abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 23:42:27 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87269003
2 vragen specifiek aan Stali:
- Wat is het voordeel van een betaalde oppas ?
- Waarom moeten de baasjes mij bellen om te vragen of alles goed is ? Geen bericht is goed bericht en ondanks dat het niet perfect ging was ik nog niet in het stadium dat ik het nodig vond de baasjes te bellen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_87269179
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:42 schreef 2cv het volgende:
2 vragen specifiek aan Stali:
- Wat is het voordeel van een betaalde oppas ?
- Waarom moeten de baasjes mij bellen om te vragen of alles goed is ? Geen bericht is goed bericht en ondanks dat het niet perfect ging was ik nog niet in het stadium dat ik het nodig vond de baasjes te bellen.
- Dat er iemand aanwezig is en het beestje niet stikalleen zolang ligt te wachten. Je kunt sommige honden prima zes uur alleen laten maar niet dagen en nachten.

- Geen bericht, is goed bericht?
Jij wist die mensen niet eens te bereiken en opende een topic op FOK! Zij hadden geen nummer achtergelaten he? Dat schreef je zelf.

Ik val jou niet direct aan maar ik kan niet begrijpen waarom je aan zo'n situatie meewerkt.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 23:52:23 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87269314
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:48 schreef Stali het volgende:

[..]

- Dat er iemand aanwezig is en het beestje niet stikalleen zolang ligt te wachten. Je kunt sommige honden prima zes uur alleen laten maar niet dagen en nachten.
Oftewel: zo'n oppas komt bij iemand in huis en woont/logeert daar zo lang tot de baasjes weer terug zijn ?

quote:
- Geen bericht, is goed bericht?
Jij wist die mensen niet eens te bereiken en opende een topic op FOK! Zij hadden geen nummer achtergelaten he? Dat schreef je zelf.
De feiten kloppen, je conclusies niet. Ik wou even wat meer info en advies hebben. Ik ga niet voor elk wissewasje de baasjes bellen. Als ik de baasjes had willen bellen omdat ik het echt niet meer vertrouwde dan had ik (met enige moeite) wel een nummer kunnen achterhalen.

quote:
Ik val jou niet direct aan maar ik kan niet begrijpen waarom je aan zo'n situatie meewerkt.
Ik begrijp ook wel eens iets niet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:55:29 #79
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_87269415
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Echt, het gros kan hier doodleuk proberen recht te lullen wat krom is. Die gaapjosti slaat helemaal alles met de opmerking dat een hond het fijn vindt om alleen te zijn.

Je maakt jezelf alleen maar belachelijk. Een tip leer begrijpend lezen dat zou al een heel stuk helpen.
Hieronder heb ik de dingen die je even 5x moet lezen dik aangedrukt. :{
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:25 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
...Sommige honden kunnen nu eenmaal wel alleen blijven en vinden dit ook fijn, dat weet jij niet dat weten de eigenaren...
Conclusie: Jij kan niet inschatten hoe de hond is; wat zijn gedrag is. Niet alle honden zijn hetzelfde en die baasjes kunnen echt wel inschatten of hun hond wel of niet zolang alleen kan blijven. :Y

Dit is namelijk in het verleden zoals TS ook al meerdere malen vermeld heeft gewoon goed gegaan. Mochten de baasjes er in het verleden achter zijn gekomen dat dit niet goed gegaan is dan zouden de baasjes het ook niet weer doen. (zie verhaal TS over dat de baasjes echt gewoon goed voor de hond zorgen) :)
En toen was er niets!
pi_87269494
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:52 schreef 2cv het volgende:

[..]

Oftewel: zo'n oppas komt bij iemand in huis en woont/logeert daar zo lang tot de baasjes weer terug zijn ?
[..]

De feiten kloppen, je conclusies niet. Ik wou even wat meer info en advies hebben. Ik ga niet voor elk wissewasje de baasjes bellen. Als ik de baasjes had willen bellen omdat ik het echt niet meer vertrouwde dan had ik (met enige moeite) wel een nummer kunnen achterhalen.
[..]

Ik begrijp ook wel eens iets niet.
Of nemen de hond in huis. Dat is ook niet ideaal maar wel beter dan het beest zolang alleen te laten.
Dat kun je wat mij betreft gewoon niet maken.

Nogmaals ik val jou niet aan. Maar als er echt iets op deed zou je met enige moeite wel een nummer kunnen hebben achterhalen. Sorry hoor. Dat is gewoon laksheid van die eigenaren.
pi_87269558
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik ga verder niet meer op je in met je vervelende zeiksmileys.. Iets kan eerder goed zijn gegaan maar misschien dit keer even niet he? Misschien heeft het beest er gewoon genoeg van want het schijnt wel vaker voor te komen aangezien TS enkel de reserveoppas is.

Laat maar, kennelijk vindt men het hier dood-nor-maal om een hond dagen en nachten alleen te laten.
De eigenaren laten niet eens een telefoonnummer achter. Geweldige baasjes en dat beest moet gewoon niet zeiken.
Les 1. Begrijpend lezen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:03:12 #82
247705 IemandNiemand
pi_87269656
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Of nemen de hond in huis. Dat is ook niet ideaal maar wel beter dan het beest zolang alleen te laten.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat waarschijnlijk nog erger is dan het diertje alleen laten.

Heb zelf een hond gehad (oud beestje uiteindelijk 17 jaar geworden :'( ) die werd helemaal gek als je die bij een andere in huis dumpte en zonder eigenaar (als ik erbij was ging het goed) ging die kotsen/de boel onderschijten/blaffen. ;(

Als ik hem dan thuis bracht en wegging was er niks aan de hand. :)

Nogmaals; wat ik probeer aan te geven niet alle honden zijn hetzelfde; dus laat het aan de eigenaren over om te beoordelen of hun hond het wel aankan of niet; jij kan die aanname gewoon niet doen; en al helemaal niet over het internet. ^O^

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:00 schreef Stali het volgende:

[..]

Les 1. Begrijpend lezen.
Mensen met een ander standpunt dan jij hebt, vooral negeren. Zo kom je er wel! |:(

overigens nu jij toch die quote aanhaalt:

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:41 schreef Stali het volgende:

[..]

.....Misschien heeft het beest er gewoon genoeg van want het schijnt wel vaker voor te komen aangezien TS enkel de reserveoppas is. ....
Een hond die dagenlang, onthoud dat hij misschien wel de week ervoor 2/3 dagen alleen heeft gezeten? Ik weet niet wat voor honden jij hebt maar die zijn dan wel.. anders als de meeste honden. Mijn hond is in de avond alweer vergeten dat hij s'ochtends precies dezelfde route heeft afgelegd. :P
En toen was er niets!
pi_87269856
Oh wacht.

Hoe reageren sommige mensen op andere meningen dan die zij zelf hebben?

Les 2.

:O .

Zo lomp dus. :{w .
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:13:09 #84
247705 IemandNiemand
pi_87269956
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:09 schreef Stali het volgende:
Oh wacht.

Hoe reageren sommige mensen op andere meningen dan die zij zelf hebben?

Les 2.

:O .

Zo lomp dus. :{w .
Kind, alsjeblieft zeg. :'( Ik negeer niet wat je zegt; jij doet alsof ik achterlijk ben en dus geen standpunt hierover mag hebben. Dat is heel wat anders. ;(

ik wil de discussie met je aan, omdat ik totaal niet snap waar die vijandigheid richting eigenaren vandaan komt. Het is echt niet abnormaal en totaal onverantwoord wat ze doen. Ik zou zelfs durven schatten dat 60% van de honden eigenaren hun hond weleens langer als 2 dagen/nachten alleen thuis laat. :)
En toen was er niets!
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:15:35 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270033
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Nogmaals ik val jou niet aan. Maar als er echt iets op deed zou je met enige moeite wel een nummer kunnen hebben achterhalen. Sorry hoor. Dat is gewoon laksheid van die eigenaren.
laksheid is iets anders dan vergeten. Ik dacht namelijk OOK dat ik hun nummer wel had. En wat dat alleen laten: zie eerdere posts van anderen. Prima dat jij goed voor je dieren zorgt, maar ik denk ook dat je wat overdrijft.
pi_87270146
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:13 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Kind, alsjeblieft zeg. :'( Ik negeer niet wat je zegt; jij doet alsof ik achterlijk ben en dus geen standpunt hierover mag hebben. Dat is heel wat anders. ;(

ik wil de discussie met je aan, omdat ik totaal niet snap waar die vijandigheid richting eigenaren vandaan komt. Het is echt niet abnormaal en totaal onverantwoord wat ze doen. Ik zou zelfs durven schatten dat 60% van de honden eigenaren hun hond weleens langer als 2 dagen/nachten alleen thuis laat. :)
Die vijandigheid heb je zelf veroorzaakt met je gaapsmileys. Dat was echt geen manier van reageren.
Dat moet je dan ook niet meer zo doen.

Ik begrijp wat je schrijft ook over je eigen hond. Maar normaal gesproken is een hond doodongelukkig aan het wachten op zijn baasjes. En ik wil van je aannemen dat mensen hun hond langer dan twee dagen alleen laten maar ik geloof niet in het percentage dat jij noemt. Toon het maar aan dan en ik zou het echt kwalijk vinden wanneer dit op zo'n grote schaal zou gebeuren.
pi_87270282
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:15 schreef 2cv het volgende:

[..]

laksheid is iets anders dan vergeten. Ik dacht namelijk OOK dat ik hun nummer wel had. En wat dat alleen laten: zie eerdere posts van anderen. Prima dat jij goed voor je dieren zorgt, maar ik denk ook dat je wat overdrijft.
Misschien ben ik star maar in dit geval zoiets simpels vergeten als een telefoonnummer vind ik laks.
Zeker in deze tijd zeg. Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje. Ze laten hun hond alleen en bellen nooit es om te vragen hoe het gaat. Ik vind dat raar. Overigens twijfel ik aan de echtheid van dit topic maar ik reageer wel op het gegeven. Niet dat andere mensen denken dat het een volkomen normale situatie is om je hond even een paar dagen alleen te laten.

Mind you, jij hebt een topic geopend op FOK! voor raad, niet ik.
Je had geen telefoonnummer. En zij bellen niet eens.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:28:43 #88
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270378
Volgens mij wil jij gewoon koste wat het kost gelijk hebben. Prima, wat jij wilt.

Mijn buren verwaarlozen hun hond. Ze binden het beest aan de voorbumper van de auto vast en razen dan met 160km/u over de snelweg naar hun werk. Vervolgens peuteren ze de restanten van die hond onder hun auto vandaan, overgieten het met benzine en steken ze het in de fik. Tevens zijn het lakse lui: ze vergeten zelfs naar de wc te gaan om te poepen. En uiteraard is dat een troll.

Tevreden ?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:36:03 #89
247705 IemandNiemand
pi_87270523
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:24 schreef Stali het volgende:
[..]
.. Overigens twijfel ik aan de echtheid van dit topic...
Niet om op je tenen te trappen hoor... maar wat is er niet echt aan dit topic? De enigste die telkens doet alsof die in de maling genomen word en doet alsof iedereen die een andere mening heeft/gek is/een troll is ben jij... voor de rest is het een doodnormaal advies topic. :')
En toen was er niets!
pi_87270561
Als je argumentatie op is mag je me ook gewoon gelijk geven, maar daar gaat het niet om.

Jij kunt het je misschien moeilijk voorstellen maar ik vind het ronduit klote wanneer zo'n hondje praktisch aan zijn lot over wordt gelaten. Daar sta jij uiteraard buiten maar je houdt het wel in stand.
pi_87270596
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:36 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Niet om op je tenen te trappen hoor... maar wat is er niet echt aan dit topic? De enigste die telkens doet alsof die in de maling genomen word en doet alsof iedereen die een andere mening heeft/gek is/een troll is ben jij... voor de rest is het een doodnormaal advies topic. :')
Ga jij eerst even die 60% procent verwaarlozing aantonen?

Jij wilde de discussie met mij aangaan, weet je nog?
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:40:43 #92
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270630
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:37 schreef Stali het volgende:
Als je argumentatie op is mag je me ook gewoon gelijk geven, maar daar gaat het niet om.

Jij kunt het je misschien moeilijk voorstellen maar ik vind het ronduit klote wanneer zo'n hondje praktisch aan zijn lot over wordt gelaten. Daar sta jij uiteraard buiten maar je houdt het wel in stand.
Het gaat er niet om dat ik geen argumentatie meer heb, het gaat er om dat ik jouw gezwets zat ben.
pi_87270654
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ik geen argumentatie meer heb, het gaat er om dat ik jouw gezwets zat ben.
Ach, op deze manier. Dat kan.
pi_87270710
Overigens zou ik als ik jou was volgende keer lullen over chocolaatjes i.p.v. leverworst voor menselijke consumptie. Die kwalijke effecten zijn wat beter bekend nl.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 00:45:44 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87270759
Ik weet dat chocola slecht is voor honden (daar 'dreig' ik altijd mee, maar dat is in een totaal andere situatie). Maar is leverworst dan ook slecht voor honden ?
pi_87271227
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:45 schreef 2cv het volgende:
Ik weet dat chocola slecht is voor honden (daar 'dreig' ik altijd mee, maar dat is in een totaal andere situatie). Maar is leverworst dan ook slecht voor honden ?
Denk dat het geouwehoer nu wel klaar is he?
pi_87271336
Toen wij net een puppie hadden, deed die precies hetzelfde als de hond in OP.
Hij miste zijn oude baasjes, die hij de eerste 8 weken had.
Hij at ook niet, liep niet goed mee, behalve op de terugweg inderdaad.

Ik zou me er niet al te druk over maken, komt vast wel goed als ie je wat gewend is. :)
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_87271494
Oh er was allang een andere discussie gaande zie ik nu.

Ik had alleen de OP gelezen. :')
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 01:39:45 #99
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87271790
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:04 schreef Stali het volgende:

[..]

Denk dat het geouwehoer nu wel klaar is he?
Wil je je er ook aan houden alsjeblieft ?
pi_87271996
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wil je je er ook aan houden alsjeblieft ?
Was het werkelijk de bedoeling dat ik zou vragen naar jouw stoere chocoladedreigementjes jegens honden?

:D !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')