abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87196725
Dan kijk je toch even anders tegen die zaak aan, is het wel een politiek proces met rechters die zijn vooringenomen??

quote:
di 05 okt 2010,
Amsterdam - Demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) is in een vroeg stadium hoogstpersoonlijk betrokken geweest bij de afweging om Geert Wilders strafrechtelijk te vervolgen.

Dat blijkt uit intern e-mailverkeer uit 2008 tussen het parket-generaal in Den Haag (de top van het openbaar ministerie) en het parket in Amsterdam.

De informatie is pikant, omdat in ons land de minister van Justitie gewoontegetrouw de nodige afstand bewaart om te voorkomen dat het openbaar ministerie wordt blootgesteld aan wisselende politieke invloeden. Daarnaast komt met deze informatie de rol van Hirsch Ballin als een van de felste CDA-tegenstanders tegen gedoogsteun van Wilders' PVV in een ander daglicht te staan.
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87196728
Wat is 'betrokken'?
pi_87196734
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat is 'betrokken'?
geen afstand

partijdig
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87196769
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:19 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

geen afstand

partijdig
Bullshit. Kan net zo goed zeggen dat hij documenten heeft moeten overhandigen, whatever.
pi_87196779
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:23 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Bullshit. Kan net zo goed zeggen dat hij documenten heeft moeten overhandigen, whatever.
Daar wordt hij zelf niet bij betrokken, dat gaat via een rijksdienst.
pi_87196811
Maar is er nu ook bekend waarom hij betrokken is geweest? Is dat hij heeft gezegd dat ze Wilders tot het bot moeten vervolgen of is dat het kabinet wel of niet positief er tegen over staat of iets heel anders? Als de inhoud van die mails niet bekend zijn is er niets over te zeggen...
pi_87196817
Volgens OM-woordvoerster Digna van Boetzelaer is er niets vreemds aan. "De minister is politieke verantwoordelijk voor het OM. Hij wordt regelmatig naar de Kamer geroepen om uit te leggen waarom gevoelige zaken wel of niet worden vervolgd. Als OM moet je hem natuurlijk wel vertellen wat je van plan bent te gaan doen. De wet heeft ook geregeld dat als de minister het niet eens is met het OM, hij een aanwijzing kan geven om toch anders te handelen."
pi_87196895
Je moet de inhoud van die contacten kennen om er daadwerkelijk een oordeel over te vellen . Lijkt mij dan .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87196972
Eh, hij was minister van justitie, dus ja, hij was zeker betrokken, dat kon ook moeilijk anders, toch?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_87196989
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Eh, hij was minister van justitie, dus ja, hij was zeker betrokken, dat kon ook moeilijk anders, toch?
Maar op welke manier is dan de vraag die cruciaal is voor je kunt nagaan of het ja/nee om een politiek proces zou gaan ...
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87197025
Het is geen politiek proces meer sinds in eeste instantie besloten werd hem niet te vervolgen, dat was inderdaad een politieke beslissing.

Later heeft het OM alsnog besloten hem toch te vervolgen tegen de politieke wil/beslissing in.

Hirsch Balin zal er idd bij betrokken zijn bij de eerste beslissing om hem niet te vervolgen.

Het is nu dus absoluut geen politiek proces meer,
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:03:38 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87197109
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Nee, iets met scheiding der machten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87197139
Telegraaf. :')
“An interesting thing is a good thing.”
pi_87197177
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:51 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Maar op welke manier is dan de vraag die cruciaal is voor je kunt nagaan of het ja/nee om een politiek proces zou gaan ...
Hmmm... eens kijken, Hirsch Ballin was minister, en Wilders wil nu gedoogsteun gaan bieden aan de nieuwe coalitie. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dit lijkt me één en al politiek. Natuurlijk begrijp ik dat Wilders uiteraard berecht moet worden als gewoon burger voor de uitspraken die hij heeft gedaan. Aan de andere kant, hij is niet echt meer een gewone burger. Wij betalen miljoenen per jaar voor zijn beveiliging met z'n allen, en hij blijft maar dingen roepen die mensen toch keihard raken, het lijkt bijna opzettelijk, en het heeft allemaal een politieke lading, want het is puur bedoeld om zijn partij te sterken...

Ik denk dat hier heel moeilijk een scheidslijn te vinden is voor wel of niet een politieke issue. Feit is, de basis van dit hele geschil is toch de politieke uitbating door Wilders van het geheel, dus hij wil het graag politiek hebben, maar toch ook weer niet? En dat laatste, dat is nu typisch Geert Wilders...

Ik blijf nog steeds onder de indruk van die VPRO documentaire, waarin uiteindelijk het verhaal de revue passeert dat Wilders begin jaren '90 aan iemand zou hebben verteld dat hij lid was van de Mossad... Dat in combinatie met iemand die als enige lid is van z'n eigen partij, en daarom ook als enige financiele verantwoordig hoeft af te leggen voor het beheer van die partij... kort gezegd, hij kan doen en laten wat hij wil, en fondsen gebruiken die hij niet eens hoeft te verklaren, sterker nog, hij hoeft ze niet eens vrij te geven.
pi_87197212
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, iets met scheiding der machten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trias_politica
Dat is leuk, maar Wilders begaat zijn daden met een politiek doel, en dan wordt het allemaal wel net even iets anders. Als hij gewoon Jan Lul uit Schubbekutteveen was geweest, dan had het niemand geboeid. Maar dat is hij niet, hij is een politicus, die onze staat miljoenen per jaar kost om te beveiligen, wat nodig is omdat hij maar mensen middels de politiek tegen hem in het harnas blijft jagen...
pi_87197267
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:08 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik blijf nog steeds onder de indruk van die VPRO documentaire, waarin uiteindelijk het verhaal de revue passeert dat Wilders begin jaren '90 aan iemand zou hebben verteld dat hij lid was van de Mossad... Dat in combinatie met iemand die als enige lid is van z'n eigen partij, en daarom ook als enige financiele verantwoordig hoeft af te leggen voor het beheer van die partij... kort gezegd, hij kan doen en laten wat hij wil, en fondsen gebruiken die hij niet eens hoeft te verklaren, sterker nog, hij hoeft ze niet eens vrij te geven.
En daarbij nog opgeteld dan onze blonde gek zeer vaak in israel te vinden is, en zeer zwaar gefinancieerd wordt door de amerikaans/joodse lobby.
Het is hierdoor ook gelijk zeer duidelijk waarom hij geen politieke partij wil worden maar een beweging wil blijven. Als politieke partij moet hij namelijk verantwoorden waar hij zijn geld vandaan haalt, en die beerput wil hij uiteraard gesloten houden.

Overigens een zeer angstige ontwikkeling, dat een buitenlandse mogendheid direct politieke invloed heeft op ons politieke bestel.

En al die 2-hersencellige wilders stemmers maar domweg achter die idioot aan blijven rennen :r
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_87197276
maar waar de "betrokkenheid" nou precies uit bestaat is dus niet bekend bij de Televaag, lekkere stemmingmakerij weer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:24:20 #18
45206 Pietverdriet
pi_87197388
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:10 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar Wilders begaat zijn daden met een politiek doel, en dan wordt het allemaal wel net even iets anders. Als hij gewoon Jan Lul uit Schubbekutteveen was geweest, dan had het niemand geboeid. Maar dat is hij niet, hij is een politicus, die onze staat miljoenen per jaar kost om te beveiligen, wat nodig is omdat hij maar mensen middels de politiek tegen hem in het harnas blijft jagen...
Nee
pi_87197435
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:13 schreef Sakura het volgende:

[..]

En al die 2-hersencellige wilders stemmers maar domweg achter die idioot aan blijven rennen :r
3 cellen. Die derde hebben ze hard nodig, anders zouden ze alles in dit land onderschijten...

Maar ik vertrouw die gast echt voor geen meter. Sterker nog, als hij ooit de macht in de land zou overnemen, dan ben ik weg als politiek vluchteling samen met mijn vrouw, die een kleurtje heeft... ik weet niet wat die gek wil, maar ik weet wel dat ik daar geen onderdeel van wil zijn. Als hij de macht hier zou krijgen is blijkbaar het vrije Nederland waarin ik geboren ben gestorven... nee, dan is het verstikt door een stel idioten, geleid door een gek met een lelijke pruik...
pi_87197453
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Ja, inhoudelijk ben jij altijd al ijzersterk geweest...
pi_87197464
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:13 schreef Sakura het volgende:

[..]

En daarbij nog opgeteld dan onze blonde gek zeer vaak in israel te vinden is,
boeh schande, hij had beter bij Hamas kunnen zijn.
quote:
en zeer zwaar gefinancieerd wordt door de amerikaans/joodse lobby.
Eng he.
quote:
Het is hierdoor ook gelijk zeer duidelijk waarom hij geen politieke partij wil worden maar een beweging wil blijven. Als politieke partij moet hij namelijk verantwoorden waar hij zijn geld vandaan haalt, en die beerput wil hij uiteraard gesloten houden.
Waarom moet hij dat aan het gepeupel verantwoorden?
quote:
Overigens een zeer angstige ontwikkeling, dat een buitenlandse mogendheid direct politieke invloed heeft op ons politieke bestel.
Welja,
quote:
De 1-hersencellige rennen achter PvdA aan.

Kortom, je vewijt en scheldt practisch in elke zin en dat maakt jou ook niet bijster intelligent, eerder nog lager dan een 1-cellige.

btw, doet je iets zeer of is het je standaard slachtoffer aandikkingswoord?
pi_87197508
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

boem schande, Hij had beter bij Hamas kunnen zijn.

[..]

Kortom, je vewijt en scheldt practisch in elke zin en dat maakt jou ook niet bijster intelligent eerder nog lager dan een 1-cellige.
Voor bovenstaande eerste punt, nee, hij moet gewoon open kaart spelen als hij de politiek in dit land wil bedrijven, dat lijkt me niet meer dan eerlijk. Maar misschien zit Al Qaida er stiekem wel achter? Nu weten we niet welke gelden er worden aangewend voor het bedrijven van de politiek, en dat lijkt me niet juist. Andere partijen moeten hun financien ook verantwoorden, maar Wilders niet, omdat hij een trucje heeft gevonden daarvoor? Je wilt niet weten wat voor trucjes hij nog meer voor ons in petto heeft...

En ik vond eigenlijk dat hij zich goed verlaagde tot het gemiddelde Wilders niveau.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 08:31:58 #23
45206 Pietverdriet
pi_87197509
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:28 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, inhoudelijk ben jij altijd al ijzersterk geweest...
Lees jij je maar eerst eens in wat de driehoek aangaat.
pi_87197553
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:31 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Voor bovenstaande eerste punt, nee, hij moet gewoon open kaart spelen als hij de politiek in dit land wil bedrijven, dat lijkt me niet meer dan eerlijk. Maar misschien zit Al Qaida er stiekem wel achter?

En ik vond eigenlijk dat hij zich goed verlaagde tot het gemiddelde Wilders niveau.
Hij moet niets verantwoorden aan het gepeupel. enige die recht heeft op inzage in zijn inkomsten is de belastingdienst.
pi_87197559
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees jij je maar eerst eens in wat de driehoek aangaat.
Dat weet ik maar al te goed, makker, zelfs zonder dat ik wiki nodig had, goed, hè... maar hier is overduidelijk vertroebeling in het spel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')