Dan waren er écht een hoop kindertjes ontredderd geweest.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bram van der Vlugt natuurlijk. Dat was echt lachen geweest
En die duizenden kerstfilms waarin uiteindelijk blijkt dat de gezellige buurman eigenlijk de kerstman is is niet zielig voor de kindertjes in Amerika die heilig geloven in de kerstman?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 08:48 schreef PhalanX het volgende:
Ik vind dit soort dingen altijd riskant.
Je hebt zat kleine kinderen die nog geloven in Sinterklaas, en ik zou niet willen dat die kinderen door deze film en de heisa eromheen van dat geloof vallen. Sommige dingen moet je met rust laten.
Vooral met reclame maak je het een stuk lastiger, want als ze de trailer om de haverklap uitzenden, dus gewoon overdag, dan maak je het zo lastig voor ouders van kleine kinderen.
Ik heb geen trek in een heel cynische samenleving, waar kinderen eigenlijk geen onschuldige fantasievolle jeugd meer word geschonken. Ik weet dat Anouk haar uiterste best doet om Sinterklaas te verbieden...
Niet vergelijkbaar. In Amerika behandelen ze het fenomeen Kerst en Kerstman op een heel andere manier dan dat wij Sinterklaas behandelen. En dan heb ik het niet over de media eromheen maar op cultureel vlak.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:48 schreef Orbeatle het volgende:
En die duizenden kerstfilms waarin uiteindelijk blijkt dat de gezellige buurman eigenlijk de kerstman is is niet zielig voor de kindertjes in Amerika die heilig geloven in de kerstman?
Okay okay, maar dan nog.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:59 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar. In Amerika behandelen ze het fenomeen Kerst en Kerstman op een heel andere manier dan dat wij Sinterklaas behandelen. En dan heb ik het niet over de media eromheen maar op cultureel vlak.
Ja dat begrijp ik ook niet helemaal.quote:
en Huub heeft gelijk, de Katholieke kerk moet je aanpakken, niet een filmquote:Huub Stapel woest om kritiek Sint
AMSTERDAM - Huub Stapel vindt de kritiek op de horrorfilm Sint ronduit belachelijk. "Te zot voor woorden."
De acteur, die de hoofdrol speelt in de film van regisseur Dick Maas, riep dit in Shownieuws: "Er moet ophef zijn over alle 'heiligen' die aan onze kinderen zitten, die worden misbruikt. Daar moet ophef over zijn, niet over een komische horrorfilm. Over het algemeen stellen kinderen helemaal geen vragen over een poster van Sinterklaas."
Dick Maas laat weten heel erg verbaasd te zijn. De ouders kunnen volgens hem best een smoes verzinnen. "Ze worden al jaren voorgelogen."
Huub vermoedt echter dat deze rel de film alleen maar goed zal doen.
De Reclame Code Commissie gaat een oordeel vellen over de reclamecampagne rond de film Sint, nadat er klachten van ouders waren binnengekomen.
In eentje vol trauma´s en nachtmerries, geweldigquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:56 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik ook niet helemaal.
Maar ik denk ook dat door deze film een hoop kinderen hun onschuldige en fantasievolle jeugd wordt ontnomen hoor.
Er zijn nog hele karrevrachten volwassenen die geloven in de sprookjes die er met de paplepel zijn ingegoten. Hebben we het CDA aan te dankenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:05 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Okay okay, maar dan nog.
Vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat deze film kindjes van hun geloof gaat laten vallen. Volgens mij gebeurt dat niet zo gauw als een kindje heel sterk ergens in gelooft.
En waarschijnlijk gaan ze de trailer toch alleen 's avonds laten zien.
Ik denk dat je de PvdA bedoelt, die koestert en moedigt religieus extremisme juist aan... want volgens de PvdA is het een "verrijking".quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Er zijn nog hele karrevrachten volwassenen die geloven in de sprookjes die er met de paplepel zijn ingegoten. Hebben we het CDA aan te danken
Wat een onzin.quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:18 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Ik denk dat je de PvdA bedoelt, die koestert en moedigt religieus extremisme juist aan... want volgens de PvdA is het een "verrijking".
en wat is daar mis aan?quote:Op zondag 17 oktober 2010 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In eentje vol trauma´s en nachtmerries, geweldig
Krijgen we bij rondom 10 weer van de ouders die lopen klagen dat henkie van 4 na het zien van de film in zijn bed heeft geplast, en dan zijn de filmmakers schuld, over dat ze henkie de film hebben laten zien wordt dan niet gesproken.
Vandaar ook die 16+ van kijkwijzerquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:20 schreef rubje het volgende:
[..]
en wat is daar mis aan?Filmakers moeten eens beseffen dat ze ook een maatschappelike functie hebben tov de maatschappij met het maken van films en niet alleen het financiele aspect.
LOL wat is dit nu weer voor een onzin, ik ga geen godwin posten, maar was ff in de verleidingquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:20 schreef rubje het volgende:
[..]
en wat is daar mis aan?Filmakers moeten eens beseffen dat ze ook een maatschappelike functie hebben tov de maatschappij met het maken van films en niet alleen het financiele aspect.
Dit is echt zo'n ontzettende klinkklare onzin...quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:20 schreef rubje het volgende:
[..]
Het soort onzin waarmee totalitaire dictatoren en andere gekken mee rechtvaardigen kunstenaars, schrijvers en filmmakers in een bepaald soort stramien te drukken zonder dat ze omschrijven wat wel en niet mag. Dan kan je ze namelijk altijd vervolgen wat ze ook maken.quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:10 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n ontzettende klinkklare onzin...
dude wtfquote:Op zondag 17 oktober 2010 11:20 schreef rubje het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |