Denk overigens niet dat het team aankomend seizoen veel verder naar voren zal komen. Ik zie Lotus de meeste progressie maken. Ik denk dat die volgend jaar weleens met een prima auto voor de dag kunnen komen. Ze hebben de middelen en de expertise.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:23:19 schreef M.Melandri het volgende:
Lijkt me een mooi team om te debuteren voor Giedo, in Glock heeft hij een goede teamgenoot
quote:Testcoureur is met de huidige reglementen totaal zinloos. Het beste voor Giedo is om gewoon een stoeltje naast Glock te bemachtigen, als hij Glock regelmatig weet te verslaan komt er vanzelf interesse van andere teams.Op woensdag 20 oktober 2010 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
quote:Nee, maar je hebt dan wel een connectie met een team. Dan leren ze je alvast kennen.Op donderdag 21 oktober 2010 17:27 schreef Big-Ern het volgende:
Testen zou geen optie moeten zijn. Je hebt er werkelijk geen ene zak aan. Racen of anders naar een andere aansprekende klasse.
quote:Ik zou eerder voor Williams kiezen, ook reputatie gewijs. FI staat (nog) niet bekent als een neus voor talent te hebben. Williams toch al meer, en denk dat andere teams meer op de jonge gasten let wat Williams in hun bak zet, dan op een gast die in de Force India rijdt.Op woensdag 20 oktober 2010 17:14 schreef vosss het volgende:
Ik zou tekenen bij Force India als testcoureur als ik hem was en die mogelijkheid was er.
quote:Met alle respect, maar Van der Garde moet het dan ook niet hebben van zijn talent, maar toch meer van zijn portemonnee. Hij heeft wel talent en kan ongetwijfeld hard rijden, maar zijn palmares is nu niet dusdanig dat hij F1 materiaal is. Dat zijn in mijn ogen toch de rijders met veel kampioenschappen op hun naam. F1 hoort ook alleen voor de allerbesten te zijn.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor Williams kiezen, ook reputatie gewijs. FI staat (nog) niet bekent als een neus voor talent te hebben. Williams toch al meer, en denk dat andere teams meer op de jonge gasten let wat Williams in hun bak zet, dan op een gast die in de Force India rijdt.
quote:Giedo van der Garde heeft zichzelf een goede dienst bewezen. Voor de ogen van de Formule 1-teambazen noteerde de Nederlander in Abu Dhabi de snelste tijd in de ochtendsessie van de GP2 Series.
Van der Garde uitkomend voor het Baraw Addax Team reed in de eindfase een snelle ronde van 1:50.600. Daarmee bleef hij iSport International coureurs Oliver Turvey en Davide Valsecchi voor.
Vrije training GP2 Series Abu Dhabi:
1. Giedo van der Garde Barwa Addax Team 1:50.600 12
2. Oliver Turvey iSport International 1:50.876 13
3. Davide Valsecchi iSport International 1:50.906 12
4. Sergio Perez Barwa Addax Team 1:51.013 13
...
15. Ho Pin Tung Racing Engineering 1:52.605 13
16. Pastor Maldonado Rapax 1:52.780 13
...
Schijnt een rommeltje geweest te zijn bij de stewards van de GP2 race.quote:Op zondag 14 november 2010 14:55 schreef Big-Ern het volgende:
wint seizoensafsluiter, Van der Garde drie maal bestraft
Davide Valsecchi heeft voor het eerst in twee jaar tijd een overwinning gescoord in de GP2 Series. De iSport-coureur bleef Rapax-rijder Luiz Razia voor en hiermee stelde Rapax de titel bij de teams veilig. Giedo van der Garde kende een zeer moeizame en teleurstellende race.
Valsecchi maakte een goede start en pakte meteen de derde plaats over vanaf zijn vierde stek. Hij reed vlak achter Romain Grosjean en Luiz Razia door de eerste bocht, waarbij Razia iets te wijd ging. Valsecchi plaatste meteen een aanval bij Grosjean en werd hierbij geholpen door Razia. De Rapax-coureur kwam weer agressief terug op de baan, waardoor Grosjean iets moest liften. Valsecchi kreeg hierdoor de leiding in handen, gevolgd door Razia.
De eerste positie van Valsecchi kwam nooit onder serieus gevaar, al werd het gat richting Razia nooit groter dan enkele seconden. Uiteindelijk had de Italiaan van iSport nog geen seconde voorsprong op Razia bij de finish. Grosjean eindigde het seizoen voor DAMS op het podium, terwijl Dani Clos en Josef Kral vierde en vijfde werden. Oliver Turvey eindigde als zesde en pakt zo het laatste punt van het seizoen. Hij bleef Brendon Hartley net voor, die hierdoor zijn eerste GP2-punt op een haar na mistte.
Giedo van der Garde kende een zeer beroerde race. De Nederlander moest de race vanaf de laatste startrij aanvangen en werd maar liefst drie maal bestraft met een drive through-penalty. Eerst voor een valse start, daarna voor het niet respecteren van de baanlimieten, waarna hij ook nog een drive through kreeg voor een te hoge snelheid in de pits. http://www.f1today.nl/201(...)e-maal-bestraft.html
De eerste wedstrijd ook al tien plekken teruggezet omdat hij een rood licht had genegeerd. Zo is het hele seizoen al gegaan met hem. Deze man hoort absoluut niet in de F1 thuis. Dan maar geen landgenoot in de formule 1.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |