quote:di 05 okt 2010,
Amsterdam - Demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) is in een vroeg stadium hoogstpersoonlijk betrokken geweest bij de afweging om Geert Wilders strafrechtelijk te vervolgen.
Dat blijkt uit intern e-mailverkeer uit 2008 tussen het parket-generaal in Den Haag (de top van het openbaar ministerie) en het parket in Amsterdam.
De informatie is pikant, omdat in ons land de minister van Justitie gewoontegetrouw de nodige afstand bewaart om te voorkomen dat het openbaar ministerie wordt blootgesteld aan wisselende politieke invloeden. Daarnaast komt met deze informatie de rol van Hirsch Ballin als een van de felste CDA-tegenstanders tegen gedoogsteun van Wilders' PVV in een ander daglicht te staan.
geen afstandquote:
Daar wordt hij zelf niet bij betrokken, dat gaat via een rijksdienst.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bullshit. Kan net zo goed zeggen dat hij documenten heeft moeten overhandigen, whatever.
Maar op welke manier is dan de vraag die cruciaal is voor je kunt nagaan of het ja/nee om een politiek proces zou gaan ...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Eh, hij was minister van justitie, dus ja, hij was zeker betrokken, dat kon ook moeilijk anders, toch?
Nee, iets met scheiding der machten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Eh, hij was minister van justitie, dus ja, hij was zeker betrokken, dat kon ook moeilijk anders, toch?
Hmmm... eens kijken, Hirsch Ballin was minister, en Wilders wil nu gedoogsteun gaan bieden aan de nieuwe coalitie. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dit lijkt me één en al politiek. Natuurlijk begrijp ik dat Wilders uiteraard berecht moet worden als gewoon burger voor de uitspraken die hij heeft gedaan. Aan de andere kant, hij is niet echt meer een gewone burger. Wij betalen miljoenen per jaar voor zijn beveiliging met z'n allen, en hij blijft maar dingen roepen die mensen toch keihard raken, het lijkt bijna opzettelijk, en het heeft allemaal een politieke lading, want het is puur bedoeld om zijn partij te sterken...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar op welke manier is dan de vraag die cruciaal is voor je kunt nagaan of het ja/nee om een politiek proces zou gaan ...
Dat is leuk, maar Wilders begaat zijn daden met een politiek doel, en dan wordt het allemaal wel net even iets anders. Als hij gewoon Jan Lul uit Schubbekutteveen was geweest, dan had het niemand geboeid. Maar dat is hij niet, hij is een politicus, die onze staat miljoenen per jaar kost om te beveiligen, wat nodig is omdat hij maar mensen middels de politiek tegen hem in het harnas blijft jagen...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, iets met scheiding der machten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
En daarbij nog opgeteld dan onze blonde gek zeer vaak in israel te vinden is, en zeer zwaar gefinancieerd wordt door de amerikaans/joodse lobby.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:08 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ik blijf nog steeds onder de indruk van die VPRO documentaire, waarin uiteindelijk het verhaal de revue passeert dat Wilders begin jaren '90 aan iemand zou hebben verteld dat hij lid was van de Mossad... Dat in combinatie met iemand die als enige lid is van z'n eigen partij, en daarom ook als enige financiele verantwoordig hoeft af te leggen voor het beheer van die partij... kort gezegd, hij kan doen en laten wat hij wil, en fondsen gebruiken die hij niet eens hoeft te verklaren, sterker nog, hij hoeft ze niet eens vrij te geven.
Neequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:10 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar Wilders begaat zijn daden met een politiek doel, en dan wordt het allemaal wel net even iets anders. Als hij gewoon Jan Lul uit Schubbekutteveen was geweest, dan had het niemand geboeid. Maar dat is hij niet, hij is een politicus, die onze staat miljoenen per jaar kost om te beveiligen, wat nodig is omdat hij maar mensen middels de politiek tegen hem in het harnas blijft jagen...
3 cellen. Die derde hebben ze hard nodig, anders zouden ze alles in dit land onderschijten...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:13 schreef Sakura het volgende:
[..]
En al die 2-hersencellige wilders stemmers maar domweg achter die idioot aan blijven rennen
Ja, inhoudelijk ben jij altijd al ijzersterk geweest...quote:
boeh schande, hij had beter bij Hamas kunnen zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:13 schreef Sakura het volgende:
[..]
En daarbij nog opgeteld dan onze blonde gek zeer vaak in israel te vinden is,
Eng he.quote:en zeer zwaar gefinancieerd wordt door de amerikaans/joodse lobby.
Waarom moet hij dat aan het gepeupel verantwoorden?quote:Het is hierdoor ook gelijk zeer duidelijk waarom hij geen politieke partij wil worden maar een beweging wil blijven. Als politieke partij moet hij namelijk verantwoorden waar hij zijn geld vandaan haalt, en die beerput wil hij uiteraard gesloten houden.
Welja,quote:Overigens een zeer angstige ontwikkeling, dat een buitenlandse mogendheid direct politieke invloed heeft op ons politieke bestel.
De 1-hersencellige rennen achter PvdA aan.quote:En al die 2-hersencellige wilders stemmers maar domweg achter die idioot aan blijven rennen
Voor bovenstaande eerste punt, nee, hij moet gewoon open kaart spelen als hij de politiek in dit land wil bedrijven, dat lijkt me niet meer dan eerlijk. Maar misschien zit Al Qaida er stiekem wel achter? Nu weten we niet welke gelden er worden aangewend voor het bedrijven van de politiek, en dat lijkt me niet juist. Andere partijen moeten hun financien ook verantwoorden, maar Wilders niet, omdat hij een trucje heeft gevonden daarvoor? Je wilt niet weten wat voor trucjes hij nog meer voor ons in petto heeft...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
boem schande, Hij had beter bij Hamas kunnen zijn.
[..]
Kortom, je vewijt en scheldt practisch in elke zin en dat maakt jou ook niet bijster intelligent eerder nog lager dan een 1-cellige.
Lees jij je maar eerst eens in wat de driehoek aangaat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:28 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, inhoudelijk ben jij altijd al ijzersterk geweest...
Hij moet niets verantwoorden aan het gepeupel. enige die recht heeft op inzage in zijn inkomsten is de belastingdienst.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:31 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Voor bovenstaande eerste punt, nee, hij moet gewoon open kaart spelen als hij de politiek in dit land wil bedrijven, dat lijkt me niet meer dan eerlijk. Maar misschien zit Al Qaida er stiekem wel achter?
En ik vond eigenlijk dat hij zich goed verlaagde tot het gemiddelde Wilders niveau.
Dat weet ik maar al te goed, makker, zelfs zonder dat ik wiki nodig had, goed, hè... maar hier is overduidelijk vertroebeling in het spel...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees jij je maar eerst eens in wat de driehoek aangaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |