abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:35:18 #101
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92392376

Focke-Wulf Triebfluegel, een soort kruising tussen een helikopter en een gevechtsvliegtuig. Dit bouwwerk kon goed vliegen alleen was het niet goed om te bouwen naar een gevechtsvoertuig, hij was eigenlijk bedoeld om geallieerde bommenwerpers te onderscheppen.

Op de uiteinden van de vleugels zaten straalmotoren waardoor snel kon vliegen. Het vliegtuig steeg verticaal op en kon eenmaal opgestegen vliegen als een gevechtsvliegtuig.

In vlucht zag het er zo uit:

De Puckle Gun

Een uitvinding van James Puckle uit 1718, het lijkt op een grote revolver en is een soort machinegeweerversie van een vuursteenslotmusket. Het ontwerp lijkt op dat van een revolver. Dit wapen kon ongeveer zestig schoten per minuut schieten, wat voor 1718 heel erg snel was omdat een soldaat toen ongeveer drie schoten per minuut kon vuren. Het werd op kleine schaal gebruikt maar raakte snel in de vergetelheid omdat het wapen veel te onbetrouwbaar was.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:39:32 #102
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92392612
Grappig, die FW zag ik een paar dagen geleden nog op History. :P Is nooit van de tekentafel afgekomen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:42:27 #103
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_92392764
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:56 schreef Nibb-it het volgende:
[ afbeelding ]

Russische ZIL met schroeven, voor gebruik in Arctisch gebied.

Nog een rare Rus, de "Rubezh" MAZ-543M.
[ afbeelding ]
Die zil met schroeven is wel zeer effectief in poolgebied.

Het bizarre van je tweede foto is dat het volgens mij een anti schipsraket is.

Maar om nog een bijdrage te leveren:
De vliegende tank:

De verijdbare kerncentrale:

Colatje?
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:53:40 #104
154407 Rucky
pi_92393287
De Convair F2Y Sea Dart:

De Ekranoplan:

Niet militair maar wel leuk:

De eerste "vliegende vleugel"

En de voorwaardse vleugel:

[ Bericht 52% gewijzigd door Rucky op 06-02-2011 00:04:53 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_92393500
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:35 schreef Id_do_her het volgende:
[ afbeelding ]
Focke-Wulf Triebfluegel, een soort kruising tussen een helikopter en een gevechtsvliegtuig. Dit bouwwerk kon goed vliegen alleen was het niet goed om te bouwen naar een gevechtsvoertuig, hij was eigenlijk bedoeld om geallieerde bommenwerpers te onderscheppen.

Op de uiteinden van de vleugels zaten straalmotoren waardoor snel kon vliegen. Het vliegtuig steeg verticaal op en kon eenmaal opgestegen vliegen als een gevechtsvliegtuig.

In vlucht zag het er zo uit:
[ afbeelding ]

Werkte dat echt serieus?

quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:40 schreef Nibb-it het volgende:
Bump! :)

Het 'Terroristennet'
[ afbeelding ]

Dat eerste plaatje met die opklapbare mitrailleur in de auto bestaan echt. In die kolonnes van de president van de USA zitten altijd van zo'n wagens erbij...

dit soort jeeps dus...

Is ook zo'n filmpje ergens van, van zo'n demo. Hoe dak opengaat enzo.

[ Bericht 32% gewijzigd door Dale. op 06-02-2011 00:06:38 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 00:20:41 #107
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92394751
Wat awesome, een soort James Bond auto. :D
  zondag 6 februari 2011 @ 00:24:18 #108
154407 Rucky
pi_92394918
De eerste vstol toestellen zijn ook wel apart:
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:57 schreef Dale. het volgende:

[..]

Werkte dat echt serieus?
Op papier wel. :D
Maar de amerikanen hadden tijd om het door te ontwikkelen. Alleen het landen was een probleem.
  zondag 6 februari 2011 @ 00:26:59 #109
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92395053
Was dat niet dat ding die ze op het nippertje niet chrasde tijdens de Grote Demonstratie van dat ding bij het Pentagon?
  zondag 6 februari 2011 @ 00:33:37 #110
154407 Rucky
pi_92395367
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:26 schreef Nibb-it het volgende:
Was dat niet dat ding die ze op het nippertje niet chrasde tijdens de Grote Demonstratie van dat ding bij het Pentagon?
Je bedoeld die convair? Dat zou wel kunnen. Het nadeel van dat vliegtuig was dat de landing zeer moeilijk was. En de meeste zijn omgevallen.
pi_92396618
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:20 schreef Nibb-it het volgende:
Wat awesome, een soort James Bond auto. :D
Dacht precies hetzelfde, wel vet :D
Had wel een vermoeden dat die wagens vol zaten met gewapende secret service mensen, maar meteen zo'n minigun uit het dak..

Vraag me eigenlijk af of de president van de US de enige is die zo beveiligd is, altijd in een kilometerslange(ok overdreven) colonne van wagens. De president/pm van groot-Brittannië, Rusland of China zie ik toch nooit zo rondrijden. Terwijl die toch ook wel de moeite van een aanslag waard zullen zijn voor bepaalde partijen. Of komt die beveiliging gewoon nooit zo duidelijk op tv.
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 6 februari 2011 @ 11:50:55 #112
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92404033
Presidential Security Service [PSB]
Prezidentskaya Sluzhba Bezopasnosti

quote:
Russian Presidential Security Service (PSB), formerly an element of the 9th Chief Directorate of the KGB, was established as an independent government agency in December 1993 to provide security for Russian top officials and the guards for the Kremlin.
Initially, the PSB's functions were determined by an unpublished Presidential decree. Then the Duma granted it the right to put certain persons under surveillance, and in May 1996 its statute was issued by the Duma. The code granted the service virtually unlimited powers, including among other things the right to combat foreign intelligence, fight crime, and design weapons systems, though the Duma cut out a clause that would have allowed it to engage in commercial activity. Over time the PSB evolved from a government organization into one which was loyal only to its own commander, serving Korzhakov's personal political interests. Korzhakov had been Yeltsin's bodyguard since 1987, and in August 1991, he stood next to his boss on top of a tank during Yeltsin's historic speech.

Korzhakov was frequently accused of meddling in governmental affairs, as the Service gathered evidence on high government officials engaged in corruption, bribe-taking, and squandering money. Korzhakov's people studied the origin of capital at the National Sports Fund and in the end placed at the head of that purely commercial structure a staff member of the Presidential Security Service. The service engaged in the suppression of smuggling, as when on 29 February 1996 the Presidential Security Service completed an operation which confiscated a batch of jewels worth a total of $3 million delivered from London to Moscow at Sheremetevo-2. Reportedly the PSB acquired documents which implicated Anatoly Chubais in illegal financial machinations during the privatization period, in which his banker associates Gusinsky, Berezovsky, and Vladimir Potanin, In December 1994 Korzhakov organized an armed raid on the Moscow headquarters of Most Bank headed by Vladimir Gusinskii. Gusinskii is allied with Moscow Mayor Yuri Luzhkov, a potential rival to Yeltsin in the 1996 presidential elections. Soon after the raid, Luzhkov denied he had any desire to run for president, and Gusinskii has not surfaced in Russia since January 1995, when he moved his family to London. General of the Army F.D. Bobkov -- inspirer and creator of the Fifth Department, later first deputy chairman of the USSR KGB, serves as head of the analysis service of the Most financial group.

1996 began with skepticism that President Boris Yeltsin would allow elections to take place, and on 05 May 1996 Korzhakov explicitly called for postponing the elections. But Yeltsin finished first in the 16 June 1996 initial round of the Presidential elections with about 35% of the vote, and was scheduled to compete with Zyuganov in the runoff slated for 03 July 1996. On the evening of 19 June 1996 Sergei Lisovsky and Arkady Yevstafyev, who were allegedly carrying a case containing $500,000, were arrested while leaving the White House of Russia. After being questioned for 11 hours by Presidential Security Service, Lisovsky [a wealthy advertising and showbusiness magnate] and Yevstafyev [ a close aide to former first deputy prime minister Anatoly Chubais] were released. Tipped off by Chubais, television networks broadcast updates on the unfolding scandal through the night, portraying the arrests as an attempted coup by Korzhakov.

Instigated by First Deputy Prime Minister Oleg Soskovets [who supervised the defense industry], Federal Security Service (FSB) director Mikhail Barsukov, and Aleksandr Korzhakov [Barsukov's son is married to Korzhakov's daughter, and Korzhakov reportedly helped his in-law obtain the position of counterintelligence chief], the arrests were apparently part of a plan to discredit Yeltsin's re-election campaign.

However, on 20 June the trio was abruptly fired by Yeltsin at the urging of Chubais. The three were hard-liners opposed to market reform, strong backers of the war in Chechnya, and opposed to holding the presidential election. Duma Speaker Gennadii Seleznev said that Korzhakov and Barsukov were fired because they "encroached on the holy of holies--the secret financing of the Yeltsin campaign." According to one view the firings of Korzhakov, Barsukov, and Soskovets were the result of a battle between factions within the President's inner circle between a group that wanted to take power by force and a group that wanted to win the election "legitimately." Others saw the events in the context of an ongoing struggle between three groups: the former heads of the power ministries, representatives of the energy complex, and representatives from financial circles.

Consequently the PSB no longer exists in the form it had under Alexander Korzhakov. The interference of the PSB in politics ended 20 June 1996 when Korzhakov was dismissed from his post. He was replaced by Anatoli Kuznetsov, a professional without political ambitions or interests, who first became a PSB officer when Ryzhkov was prime minister. Following Korzhakov's replacement, the FSB was incorporated into the Federal Protective Service (FSO) headed by Yuri Krapivin. Under the law of 06 June 1996, the PSS and FSO were two independent organizations.
Changes in the status of the PSB include:

• PSB is no longer an organization directly subordinate to the President
• PSB no longer has the right to gather information for the purpose of ensuring the security of the President and the state
• PSB no longer has the right to use the data bases of the Presidential staff, government staff, etc.
• PSB is no longer a separate legal entity with its own logo, stamp, bank accounts, etc.
• PSB no longer has the right to buy real estate on the territory of the Russian Federation, etc.
During the months that followed Korzhakov's dismissal, significant changes were implemented at the PSB. It is now restricted to carrying out its intended functions of protecting the President, and it no longer collects compromising documents on high-ranking officials and politicians. About 15-20 PSB officers were dismissed immediately after Korzhakov's resignation, and another 100 PSB officers submitted their resignations in the following months, with some 850 men remaining on staff [though other accounts report the total FSB staff as about 1,500].
Van China zou ik het niet weten. :P
  zondag 6 februari 2011 @ 12:35:42 #113
154407 Rucky
pi_92405573
Ik heb een filmpje gevonden over de vleermuis bom:
  zondag 6 februari 2011 @ 21:03:56 #114
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92429630
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:57 schreef Dale. het volgende:
Werkte dat echt serieus?
Ja, er zijn er niet veel gemaakt omdat de oorlog al in zo'n vergevorderd stadium was dat het nooit tot massa-productie is gekomen en er waren veel problemen met landen en het bewapenen ervan.
  zondag 6 februari 2011 @ 21:09:41 #115
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92430069
De Mariet Pepperbox Revolver.

Een pistool met vierentwintig lopen uit België van tussen 1850 en 1860. De schutter moest kruit in de achterkant van de lopen doen en dan een slaghoedje op de achterkant zetten om het pistool te laden. Het schieten ging erg snel maar het laden duurde veertig tot zestig minuten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Id_do_her op 06-02-2011 21:16:31 ]
pi_92465111
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:09 schreef Id_do_her het volgende:
De Mariet Pepperbox Revolver.
[ afbeelding ]

Een pistool met vierentwintig lopen uit België van tussen 1850 en 1860. De schutter moest kruit in de achterkant van de lopen doen en dan een slaghoedje op de achterkant zetten om het pistool te laden. Het schieten ging erg snel maar het laden duurde veertig tot zestig minuten.
Zoals ik de afbeelding bekijk, lijkt het mij dat alle vuurmonden tegelijkertijd schieten?
Handig voor als je op een woedende meute moest schieten.. Het laden duurt inderdaad wel lang, maar als je kijkt naar het formaat zou je er best 2 of 4 bij je kunnen dragen, geladen en wel..

voorlopertje van deze:"

1 miljoen kogels per minuut!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht.."
"Madju Terus!"
  maandag 7 februari 2011 @ 17:18:18 #117
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92466163
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:53 schreef Tallywhacker het volgende:

[..]

Zoals ik de afbeelding bekijk, lijkt het mij dat alle vuurmonden tegelijkertijd schieten?
Handig voor als je op een woedende meute moest schieten.. Het laden duurt inderdaad wel lang, maar als je kijkt naar het formaat zou je er best 2 of 4 bij je kunnen dragen, geladen en wel..

voorlopertje van deze:"

1 miljoen kogels per minuut!
Ik ga ervan uit dat de lopen wel kunnen draaien, omdat het pistool een revolver genoemd wordt. Ik denk niet dat alle vierentwintig schoten tegelijk afgingen maar misschien drie tegelijk zodat je acht keer kon schieten.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:14:11 #118
154407 Rucky
pi_92468258
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:18 schreef Id_do_her het volgende:
Ik ga ervan uit dat de lopen wel kunnen draaien, omdat het pistool een revolver genoemd wordt. Ik denk niet dat alle vierentwintig schoten tegelijk afgingen maar misschien drie tegelijk zodat je acht keer kon schieten.
In vergelijkbare modellen roteerden de lopen niet maar de slagpin. Maar hier zit ik te twijfelen.

VB:
  maandag 7 februari 2011 @ 18:19:01 #119
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92468398
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:14 schreef Rucky het volgende:

[..]

In vergelijkbare modellen roteerden de lopen niet maar de slagpin. Maar hier zit ik te twijfelen.

VB:
Ik denk dat hij misschien wel kan draaien aangezien hij rond is, die Mariet dan in ieder geval. Het lijkt me niet echt handig om alle vierentwintig schoten in één schot weg te schieten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Id_do_her op 07-02-2011 19:29:04 ]
  maandag 7 februari 2011 @ 19:11:25 #120
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92470323
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik misschien kan hij wel draaien aangezien hij rond is, die Mariet dan in ieder geval. Het lijkt me niet echt handig om alle vierentwintig schoten in één schot weg te schieten.
Lijkt me ook niet echt haalbaar qua terugslag ;)
  maandag 7 februari 2011 @ 19:28:41 #121
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92471193
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:11 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet echt haalbaar qua terugslag ;)
Vierentwintig musketschoten is ook nogal wat, ook al was het op pistoolformaat. En wat zou je er neer mee willen schieten als hij daadwerkelijk vierentwintig schoten tegelijk lost? Elanden?
pi_92487643
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 14:12 schreef Nibb-it het volgende:
Om nog even terug te komen op mijn vorige post over 'radar' uit en net na de Eerste Wereldoorlog:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zijn trouwens Nederlandse toestellen op de foto's.
Meer informatie hierover op de website van Museum Waalsdorp

In Zuid-Engeland staan nog een paar van dat soort grote systemen

http://www.andrewgrantham.co.uk/soundmirrors/

Door de geluidssterkte te meten via een microfoon op verschillende plekken op de schotel konden ze bepalen uit welke richting een vliegtuig kwam. Het scheen dat je een 20mi/km (?) voorsprong had voordat het visueel zichtbaar werd.

In de eerste aflevering van BBC Coast wordt er ook aandacht aan besteed:

quote:
The Sound Mirrors - Denge, Kent
Sound Mirror

These three concrete "listening ears" range in size from 20 to 200 feet in size. They were built between World War I and II: designed to give early warning of incoming enemy aircraft. Nick Crane and a team of academics experimented with how the mirrors actually worked. With the invention of radar in 1935, the sound mirrors became obsolete, but the relay system that their creator, Dr Tucker, had devised, was vital to the success of radar. Unfortunately the sound mirrors are not normally open to the public.
  woensdag 9 februari 2011 @ 00:24:50 #123
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92530448
Wat tof, ik dacht dat die allemaal gesloopt waren. Gelukkig niet dus!

De Boirault, een Franse uitvinding om prikkeldraadversperringen over te steken
pi_92531522
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:24 schreef Nibb-it het volgende:

Nope, mocht je eens in de buurt zijn.......
Officieel niet toegankelijk, maar als je dat watertje over weet te steken. Kan me niet voorstellen dat er echt controle op is :P

Wel grappig, ik kwam er ook achter dat de clip van The Prodigy - Invaders Must Die er op genomen is.

Vanaf 1:15 ofzo

[ Bericht 11% gewijzigd door tjoptjop op 09-02-2011 01:03:16 ]
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:02:09 #125
154407 Rucky
pi_92534529
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:24 schreef Nibb-it het volgende:

De Boirault, een Franse uitvinding om prikkeldraadversperringen over te steken
[ afbeelding ]
Had alleen het nadeel dat je niet kon sturen. :D
Volgens mij is het ook bij een prototype gebleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')