Een beetje steun in dit topic kan geen kwaad, dacht ik zoquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:52 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jij leek me al een usual suspect.
Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje jammer dat mensen als TS zo naief in al die praatjes trappen. Er komt geen politie bij (er gaan er zelfs 1300 uit) en ook geen bejaardenverzorgers, de enige mensen die de bezuinigingen gaan merken zijn niet de mensen die het kunnen lijden, de cultuur gaat volledig aan gort als alle bezuinigingen daarop doorgaan, er komen 110.000 werklozen bij en de tweedeling in de samenleving wordt alleen maar groter.
Maar ja, we mogen 130 rijden, dus de rest doet er niet zo toe, he?
Ik zie geen clichés staan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.
Hoe kom jij erbij dat er minder agenten komen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje jammer dat mensen als TS zo naief in al die praatjes trappen. Er komt geen politie bij (er gaan er zelfs 1300 uit) en ook geen bejaardenverzorgers, de enige mensen die de bezuinigingen gaan merken zijn niet de mensen die het kunnen lijden, de cultuur gaat volledig aan gort als alle bezuinigingen daarop doorgaan, er komen 110.000 werklozen bij en de tweedeling in de samenleving wordt alleen maar groter.
Jawel, doch het is een enorm leuk extraatje, vooral omdat mensen als jij zich er zo over opwinden.quote:Maar ja, we mogen 130 rijden, dus de rest doet er niet zo toe, he?
Handig, alles afdoen als 'cliché', zodat je er niet op in hoeft te gaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat er minder agenten komen?
Daarnaast gaat ´de cultuur´ niet aan gort. Dat kan ook niet want in je linkse woordenboekje kun je lezen dat er geen Nederlandse cultuur bestaat. Cultuur is dus een inhoudsloosbegrip, nogmaals lees je linkse zakwoordenboek er op na.![]()
Maar serieus ik denk dat het wel mee zal vallen en dat dit kabinet vooral bezuinigt op kunst waarvan je de maatschappelijke relevantie toch wel mag betwijfelen.
En tweedeling? Dat is zoals reeds opgemerkt een cliché zonder inhoud.
[..]
Jawel, doch het is een enorm leuk extraatje, vooral omdat mensen als jij zich er zo over opwinden.
Ik ging er weldegelijk op in, lees je wel?quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:06 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Handig, alles afdoen als 'cliché', zodat je er niet op in hoeft te gaan.
Daar heb je het al. Het belangrijkste van dit kabinet lijkt te zijn dat PvdA, D66 en GL niets te zeggen hebben. Het is voortgekomen uit negatieve keuzes en niet vanwege het programma want dat is nogal nietszeggend. Matig bezuinigen en vooral lekker de lasten verhogen. Ze maken geen keuzes.quote:Daarnaast is het vooral een leuke provocatie jegens de PVDA, GL enz.
Enkel een tweede testtoestelletje het besluit over al of niet de JSF aanschaffen als vervanger voor de F16 is gewoon weer doorgeschoven naar het volgende kabinet. Net als maatregelen aan de WW, het serieus hervormen van de AOW en de huizenmarkt. Kleurloos verhaal dat het moet hebben van 130 mogen rijden alles bij elkaar.quote:Ook de JSF komt er, en dat wordt na al dat gesteggel eens tijd!
De cliché's zitten vooral in de akkoorden. Gewoon wat symbolische stokpaardjes doorvoeren meer is het echt nietquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.
Gewoon een beetje het nieuws volgen?!?quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
er is geen geld voor. Dus als er extra agenten bijkomen is dat doordat de bestaande agenten mogen gaan inleveren. Gaat vast goed lukken agenten aantrekken als ze weten dat er de komende jaren geen enkele loonsverhoging inzit...quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:
[..]
quote:'Geen geld voor nieuwe agenten'
Uitgegeven: 2 oktober 2010 13:21
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2010 13:21
RIJSWIJK - Voor de drieduizend nieuwe agenten die in het regeerakkoord zijn beloofd, is helemaal geen geld. De politiekorpsen kampen nu al met een gezamenlijk tekort van 300 miljoen.
Het toegezegde extra geld is niet genoeg om dat weg te werken en al helemaal niet voor nieuwe agenten. Ferd Crone, penningmeester van het dagelijks bestuur van de korpsbeheerders, heeft zaterdag zijn uitspraken daarover in de Volkskrant bevestigd.
Crone, ook burgemeester van Leeuwarden: ''Nu al staan dertien korpsen onder toezicht, met een totaal tekort van 300 miljoen.''
Daardoor moeten er drieduizend politiemensen uit. Met het beloofde geld uit het regeerakkoord kan dat aantal worden beperkt tot 1300, zegt Crone. Meer zit er volgens hem niet in.
Rekenfout
Het nieuwe kabinet maakt bovendien volgens Crone een rekenfout, waardoor de politie jaarlijks 200 miljoen euro minder te besteden heeft.
Met het vorige kabinet is afgesproken zaken als personeelsadministratie, inkoop en ICT te gaan centraliseren.
Dat levert 200 miljoen per jaar op, maar die bezuiniging is volgens Crone al ingeboekt door het vorige kabinet. Hij hoopt dat de rekenfout wordt hersteld. ''Dit is nogal heftig, want het gaat om een van de hoofdbeloftes uit het regeerakkoord.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |