quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 19:17 schreef Bastard het volgende:[..]
Nonsens, het is gewoon het zoveelste anti Wilders/anti joden topic en met een zeer dun laagje BNW bovendien. Past beter in POL wmb.
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 19:36 schreef Bastard het volgende:[..]
Prima, licht maar toe waarom dit onderwerp nou zo BNW is en niet in POL hoort.
Onderwijl is het topic al op slot geweest door krachtige reacties die niet BNW waren, steeds word het topic omhoog gehouden met magere dingetjes, nee ik zie geen rede voor een vervolg hier.
Ten eerste ben ik het niet eens met je mening dat 't het zoveelste anti-Wilders/antisemitische draadje zou zijn:
- het antisemitisme zie ik zo 1-2-3 niet terug om eerlijk te zijn, je hebt m.i. nog niet aangegeven waar het antisemitisme in dat topic nou uit zou moeten bestaan. En al mocht daar sprake van zijn, dan kun je dat toch modereren? Het hele onderwerp taboe verklaren vanwege enkele rotte appels lijkt me onterecht.
- dat je het een anti-Wilders topic vindt kan ik begrijpen maar dat lijkt me op zichzelf geen reden het uit BNW te verbannen, er is in BNW bijv ook een hele anti-farmaceutische reeks geweest over o.m. de Mexicaanse griep die min of meer parallel liep met verscheidene topics daarover in NWS. Hetzelfde gold voor de klimaathoaxdraadjes die in nog meer subfora welig tierden en dat nu nog steeds doen.
Waarom het een BNW onderwerp is:
- omdat het er zeer sterk op lijkt dat Wilders een dubbele loyaliteit heeft t.a.v. Nederland en Israel/joden, net zoals opvallend veel van zijn voormalige en huidige partijvertegenwoordigers.
- Wilders wordt o.m. gefinancierd door de pro-Israel lobby maar de precieze details worden geheim gehouden en geven redenen tot speculatie icm die dubbele loyaliteit. Immers: wie betaalt, bepaalt.
- Wilders' uitspraken over moslims zijn voor een groot deel van BNW-achtige snit, hij hangt nl een theorie aan dat moslims in Europa de boel heimelijk maar doelbewust komen overnemen en die complottheorie is op zichzelf al zuivere BNW-materie.
Deze drie zaken zijn voor sommigen voer om te denken dat Wilders wel eens door bepaalde machten betaald zou kunnen worden om die complottheorie over Moslims uit te (helpen) dragen, en met welk oogmerk? Om steun voor Westerse dan wel zionistische expansie in het M-O bijeen scharen misschien? Of anders om een bepaalde cultuur gestoeld op de zgn joods-christelijke traditie in 'ere' te herstellen in Nederland en Europa en deze van externe invloeden te zuiveren, al dan niet kwaadschiks? Of beide? Dit soort speculaties lijkt me nu precies het terrein van BNW. Dan mag jij wel vinden dat het topic met magere dingetjes omhoog wordt gehouden maar dan kun je bij elk onderwerp waar je zelf niet zoveel in ziet wel het topic wel sluiten, niet? Er zijn hier in BNW tig topicreeksen te vinden waar de discussie in een kringetje draait met zo af en toe een verfrissende noot (de 9/11-, klimaathoax- of vaccinatietopics bijv) maar ook gewoon open blijven.
Ik zie kortom niet hoe met enige moderatie er geen BNW topic over Wilders zou kunnen bestaan.