Je begint weer over wetgeving, zoals ik al schreef interesseert mij dat niet. Ik vind dat door het feit dat er een proces gevoerd wordt er al sprake is van inperking van de vrije meningsuiting. Het geeft verdachten zonder meer het gevoel dat zij toch niet volledig vrij zijn om alles te zeggen wat zij willen zeggen, dat vind ik onacceptabel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:25 schreef Argento het volgende:
De politiek heeft ooit, lang, lang voordat Wilders ook maar een zaadcel was, beslist dat het de burger niet vrijstaat om andere burgers of groepen te beledigen en dat het aan de rechter is om uit te maken wanneer sprake is van belediging en binnen welke wettelijke kaders hij daarbij dient te blijven. Hetzelfde voor haatzaaien. Dat het nu 'nieuws' is, maakt het nog niet iets 'nieuws'.
En los daarvan bestaat er niet zoiets als een recht op vrije meningsuiting. Dat recht is in de Grondwet omschreven als het censuurverbod. De overheid bepaalt niet van tevoren wat jij wel of niet roept. Toetsing vooraf is dus niet toegestaan. Toetsing achteraf (dus door de rechter, aan relevante wetsbepalingen) is uitdrukkelijk wel toegestaan.
Dat zijn twee verschillende grootheden. Het recht op vrije meningsuiting is per definitie niet in het geding.
Ik vraag me in alle oprechtheid af of en welk belang een rechter aan deze politieke context moet toekennen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Argento, het is wel relevant want ik praat in een politieke context. Dat jij altijd de juridisch context hanteert interesseert mij niks, het doet niet terzake in een discussie in politieke context.
Geen idee. Bij alle rechtbanken door het land heen moet ik me altijd de poortjesdetectie en kledingfouillering laten welgevallen. Ik zit er niet zo mee, maar benieuwd wat de deken er over te zeggen heeft.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:27 schreef Loedertje het volgende:
Uit 1 v/d vorige delen:
[..]
Hoe zit dat nou? Je moet toch meewerken aan de veiligheid?
De Kerk is inderdaad een organisatie. De Islam heeft geen organisatie. Daar gaat het al mis met je redenering.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zijn langetermijnvisie is overduidelijk voor de goede verstaander. Hij wil de islam ontmantelen zoals ooit ook de kerk gesloopt is in Europa. Al zijn handelingen dienen in dat licht gezien te worden.
Geen. Dat is de scheiding der machten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me in alle oprechtheid af of en welk belang een rechter aan deze politieke context moet toekennen.
Uit Nederland?quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:28 schreef IHVK het volgende:
Nee hij wil tientallen miljoenen moslims uitzetten, dat is wat anders.
Vandaar dat Maxime Verhagen zo verliefd op hem isquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zijn langetermijnvisie is overduidelijk voor de goede verstaander. Hij wil de islam ontmantelen (en en passant afrekenen met de 68ers en hun postmoderne geestverwanten) zoals ooit ook de kerk gesloopt is in Europa. Al zijn handelingen dienen in dat licht gezien te worden.
Europa.quote:
en op welke wijze gaat de gemiddelde Nederlander daar baat bij hebben vraag ik me dan af.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zijn langetermijnvisie is overduidelijk voor de goede verstaander. Hij wil de islam ontmantelen (en en passant afrekenen met de 68ers en hun postmoderne geestverwanten) zoals ooit ook de kerk gesloopt is in Europa. Al zijn handelingen dienen in dat licht gezien te worden.
Geen straatterreur meer!quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en op welke wijze gaat de gemiddelde Nederlander daar baat bij hebben vraag ik me dan af.
Nietquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en op welke wijze gaat de gemiddelde Nederlander daar baat bij hebben vraag ik me dan af.
En op die ranglijst is Eurlings ook met stip gestegen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vind ik Maxime Verhagen nog veel enger dan Wilders.
Voor Eurlings zou je CDA voorzitter worden, dat moet goddelijk zijn zoals die in je gat kan likken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:34 schreef Argento het volgende:
[..]
En op die ranglijst is Eurlings ook met stip gestegen.
Over dergelijke gegevens beschik ik niet.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe eens een onderbouwing daarvan met de demografie van de Wildersstemmers?
Wilders heeft een immense switch gemaakt ten aanzien van de verzorgingsstaat. 10 jaar geleden was hij een VVD-hardliner terwijl hij nu vrij links staat/. Hij poogt mensen een gevoel te geven van bescherming tegen het globalisme. Tegen zowel de Marokkaan uit de straat als de hedge fund manager uit New York.quote:Ben wel benieuwd namelijk of dit zo is en of je dat kan onderbouwen.
Nou nee, Ik kwam het ooit eens tegen in een lezing van Wouter Bos, vond het wel treffend.quote:Zijn stemmers modernisierungsverlierer te noemen is een intellectuele manier ze voor neonazies uit te maken namelijk.
Wilders heeft weldegelijk een missie, maar het is geen zelfmoordmissie. Hij wil winnen, en hanteert daarbij een uitgekiende strategie. De rechters in deze zaak plezieren interesseert hem wrs hoegenaamd geen zier.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Autistisch wellicht, maar ik heb inderdaad moeite om in te zien waarom iemand van de ene kant zich zo graag profileert als martelaar van het vrije woord maar aan de andere kant zwijgt als hij terecht staat voor het overschrijden van de daaraan verbonden grenzen. In mijn ogen presenteert Wilders zich dan inderdaad als een charlatan, iemand die alleen schreeuwt maar tegelijkertijd het debat schuwt. Zowel in het parlement als in de maatschappij als in de zittingszaal.
Nou moet ik sowieso bekennen dat ik niet begrijp waarom Wilders uberhaupt zo veel volgelingen heeft. Hij heeft namelijk niets te bieden.
Het feit dat hij volksvertegenwoordiger is met een veel groter podium en veel meer invloed, kan in zijn voordeel maar ook in zijn nadeel werken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen. Dat is de scheiding der machten.
Wees voorzichtig met het gebruiken van termen waarvan je niet precies weet waar je aan refereren. Modernisierungsverlierer is een mooi woord voor Neonazi's, van het soort Neger in elkaar trappende skinheads.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:35 schreef Morendo het volgende:
Nou nee, Ik kwam het ooit eens tegen in een lezing van Wouter Bos, vond het wel treffend.
Wat betekent het dan?quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wees voorzichtig met het gebruiken van termen waarvan je niet precies weet waar je aan refereren. Modernisierungsverlierer is een mooi woord voor Neonazi's, van het soort Neger in elkaar trappende skinheads.
Rechters doen per definitie politieke uitspraken. Gewoon, omdat het mensen zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het feit dat hij volksvertegenwoordiger is met een veel groter podium en veel meer invloed, kan in zijn voordeel maar ook in zijn nadeel werken.
Ik denk dat dit wel degelijk invloed kan hebben op het oordeel van de rechter. Het is niet Jan met de korte achternaam die in zijn huiskamer wat geroepen heeft.
En zover ik weet, neemt een rechter ook deze context mee in zijn besluitvorming.
Letterlijk: mensen die niet mee kunnen komen met het veranderen van de samenleving, maar wat er mee bedoeld wordt schreef ik net al op, een mooi woord voor Neonazi's, van het soort Neger in elkaar trappende skinheads, mensen die extremistische standpunten aanhangen, antisemitisme. racisme, bereid zijn tot geweld.quote:
Je bent niet bekend met het protestantisme? Los daarvan gaat het niet om het bestrijden van de organisatie, maar om het losweken van de aanhangers van het gedachtegoed.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:29 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
De Kerk is inderdaad een organisatie. De Islam heeft geen organisatie. Daar gaat het al mis met je redenering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |