abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87168585
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

ik kan het me goed voorstellen van jou kant dat je deze opmerking maakt, want tot nog toe benader je dit onderwerp, mijn inziens, erg simplistisch en kortzichtig.
Nee, dat zijn uitspraken die een discussie goed doen :{

Kappen dus.

Kunnen we nu verder?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:17:20 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87168597
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Onzin. We mogen allemaal ons oordeel hebben en geven (vrijheid van meningsuiting weet je nog wel). Dat uitsluitend het rechterlijk oordeel ook daadwerkelijk rechtsgevolgen heeft, maakt dat niet anders. Dus laat Djenneke lekker vinden wat ze vindt en uiten wat ze wil uiten.
Dat is nou wat ik bedoelde. :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:17:22 #128
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_87168599
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:14 schreef quirigua het volgende:

en het lijkt er nu ook op dat deze rechter "een beetje" onbekwaam is.
Volgende vraag : ziet hij dat in ? Vraag daarna : neemt hij ontslag ?
Volgende vraag: is dat relevant?
Volgende vraag: kun je ook anders dan in zwart/wit, aan/uit, goed/fout denken?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:18:15 #129
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87168626
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Argento het volgende:

[..]

De suggestie dat Wilders in dit geval de tegenstander van de rechter is, getuigt anders ook niet van een groot inzicht in het verloop van een strafproces. Hooguit is het OM aan te wijzen als tegenstander van Wilders, maar ook daar past relativering.

Hier zijn de meningen anders verdeelder over dan jij nu doet vermoeden. Een redelijk aantal mensen vinden dat de inhoud van het bevel tot strafvervolging van het Hof leek op een requisitor.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:19:47 #130
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_87168667
Waarom moet die rechter zo'n domme uitspraak doen? Wat wil hij ermee bereiken? "Ik las laatst ergens dat u de discussie uit de weg gaat en dat doet u nu weer dat is niet leuk van u! Hier zijn we niet op voorbereid"

Zo maak je het Bram wel erg makkelijk. Al was deze zaak toch al kansloos.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_87168668
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:16 schreef pullup het volgende:

[..]

Daar gingen dus ook alle vragen die hij stelde over.
De rechter had het helemaal niet over de zaak op dat moment, maar over wat hij in kranten heeft gelezen en daaruit zijn conclusie getrokken. Totaal niet relevant en ook al zijn de advocaten en Wilders totaal niet neutraal, een rechter hoort dit wel te zijn. In mijn ogen mag deze rechter wel opnieuw naar school.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:19:56 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87168675
Nou, dat wordt wat morgen, als bekend wordt of er aan het wrakingsverzoek gehoor wordt gegeven. Zoja, is de rechter van vandaag afgeserveerd. Zo nee, dan heb ik aanzienlijk minder vertrouwen in de rechterlijke macht. En dat is ook niet leuk.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:20:10 #133
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87168687
Waar ik bij Wilders trouwens wel over val is dat hij stelde dat met hem de vrijheid van meningsuiting van vele Nederlanders terecht staat.

Blijkbaar niet voor alle Nederlanders?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:20:16 #134
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87168690
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Onzin. We mogen allemaal ons oordeel hebben en geven (vrijheid van meningsuiting weet je nog wel). Dat uitsluitend het rechterlijk oordeel ook daadwerkelijk rechtsgevolgen heeft, maakt dat niet anders. Dus laat Djenneke lekker vinden wat ze vindt en uiten wat ze wil uiten.
Nee. Zo 'natuurlijk' is de opzettelijke belediging nu nog niet. Dit moet nog blijken.
pi_87168697
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, dat wordt wat morgen, als bekend wordt of er aan het wrakingsverzoek gehoor wordt gegeven. Zoja, is de rechter van vandaag afgeserveerd. Zo nee, dan heb ik aanzienlijk minder vertrouwen in de rechterlijke macht. En dat is ook niet leuk.
Met je eens.
pi_87168728
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af of je als burger nog wel een mening mag hebben over het gedrag van sommige moslimjeugd op straat, want voor je het weet voelen ze zich beledigd.
En op dat punt ben je al strafbaar, namelijk dan als je een uitspraak doet waarvan je weet (of zelfs redelijkerwijs zou moeten weten) dat die voor een groep beledigend is.
quote:
En als ze zich beledigd voelen, gaan ze geweld gebruiken. Dus iets zeggen van slecht gedrag, lokt geweld uit.

Eigenlijk allemaal heel logisch.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2010 14:23:51 ]
pi_87168758
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:20 schreef Dagonet het volgende:
Waar ik bij Wilders trouwens wel over val is dat hij stelde dat met hem de vrijheid van meningsuiting van vele Nederlanders terecht staat.

Jawel. Maar met die uitspraak doelde hij specifiek op de PVV-stemmers.
pi_87168764
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het staat er wel in hoor.
waar dan? ik kan het echt niet vinden. In de alina met kop "wettelijke recht" begint het citaat, maar wordt afgekapt voor de gewraakte zin.

http://nos.nl/artikel/189036-morgen-beslissing-wrakingskamer.html
"Wettelijk recht
De rechter uitte zich kritisch over het feit dat Wilders zwijgt. "Ik hecht er toch aan iets erover te zeggen. U wordt nog wel eens verweten dat u goed bent in het poneren van een stelling, maar de discussie uit de weg gaat." <insert gewraakte zin>

Moszkowicz reageerde fel: "U weet dat hij dat wettelijk recht heeft. Hij doet dat mede op advies van mij. Uw mening hierover is daarom volstrekt irrelevant."

Na een korte schorsing kwam Moszkowicz met zijn wrakingsverzoek."
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:22:37 #139
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87168769
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:19 schreef paddy het volgende:

[..]

De rechter had het helemaal niet over de zaak op dat moment, maar over wat hij in kranten heeft gelezen en daaruit zijn conclusie getrokken. Totaal niet relevant en ook al zijn de advocaten en Wilders totaal niet neutraal, een rechter hoort dit wel te zijn. In mijn ogen mag deze rechter wel opnieuw naar school.
Niet alleen wat hij zei, maar de toon waarop. Ik vond de man nogal geladen overkomen. In ieder geval niet rustig en to the point.
pi_87168791
quote:

Ja, daar kan je dan wel gelijk in hebben, maar dan klaag je hem daarvoor aan. Hier gaat het om deze zaak Zijn duscussie techniek is hij niet voor aangeklaagd, net als een rechter zijn info niet uit kranten hoort te halen. Een eerlijke neutrale journalist moet nog geboren worden. Hachelijke actie van die rechter dus
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:23:26 #141
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87168792
quote:

Ik denk dat je het moet zien in het kader van religiekritiek (even een breed genomen), zoals mensen die uitlatingen doen over islamisering en de islam op de hak nemen. Bijvoorbeeld Gregorius Nekschot.

Ik kan het ook mis hebben.
pi_87168804
Wilders kan hier in ieder geval wel weer een punt van maken. Dit doet het goed in de media.
pi_87168806
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Argento het volgende:

Meer inhoudelijk: de opmerking van de rechter valt wat mij betreft in de categorie ´niet zo handig´ maar het is absoluut niet zo dat de rechter in de zittingszaal moet doen alsof de buitenwereld en de bijbehorende media niet bestaat. Juist in het strafrecht is het van groot belang om oog te houden voor de maatschappelijke dimensie van een zaak en die dimensie is hier nu eenmaal breed aanwezig. Bovendien is het gewoon een feitelijke constatering van de rechtbank: het gedrag van Wilders ter zitting komt overeen met het beeld dat in de media geschetst wordt. Nogmaals, niet handig om dat hardop op te merken, maar je kunt er moeilijk uit afleiden dat de rechter partijdig is. Van een gewekte schijn lijkt me ook geen sprake.
Het probleem is dat de rechter daarmee de "discussie" over of het strafbaar is op het gerechtelijk podium, gelijk trekt met de discussie over de inhoud op het maatschappelijk podium. Dat impliceert dat Wilders die maatschappelijke discussie zou moeten voeren met de rechter en het gelijk of ongelijk in die discussie dan dus ook door de rechter beoordeeld zou moeten en kunnen worden.

Door de strafbaarheidsdiscussie met de inhoudelijke discussie te mengen, gaat de rechter buiten zijn boekje en wekt hij wel zeker de schijn van bevooroordeeldheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87168811
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Interessant allemaal, maar niet relevant met betrekking op de post waar ik op reageerde.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:24:09 #145
3542 Gia
User under construction
pi_87168820
quote:

Nee, inderdaad niet alle Nederlanders. Er zijn Nederlanders die liever op hun tenen lopen om maar vooral niet tegen iemands schenen te trappen. Nederlanders die het normaal vinden om je mening voor je te houden als jouw mening door iemand als beledigend ervaren wordt.

Maar ook de vrijheid van meningsuiting van veel moslims staat nu op het spel, want geloof maar dat er Christenen gaan vallen over het feit dat moslims opzettelijk Christenen beledigen door de heilige drieëenheid een gruwel te noemen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:24:33 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87168835
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:22 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

waar dan? ik kan het echt niet vinden. In de alina met kop "wettelijke recht" begint het citaat, maar wordt afgekapt voor de gewraakte zin.

http://nos.nl/artikel/189036-morgen-beslissing-wrakingskamer.html
"Wettelijk recht
De rechter uitte zich kritisch over het feit dat Wilders zwijgt. "Ik hecht er toch aan iets erover te zeggen. U wordt nog wel eens verweten dat u goed bent in het poneren van een stelling, maar de discussie uit de weg gaat." <insert gewraakte zin>

Moszkowicz reageerde fel: "U weet dat hij dat wettelijk recht heeft. Hij doet dat mede op advies van mij. Uw mening hierover is daarom volstrekt irrelevant."

Na een korte schorsing kwam Moszkowicz met zijn wrakingsverzoek."
U wordt nog wel eens verweten dat u goed bent in het poneren van een stelling, maar de discussie uit de weg gaat. Dit is toch die zin?
pi_87168838
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het niet beter om even de motivering van de rechtbank af te wachten ipv. deze conclusies te trekken?
pi_87168880
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Volgende vraag: is dat relevant?
Volgende vraag: kun je ook anders dan in zwart/wit, aan/uit, goed/fout denken?

V.
Ja, dat is in zoverre relevant (en nog steeds actueel) dat, na de enorme blunders van voorbije jaren, het juridisch systeem (Hoge Raad, rechtbanken, OM, advocaten) nog altijd niet zelfreinigend is.
Dat de voorzitter van de rechtbank gekleund heeft, is duidelijk ; en niet zo'n beetje. Allicht ziet hij dat zelf ook wel in, of doet dat binnenkort. Blijk ervan te geven, zou zijn : ontslag te vragen.
Blijk geven zou ook betekenen dat ten langen leste het juridisch systeem begrijpt dat zelfreinigend vermogen een essentieel onderdeel van dat systeem is, of zou moeten zijn.

De krokodillentranen van Harm Brouwers mogen rijkelijk gevloeid zijn, ze hebben nog geen wezenlijk effect gehad. Het zelfreinigend vermogen is nog steeds onder de maat. Dat dat moet veranderen, is duidelijk ; ook weer eens aan deze Amstrerdams rechter.
pi_87168903
Het was die linkse rakker/rechter gewoon te doen om Wilders uit de lokken de discussie aan te gaan extreme uitspraken te doen om zo achteraf te kunnen zeggen:"Zie nou wel?..."

Laten we maar gewoon de dingen benoemen zoals ze zijn.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:26:26 #150
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_87168912
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, dat zijn uitspraken die een discussie goed doen :{

Kappen dus.

Kunnen we nu verder?
Ik heb dit aangegrepen om mijn woorden terug te nemen. Dit is met name richting Boca_Raton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')