Een beetje steun in dit topic kan geen kwaad, dacht ik zoquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:52 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jij leek me al een usual suspect.
Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje jammer dat mensen als TS zo naief in al die praatjes trappen. Er komt geen politie bij (er gaan er zelfs 1300 uit) en ook geen bejaardenverzorgers, de enige mensen die de bezuinigingen gaan merken zijn niet de mensen die het kunnen lijden, de cultuur gaat volledig aan gort als alle bezuinigingen daarop doorgaan, er komen 110.000 werklozen bij en de tweedeling in de samenleving wordt alleen maar groter.
Maar ja, we mogen 130 rijden, dus de rest doet er niet zo toe, he?
Ik zie geen clichés staan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.
Hoe kom jij erbij dat er minder agenten komen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje jammer dat mensen als TS zo naief in al die praatjes trappen. Er komt geen politie bij (er gaan er zelfs 1300 uit) en ook geen bejaardenverzorgers, de enige mensen die de bezuinigingen gaan merken zijn niet de mensen die het kunnen lijden, de cultuur gaat volledig aan gort als alle bezuinigingen daarop doorgaan, er komen 110.000 werklozen bij en de tweedeling in de samenleving wordt alleen maar groter.
Jawel, doch het is een enorm leuk extraatje, vooral omdat mensen als jij zich er zo over opwinden.quote:Maar ja, we mogen 130 rijden, dus de rest doet er niet zo toe, he?
Handig, alles afdoen als 'cliché', zodat je er niet op in hoeft te gaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat er minder agenten komen?
Daarnaast gaat ´de cultuur´ niet aan gort. Dat kan ook niet want in je linkse woordenboekje kun je lezen dat er geen Nederlandse cultuur bestaat. Cultuur is dus een inhoudsloosbegrip, nogmaals lees je linkse zakwoordenboek er op na.![]()
Maar serieus ik denk dat het wel mee zal vallen en dat dit kabinet vooral bezuinigt op kunst waarvan je de maatschappelijke relevantie toch wel mag betwijfelen.
En tweedeling? Dat is zoals reeds opgemerkt een cliché zonder inhoud.
[..]
Jawel, doch het is een enorm leuk extraatje, vooral omdat mensen als jij zich er zo over opwinden.
Ik ging er weldegelijk op in, lees je wel?quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:06 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Handig, alles afdoen als 'cliché', zodat je er niet op in hoeft te gaan.
Daar heb je het al. Het belangrijkste van dit kabinet lijkt te zijn dat PvdA, D66 en GL niets te zeggen hebben. Het is voortgekomen uit negatieve keuzes en niet vanwege het programma want dat is nogal nietszeggend. Matig bezuinigen en vooral lekker de lasten verhogen. Ze maken geen keuzes.quote:Daarnaast is het vooral een leuke provocatie jegens de PVDA, GL enz.
Enkel een tweede testtoestelletje het besluit over al of niet de JSF aanschaffen als vervanger voor de F16 is gewoon weer doorgeschoven naar het volgende kabinet. Net als maatregelen aan de WW, het serieus hervormen van de AOW en de huizenmarkt. Kleurloos verhaal dat het moet hebben van 130 mogen rijden alles bij elkaar.quote:Ook de JSF komt er, en dat wordt na al dat gesteggel eens tijd!
De cliché's zitten vooral in de akkoorden. Gewoon wat symbolische stokpaardjes doorvoeren meer is het echt nietquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.
Gewoon een beetje het nieuws volgen?!?quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
er is geen geld voor. Dus als er extra agenten bijkomen is dat doordat de bestaande agenten mogen gaan inleveren. Gaat vast goed lukken agenten aantrekken als ze weten dat er de komende jaren geen enkele loonsverhoging inzit...quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
quote:'Geen geld voor nieuwe agenten'
Uitgegeven: 2 oktober 2010 13:21
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2010 13:21
RIJSWIJK - Voor de drieduizend nieuwe agenten die in het regeerakkoord zijn beloofd, is helemaal geen geld. De politiekorpsen kampen nu al met een gezamenlijk tekort van 300 miljoen.
Het toegezegde extra geld is niet genoeg om dat weg te werken en al helemaal niet voor nieuwe agenten. Ferd Crone, penningmeester van het dagelijks bestuur van de korpsbeheerders, heeft zaterdag zijn uitspraken daarover in de Volkskrant bevestigd.
Crone, ook burgemeester van Leeuwarden: ''Nu al staan dertien korpsen onder toezicht, met een totaal tekort van 300 miljoen.''
Daardoor moeten er drieduizend politiemensen uit. Met het beloofde geld uit het regeerakkoord kan dat aantal worden beperkt tot 1300, zegt Crone. Meer zit er volgens hem niet in.
Rekenfout
Het nieuwe kabinet maakt bovendien volgens Crone een rekenfout, waardoor de politie jaarlijks 200 miljoen euro minder te besteden heeft.
Met het vorige kabinet is afgesproken zaken als personeelsadministratie, inkoop en ICT te gaan centraliseren.
Dat levert 200 miljoen per jaar op, maar die bezuiniging is volgens Crone al ingeboekt door het vorige kabinet. Hij hoopt dat de rekenfout wordt hersteld. ''Dit is nogal heftig, want het gaat om een van de hoofdbeloftes uit het regeerakkoord.''
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:23 schreef sneakypete het volgende:
Lekker objectieve bron is dat. Zo'n man zal altijd roepen dat er meer geld bij moet.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:45 schreef quo_ het volgende:
Elk kabinet waar GL en D66 op tegen zijn krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
En dat voordeel wordt groter naarmate er harder door die 2 gejankt wordt.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar heb je het al. Het belangrijkste van dit kabinet lijkt te zijn dat PvdA, D66 en GL niets te zeggen hebben. Het is voortgekomen uit negatieve keuzes en niet vanwege het programma want dat is nogal nietszeggend. Matig bezuinigen en vooral lekker de lasten verhogen. Ze maken geen keuzes.
Dat je een zeldzaam stomme eikel moet zijn met het politieke besef van een demente gnoe om een kabinet te steunen, enkel en alleen omdat ze toevallig ervoor zorgen dat andere partijen niks te vertellen hebben, in plaats van het beste voor een land te willen.quote:
Het IS het beste voor het land dat huichelaars als Pechtold en Halsema in de marge komen te staan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat je een zeldzaam stomme eikel moet zijn met het politieke besef van een demente gnoe om een kabinet te steunen, enkel en alleen omdat ze toevallig ervoor zorgen dat andere partijen niks te vertellen hebben, in plaats van het beste voor een land te willen.
Wat bedoel je met cultuur ?quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Daarnaast gaat ´de cultuur´ niet aan gort. Dat kan ook niet want in je linkse woordenboekje kun je lezen dat er geen Nederlandse cultuur bestaat. Cultuur is dus een inhoudsloosbegrip, nogmaals lees je linkse zakwoordenboek er op na.![]()
Maar serieus ik denk dat het wel mee zal vallen en dat dit kabinet vooral bezuinigt op kunst waarvan je de maatschappelijke relevantie toch wel mag betwijfelen.
En tweedeling? Dat is zoals reeds opgemerkt een cliché zonder inhoud.
[..]
Jawel, doch het is een enorm leuk extraatje, vooral omdat mensen als jij zich er zo over opwinden.
Je haat dus arme mensen en moslims? nee oke, dan snap ik wel dat je blij bent met dit kabinet van stilstand.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:55 schreef pisnicht het volgende:
Ik ben er ook wel blij mee en ik hoop dat ze heel snel gaan snijden in al die onzin subsidie clubjes zowel nationaal als internationaal.
Daarnaast ben ik blij dat al die linkse huilies aan het boeroepen zijn want dat betekent dat ze precies de mensen raken waarvan ik vind dat ze geraakt mogen worden.
Lijkt me anders wel een goed onderbouwd verhaal. Zo gek is het niet wanneer ze met dat soort factoren in een regeerakkoord geen rekening houden. Dat komt ofwel niet goed uit ofwel men ziet het gewoon over het hoofd. Zo heeft men de te verwachten afboekingen op de aan- en verkoop van ABN-Amro ook niet meegerekend..quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:23 schreef sneakypete het volgende:
Lekker objectieve bron is dat. Zo'n man zal altijd roepen dat er meer geld bij moet.
Oh ja het is de schuld van de media, nog zo'n mooi rechts stokpaardjequote:Op zondag 3 oktober 2010 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Die zogenaamd grote afkeer van dat kabinet is maar schijn. Tegenstanders roeren zich altijd sterker. De links georiënteerde media helpen daar graag bij door hen veel spreektijd te geven.
Een erg sterk inhoudelijk argument is dat natuurlijk niet. Vandaar ook dat ik het had over negatieve keuzes. Geen argumenten hebben ergens voor maar alleen maar tegen wat anders..quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het IS het beste voor het land dat huichelaars als Pechtold en Halsema in de marge komen te staan.
Ik ben niet perse blij met dit kabinet, wat ik wel kan zeggen is dat ik minder pessimistisch, negatief, zwartgallig of cynisch dan de gemiddelde FOK!ker ben.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:39 schreef sneakypete het volgende:
Het lijkt af en toe wel alsof vrijwel niemand blij is met het nieuwe kabinet. Belangenclubjes roeren zich, dissidenten krijgen een overkill aan spreektijd op de buis en ook hier op FOK! is er weinig animo. Waar zijn ze, de mensen die ondanks enkele bezwaren die er altijd wel zullen zijn, vinden dat dit kabinet zo gek nog niet is?
Tja ik ben gewoon oprecht van mening dat dit kabinet gaat werken met een zeer zeer matig regeerakkoord en dat we de instabiliteit niet moeten onderschatten. Dit zal van incident naar incident rommelen worden en volgens mij regeer je daar geen land mee..quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:48 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben niet perse blij met dit kabinet, wat ik wel kan zeggen is dat ik minder pessimistisch, negatief, zwartgallig of cynisch dan de gemiddelde FOK!ker ben.
Natuurlijk zijn ze niet perfect, dat is altijd zo fijn voor de Nederlander wiens collectieve hobby het is om te klagen. Veel fundamentele problemen worden niet aangepakt, andere problemen zullen weer ontstaan. Is dat allemaal de schuld van dit kabinet? Nee en nee. Die tendens om alles op het bordje van deze regering of van het CDA of de VVD of zelfs de PVV te schuiven is complete nonsens.
Vanzelfsprekend is onderbouwde kritiek op elke regering toegestaan en zelf noodzakelijk, ik walg echter van de extreme uitspraken/meningen waar geen enkele relativering aan te pas komt. Het fatsoenlijke debat is voor eeuwig verdwenen. Misinformatie, drogredenen en geschreeuw lijken de standaard.
Maar dit is democratie, en als dit het beste minst slechte systeem is dat we hebben moet een dictatuur toch een hel op aarde zijn.
Die zorgen heb ik ook. Gelukkig staat de toekomst niet vast dus hoop ik het beste. Ik kijk naar Denemarken waar een soortgelijke constructie lijkt te werken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ik ben gewoon oprecht van mening dat dit kabinet gaat werken met een zeer zeer matig regeerakkoord en dat we de instabiliteit niet moeten onderschatten. Dit zal van incident naar incident rommelen worden en volgens mij regeer je daar geen land mee..
tja de situatie daar is niet echt te vergelijken. Ze hebben daar een veel langere traditie van gedoogkabinetten en die zijn ook anders ontstaan dan ons aanstaande kabinet.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:07 schreef waht het volgende:
[..]
Die zorgen heb ik ook. Gelukkig staat de toekomst niet vast dus hoop ik het beste. Ik kijk naar Denemarken waar een soortgelijke constructie lijkt te werken.
het verschil is dan ook dat ze daar gastarbeiders en andere gelukszoekers weer meteen de deur uitschoppen en weinig geld geven aan kansloze "projecten" en kunstquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja de situatie daar is niet echt te vergelijken. Ze hebben daar een veel langere traditie van gedoogkabinetten en die zijn ook anders ontstaan dan ons aanstaande kabinet.
maar goed we zullen zien. Het komt neer op 3 partijen die geen van allen het toonbeeld van stabiliteit zijn en die moeten werken met een matig regeerakkoord dat het moet hebben van 130 mogen rijden en de animalcops...
Is dat werkelijk of stiekem toch meer perceptie?quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:25 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
het verschil is dan ook dat ze daar gastarbeiders en andere gelukszoekers weer meteen de deur uitschoppen en weinig geld geven aan kansloze "projecten" en kunst
Formeel nog niet en het kan natuurlijk nog misgaan in het CDA. maar het lijkt nu wel zo dichtbij dat een topic als dit prima kanquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:27 schreef golfer het volgende:
Welk kabinet?
Volgens mij is er nog geen nieuw kabinet?
En wie zijn de ministers en staatssecretarissen van dit nieuwe kabinet dan?quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:29 schreef du_ke het volgende:
Formeel nog niet en het kan natuurlijk nog misgaan in het CDA. maar het lijkt nu wel zo dichtbij dat een topic als dit prima kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |