abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88322606
zou leuk zijn... hopelijk dat Virgin ook daadwerkelijk meer geld in hun auto heeft gestoken, zodat ze volgend jaar niet alleen veldvulling zijn..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 4 november 2010 @ 16:24:21 #42
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_88330372
Dit weekend maar even wachten dan... ik geloof het pas als de handtekening staat ;)
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_88628933
quote:
Giedo van der Garde heeft zichzelf een goede dienst bewezen. Voor de ogen van de Formule 1-teambazen noteerde de Nederlander in Abu Dhabi de snelste tijd in de ochtendsessie van de GP2 Series.

Van der Garde uitkomend voor het Baraw Addax Team reed in de eindfase een snelle ronde van 1:50.600. Daarmee bleef hij iSport International coureurs Oliver Turvey en Davide Valsecchi voor.

Vrije training GP2 Series Abu Dhabi:

1. Giedo van der Garde Barwa Addax Team 1:50.600 12
2. Oliver Turvey iSport International 1:50.876 13
3. Davide Valsecchi iSport International 1:50.906 12
4. Sergio Perez Barwa Addax Team 1:51.013 13
...
15. Ho Pin Tung Racing Engineering 1:52.605 13
16. Pastor Maldonado Rapax 1:52.780 13
...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:15:33 #44
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_88632108
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Mooi visitekaartje.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_88699908
wint seizoensafsluiter, Van der Garde drie maal bestraft
Davide Valsecchi heeft voor het eerst in twee jaar tijd een overwinning gescoord in de GP2 Series. De iSport-coureur bleef Rapax-rijder Luiz Razia voor en hiermee stelde Rapax de titel bij de teams veilig. Giedo van der Garde kende een zeer moeizame en teleurstellende race.

Valsecchi maakte een goede start en pakte meteen de derde plaats over vanaf zijn vierde stek. Hij reed vlak achter Romain Grosjean en Luiz Razia door de eerste bocht, waarbij Razia iets te wijd ging. Valsecchi plaatste meteen een aanval bij Grosjean en werd hierbij geholpen door Razia. De Rapax-coureur kwam weer agressief terug op de baan, waardoor Grosjean iets moest liften. Valsecchi kreeg hierdoor de leiding in handen, gevolgd door Razia.

De eerste positie van Valsecchi kwam nooit onder serieus gevaar, al werd het gat richting Razia nooit groter dan enkele seconden. Uiteindelijk had de Italiaan van iSport nog geen seconde voorsprong op Razia bij de finish. Grosjean eindigde het seizoen voor DAMS op het podium, terwijl Dani Clos en Josef Kral vierde en vijfde werden. Oliver Turvey eindigde als zesde en pakt zo het laatste punt van het seizoen. Hij bleef Brendon Hartley net voor, die hierdoor zijn eerste GP2-punt op een haar na mistte.

Giedo van der Garde kende een zeer beroerde race. De Nederlander moest de race vanaf de laatste startrij aanvangen en werd maar liefst drie maal bestraft met een drive through-penalty. Eerst voor een valse start, daarna voor het niet respecteren van de baanlimieten, waarna hij ook nog een drive through kreeg voor een te hoge snelheid in de pits.
http://www.f1today.nl/201(...)e-maal-bestraft.html

De eerste wedstrijd ook al tien plekken teruggezet omdat hij een rood licht had genegeerd. Zo is het hele seizoen al gegaan met hem. Deze man hoort absoluut niet in de F1 thuis. Dan maar geen landgenoot in de formule 1.
pi_88700766
niet zo slim van guido van der garde om 3 keer een drive thu penalty te krijgen :') zeker als de hele F1 wereld meekijkt..
There are only 151 Pokémon.
pi_88700901
Volgens mij is die v/d Garde net zo'n theezakje als Alberts. Ik denk dat we moeten wachten tot Max Verstappen oud genoeg is als we weer es wat Nederlands spektakel in de F1 willen zien. ^O^
pi_88732959
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:55 schreef Big-Ern het volgende:
wint seizoensafsluiter, Van der Garde drie maal bestraft
Davide Valsecchi heeft voor het eerst in twee jaar tijd een overwinning gescoord in de GP2 Series. De iSport-coureur bleef Rapax-rijder Luiz Razia voor en hiermee stelde Rapax de titel bij de teams veilig. Giedo van der Garde kende een zeer moeizame en teleurstellende race.

Valsecchi maakte een goede start en pakte meteen de derde plaats over vanaf zijn vierde stek. Hij reed vlak achter Romain Grosjean en Luiz Razia door de eerste bocht, waarbij Razia iets te wijd ging. Valsecchi plaatste meteen een aanval bij Grosjean en werd hierbij geholpen door Razia. De Rapax-coureur kwam weer agressief terug op de baan, waardoor Grosjean iets moest liften. Valsecchi kreeg hierdoor de leiding in handen, gevolgd door Razia.

De eerste positie van Valsecchi kwam nooit onder serieus gevaar, al werd het gat richting Razia nooit groter dan enkele seconden. Uiteindelijk had de Italiaan van iSport nog geen seconde voorsprong op Razia bij de finish. Grosjean eindigde het seizoen voor DAMS op het podium, terwijl Dani Clos en Josef Kral vierde en vijfde werden. Oliver Turvey eindigde als zesde en pakt zo het laatste punt van het seizoen. Hij bleef Brendon Hartley net voor, die hierdoor zijn eerste GP2-punt op een haar na mistte.

Giedo van der Garde kende een zeer beroerde race. De Nederlander moest de race vanaf de laatste startrij aanvangen en werd maar liefst drie maal bestraft met een drive through-penalty. Eerst voor een valse start, daarna voor het niet respecteren van de baanlimieten, waarna hij ook nog een drive through kreeg voor een te hoge snelheid in de pits.
http://www.f1today.nl/201(...)e-maal-bestraft.html

De eerste wedstrijd ook al tien plekken teruggezet omdat hij een rood licht had genegeerd. Zo is het hele seizoen al gegaan met hem. Deze man hoort absoluut niet in de F1 thuis. Dan maar geen landgenoot in de formule 1.
Schijnt een rommeltje geweest te zijn bij de stewards van de GP2 race.

Dat rode licht kwam doordat baancommissarissen gebaarden dat hij door moest rijden en het was geen valse start. Dus blijven er twee van de vier straffen over die (misschien) terecht waren (dus nog steeds teveel).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88761433
Deal McGregor en Williams speelt Van der Garde in de kaart
McGregor en het AT&T Williams F1 Team gaan ook de komende jaren nauw samenwerken. Sinds begin 2008 is het populaire kledingmerk actief als sponsor van het Britse Formule 1-team, maar de overeenkomst is verlengd met minimaal drie jaar. Het logo van het merk zal ook de komende seizoenen zichtbaar zijn op de bolides, helmen en overalls, waardoor er weer de nodige media-aandacht zal ontstaan. Dit is bovendien goed nieuws voor de Nederlander Giedo van der Garde, die al jarenlang ondersteunt wordt door McGregor.

McGregor zal opnieuw een stijlvolle Williams F1 by McGregor collectie ontwerpen, met onder meer petten, truien, jassen, polo's, schoenen en accessoires. Gedurende het seizoen zal het merk enkele speciale items naar buiten brengen, die betrekking hebben op een bepaalde periode of een unieke gebeurtenis uit de rijke historie van Williams. Jan Paul ten Hoopen, CEO bij McGregor, legde uit: "Deze verlenging van de samenwerking onderstreept ons geloof in de toekomst van de Formule 1, en Williams in het bijzonder, als een internationaal marketingplatform."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=28806

Arme Williams, het zal toch niet?
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:29:35 #50
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_88768239
Van der Garde bij Williams? Echt niet... ondanks alle Nederlandse sponsoring.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_88867218
Misschien wel bij Force India.

Giedo van der Garde wint rechtszaak tegen Force India

quote:
Giedo van der Garde heeft veel geld teruggekregen van Force India. De Nederlander heeft namelijk een rechtszaak van het Indiase team gewonnen. De zaak stamde nog uit 2007 toen Van der Garde een testcontract bij het toenmalige Spyker tekende, maar niet aan zijn beloofde hoeveelheid kilometers kwam.

Van der Garde tekende begin 2007 een contract bij Super Aguri voor de rol als testrijder en zou daarbij elke vrijdag van het weekend in actie mogen komen. Het contract zou ter waarde van 10 miljoen dollar gesloten zijn, maar de Nederlander kon al na enkele rondjes tijdens een testsessie uitstappen. Financiële moeilijkheden bij Super Aguri zorgden ervoor dat Van der Garde nooit meer in de bolide heeft gereden.

Hij tekende kort daarna een contract bij Force India wat toen nog Spyker heette. Er werd hem beloofd dat hij 6000 kilometer zou mogen testen, maar kwam nooit verder dan 2270 kilometer. Van der Garde en schoonvader Marcel Boekhoorn betaalden drie miljoen dollar aan Spyker, maar de rechter oordeelde dat de Nederlander ruim 1,8 miljoen dollar terug moet krijgen van Force India. Dit wegens het niet nakomen van contractuele verplichtingen, in dit geval dat Van der Garde niet de beloofde 6000 kilometer kon rijden.

Jeroen Schothorst, manager van Giedo van der Garde, vertelde nog altijd in onderhandeling te zijn met Force India over een contract voor 2011. Volgens Schothorst speelt de uitspraak in deze zaak zeker een rol bij de gesprekken. "De uitspraak is zeker ter sprake gekomen tijdens onze gesprekken met Force India. Wat enkele jaren geleden nog een nadeel was, zou nu wel eens in ons voordeel kunnen uitpakken."

Er gaan verder geruchten dat Force India de ruim 1,8 miljoen dollar graag in de zak wil houden. In ruil daarvoor zou het Indiase team Giedo van der Garde een contract aan kunnen bieden voor 2011. Dit zijn echter nog maar geruchten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88867605
Lijkt me een goede vertrouwensbasis om op te werken. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_88870889
idd :P

maar zou toch wel mooi zijn :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_88894643
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:06 schreef Schunckelstar het volgende:
idd :P

maar zou toch wel mooi zijn :D
Ach nee, helemaal niet. Zoveel Hollanders worden geen F1 rijders en als we er wel een hebben moet dit toch voornamelijk om zijn talent zijn. Dat is bij VdG niet het geval, ondanks dat hij wel wat talent heeft. Momenteel is Buurman denk ik de beste Nederlander, maar hij moet nodig eens een kampioenschap op zijn naam schrijven.
pi_88918956
Buurman heeft op zich nog niet bijzonder veel gepresteerd... Van der Garde heeft dat op zich beter gedaan. Daarnaast heb ik die jongen toch wel mooie dingen zien doen in de GP2. Hij heeft alleen best veel pech gehad.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_88920360
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:13 schreef Waffle het volgende:
Buurman heeft op zich nog niet bijzonder veel gepresteerd... Van der Garde heeft dat op zich beter gedaan. Daarnaast heb ik die jongen toch wel mooie dingen zien doen in de GP2. Hij heeft alleen best veel pech gehad.
Bij respectievelijk Isport en Barwa Addax, wat absolute topteams zijn of waren in de tijd dat hij er reed. Buurman heeft ook GP2 gereden bij veel mindere teams. In dat licht bezien kan je zeggen dat VdG dit jaar zelfs heel zwak heeft gepresteerd.
pi_88927995
De World Series daarentegen heeft hij wel keurig gewonnen.Buurman heb ik tot nu toe volgens mij nog niks zien winnen. Hij zal best een goede coureur zijn, maar volgens mij ook geen F1 materiaal.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_88934234
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:01 schreef Waffle het volgende:
De World Series daarentegen heeft hij wel keurig gewonnen.Buurman heb ik tot nu toe volgens mij nog niks zien winnen. Hij zal best een goede coureur zijn, maar volgens mij ook geen F1 materiaal.
Oh, ik ben met je eens dat Buurman waarschijnlijk ook geen Formule 1 waardige rijder is, maar ik vind hem wel Neerlands beste coureur in de formule auto's.
pi_88936471
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 09:34 schreef Big-Ern het volgende:

[..]



Oh, ik ben met je eens dat Buurman waarschijnlijk ook geen Formule 1 waardige rijder is, maar ik vind hem wel Neerlands beste coureur in de formule auto's.
Buurman heeft in mijn ogen veel minder laten zien dan vd Garde. Buurman zit ook niet voor niks als 2 jaar in de Superleage formula, een klasse die totaal geen aanzien heeft. Giedo kon dit jaar qua pace altijd wel mee met de beste 5 alleen had hij vaak pech in race 1 waardoor je weekend al zo goed als over is.
pi_88945749
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Buurman heeft in mijn ogen veel minder laten zien dan vd Garde. Buurman zit ook niet voor niks als 2 jaar in de Superleage formula, een klasse die totaal geen aanzien heeft. Giedo kon dit jaar qua pace altijd wel mee met de beste 5 alleen had hij vaak pech in race 1 waardoor je weekend al zo goed als over is.
Hij heeft structureel pech? De echte goeien hebben dat gewoon niet! Wat VdG voor heeft op Buurman is een titel. Hij heeft een titel weten te behalen in de WSR, die ik trouwens qua deelnemersveld minder vind dan de Superleague Formula.
pi_88946111
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien wel bij Force India.

Giedo van der Garde wint rechtszaak tegen Force India
Het verhaal omtrent Super Aguri klopt overigens geen ruk van. Hij tekende van de ene op de andere dag bij een ander. Van financiële moeilijkheden was toen nog geen sprake. Dit was immers het tweede jaar van SA, waarin Sato en Davidson mooie dingen lieten zien. En Vd Garde kon een tijd lang niet rijden omdat SA dit tegenhield. Door de eigen meerledige domheid van team-Van den Garde dus (tweeledig, omdat SA het betere team was, Vd Garde daar gewoon eerste testcoureur was, terwijl hij voor Spyker gewoon een middel was om geld binnen te halen en geen èchte functie had). Dit soort gedrag stond voor mij aan de basis van mijn afkeer tegen die gozer.
Maar goed, uiteindelijk krijgt hij dus het grootste deel terug, terwijl hij niet een de helft van het aantal kilometers heeft gekregen. Naar verhouding heeft hij dus meer gekregen dan waar hij voor betaalde.

Hoe dan ook, de loop van zijn carrière is voorlopig vooral vormgegeven door de mogelijkheden die hij had via Boekhoorn, en aanzienlijk minder door zijn talent. Nu is het zo dat je geen geweldige coureur hoeft te zijn om het goed te doen in de F1 tegenwoordig (iig minder dan vroeger). Maar een plek in de F1 verdient Vd Garde gewoon niet. Buurman overigens ook niet. Uit de SLF zal nooit een F1 coureur komen. Niet op grond van prestaties die daar verricht zijn iig.
pi_88946441
Zelfs een GP2 titel is tegenwoordig al geen garantie voor een F1 zetel. Jammer, want dat zou het wel moeten zijn.
pi_88947749
Dat krijg je met die teams die puur en alleen op geld draaien, en als doel enkel overleving hebben, en het competitie-element alleen hebben omdat ze niet het einige team zijn met een dergelijk doel. Alles wat aan de onderkant van Lotus zit zou gewoon te slecht bevonden moeten worden voor de F1. In plaats daarvan moet je dan gewoon een degelijk team hebben dat wel een snelle auto op de grid weet te krijgen en een degelijke hoeveelheid aan sponsoren, zodat er niet allerlei onzin nodig is, zoals coureurswisselingen puur voor het geld. Lotus voldoet daar wel aan, maar die blijven kwa snelheid wel erg achter....
pi_88949631
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:26 schreef Xaobotnik het volgende:
Dat krijg je met die teams die puur en alleen op geld draaien, en als doel enkel overleving hebben, en het competitie-element alleen hebben omdat ze niet het einige team zijn met een dergelijk doel. Alles wat aan de onderkant van Lotus zit zou gewoon te slecht bevonden moeten worden voor de F1. In plaats daarvan moet je dan gewoon een degelijk team hebben dat wel een snelle auto op de grid weet te krijgen en een degelijke hoeveelheid aan sponsoren, zodat er niet allerlei onzin nodig is, zoals coureurswisselingen puur voor het geld. Lotus voldoet daar wel aan, maar die blijven kwa snelheid wel erg achter....
Vind ik niet helemaal terecht. Tuurlijk zie ik ook wel dat ze erg langzaam zijn. Ter verdediging wil ik zeggen dat ze ook niet heel veel tijd kregen om een fatsoenlijke auto te bouwen. De nieuwe teams kregen pas laat het groene licht van de FIA om deel te nemen aan het kampioenschap. Lotus en Virgin moeten we het voordeel van de twijfel geven en kijken of ze het nieuwe seizoen aan kunnen pikken qua snelheid. Hispania is een ander verhaal. Dat is een bespottelijk team. Ik denk niet dat ze het nieuwe seizoen halen, aangezien ze geen auto hebben en ik ook niet weet waar ze zo snel eentje vandaan willen toveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')