abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87148025
Het lijkt af en toe wel alsof vrijwel niemand blij is met het nieuwe kabinet. Belangenclubjes roeren zich, dissidenten krijgen een overkill aan spreektijd op de buis en ook hier op FOK! is er weinig animo. Waar zijn ze, de mensen die ondanks enkele bezwaren die er altijd wel zullen zijn, vinden dat dit kabinet zo gek nog niet is?

Ik behoor in elk geval tot die groep en ik heb dan ook gestemd op Rutte. Er wordt fors bezuinigd, wat nodig is. Maar er wordt ook geld gestopt in de paar dingen waar je best geld in mag stoppen, zoals politie en ouderenzorg. Ouderenzorg is bij de VVD niet zo´n puntje, maar op zich vind ik dat je mensen die jarenlang hebben betaald best goede zorg moet kunnen bieden. Dat er dan wel weer een eigen bijdrage komt voor de huur vind ik prima. Ik vind het van belang dat de kwaliteit goed is. Het betalen kun je voorts gerust zoveel mogelijk overlaten aan de afnemers, met uiteraard hier en daar een uitzondering.
Immigratie wordt veel moeilijker gemaakt, wat zeer terecht is. Zowel PVV als VVD hebben zich hier hard voor gemaakt, met resultaat!
Er komen minimumstraffen, wat hoog tijd was als je soms een krant open slaat. De hoofddoelen zijn dus gerealiseerd. Er is meer geld voor veiligheid, hogere straffen voor misdaad en een forse versobering van de overheid, waaronder een ware staatshervorming van de 1e en 2e kamer! Dat vind ik veel leuker dan het door links voorgestelde plan om onze provincies op te heffen.
Voorts mogen we voortaan 130 rijden ipv 120. Ik ben vorige maand in Duitsland geweest en moet zeggen dat dat alleszins prettig is. Daarnaast is het vooral een leuke provocatie jegens de PVDA, GL enz. Ook de JSF komt er, en dat wordt na al dat gesteggel eens tijd!
Er komen ook meer snelwegen en géén onzinnig extra geld in onrendabel OV, joepie!

Kortom, er zijn wat nadeeltjes (ontslagrecht had écht wel aangepakt kunnen worden, bijv) maar in grote lijnen is dit toch het beste kabinet sinds decennia? Wie is er nog meer fan?
:) ~O> w/
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:46:20 #2
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_87148456
Ik ben er wel blij mee.
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
pi_87148487
ik ook
''Altijd trek in een pilsje''
pi_87148549
Kutkabinet
pi_87148716
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:46 schreef Draai_kont het volgende:
Ik ben er wel blij mee.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:51:24 #6
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_87148798
Voorstander meldt zich! w/
Pugna Pro Patria
pi_87148866
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:51 schreef Jurgen21 het volgende:
Voorstander meldt zich! w/
Jij leek me al een usual suspect.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:53:24 #8
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_87148929
Ik heb op geen van de betrokken partijen gestemd maar als ze hard kunnen maken wat ze gepresenteerd hebben dan ben ik er zeker niet ontevreden mee.
Life is what you make it.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:53:38 #9
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_87148946
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:52 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jij leek me al een usual suspect.
Een beetje steun in dit topic kan geen kwaad, dacht ik zo w/
Pugna Pro Patria
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:56:45 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87149188
Beetje jammer dat mensen als TS zo naief in al die praatjes trappen. Er komt geen politie bij (er gaan er zelfs 1300 uit) en ook geen bejaardenverzorgers, de enige mensen die de bezuinigingen gaan merken zijn niet de mensen die het kunnen lijden, de cultuur gaat volledig aan gort als alle bezuinigingen daarop doorgaan, er komen 110.000 werklozen bij en de tweedeling in de samenleving wordt alleen maar groter.

Maar ja, we mogen 130 rijden, dus de rest doet er niet zo toe, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:58:06 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87149282
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje jammer dat mensen als TS zo naief in al die praatjes trappen. Er komt geen politie bij (er gaan er zelfs 1300 uit) en ook geen bejaardenverzorgers, de enige mensen die de bezuinigingen gaan merken zijn niet de mensen die het kunnen lijden, de cultuur gaat volledig aan gort als alle bezuinigingen daarop doorgaan, er komen 110.000 werklozen bij en de tweedeling in de samenleving wordt alleen maar groter.

Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:58:40 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87149324
Ich.
pi_87149389
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ben er wel blij mee, alleen al om dit soort zure reacties te lezen met inhoudsloze cliché's.
Ik zie geen clichés staan.
pi_87149740
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe kom jij erbij dat er minder agenten komen?
Daarnaast gaat ´de cultuur´ niet aan gort. Dat kan ook niet want in je linkse woordenboekje kun je lezen dat er geen Nederlandse cultuur bestaat. Cultuur is dus een inhoudsloosbegrip, nogmaals lees je linkse zakwoordenboek er op na. _O-
Maar serieus ik denk dat het wel mee zal vallen en dat dit kabinet vooral bezuinigt op kunst waarvan je de maatschappelijke relevantie toch wel mag betwijfelen.
En tweedeling? Dat is zoals reeds opgemerkt een cliché zonder inhoud.
quote:
Jawel, doch het is een enorm leuk extraatje, vooral omdat mensen als jij zich er zo over opwinden.
w/
pi_87149957
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Daarnaast gaat ´de cultuur´ niet aan gort. Dat kan ook niet want in je linkse woordenboekje kun je lezen dat er geen Nederlandse cultuur bestaat. Cultuur is dus een inhoudsloosbegrip, nogmaals lees je linkse zakwoordenboek er op na. _O-
Maar serieus ik denk dat het wel mee zal vallen en dat dit kabinet vooral bezuinigt op kunst waarvan je de maatschappelijke relevantie toch wel mag betwijfelen.
En tweedeling? Dat is zoals reeds opgemerkt een cliché zonder inhoud.
[..]

Jawel, doch het is een enorm leuk extraatje, vooral omdat mensen als jij zich er zo over opwinden.
w/
Handig, alles afdoen als 'cliché', zodat je er niet op in hoeft te gaan.
pi_87149994
Ik.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:07:22 #17
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87150009
Laten ze het maar eens gaan doen. We zullen zien.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_87150135
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:06 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Handig, alles afdoen als 'cliché', zodat je er niet op in hoeft te gaan.
Ik ging er weldegelijk op in, lees je wel?
Cliché is verwijzen naar een onbestaande tweedeling.
Een cliché dat al zo´n beetje bestaat sinds Karl Marx.

Ik ben een op dit moment laaggeschoolde arbeider en toch stem ik in met dit kabinet. Daar ga je dan met je klassenstrijd en tweedeling die er niet is omdat de wereld niet in twee kampjes op te delen valt. :s)
pi_87150319
quote:
Daarnaast is het vooral een leuke provocatie jegens de PVDA, GL enz.
Daar heb je het al. Het belangrijkste van dit kabinet lijkt te zijn dat PvdA, D66 en GL niets te zeggen hebben. Het is voortgekomen uit negatieve keuzes en niet vanwege het programma want dat is nogal nietszeggend. Matig bezuinigen en vooral lekker de lasten verhogen. Ze maken geen keuzes.
quote:
Ook de JSF komt er, en dat wordt na al dat gesteggel eens tijd!
Enkel een tweede testtoestelletje het besluit over al of niet de JSF aanschaffen als vervanger voor de F16 is gewoon weer doorgeschoven naar het volgende kabinet. Net als maatregelen aan de WW, het serieus hervormen van de AOW en de huizenmarkt. Kleurloos verhaal dat het moet hebben van 130 mogen rijden alles bij elkaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87150446
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De cliché's zitten vooral in de akkoorden. Gewoon wat symbolische stokpaardjes doorvoeren meer is het echt niet :N.
pi_87150482
quote:

[..]

Gewoon een beetje het nieuws volgen?!?
Enfin, dit topic was voor medestanders dus ik ga weer.
pi_87150541
quote:

[..]

er is geen geld voor. Dus als er extra agenten bijkomen is dat doordat de bestaande agenten mogen gaan inleveren. Gaat vast goed lukken agenten aantrekken als ze weten dat er de komende jaren geen enkele loonsverhoging inzit...
Zeker als de arbeidsmarkt weer wat aantrekt..
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:15:50 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87150579
quote:

[..]

quote:
'Geen geld voor nieuwe agenten'
Uitgegeven: 2 oktober 2010 13:21
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2010 13:21
RIJSWIJK - Voor de drieduizend nieuwe agenten die in het regeerakkoord zijn beloofd, is helemaal geen geld. De politiekorpsen kampen nu al met een gezamenlijk tekort van 300 miljoen.

Het toegezegde extra geld is niet genoeg om dat weg te werken en al helemaal niet voor nieuwe agenten. Ferd Crone, penningmeester van het dagelijks bestuur van de korpsbeheerders, heeft zaterdag zijn uitspraken daarover in de Volkskrant bevestigd.
Crone, ook burgemeester van Leeuwarden: ''Nu al staan dertien korpsen onder toezicht, met een totaal tekort van 300 miljoen.''

Daardoor moeten er drieduizend politiemensen uit. Met het beloofde geld uit het regeerakkoord kan dat aantal worden beperkt tot 1300, zegt Crone. Meer zit er volgens hem niet in.
Rekenfout
Het nieuwe kabinet maakt bovendien volgens Crone een rekenfout, waardoor de politie jaarlijks 200 miljoen euro minder te besteden heeft.
Met het vorige kabinet is afgesproken zaken als personeelsadministratie, inkoop en ICT te gaan centraliseren.
Dat levert 200 miljoen per jaar op, maar die bezuiniging is volgens Crone al ingeboekt door het vorige kabinet. Hij hoopt dat de rekenfout wordt hersteld. ''Dit is nogal heftig, want het gaat om een van de hoofdbeloftes uit het regeerakkoord.''
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87151121
Lekker objectieve bron is dat. Zo'n man zal altijd roepen dat er meer geld bij moet.
pi_87151186
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:46 schreef Draai_kont het volgende:
Ik ben er wel blij mee.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')