abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87425803
Goed punt. Maar Van der Garde scoorde in de GP2 vooral in de sprintraces. Verder is het zeer gevarieerd wat er uit de worldseries van Renault/Nissan gekomen is. Een Kovalainen, Alonso en Kubica zijn zeer degelijke coureurs. Maar de meesten hebben een kort optreden of hoor je nooit meer wat van. Verder hadden de andere succesvolle Worldseries by Renault/Nissan coureurs goede prestaties in andere, meer sprekende klassen zoals de F3000, GP2, F3.

Maar goed, misschien dat Van der Garde een goede F1 coureur zou kunnen zijn. Mij kan het niet boeien. Ik zie mensen liever op eigen talent doorkomen. Bij Doornbos was dit voor een groot deel ook PR-talent. Maar die kop van een Van der Garde of Albers spreekt me gewoon niet aan. Daarbij maakte Albers ook nog een deel uit van dat kut-Spyker en tekende Van der Garde eerst bij Super Aguri om vervolgens ook bij dat Spyker te gaan. Dat allemaal vanuit het idee dat ze het bij Spyker allemaal wel even zouden doen.
pi_87425860
En in de races was Van der Garde meestal wel opvallend. Redelijk veel nette en goede acties. Ik denk dat hij wel geschikt is voor de F1. Hij heeft alleen echt moeilijk veel pech gehad en moet zich heel erg verbeteren met kwalificeren, want volgens mij was dat toch wel één van zijn zwaktes.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_87730668
Virgin Racing wordt steeds concreter voor Van der Garde
Het managementteam van Giedo van der Garde heeft gisteren de hele dag met Virgin Racing en Lotus F1 Racing gesproken. Dat schrijft het AD. Vooral Virgin Racing zou concreet zijn, het is ook het enige team dat een racestoeltje voor Van der Garde in de aanbieding heeft.

Daar moet echter wel wat tegenover staan. Jerome D'Ambrosio gokt ook op een zitje bij Virgin Racing en liet eerder al doorschemeren dat daar ongeveer vijf miljoen euro voor nodig is. Lotus F1 Racing biedt Van der Garde alleen een rol als test- en reserverijder met de mogelijkheid om in 2012 te promoveren tot racecoureur. Daarnaast hebben ook Force India en Williams belangstelling, maar daarbij gaat het om een rol als testrijder zonder verdere beloftes.
http://www.f1today.nl/201(...)r-van-der-garde.html
pi_87735485
Lijkt me een mooi team om te debuteren voor Giedo, in Glock heeft hij een goede teamgenoot :)
pi_87756198
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:23:19 schreef M.Melandri het volgende:
Lijkt me een mooi team om te debuteren voor Giedo, in Glock heeft hij een goede teamgenoot :)
Denk overigens niet dat het team aankomend seizoen veel verder naar voren zal komen. Ik zie Lotus de meeste progressie maken. Ik denk dat die volgend jaar weleens met een prima auto voor de dag kunnen komen. Ze hebben de middelen en de expertise.
pi_87759713
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_87762958
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
Testcoureur is met de huidige reglementen totaal zinloos. Het beste voor Giedo is om gewoon een stoeltje naast Glock te bemachtigen, als hij Glock regelmatig weet te verslaan komt er vanzelf interesse van andere teams.
pi_87763196
Sowieso geen testrijder worden volgens mij. Vooral niet als je voor dat stoeltje zal moeten betalen...
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_87799358
Racen gaat natuurlijk altijd boven testen. Maar mocht racen niet mogelijk zijn, kun je er maar vast beter zijn, toch? Het is meestal ook wel te combineren met andere zaken.

Het is overigens wel zo dat in dit geval bij FI het niet gaat om het binnenharken van geld, zoals destijds wel het geval was bij Spyker.
pi_87800164
Testen zou geen optie moeten zijn. Je hebt er werkelijk geen ene zak aan. Racen of anders naar een andere aansprekende klasse.
pi_87822285
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:27 schreef Big-Ern het volgende:
Testen zou geen optie moeten zijn. Je hebt er werkelijk geen ene zak aan. Racen of anders naar een andere aansprekende klasse.
Nee, maar je hebt dan wel een connectie met een team. Dan leren ze je alvast kennen. :)

En natuurlijk combineren met racen in een andere (aansprekende) klasse.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:13:35 #37
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_87830650
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
Ik zou eerder voor Williams kiezen, ook reputatie gewijs. FI staat (nog) niet bekent als een neus voor talent te hebben. Williams toch al meer, en denk dat andere teams meer op de jonge gasten let wat Williams in hun bak zet, dan op een gast die in de Force India rijdt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_87830826
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik zou eerder voor Williams kiezen, ook reputatie gewijs. FI staat (nog) niet bekent als een neus voor talent te hebben. Williams toch al meer, en denk dat andere teams meer op de jonge gasten let wat Williams in hun bak zet, dan op een gast die in de Force India rijdt.
Met alle respect, maar Van der Garde moet het dan ook niet hebben van zijn talent, maar toch meer van zijn portemonnee. Hij heeft wel talent en kan ongetwijfeld hard rijden, maar zijn palmares is nu niet dusdanig dat hij F1 materiaal is. Dat zijn in mijn ogen toch de rijders met veel kampioenschappen op hun naam. F1 hoort ook alleen voor de allerbesten te zijn.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:48:16 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_87831754
Klopt als een zwerende vinger, wil ook absoluut niet het tegenovergestelde bewijzen. Maar je moet wel een manier vinden om de F1 binnen te komen, en dan kan die wat pas echt bewijzen wat die waard is. En als die niet oppast krijgt ie de stempel van paydriver en dan ben je gezien natuurlijk.
kijk Koboyashi als recentste en mooi voorbeeld. Weinig laten zien in vorige klasses, GP2 was ook niets op het Asia WK na, en iedereen weet dat die tak van de klasse van mindere klasse is. Ook binnen gekomen via de steun en duiten van Toyota, en nu toch 1 van de smaakmakers van het veld, en doet het toch echt niet slecht.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_88322285
Van der Garde troeft D'Ambrosio af en tekent in Brazilië bij Virgin
Giedo van der Garde debuteert volgend jaar in de Formule 1. Dat is zo goed als zeker, meldt de Waalse krant La Libre. De Nederlander streed met de Belg Jerome D'Ambrosio om een racestoeltje bij Virgin Racing en Van der Garde komt als winnaar uit de strijd.

Van der Garde dankt de promotie naar de Formule 1 aan een beter gevulde buidel dan D'Ambrosio. Volgens La Libre heeft de Nederlander twee keer zoveel geld ter beschikking als de Belg. Van der Garde zou komend weekend op Interlagos bij de Grand Prix van Brazilië het contract bij Virgin Racing onderteken en vormt dan volgend jaar een duo met Timo Glock.
http://www.f1today.nl/201(...)zili-bij-virgin.html
pi_88322606
zou leuk zijn... hopelijk dat Virgin ook daadwerkelijk meer geld in hun auto heeft gestoken, zodat ze volgend jaar niet alleen veldvulling zijn..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 4 november 2010 @ 16:24:21 #42
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_88330372
Dit weekend maar even wachten dan... ik geloof het pas als de handtekening staat ;)
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_88628933
quote:
Giedo van der Garde heeft zichzelf een goede dienst bewezen. Voor de ogen van de Formule 1-teambazen noteerde de Nederlander in Abu Dhabi de snelste tijd in de ochtendsessie van de GP2 Series.

Van der Garde uitkomend voor het Baraw Addax Team reed in de eindfase een snelle ronde van 1:50.600. Daarmee bleef hij iSport International coureurs Oliver Turvey en Davide Valsecchi voor.

Vrije training GP2 Series Abu Dhabi:

1. Giedo van der Garde Barwa Addax Team 1:50.600 12
2. Oliver Turvey iSport International 1:50.876 13
3. Davide Valsecchi iSport International 1:50.906 12
4. Sergio Perez Barwa Addax Team 1:51.013 13
...
15. Ho Pin Tung Racing Engineering 1:52.605 13
16. Pastor Maldonado Rapax 1:52.780 13
...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:15:33 #44
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_88632108
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Mooi visitekaartje.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_88699908
wint seizoensafsluiter, Van der Garde drie maal bestraft
Davide Valsecchi heeft voor het eerst in twee jaar tijd een overwinning gescoord in de GP2 Series. De iSport-coureur bleef Rapax-rijder Luiz Razia voor en hiermee stelde Rapax de titel bij de teams veilig. Giedo van der Garde kende een zeer moeizame en teleurstellende race.

Valsecchi maakte een goede start en pakte meteen de derde plaats over vanaf zijn vierde stek. Hij reed vlak achter Romain Grosjean en Luiz Razia door de eerste bocht, waarbij Razia iets te wijd ging. Valsecchi plaatste meteen een aanval bij Grosjean en werd hierbij geholpen door Razia. De Rapax-coureur kwam weer agressief terug op de baan, waardoor Grosjean iets moest liften. Valsecchi kreeg hierdoor de leiding in handen, gevolgd door Razia.

De eerste positie van Valsecchi kwam nooit onder serieus gevaar, al werd het gat richting Razia nooit groter dan enkele seconden. Uiteindelijk had de Italiaan van iSport nog geen seconde voorsprong op Razia bij de finish. Grosjean eindigde het seizoen voor DAMS op het podium, terwijl Dani Clos en Josef Kral vierde en vijfde werden. Oliver Turvey eindigde als zesde en pakt zo het laatste punt van het seizoen. Hij bleef Brendon Hartley net voor, die hierdoor zijn eerste GP2-punt op een haar na mistte.

Giedo van der Garde kende een zeer beroerde race. De Nederlander moest de race vanaf de laatste startrij aanvangen en werd maar liefst drie maal bestraft met een drive through-penalty. Eerst voor een valse start, daarna voor het niet respecteren van de baanlimieten, waarna hij ook nog een drive through kreeg voor een te hoge snelheid in de pits.
http://www.f1today.nl/201(...)e-maal-bestraft.html

De eerste wedstrijd ook al tien plekken teruggezet omdat hij een rood licht had genegeerd. Zo is het hele seizoen al gegaan met hem. Deze man hoort absoluut niet in de F1 thuis. Dan maar geen landgenoot in de formule 1.
pi_88700766
niet zo slim van guido van der garde om 3 keer een drive thu penalty te krijgen :') zeker als de hele F1 wereld meekijkt..
There are only 151 Pokémon.
pi_88700901
Volgens mij is die v/d Garde net zo'n theezakje als Alberts. Ik denk dat we moeten wachten tot Max Verstappen oud genoeg is als we weer es wat Nederlands spektakel in de F1 willen zien. ^O^
pi_88732959
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:55 schreef Big-Ern het volgende:
wint seizoensafsluiter, Van der Garde drie maal bestraft
Davide Valsecchi heeft voor het eerst in twee jaar tijd een overwinning gescoord in de GP2 Series. De iSport-coureur bleef Rapax-rijder Luiz Razia voor en hiermee stelde Rapax de titel bij de teams veilig. Giedo van der Garde kende een zeer moeizame en teleurstellende race.

Valsecchi maakte een goede start en pakte meteen de derde plaats over vanaf zijn vierde stek. Hij reed vlak achter Romain Grosjean en Luiz Razia door de eerste bocht, waarbij Razia iets te wijd ging. Valsecchi plaatste meteen een aanval bij Grosjean en werd hierbij geholpen door Razia. De Rapax-coureur kwam weer agressief terug op de baan, waardoor Grosjean iets moest liften. Valsecchi kreeg hierdoor de leiding in handen, gevolgd door Razia.

De eerste positie van Valsecchi kwam nooit onder serieus gevaar, al werd het gat richting Razia nooit groter dan enkele seconden. Uiteindelijk had de Italiaan van iSport nog geen seconde voorsprong op Razia bij de finish. Grosjean eindigde het seizoen voor DAMS op het podium, terwijl Dani Clos en Josef Kral vierde en vijfde werden. Oliver Turvey eindigde als zesde en pakt zo het laatste punt van het seizoen. Hij bleef Brendon Hartley net voor, die hierdoor zijn eerste GP2-punt op een haar na mistte.

Giedo van der Garde kende een zeer beroerde race. De Nederlander moest de race vanaf de laatste startrij aanvangen en werd maar liefst drie maal bestraft met een drive through-penalty. Eerst voor een valse start, daarna voor het niet respecteren van de baanlimieten, waarna hij ook nog een drive through kreeg voor een te hoge snelheid in de pits.
http://www.f1today.nl/201(...)e-maal-bestraft.html

De eerste wedstrijd ook al tien plekken teruggezet omdat hij een rood licht had genegeerd. Zo is het hele seizoen al gegaan met hem. Deze man hoort absoluut niet in de F1 thuis. Dan maar geen landgenoot in de formule 1.
Schijnt een rommeltje geweest te zijn bij de stewards van de GP2 race.

Dat rode licht kwam doordat baancommissarissen gebaarden dat hij door moest rijden en het was geen valse start. Dus blijven er twee van de vier straffen over die (misschien) terecht waren (dus nog steeds teveel).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_88761433
Deal McGregor en Williams speelt Van der Garde in de kaart
McGregor en het AT&T Williams F1 Team gaan ook de komende jaren nauw samenwerken. Sinds begin 2008 is het populaire kledingmerk actief als sponsor van het Britse Formule 1-team, maar de overeenkomst is verlengd met minimaal drie jaar. Het logo van het merk zal ook de komende seizoenen zichtbaar zijn op de bolides, helmen en overalls, waardoor er weer de nodige media-aandacht zal ontstaan. Dit is bovendien goed nieuws voor de Nederlander Giedo van der Garde, die al jarenlang ondersteunt wordt door McGregor.

McGregor zal opnieuw een stijlvolle Williams F1 by McGregor collectie ontwerpen, met onder meer petten, truien, jassen, polo's, schoenen en accessoires. Gedurende het seizoen zal het merk enkele speciale items naar buiten brengen, die betrekking hebben op een bepaalde periode of een unieke gebeurtenis uit de rijke historie van Williams. Jan Paul ten Hoopen, CEO bij McGregor, legde uit: "Deze verlenging van de samenwerking onderstreept ons geloof in de toekomst van de Formule 1, en Williams in het bijzonder, als een internationaal marketingplatform."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=28806

Arme Williams, het zal toch niet?
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:29:35 #50
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_88768239
Van der Garde bij Williams? Echt niet... ondanks alle Nederlandse sponsoring.
* I intend to live forever, so far so good! *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')