vossswoensdag 20 oktober 2010 @ 17:14
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
M.Melandriwoensdag 20 oktober 2010 @ 18:47
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
Testcoureur is met de huidige reglementen totaal zinloos. Het beste voor Giedo is om gewoon een stoeltje naast Glock te bemachtigen, als hij Glock regelmatig weet te verslaan komt er vanzelf interesse van andere teams.
Wafflewoensdag 20 oktober 2010 @ 18:53
Sowieso geen testrijder worden volgens mij. Vooral niet als je voor dat stoeltje zal moeten betalen...
Xaobotnikdonderdag 21 oktober 2010 @ 17:06
Racen gaat natuurlijk altijd boven testen. Maar mocht racen niet mogelijk zijn, kun je er maar vast beter zijn, toch? Het is meestal ook wel te combineren met andere zaken.

Het is overigens wel zo dat in dit geval bij FI het niet gaat om het binnenharken van geld, zoals destijds wel het geval was bij Spyker.
Big-Erndonderdag 21 oktober 2010 @ 17:27
Testen zou geen optie moeten zijn. Je hebt er werkelijk geen ene zak aan. Racen of anders naar een andere aansprekende klasse.
sasquatschvrijdag 22 oktober 2010 @ 10:00
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:27 schreef Big-Ern het volgende:
Testen zou geen optie moeten zijn. Je hebt er werkelijk geen ene zak aan. Racen of anders naar een andere aansprekende klasse.
Nee, maar je hebt dan wel een connectie met een team. Dan leren ze je alvast kennen. :)

En natuurlijk combineren met racen in een andere (aansprekende) klasse.
Sinister-D-vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:13
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
Ik zou eerder voor Williams kiezen, ook reputatie gewijs. FI staat (nog) niet bekent als een neus voor talent te hebben. Williams toch al meer, en denk dat andere teams meer op de jonge gasten let wat Williams in hun bak zet, dan op een gast die in de Force India rijdt.
Big-Ernvrijdag 22 oktober 2010 @ 14:18
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik zou eerder voor Williams kiezen, ook reputatie gewijs. FI staat (nog) niet bekent als een neus voor talent te hebben. Williams toch al meer, en denk dat andere teams meer op de jonge gasten let wat Williams in hun bak zet, dan op een gast die in de Force India rijdt.
Met alle respect, maar Van der Garde moet het dan ook niet hebben van zijn talent, maar toch meer van zijn portemonnee. Hij heeft wel talent en kan ongetwijfeld hard rijden, maar zijn palmares is nu niet dusdanig dat hij F1 materiaal is. Dat zijn in mijn ogen toch de rijders met veel kampioenschappen op hun naam. F1 hoort ook alleen voor de allerbesten te zijn.
Sinister-D-vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:48
Klopt als een zwerende vinger, wil ook absoluut niet het tegenovergestelde bewijzen. Maar je moet wel een manier vinden om de F1 binnen te komen, en dan kan die wat pas echt bewijzen wat die waard is. En als die niet oppast krijgt ie de stempel van paydriver en dan ben je gezien natuurlijk.
kijk Koboyashi als recentste en mooi voorbeeld. Weinig laten zien in vorige klasses, GP2 was ook niets op het Asia WK na, en iedereen weet dat die tak van de klasse van mindere klasse is. Ook binnen gekomen via de steun en duiten van Toyota, en nu toch 1 van de smaakmakers van het veld, en doet het toch echt niet slecht.
Big-Erndonderdag 4 november 2010 @ 12:40
Van der Garde troeft D'Ambrosio af en tekent in Brazilië bij Virgin
Giedo van der Garde debuteert volgend jaar in de Formule 1. Dat is zo goed als zeker, meldt de Waalse krant La Libre. De Nederlander streed met de Belg Jerome D'Ambrosio om een racestoeltje bij Virgin Racing en Van der Garde komt als winnaar uit de strijd.

Van der Garde dankt de promotie naar de Formule 1 aan een beter gevulde buidel dan D'Ambrosio. Volgens La Libre heeft de Nederlander twee keer zoveel geld ter beschikking als de Belg. Van der Garde zou komend weekend op Interlagos bij de Grand Prix van Brazilië het contract bij Virgin Racing onderteken en vormt dan volgend jaar een duo met Timo Glock.
http://www.f1today.nl/201(...)zili-bij-virgin.html
franklopdonderdag 4 november 2010 @ 12:48
zou leuk zijn... hopelijk dat Virgin ook daadwerkelijk meer geld in hun auto heeft gestoken, zodat ze volgend jaar niet alleen veldvulling zijn..
IkWilbertdonderdag 4 november 2010 @ 16:24
Dit weekend maar even wachten dan... ik geloof het pas als de handtekening staat ;)
sasquatschvrijdag 12 november 2010 @ 11:41
quote:
Giedo van der Garde heeft zichzelf een goede dienst bewezen. Voor de ogen van de Formule 1-teambazen noteerde de Nederlander in Abu Dhabi de snelste tijd in de ochtendsessie van de GP2 Series.

Van der Garde uitkomend voor het Baraw Addax Team reed in de eindfase een snelle ronde van 1:50.600. Daarmee bleef hij iSport International coureurs Oliver Turvey en Davide Valsecchi voor.

Vrije training GP2 Series Abu Dhabi:

1. Giedo van der Garde Barwa Addax Team 1:50.600 12
2. Oliver Turvey iSport International 1:50.876 13
3. Davide Valsecchi iSport International 1:50.906 12
4. Sergio Perez Barwa Addax Team 1:51.013 13
...
15. Ho Pin Tung Racing Engineering 1:52.605 13
16. Pastor Maldonado Rapax 1:52.780 13
...
IkWilbertvrijdag 12 november 2010 @ 13:15
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Mooi visitekaartje.
Big-Ernzondag 14 november 2010 @ 14:55
wint seizoensafsluiter, Van der Garde drie maal bestraft
Davide Valsecchi heeft voor het eerst in twee jaar tijd een overwinning gescoord in de GP2 Series. De iSport-coureur bleef Rapax-rijder Luiz Razia voor en hiermee stelde Rapax de titel bij de teams veilig. Giedo van der Garde kende een zeer moeizame en teleurstellende race.

Valsecchi maakte een goede start en pakte meteen de derde plaats over vanaf zijn vierde stek. Hij reed vlak achter Romain Grosjean en Luiz Razia door de eerste bocht, waarbij Razia iets te wijd ging. Valsecchi plaatste meteen een aanval bij Grosjean en werd hierbij geholpen door Razia. De Rapax-coureur kwam weer agressief terug op de baan, waardoor Grosjean iets moest liften. Valsecchi kreeg hierdoor de leiding in handen, gevolgd door Razia.

De eerste positie van Valsecchi kwam nooit onder serieus gevaar, al werd het gat richting Razia nooit groter dan enkele seconden. Uiteindelijk had de Italiaan van iSport nog geen seconde voorsprong op Razia bij de finish. Grosjean eindigde het seizoen voor DAMS op het podium, terwijl Dani Clos en Josef Kral vierde en vijfde werden. Oliver Turvey eindigde als zesde en pakt zo het laatste punt van het seizoen. Hij bleef Brendon Hartley net voor, die hierdoor zijn eerste GP2-punt op een haar na mistte.

Giedo van der Garde kende een zeer beroerde race. De Nederlander moest de race vanaf de laatste startrij aanvangen en werd maar liefst drie maal bestraft met een drive through-penalty. Eerst voor een valse start, daarna voor het niet respecteren van de baanlimieten, waarna hij ook nog een drive through kreeg voor een te hoge snelheid in de pits.
http://www.f1today.nl/201(...)e-maal-bestraft.html

De eerste wedstrijd ook al tien plekken teruggezet omdat hij een rood licht had genegeerd. Zo is het hele seizoen al gegaan met hem. Deze man hoort absoluut niet in de F1 thuis. Dan maar geen landgenoot in de formule 1.
Eenskijkenzondag 14 november 2010 @ 15:19
niet zo slim van guido van der garde om 3 keer een drive thu penalty te krijgen :') zeker als de hele F1 wereld meekijkt..
CarlosJacqueszondag 14 november 2010 @ 15:23
Volgens mij is die v/d Garde net zo'n theezakje als Alberts. Ik denk dat we moeten wachten tot Max Verstappen oud genoeg is als we weer es wat Nederlands spektakel in de F1 willen zien. ^O^
sasquatschmaandag 15 november 2010 @ 11:59
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:55 schreef Big-Ern het volgende:
wint seizoensafsluiter, Van der Garde drie maal bestraft
Davide Valsecchi heeft voor het eerst in twee jaar tijd een overwinning gescoord in de GP2 Series. De iSport-coureur bleef Rapax-rijder Luiz Razia voor en hiermee stelde Rapax de titel bij de teams veilig. Giedo van der Garde kende een zeer moeizame en teleurstellende race.

Valsecchi maakte een goede start en pakte meteen de derde plaats over vanaf zijn vierde stek. Hij reed vlak achter Romain Grosjean en Luiz Razia door de eerste bocht, waarbij Razia iets te wijd ging. Valsecchi plaatste meteen een aanval bij Grosjean en werd hierbij geholpen door Razia. De Rapax-coureur kwam weer agressief terug op de baan, waardoor Grosjean iets moest liften. Valsecchi kreeg hierdoor de leiding in handen, gevolgd door Razia.

De eerste positie van Valsecchi kwam nooit onder serieus gevaar, al werd het gat richting Razia nooit groter dan enkele seconden. Uiteindelijk had de Italiaan van iSport nog geen seconde voorsprong op Razia bij de finish. Grosjean eindigde het seizoen voor DAMS op het podium, terwijl Dani Clos en Josef Kral vierde en vijfde werden. Oliver Turvey eindigde als zesde en pakt zo het laatste punt van het seizoen. Hij bleef Brendon Hartley net voor, die hierdoor zijn eerste GP2-punt op een haar na mistte.

Giedo van der Garde kende een zeer beroerde race. De Nederlander moest de race vanaf de laatste startrij aanvangen en werd maar liefst drie maal bestraft met een drive through-penalty. Eerst voor een valse start, daarna voor het niet respecteren van de baanlimieten, waarna hij ook nog een drive through kreeg voor een te hoge snelheid in de pits.
http://www.f1today.nl/201(...)e-maal-bestraft.html

De eerste wedstrijd ook al tien plekken teruggezet omdat hij een rood licht had genegeerd. Zo is het hele seizoen al gegaan met hem. Deze man hoort absoluut niet in de F1 thuis. Dan maar geen landgenoot in de formule 1.
Schijnt een rommeltje geweest te zijn bij de stewards van de GP2 race.

Dat rode licht kwam doordat baancommissarissen gebaarden dat hij door moest rijden en het was geen valse start. Dus blijven er twee van de vier straffen over die (misschien) terecht waren (dus nog steeds teveel).
Big-Ernmaandag 15 november 2010 @ 22:50
Deal McGregor en Williams speelt Van der Garde in de kaart
McGregor en het AT&T Williams F1 Team gaan ook de komende jaren nauw samenwerken. Sinds begin 2008 is het populaire kledingmerk actief als sponsor van het Britse Formule 1-team, maar de overeenkomst is verlengd met minimaal drie jaar. Het logo van het merk zal ook de komende seizoenen zichtbaar zijn op de bolides, helmen en overalls, waardoor er weer de nodige media-aandacht zal ontstaan. Dit is bovendien goed nieuws voor de Nederlander Giedo van der Garde, die al jarenlang ondersteunt wordt door McGregor.

McGregor zal opnieuw een stijlvolle Williams F1 by McGregor collectie ontwerpen, met onder meer petten, truien, jassen, polo's, schoenen en accessoires. Gedurende het seizoen zal het merk enkele speciale items naar buiten brengen, die betrekking hebben op een bepaalde periode of een unieke gebeurtenis uit de rijke historie van Williams. Jan Paul ten Hoopen, CEO bij McGregor, legde uit: "Deze verlenging van de samenwerking onderstreept ons geloof in de toekomst van de Formule 1, en Williams in het bijzonder, als een internationaal marketingplatform."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=28806

Arme Williams, het zal toch niet?
IkWilbertdinsdag 16 november 2010 @ 08:29
Van der Garde bij Williams? Echt niet... ondanks alle Nederlandse sponsoring.
sasquatschdonderdag 18 november 2010 @ 16:36
Misschien wel bij Force India.

Giedo van der Garde wint rechtszaak tegen Force India

quote:
Giedo van der Garde heeft veel geld teruggekregen van Force India. De Nederlander heeft namelijk een rechtszaak van het Indiase team gewonnen. De zaak stamde nog uit 2007 toen Van der Garde een testcontract bij het toenmalige Spyker tekende, maar niet aan zijn beloofde hoeveelheid kilometers kwam.

Van der Garde tekende begin 2007 een contract bij Super Aguri voor de rol als testrijder en zou daarbij elke vrijdag van het weekend in actie mogen komen. Het contract zou ter waarde van 10 miljoen dollar gesloten zijn, maar de Nederlander kon al na enkele rondjes tijdens een testsessie uitstappen. Financiële moeilijkheden bij Super Aguri zorgden ervoor dat Van der Garde nooit meer in de bolide heeft gereden.

Hij tekende kort daarna een contract bij Force India wat toen nog Spyker heette. Er werd hem beloofd dat hij 6000 kilometer zou mogen testen, maar kwam nooit verder dan 2270 kilometer. Van der Garde en schoonvader Marcel Boekhoorn betaalden drie miljoen dollar aan Spyker, maar de rechter oordeelde dat de Nederlander ruim 1,8 miljoen dollar terug moet krijgen van Force India. Dit wegens het niet nakomen van contractuele verplichtingen, in dit geval dat Van der Garde niet de beloofde 6000 kilometer kon rijden.

Jeroen Schothorst, manager van Giedo van der Garde, vertelde nog altijd in onderhandeling te zijn met Force India over een contract voor 2011. Volgens Schothorst speelt de uitspraak in deze zaak zeker een rol bij de gesprekken. "De uitspraak is zeker ter sprake gekomen tijdens onze gesprekken met Force India. Wat enkele jaren geleden nog een nadeel was, zou nu wel eens in ons voordeel kunnen uitpakken."

Er gaan verder geruchten dat Force India de ruim 1,8 miljoen dollar graag in de zak wil houden. In ruil daarvoor zou het Indiase team Giedo van der Garde een contract aan kunnen bieden voor 2011. Dit zijn echter nog maar geruchten.
marcodejdonderdag 18 november 2010 @ 16:45
Lijkt me een goede vertrouwensbasis om op te werken. :')
Schunckelstardonderdag 18 november 2010 @ 18:06
idd :P

maar zou toch wel mooi zijn :D
Big-Ernvrijdag 19 november 2010 @ 11:06
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:06 schreef Schunckelstar het volgende:
idd :P

maar zou toch wel mooi zijn :D
Ach nee, helemaal niet. Zoveel Hollanders worden geen F1 rijders en als we er wel een hebben moet dit toch voornamelijk om zijn talent zijn. Dat is bij VdG niet het geval, ondanks dat hij wel wat talent heeft. Momenteel is Buurman denk ik de beste Nederlander, maar hij moet nodig eens een kampioenschap op zijn naam schrijven.
Wafflevrijdag 19 november 2010 @ 21:13
Buurman heeft op zich nog niet bijzonder veel gepresteerd... Van der Garde heeft dat op zich beter gedaan. Daarnaast heb ik die jongen toch wel mooie dingen zien doen in de GP2. Hij heeft alleen best veel pech gehad.
Big-Ernvrijdag 19 november 2010 @ 21:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:13 schreef Waffle het volgende:
Buurman heeft op zich nog niet bijzonder veel gepresteerd... Van der Garde heeft dat op zich beter gedaan. Daarnaast heb ik die jongen toch wel mooie dingen zien doen in de GP2. Hij heeft alleen best veel pech gehad.
Bij respectievelijk Isport en Barwa Addax, wat absolute topteams zijn of waren in de tijd dat hij er reed. Buurman heeft ook GP2 gereden bij veel mindere teams. In dat licht bezien kan je zeggen dat VdG dit jaar zelfs heel zwak heeft gepresteerd.
Wafflezaterdag 20 november 2010 @ 00:01
De World Series daarentegen heeft hij wel keurig gewonnen.Buurman heb ik tot nu toe volgens mij nog niks zien winnen. Hij zal best een goede coureur zijn, maar volgens mij ook geen F1 materiaal.
Big-Ernzaterdag 20 november 2010 @ 09:34
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:01 schreef Waffle het volgende:
De World Series daarentegen heeft hij wel keurig gewonnen.Buurman heb ik tot nu toe volgens mij nog niks zien winnen. Hij zal best een goede coureur zijn, maar volgens mij ook geen F1 materiaal.
Oh, ik ben met je eens dat Buurman waarschijnlijk ook geen Formule 1 waardige rijder is, maar ik vind hem wel Neerlands beste coureur in de formule auto's.
M.Melandrizaterdag 20 november 2010 @ 11:35
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:34 schreef Big-Ern het volgende:

[..]



Oh, ik ben met je eens dat Buurman waarschijnlijk ook geen Formule 1 waardige rijder is, maar ik vind hem wel Neerlands beste coureur in de formule auto's.
Buurman heeft in mijn ogen veel minder laten zien dan vd Garde. Buurman zit ook niet voor niks als 2 jaar in de Superleage formula, een klasse die totaal geen aanzien heeft. Giedo kon dit jaar qua pace altijd wel mee met de beste 5 alleen had hij vaak pech in race 1 waardoor je weekend al zo goed als over is.
Big-Ernzaterdag 20 november 2010 @ 16:31
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Buurman heeft in mijn ogen veel minder laten zien dan vd Garde. Buurman zit ook niet voor niks als 2 jaar in de Superleage formula, een klasse die totaal geen aanzien heeft. Giedo kon dit jaar qua pace altijd wel mee met de beste 5 alleen had hij vaak pech in race 1 waardoor je weekend al zo goed als over is.
Hij heeft structureel pech? De echte goeien hebben dat gewoon niet! Wat VdG voor heeft op Buurman is een titel. Hij heeft een titel weten te behalen in de WSR, die ik trouwens qua deelnemersveld minder vind dan de Superleague Formula.
Xaobotnikzaterdag 20 november 2010 @ 16:45
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien wel bij Force India.

Giedo van der Garde wint rechtszaak tegen Force India
Het verhaal omtrent Super Aguri klopt overigens geen ruk van. Hij tekende van de ene op de andere dag bij een ander. Van financiële moeilijkheden was toen nog geen sprake. Dit was immers het tweede jaar van SA, waarin Sato en Davidson mooie dingen lieten zien. En Vd Garde kon een tijd lang niet rijden omdat SA dit tegenhield. Door de eigen meerledige domheid van team-Van den Garde dus (tweeledig, omdat SA het betere team was, Vd Garde daar gewoon eerste testcoureur was, terwijl hij voor Spyker gewoon een middel was om geld binnen te halen en geen èchte functie had). Dit soort gedrag stond voor mij aan de basis van mijn afkeer tegen die gozer.
Maar goed, uiteindelijk krijgt hij dus het grootste deel terug, terwijl hij niet een de helft van het aantal kilometers heeft gekregen. Naar verhouding heeft hij dus meer gekregen dan waar hij voor betaalde.

Hoe dan ook, de loop van zijn carrière is voorlopig vooral vormgegeven door de mogelijkheden die hij had via Boekhoorn, en aanzienlijk minder door zijn talent. Nu is het zo dat je geen geweldige coureur hoeft te zijn om het goed te doen in de F1 tegenwoordig (iig minder dan vroeger). Maar een plek in de F1 verdient Vd Garde gewoon niet. Buurman overigens ook niet. Uit de SLF zal nooit een F1 coureur komen. Niet op grond van prestaties die daar verricht zijn iig.
Big-Ernzaterdag 20 november 2010 @ 16:54
Zelfs een GP2 titel is tegenwoordig al geen garantie voor een F1 zetel. Jammer, want dat zou het wel moeten zijn.
Xaobotnikzaterdag 20 november 2010 @ 17:26
Dat krijg je met die teams die puur en alleen op geld draaien, en als doel enkel overleving hebben, en het competitie-element alleen hebben omdat ze niet het einige team zijn met een dergelijk doel. Alles wat aan de onderkant van Lotus zit zou gewoon te slecht bevonden moeten worden voor de F1. In plaats daarvan moet je dan gewoon een degelijk team hebben dat wel een snelle auto op de grid weet te krijgen en een degelijke hoeveelheid aan sponsoren, zodat er niet allerlei onzin nodig is, zoals coureurswisselingen puur voor het geld. Lotus voldoet daar wel aan, maar die blijven kwa snelheid wel erg achter....
Big-Ernzaterdag 20 november 2010 @ 18:22
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:26 schreef Xaobotnik het volgende:
Dat krijg je met die teams die puur en alleen op geld draaien, en als doel enkel overleving hebben, en het competitie-element alleen hebben omdat ze niet het einige team zijn met een dergelijk doel. Alles wat aan de onderkant van Lotus zit zou gewoon te slecht bevonden moeten worden voor de F1. In plaats daarvan moet je dan gewoon een degelijk team hebben dat wel een snelle auto op de grid weet te krijgen en een degelijke hoeveelheid aan sponsoren, zodat er niet allerlei onzin nodig is, zoals coureurswisselingen puur voor het geld. Lotus voldoet daar wel aan, maar die blijven kwa snelheid wel erg achter....
Vind ik niet helemaal terecht. Tuurlijk zie ik ook wel dat ze erg langzaam zijn. Ter verdediging wil ik zeggen dat ze ook niet heel veel tijd kregen om een fatsoenlijke auto te bouwen. De nieuwe teams kregen pas laat het groene licht van de FIA om deel te nemen aan het kampioenschap. Lotus en Virgin moeten we het voordeel van de twijfel geven en kijken of ze het nieuwe seizoen aan kunnen pikken qua snelheid. Hispania is een ander verhaal. Dat is een bespottelijk team. Ik denk niet dat ze het nieuwe seizoen halen, aangezien ze geen auto hebben en ik ook niet weet waar ze zo snel eentje vandaan willen toveren.