http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)euw-horrortackle.htmquote:Nigel de Jong heeft zich zondag opnieuw van zijn slechtste kant laten zien. In het duel met Newcastle United beging de Manchester City-middenvelder een schandalige overtreding.
Met slechts zes minuten op de klok kwam De Jong hard in op Hatem Ben Arfa. De Fransman werd na de charge met een zuurstofmasker op een brancard van het veld gedragen. Naar het zich liet aanzien brak de middenvelder zijn onderbeen.
De Jong werd overigens niet bestraft voor de overtreding. Eerder werd de Nederlander al bekritiseerd na zijn harde overtreding in de WK-finale. Destijds was Xabi Alonso het slachtoffer.
Verscheidene televisiezenders hebben reeds besloten geen herhalingen van de overtreding meer uit te zenden in verband met de ernst van de kwetsuur.
Ik ga ook zeker fluiten als hij in de basis opstelling wordt genoemd komende wedstrijd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:17 schreef j0rdiiii het volgende:
Dit gaat leuk worden met het Nederlands elftal enzo, kijken wat van Marwijk gaat doen.
Ik zeg; van der Vaart
Dit is al de zoveelste overtreding .. allemaal niet met opzet, maar wel allemaal zware blussures ..quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:22 schreef nostra het volgende:
Charge viel best mee, ongelukkig, maar geen opzet.
Hij vliegt gewoon weer schandalig in.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:22 schreef nostra het volgende:
Whatever. Heel erg toevallig weer dat uitgerekend Nigel de Jong weer zo'n 'ongelukkige' tackle inzetquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:22 schreef nostra het volgende:
Als je zo komt invliegen dan spoor je niet. Zeker gezien het nummer zoveel is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:22 schreef nostra het volgende:
Iddquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:23 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Als je zo komt invliegen dan spoor je niet. Zeker gezien het nummer zoveel is.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:22 schreef nostra het volgende:
Moralist.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:18 schreef Seam het volgende:
Ik zeg : deze jongen mag de komende jaren niet meer in het Nederlands elftal spelen, wat een schande keer op keer.
Geen opzet?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:22 schreef nostra het volgende:
Haha nu letterlijkquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moralist.![]()
Hij gaat er wat wild in, maar Ben Arfa is ook een brekebeentje.
Weet je wat? Ga jij anders eens op het voetbalveld staan, dan bel ik Nigel op om die tackle na te doen, deal?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moralist.![]()
Stoere praat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moralist.![]()
Vind ik geen leuke opmerking.quote:
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:12 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een waardeloze TBS-er is en blijft die de Jong ook. Des te eerder iemand hem levenslang het voetbal uitschopt, des te beter. Zou zijn verdiende loon zijn. Gelukkig tegen Newcastle, dus met een beetje geluk pakken ze hem nog wel terug ook.
De vergelijking met Davids gaat natuurlijk ook niet op, ook al horen we hem nog zo vaak. davids was best fel en onbesuisd, maar nooit op de manier zoals De Jong al meerdere keren is doorgegaan op tegenstanders...
Hij doet alles onbesuisd en veel te wildquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Het gaat er om dat Nigel de Jong er gewoon blind in gaat in de hoop dat hij een bal kan raken. Dat hij 9 van de 10 keer de tegenstander raakt, boeit hem niet zo veel. Hij vindt zichzelf dan ook gewoon een winnaar.
Oh zeker weten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef Paul-89 het volgende:
Hij zal zich wel weer van geen kwaad bewust zijn, ik denk dat hij het wat ongelukkig zal noemen.
En dat is het erge, beelden zijn zo duidelijk maar spelers durven nooit te zeggen dat ze volledig idioot inkomen, nee altijd is het wat ongelukkig.quote:
Ik denk wel 10 miljoen, best betaalde Nederlandse spelerquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:32 schreef Flashwin het volgende:
[..]
En uiteindelijk lig jij thuis uitkering te trekken terwijl hij elke maand een miljoen op zn rekening krijgt gestort. Sukkel.
Happel is dan ook een kwalitatief uitermate consequente moderator.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:33 schreef Jojoortje het volgende:
Nee Happel zal die post wel niet editten, aangezien hij ook met het woord kanker loopt te strooien.
10 miljoen per maand ?quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:34 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik denk wel 10 miljoen, best betaalde Nederlandse speler
10 mil per maand? Dat verdient hij niet eens in één jaar.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:34 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik denk wel 10 miljoen, best betaalde Nederlandse speler
Lijkt me een type om ergens aan het front te zetten in Irak of Afghanistan als hij toch niet terugtrekt en er voor de volle 100% voor gaat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:36 schreef ajacied4lf het volgende:
"De Engelse competitie past beter bij me dan de Nederlandse of de Duitse competitie. Ik ben blij hier te spelen en geef dit weekend gewoon weer honderd procent. Voor mij is inhouden geen optie. Niet totdat ik terugkeer naar het Nederlands elftal voor een wedstrijd. Als je je inhoudt loop je een blessure op of pak je een rode kaart. Als het fifty-fifty is moet je er voor honderd procent in gaan"
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:37 schreef YazooW het volgende:
[..]
10 mil per maand? Dat verdient hij niet eens in één jaar.
Ik las verkeerd blijkbaar sorryquote:
quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:37 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Lijkt me een type om ergens aan het front te zetten in Irak of Afghanistan als hij toch niet terugtrekt en er voor de volle 100% voor gaat.
[..]
Lijkt me een type om ergens aan het front te zetten in Irak of Afghanistan als hij toch niet terugtrekt en er voor de volle 100% voor gaat.
[..]
Je bent een stoere boy of je bent het niet, zijn pa was ook al erg stoer die jatte portemonnees/bankpassen van mede-spelers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:41 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik zie hem al doorlopen op 100 Irakezen
Niet alleen de Nederlandse pers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:47 schreef YazooW het volgende:
Opzich wel grappig hoe snel de Nederlandse pers erbij is, die wedstrijd is nog bezig en overal valt al te lezen wat De Jong deze keer weer gedaan heeft. Gaat weer een leuke discussie op gang brengen de komende dagen
Studio voetbalquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:47 schreef YazooW het volgende:
Opzich wel grappig hoe snel de Nederlandse pers erbij is, die wedstrijd is nog bezig en overal valt al te lezen wat De Jong deze keer weer gedaan heeft. Gaat weer een leuke discussie op gang brengen de komende dagen
ja ze kunnen niet over Ajax praten nuquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:54 schreef j0rdiiii het volgende:
Studio Voetbal gaat vast en zeker terugblikken naar het WK de hele uitzending lang
Klopt alleen het gebeurd hem alleen wat vaak, hij speelt de bal en neemt Ben Afra vol meequote:Op zondag 3 oktober 2010 15:55 schreef kalinhos het volgende:
Ik moet zeggen dat ik 't ook wel mee vind vallen. Ja, hij is te laat, en Ja hij komt hard en ietwat ongelukkig in...
Maar ik heb niet zo'n aahhhhh gevoel als die overtreding bij Arsenal 2 jaar terug of bij Anderlecht een tijd terug.
En Nigel niets met Rotterdam heeft.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:33 schreef Jojoortje het volgende:
Nee Happel zal die post wel niet editten, aangezien hij ook met het woord kanker loopt te strooien.
gewoon een goeie gozer, die Happelquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:57 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
En Nigel niets met Rotterdam heeft.
Ik vind het absoluut niet meevallen. Hij zwaait bewust zijn 2de been door op het been van de tegenstander, en nog hoog ook..quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:55 schreef kalinhos het volgende:
Ik moet zeggen dat ik 't ook wel mee vind vallen. Ja, hij is te laat, en Ja hij komt hard en ietwat ongelukkig in...
Maar ik heb niet zo'n aahhhhh gevoel als die overtreding bij Arsenal 2 jaar terug of bij Anderlecht een tijd terug.
Met 2 ton per week hoeft hij zich daar niet druk om te maken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:13 schreef Yi-Long het volgende:
Hij voelt zich vast weer een hele vent.
Haha iddquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:43 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Je bent een stoere boy of je bent het niet, zijn pa was ook al erg stoer die jatte portemonnees/bankpassen van mede-spelers.
Je verlaagt jezelf nu wel een beetje, Haagse Sjonnie.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:31 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ik wacht met smart op de dag dat ik Nigel een mailtje kan sturen met die boodschap "pech joh" en hij alle tijd heeft om die te lezen in zn ziekenhuisbedje, wanneer ie zo ongenadig hard geschopt is dat zn scheenbeen er als een slap velletje bijhangt en zn voet in een hoek van 180 graden t.o.v. zn been staat![]()
nigel kan van mij de kanker krijgen
welnee, gewoon een kwestie van oog om oog, tand om tandquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:25 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Je verlaagt jezelf nu wel een beetje, Haagse Sjonnie..
Doelgericht ook. Keane wist de zwakke plekken van zijn tegenstanders. Letterlijk...quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:06 schreef Rated_RKO het volgende:
Jammer dat Roy Keane niet meer speelt. had ons denk ik wel verlost van deze geestelijke gehandicapte
Ja waar moet hij zijn 2e been anders laten? Die zwaait logischerwijs mee ja. De pech is een beetje dat het been van Ben Arfa nergens heen kan en dan breekt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind het absoluut niet meevallen. Hij zwaait bewust zijn 2de been door op het been van de tegenstander, en nog hoog ook..
Onzin. Hij zwaait dat been DOOR, oftewel er zit nog wat extra kracht in mee om doelbewust een trap te geven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja waar moet hij zijn 2e been anders laten? Die zwaait logischerwijs mee ja. De pech is een beetje dat het been van Ben Arfa nergens heen kan en dan breekt.
Speel zoals van Bommel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Doublepain het volgende:
Jullie zijn allemaal huilies![]()
De Jong is een baas... Hij speelt hard, dat is zijn stijl.. Maar volgens jullie moet hij soft spelen..
Meer gecontroleerd, het gaat nog wat te vaak veel te wild.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Doublepain het volgende:
Jullie zijn allemaal huilies![]()
De Jong is een baas... Hij speelt hard, dat is zijn stijl.. Maar volgens jullie moet hij soft spelen..
Dat klinkt wel iets anders dan hem kanker gunnen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:27 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
van mij mag ie echt doormidden geschopt worden de eerstkomende wedstrijd
Oké, fijn om te weten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:27 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
welnee, gewoon een kwestie van oog om oog, tand om tand![]()
...of denk jij dat Nigel altijd in het veld zijn tegenstanders met "u" aanspreekt![]()
van mij mag ie echt doormidden geschopt worden de eerstkomende wedstrijd
Moet iemand van FOK! zijnquote:daveph357
2 minuten geleden
you dirty fucking Dutch scumbag, not the first time you've broken someone's leg either, you piece of fucking shit. I hope you get cancer. The bad kind. You utter mother's cunt.
Als je iemand doormidden schopt, gaat hij dood. Als iemand kanker heeft, niet per se.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:26 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat klinkt wel iets anders dan hem kanker gunnen.
Looolquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:30 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als je iemand doormidden schopt, gaat hij dood. Als iemand kanker heeft, niet per se.
In feite is het alleen maar erger dus.
Gelukkig is Bert de bondscoach..quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:06 schreef DrDentz het volgende:
Vieze benenbreker. Nooit meer oproepen voor oranje die man.
Tja ik geef je gelijk, maar zoals ik al zei kunnen een hoop mensen door de optelsom niet meer objectief kijken. Wat misschien ook wel terecht is. Omdat het zeker niet de 1e keer is dat het helemaal mis gaat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:06 schreef Reddiablo het volgende:
Onbesuisd, slecht getimed... maar van een grove overtreding is geen sprake.
Wel markant dat het wel weer Nigel de Jong is.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:06 schreef Reddiablo het volgende:
Onbesuisd, slecht getimed... maar van een grove overtreding is geen sprake.
Wel markant dat het wel weer Nigel de Jong is.
Wie neemt Hugo Borst nou weer serieus? Die gozer is gelijk aan een ordinaire forum troll, maar mag hij die kunsten op tv vertonen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:05 schreef chufi het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-een-crimineel.dhtml
Met kanker heeft hij een hogere overlevingskans als wanneer hij doormidden geschopt wordt. Wanneer gaan mensen eens ophouden over het woordje kanker?quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:26 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat klinkt wel iets anders dan hem kanker gunnen.
Ik gebruik het ook weleens - hoewel ik nooit iemand toewens... meestal is het.. wat een kankerzooi of wat een kankermongool (en dan op z'n haags) en als ik dan om een alternatief wordt verzocht kom ik wel eens... met... nou... laat iemand dan maar een eeuwige tantalus-kwelling krijgen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Met kanker heeft hij een hogere overlevingskans als wanneer hij doormidden geschopt wordt. Wanneer gaan mensen eens ophouden over het woordje kanker?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:46 schreef DrDentz het volgende:
Zag er echt nasty uit. Ze deden er een beetje luchtig over bij MotD, maar ze kennen de ware aard van het beestje De Jong niet. Wij wel, omdat we naar Oranje kijken.
Je kunt het wel half goed gaan praten, maar als iemand een charge, al dan niet bewust, uitvoert op het been van iemand en diegene breekt zijn been, is het een schandalige actie. Period.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
![]()
Dattie al een tijd in Engeland bij City speelt is hun niet bekend natuurlijk![]()
Spelers en scheids deden er ook luchtig over. Scheids liet niet voor niets doorspelen; kan gebeuren, ongelukkig moment.
Dit zit niet in de catagorie Kokmeijer/Eduardo/Die van Anderlecht. Totaal niet.
Bij Oranje viel het ook wel mee trouwens. Tegen Denemarken lijkt het in de super super super slomo heel erg maar er was weinig aan de hand. Zelfde voor de finale tegen Xabi Alonso. geloof nog altijd niet dat daar ook maar een vleugje van opzet in zit.
De overtreding van van Bommel in die finale van achteren vond ik bv eerder rood dan deze 2 van de Jong
Zo met die knie heb ik ook eens met voetbal me kuitbeen/scheenbeen gebroken. Dat voel je aardig goedquote:
Ja, niet elke tackle is op de bal hé. Voetbal is een contact sport en dit hoort er helaas bij.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt het wel half goed gaan praten, maar als iemand een charge, al dan niet bewust, uitvoert op het been van iemand en diegene breekt zijn been, is het een schandalige actie. Period.
Het was op de bal. Dus met die redenatie is het helemaal niks. (wat het dus wel is) Overigens vind ik de enige echt erge tackle van De Jong waar deze discussie beter aan kan terug linken die tegen Australie. Waar hij met beide omhoog ging om op Holden zijn scheenbeen te landen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt het wel half goed gaan praten, maar als iemand een charge, al dan niet bewust, uitvoert op het been van iemand en diegene breekt zijn been, is het een schandalige actie. Period.
dat komt door dwazen als Hugo Borst en Johan Derksen in dit geval. Sinds Johan het wekelijks wel 84x over een 'recidivist' heeft, zie je overal in de commentaren ineens dat woord terug. Tot voor de WK wist niemand hoe je dat woord uberhaupt speldequote:Op maandag 4 oktober 2010 01:06 schreef Fir3fly het volgende:
Geweldig, dat contrast tussen de Nederlandse berichtgeving en de Engelse.
Inderdaad. Het is heel goed want Nigel doet! En hoe durven ze het woord recidivist te gebruiken zeg, dat is jouw handelsmerk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
dat komt door dwazen als Hugo Borst en Johan Derksen in dit geval. Sinds Johan het wekelijks wel 84x over een 'recidivist' heeft, zie je overal in de commentaren ineens dat woord terug. Tot voor de WK wist niemand hoe je dat woord uberhaupt spelde
Je gaat totaal voorbij aan het punt van mijn post.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:13 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is heel goed want Nigel doet! En hoe durven ze het woord recidivist te gebruiken zeg, dat is jouw handelsmerk.
'Recidivist' is een understatement, 'crimineel' ook.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
dat komt door dwazen als Hugo Borst en Johan Derksen in dit geval. Sinds Johan het wekelijks wel 84x over een 'recidivist' heeft, zie je overal in de commentaren ineens dat woord terug. Tot voor de WK wist niemand hoe je dat woord uberhaupt spelde
Ik denk niet dat ze er in Newcastle zo over denken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je gaat totaal voorbij aan het punt van mijn post.
Het feit dat ze in Engeland zoiets hebben van "nja et zal wel, gebeurd wekelijks" en ze hier moord en brand schreeuwen zegt wel genoeg toch?
Ze hebben het iig niet geuit, maar als jij meer informatie hebt. Post het vooral helaas zit ik De Jong gewoon te verdedigen momenteel. Wat eigenlijk niet zou moeten na deze overtreding, maar de media hype die er momenteel is gaat veelte ver.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:16 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze er in Newcastle zo over denken.
Ik heb niet meer informatie. Jullie blijkbaar wel. Ik vind het niet raar dat er vraagtekens gezet worden bij de aanwezigheid van een modale voetballer die zich keer op keer buiten agressief en lompt toont. Op die plek hebben we wel betere spelers, en waarschijnlijk komt daar de discussie ook vandaan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:19 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ze hebben het iig niet geuit, maar als jij meer informatie hebt. Post het vooral helaas zit ik De Jong gewoon te verdedigen momenteel. Wat eigenlijk niet zou moeten na deze overtreding, maar de media hype die er momenteel is gaat veelte ver.
Er worden wel wekelijks spelers uit de wedstrijd gespeeld, maar niemand maakt het zo bont als Nigel...quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je gaat totaal voorbij aan het punt van mijn post.
Het feit dat ze in Engeland zoiets hebben van "nja et zal wel, gebeurd wekelijks" en ze hier moord en brand schreeuwen zegt wel genoeg toch?
Dit hoort er helemaal niet bij. Dit heeft namelijk helemaal geen fuck met voetbal te maken. Is voetbal een contactsport? Ja... schouderduwen, je breed maken, dat soort dingen. Niet met twee poten een been klemmen en brekenquote:Op maandag 4 oktober 2010 01:04 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ja, niet elke tackle is op de bal hé. Voetbal is een contact sport en dit hoort er helaas bij.
Happel zat bier te drinken in Doetinchem en was dus niet in de gelegenheid om dit aan te passen, lieve schat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:33 schreef Jojoortje het volgende:
De scheids had het niet gezien lees ik overal. En als hij het had gezien had hij zeker geen rood gegeven. Ik heb deze tackle nu een paar keer voorbij zien komen maar de Jong gaat niet met gestrekt been vol door of over de bal o.i.d. Wel was het natuurlijk volstrekt onnodig om op zo'n korte afstand, in de 4de minuut, terwijl Tevez er nog naast loopt, zo hard erin te gaan. Zijn sliding is gewoon volledig verkeerd omdat hij met z'n rechterbeen een schaar maakt die z'n been gewoon breekt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:00 schreef Spanky78 het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat zoiets bij voetbal hoort zolangh de scheidsrechters dit ok vinden? Je kunt wel roepen dat die de Jong een lul is, maar hij wordt nooit gestraft, dus blijkbaar mag dit. Het hoort dus bij voetbal.
De FIFA en consorten moeten ervoor zorgen dat scheidsrechters in staat zijn het WEL te zien. De systeemfout zit bij de bonden en arbitrage. Dit soort excessieve tackels zijn de symptomen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:07 schreef Mercurial het volgende:
[..]
De scheids had het niet gezien lees ik overal. En als hij het had gezien had hij zeker geen rood gegeven. Ik heb deze tackle nu een paar keer voorbij zien komen maar de Jong gaat niet met gestrekt been vol door of over de bal o.i.d. Wel was het natuurlijk volstrekt onnodig om op zo'n korte afstand, in de 4de minuut, terwijl Tevez er nog naast loopt, zo hard erin te gaan. Zijn sliding is gewoon volledig verkeerd omdat hij met z'n rechterbeen een schaar maakt die z'n been gewoon breekt.
De Jong heeft hier het ongeluk dat Arfa zijn been breekt maar ik zie wel vaker van dit soort tackles voorbij komen die dan bestraft worden met geel en geen benen gebroken worden. Echter heeft de Jong een reputatie opgebouwd waardoor dit allemaal erger wordt uitgebeeld. Een horrortackle vond ik het niet want wat is dan een tackle met twee gestrekte benen over de bal?
Maar ik wil het niet voor de Jong opnemen aangezien hij gewoon niet geschikt is voor profvoetbal. Hij denkt dat hij een grote meneer is daar bij City maar hij heeft gewoon ADHD of iets dergelijks. Niet dat dat erg is maar dan moet hij medicijnen slikken en geen benen breken. Van Marwijk: gewoon niet meer selecteren deze kleine puber.
Dit, wat een mafkees, op het WK ook al zo'n freekick..quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:07 schreef FireFox1 het volgende:
Begint wel op te vallen hé?
Nigel is gewoon een idioot.
Nigel zou probleemloos functioneren als commando. Twijfel ik niet over.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:37 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
quote:Van Marwijk gaat De Jong aanspreken op harde spel
Bondscoach Bert van Marwijk is niet te spreken over het harde spel van Nigel de Jong. De middenvelder van Manchester City liet zondag negatief van zich spreken toen hij met een doldrieste tackle Hatem Ben Arfa onderuit haalde.
De speler van Newcastle United is minimaal een half jaar uitgeschakeld met een dubbele beenbreuk. De bondscoach sprak na het zien van de charge van een ‘wilde en onnodige overtreding’.
Van Marwijk zal deze week met De Jong om de tafel gaan zitten om te praten over zijn gedrag op het veld.
“Hij doet het volgens mij niet bewust, maar hij gaat er veel te hard in”, vertelt de trainer van Oranje aan het Algemeen Dagblad.
“Dat is jammer, vooral omdat hij dat niet nodig heeft. Het gekke is wel dat de scheidsrechter er niet eens een gele kaart voor geeft. Er gelden daar kennelijk andere normen."
"Maar ik heb moeite met de manier waarom Nigel onnodig de grenzen opzoekt. Ik ga hem daar deze dagen eens over spreken.”
Karatetrap
Het is niet de eerste keer dat De Jong negatief in het nieuws komt met zijn onbezonnen spel. In de verloren WK-finale deelde hij een ‘karatetrap’ uit aan de Spanjaard Xabi Alonso.
Scheidsrechter Howard Webb bestrafte de Nederlander toen niet, maar gaf later toe dat De Jong rood had verdiend.
De 25-jarige international meldt zich begin deze week in Noordwijk waar Oranje de voorbereiding begint op de EK-kwalificatieduels met Moldavië en Zweden.
van der Vaartquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:07 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zag liever Engelaar of Bakkal ofzo als vervanger, maar voor het veld maakt het niet uit, want waarschijnlijk zal gewoon Vd Vaart spelen.
Ja daar zal Nigel de Jong écht wat van lerenquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:54 schreef DrDentz het volgende:
Nou nou, die Bert durft wel, 2 hele wedstrijden.
Het gaat je niet lukken om iemand op dit forum te overtuigen. De optelsom is voor velen gemaakt, en objectiviteit is er niet meer bij.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:40 schreef kalinhos het volgende:
Al die media die het ook echt "horror-tackle" blijven noemen
Eduardo, Bouaouzan, Baston (WK 82 ofzo?), dát waren horrortackles. Dit toch niet zeg, schei uit.
Het is gewoon onbesuisd inkomen in de hoop dat je eventueel een bal raakt. Dat zijn benen er voor staan, maakt de Jong niks uit. Bovendien is het een optelsom en hij had van mij al eerder uit Oranje gezet mogen worden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:40 schreef kalinhos het volgende:
Eduardo, Bouaouzan, Baston (WK 82 ofzo?), dát waren horrortackles. Dit toch niet zeg, schei uit.
Het is geen horror tackle , wel een idiote tackle waar de Jong er al heel erg veel van achter zijn naam heeft.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:40 schreef kalinhos het volgende:
wil je m zien?quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:57 schreef chufi het volgende:
Het was een ongelukkkige tackle, kan hem helaas niet meer terugzien, verwijderd van Youtube op last van de Engelse bond... Nigel heeft zn telefoon maar uit gezet.. Gelijk heeft ie
http://www.telegraaf.nl/t(...)__.html?sn=telesport
Precies. Niet alleen in de PL overigens. Wat een gejank zeg. Voor de "vroeger was alles beter"-figuren. Op het WK van bv 1978 waren dit soort tackles (en nog veel harder ook) schering en inslag.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:01 schreef Paran0id het volgende:
Voetbal is een mannensport. Oke hij gaat wat hard in, maar dit is gewoon ongelukkig. Dit soort tackels komen wekelijks voor in de Premier Leaugue.
Ik blijf er bij dat het een ongelukkige tackle was...quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:28 schreef joers1 het volgende:
[..]
wil je m zien?
http://videos.larioja.com/informaciondecontenido.php?con=2756
of hier...zie je er iets meer van:
http://vodpod.com/watch/4(...)lt-on-hatem-ben-arfa
asjeblieft
Daar wordt een verdedigende middenvelder ook voor betaald. Toure, Essien, Mikel en co zie/zag je wekelijks van die tackles maken in de PL, alleen omdat Nigel de Jong het nu doet is iedereen over de emmer. Ga dan korfbal kijken ofzo.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Het is geen horror tackle , wel een idiote tackle waar de Jong er al heel erg veel van achter zijn naam heeft.
En ik zie hem er in zijn carrière nog wel de nodige maken.
Nou....ik niet....maar dat magquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:31 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat het een ongelukkige tackle was...
In Engeland wordt er ook niet moeilijk over gedaan. Dit is een Nederlandse media hype.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar wordt een verdedigende middenvelder ook voor betaald. Toure, Essien, Mikel en co zie/zag je wekelijks van die tackles maken in de PL, alleen omdat Nigel de Jong het nu doet is iedereen over de emmer. Ga dan korfbal kijken ofzo.
Dat maakt het nog zieliger. Hypocriet Nederlands gejank. Get a life denk ik dan. Zo'n Hugo Borst ook weer die zich bij Studio Jack als een ordinaire volksmenner gedraagt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In Engeland wordt er ook niet moeilijk over gedaan. Dit is een Nederlandse media hype.
Daar boeit ze dat hele voetbal niet, veel interessanter wat de voetballers in het nacht/privé-leven doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In Engeland wordt er ook niet moeilijk over gedaan. Dit is een Nederlandse media hype.
nee die kijken objectief naar de tackle, en nemen zijn verleden niet mee in hun oordeel. Wat wellicht ook niet helemaal correct is, maar als je hem had willen straffen dan had je het na Spanje en zijn karate kick moeten doen. En niet na deze ongelukkige en slecht getimede tacklequote:Op maandag 4 oktober 2010 20:57 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Daar boeit ze dat hele voetbal niet, veel interessanter wat de voetballers in het nacht/privé-leven doen.
Het is een optelsom.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
nee die kijken objectief naar de tackle, en nemen zijn verleden niet mee in hun oordeel. Wat wellicht ook niet helemaal correct is, maar als je hem had willen straffen dan had je het na Spanje en zijn karate kick moeten doen. En niet na deze ongelukkige en slecht getimede tackle
Heb je de overtreding van Ryan Shawcross gezien?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar wordt een verdedigende middenvelder ook voor betaald. Toure, Essien, Mikel en co zie/zag je wekelijks van die tackles maken in de PL, alleen omdat Nigel de Jong het nu doet is iedereen over de emmer. Ga dan korfbal kijken ofzo.
Die is een rasechte sokpop...quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:20 schreef Doublepain het volgende:
Nou dat wordt maar weer genieten van de Zeeuw..![]()
Dat de Jong vreemde auto's verkoopt..quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:24 schreef Paul-89 het volgende:
Maar wat heeft dat voor toevoeging in dit topic ?
Joe.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:26 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat de Jong vreemde auto's verkoopt..
Omdat al die voetballers een auto bij hem hebben gekocht / cq laten ombouwenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:21 schreef Doublepain het volgende:
http://www.continentalcars.de/HTML/englisch/refs_eng.php
Is die Ford van Gio?
Waarom al die voetbalfoto's?
Dat ik zei dat hij die Hatem Ben Arfa er wel eentje kado zou doenquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:24 schreef Paul-89 het volgende:
Maar wat heeft dat voor toevoeging in dit topic ?
Die Oranje Koenigsegg CCR zou een mooie cadeautje zijn..quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:27 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat ik zei dat hij die Hatem Ben Arfa er wel eentje kado zou doen
Die witte SUV Cadillac is van vPersiequote:Op maandag 4 oktober 2010 21:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Die Oranje Koenigsegg CCR zou een mooie cadeautje zijn..![]()
[ afbeelding ]
Petric is ook een baas..quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Die witte SUV Cadillac is van vPersie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja bla, het is symboolpolitiek. De volgende serie interlands is ie er gewoon weer bij, wedden?quote:
Het is een keer genoeg, van mij hoeft hij hem helemaal nooit meer op te roepen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja bla, het is symboolpolitiek. De volgende serie interlands is ie er gewoon weer bij, wedden?
Als Van Marwijk echt zo Verschrikkelijk Veel Moeite had met zijn spel, dan had ie hem vanaf het begin genegeerd en nooit geselecteerd.
Ik vind trouwens deze overtreding ongelukkig en lomp, maar niet echt van de categorie off with his head. En ik vind De Jong een ontzettend nuttige speler als ie wel net op het randje blijft.
Mee eens. Tis een buffel op het middenveld.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja bla, het is symboolpolitiek. De volgende serie interlands is ie er gewoon weer bij, wedden?
Als Van Marwijk echt zo Verschrikkelijk Veel Moeite had met zijn spel, dan had ie hem vanaf het begin genegeerd en nooit geselecteerd.
Ik vind trouwens deze overtreding ongelukkig en lomp, maar niet echt van de categorie off with his head. En ik vind De Jong een ontzettend nuttige speler als ie wel net op het randje blijft.
Onzin. Ten eerste is het maar de vraag of we met 2 verdedigende middenvelders zouden moeten spelen, want dat is in 9 van de 10 wedstrijden een beetje overbodig, en daarnaast hebben we prima alternatieven als we dat dus wel willen.. (Engelaar, Bakkal, De Zeeuw, etc) en die zijn echt niet minder dan De Jong, voetbaltechnisch gezien. Sterker nog, die vind ik stuk voor stuk beter.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:51 schreef chufi het volgende:
[..]
Mee eens. Tis een buffel op het middenveld.
Het is toch bijzonder ...quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:42 schreef Ambrosius het volgende:
De NOS drijft het nu wel heel erg door, Arno Vermeulen zelfs in de studio halen om dit te bespreken. Normaal doen ze dit als er een grote speler is overleden ofzo.
Op het moment dat je een tackle inzet weet je vrijwel altijd al of je op tijd bent of niet. De Jong neemt keer op keer het risico dat hij meer speler dan bal raakt, het wordt tijd dat hij daarvoor wordt bestraft.quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Het is geen horror tackle , wel een idiote tackle waar de Jong er al heel erg veel van achter zijn naam heeft.
En ik zie hem er in zijn carrière nog wel de nodige maken.
Nou ja, het wordt nu wel heel erg overdreven vind ik. Die gast is er binnenkort gewoon weer bij, laat toch gaan.quote:
Als ie bij de selectie had gezeten dan had het gezeur t/m de wedstrijd tegen Zweden doorgegegaan, nu zal het wel overwaaien.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind juist dat Van Marwijk hem extra in de wind zet door hem niet te selecteren. Nu praat iedereen erover, van NOS tot VI tot Shownieuws.
Die breken niet tot 2x toe iemands been, droeftoeterquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is NOS eigen, incidentjes berichten als incidenten, incidenten tot calamiteiten, calamiteiten tot rampen usw...quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:42 schreef Ambrosius het volgende:
De NOS drijft het nu wel heel erg door, Arno Vermeulen zelfs in de studio halen om dit te bespreken. Normaal doen ze dit als er een grote speler is overleden ofzo.
Volgens mij heeft de Jong al in geen jaren een rode kaart gehad dus zo erg is het allemaal niet.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die breken niet tot 2x toe iemands been, droeftoeter
quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:08 schreef Omkron het volgende:
Zo misselijke actie van die gast. Wat mij betreft mag hij nooit, maar dan ook nooit meer voetballen.
Probeer nou is een keer geen rare afwijkende mening te hebben. De overtreffende trap is bij jou altijd echt overtreffendquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is het maar de vraag of we met 2 verdedigende middenvelders zouden moeten spelen, want dat is in 9 van de 10 wedstrijden een beetje overbodig, en daarnaast hebben we prima alternatieven als we dat dus wel willen.. (Engelaar, Bakkal, De Zeeuw, etc) en die zijn echt niet minder dan De Jong, voetbaltechnisch gezien. Sterker nog, die vind ik stuk voor stuk beter.
Als er geen beelden van zouden zijn geweest zou niemand er iets van gezegd hebben. Maar door de media en geile commentatoren wordt het allemaal opgeblazen.. De overtreding vond en vind ik nog steeds niet als crimineel.. De Engelse bond doet er verder ook niets mee ...quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Jong al in geen jaren een rode kaart gehad dus zo erg is het allemaal niet.
Dat ie nu 2x in korte tijd iemand ernstig blesseert zie ik eerder als ongelukkig dan structureel.
Type's als van Hanegem, Wouters etc. waren ook stevige gasten in het veld (met de nodige overtredingen, zelfs ellebogen), maar die werden door iedereen bejubeld.
Maar ja, tegenwoordig is iedereen veel eerder op te hitsen dan vroeger blijkbaar en iedereen lult elkaar maar na.
Dat het niet geconstateerd is wil natuurlijk geen ruk zeggen ....quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de Jong al in geen jaren een rode kaart gehad dus zo erg is het allemaal niet.
Dat ie nu 2x in korte tijd iemand ernstig blesseert zie ik eerder als ongelukkig dan structureel.
Type's als van Hanegem, Wouters etc. waren ook stevige gasten in het veld (met de nodige overtredingen, zelfs ellebogen), maar die werden door iedereen bejubeld.
Maar ja, tegenwoordig is iedereen veel eerder op te hitsen dan vroeger blijkbaar en iedereen lult elkaar maar na.
6xquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat het niet geconstateerd is wil natuurlijk geen ruk zeggen ....
Incidentje tegen USA , incidentje tegen Denemarken , incidentje tegen Spanje (waar hij ons land serieus in diskrediet heeft gebracht )en dan nu weer tegen Newcastle .
Al zou het onbedoeld zijn, dan nog steeds moet hij eerst dat element uit zn spel gaan halen voor hij weer geselecteerd is . 4x is gewoon teveel .
Al snap ik die tegen Japan nog steeds niet :Squote:Op maandag 4 oktober 2010 23:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
6x
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-dertien-maanden.htm
Nee, vd Vaart krijgt een kans.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:20 schreef Doublepain het volgende:
Nou dat wordt maar weer genieten van de Zeeuw..![]()
Er is een verschil tussen hard spelen en een idioot zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:28 schreef Doublepain het volgende:
Jammer, ik kon altijd genieten van spelers als Gattuso, de Jong, Touré etc. Maar tegenwoordig wordt er alleen maar negatief erover gedaan... Huilies
Davids was ook een harde speler. Maar heeft naar mijn weten nooit 4 mensen het ziekenhuis in geschopt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:28 schreef Doublepain het volgende:
Jammer, ik kon altijd genieten van spelers als Gattuso, de Jong, Touré etc. Maar tegenwoordig wordt er alleen maar negatief erover gedaan... Huilies
Nou nou, wat een rampquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:39 schreef chufi het volgende:
[..]
Die er vorige week met een domme 2x geel = rood van af moest...
Hij speelt gewoon hard, het ''kan'' fout gaan.. Helaas gebeurt dat te vaak bij de Jong. Maar dat hij nooit meer voor NL mag spelen en dat hij een crimineel is gaat te ver..quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:37 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen hard spelen en een idioot zijn.
Nee hij komt heel erg vaak dom/wild/hard in.Ik zou er geen moeite mee hebben als hij nooit meer werd opgeroepen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij speelt gewoon hard, het ''kan'' fout gaan.. Helaas gebeurt dat te vaak bij de Jong. Maar dat hij nooit meer voor NL mag spelen en dat hij een crimineel is gaat te ver..
Aard van het beestje. Dat ga je er niet uitkrijgen,vroeg of laat komt er wel weer een idiote tackle.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:44 schreef Thomas030 het volgende:
die jongen moet even geweerd worden uit het NL elftal. zo kan hij eens goed nadenken en over een paar maanden mag bert hem van mij weer oproepen. na deze hele heissa zal hij wel wat rustiger worden lijkt me.
Voor de zoveelste keer iemand het ziekenhuis inschoppen reikt naar crimineel gedrag.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij speelt gewoon hard, het ''kan'' fout gaan.. Helaas gebeurt dat te vaak bij de Jong. Maar dat hij nooit meer voor NL mag spelen en dat hij een crimineel is gaat te ver..
Hard.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tuurlijkquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:46 schreef Omkron het volgende:
[..]
Hard.![]()
Die gast deelt karatetrappen uit op het veld.
O dus die karatetrap was eigenlijk gewoon een ongelukjequote:Op maandag 4 oktober 2010 23:50 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
Denk je nou echt dat hij dat zelf wou? Hij kwam te laat..
Engelaar kan beter aansluiten naar voren, heeft een prima schot uit de 2de linie, is groot en sterk waarmee je hem ook bij de dode spelmomenten prima kunt gebruiken, en doet voetballend gewoon niet onder voor De Jong. Klaar.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:11 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Probeer nou is een keer geen rare afwijkende mening te hebben. De overtreffende trap is bij jou altijd echt overtreffend. Alhoewel Engelaar voelt zich zelfs te groot om als wisselspeler bij het Nederlands elftal te zitten. Dus die moet wel heel goed zijn
Niet zijn bedoeling...quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
O dus die karatetrap was eigenlijk gewoon een ongelukje
Het zal vast allemaal niet zijn bedoeling zijn maar die gast kan maar moeilijk inschatten hoe je duels aangaat. Hij gaat er gewoon keer op keer idioot in. Die incidenten staan niet los van elkaar.quote:
Zn flat hier in Nederland staat al leeg ....quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:52 schreef Yi-Long het volgende:
De Jong kan lekker stofzuigen en vervolgens de bal snel inleveren bij een medespeler, maar stofzuigen mag hij wat mij betreft thuis gaan doen.
Geen Spanje?quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:54 schreef Stokstaart het volgende:
Gewoon v/d Vaart erin , en hem alleen oproepen als we tegen Duitsland (of Portugal) moeten
Nee , nee , neequote:
Dat de scheids het verkeerd ziet wil nog niet zeggen dat het toelaatbaar is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik snap niet wat iedereen overdrijft, er is toch iemand op het veld die er wat aan moet doen en dat is de scheidsrechter. blijkbaar vond hij het niet eens geel waard, dan zijn er opeens 16 miljoen heiligen die gaan roepen hoe slecht Nigel de Jong wel niet is.
Zelfs in de herhaling is het moeilijk te zien. Pas in slowmotion is goed te zien hoe debiel hij inkomt. Vind het niet raar dat de scheidsrechter het niet goed heeft kunnen waarnemen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:06 schreef Originele_Naam het volgende:
Ik snap niet wat iedereen overdrijft, er is toch iemand op het veld die er wat aan moet doen en dat is de scheidsrechter. blijkbaar vond hij het niet eens geel waard, dan zijn er opeens 16 miljoen heiligen die gaan roepen hoe slecht Nigel de Jong wel niet is.
Ja, geef de FIFA maar weer de schuldquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:19 schreef Originele_Naam het volgende:
en maar weer verdedigen dat het moeilijk te zien is. als het o zo moeilijk is voor de arme scheids dan moet de fifa maar eens videocamera´s invoeren. dit willen ze al een tijdje niet, dus ik vind het dan ook belachelijk dat er dan erna geklaagd wordt.
Dus omdat de Fifa (Blatter) geen cameras wil mogen wij er geen mening over hebben ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:19 schreef Originele_Naam het volgende:
en maar weer verdedigen dat het moeilijk te zien is. als het o zo moeilijk is voor de arme scheids dan moet de fifa maar eens videocamera´s invoeren. dit willen ze al een tijdje niet, dus ik vind het dan ook belachelijk dat er dan erna geklaagd wordt.
Scheids heeft geen herhaling. Wij wel, en wij kunnen het dus prima beoordelen. Sterker nog, wij kunnen het beter beoordelen dat die scheids die dit blijkbaar niet goed zag. Heel simpel. Als je kijkt naar de beelden zie je hem gewoon achterlijk doorhalen met zijn 2de been. Dat is gewoon een bewuste smerige actie.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:06 schreef Originele_Naam het volgende:
neequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:21 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dus omdat de Fifa (Blatter) geen cameras wil mogen wij er geen mening over hebben ?
Ik hoef geen andere filmpjes te zien om een oordeel over de Jong te vellen. In mijn ogen is het een idioot.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:41 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
neehet gaat mij er meer om dat Nigel de Jong iets doet. Door de scheidsrechter wordt hij niet bestraft, maar vervolgens wordt hij dan door de bondscoach bestraft door hem niet mee te nemen naar de interlands en wordt hij door heel Nederland uitgekotst beetje raar. en wat betreft de mening iedereen mag zijn mening hebben, maar wat voor reactie's sommige mensen op de jong geven vind ik echt te ver gaan. Alsof hij iemand heeft vermoord komop zeg. nigel is een harde maar ik zie in deze actie niet echt dat hij alleen op de benen afgaat. Bekijk deze actie eens Dat is pas ziek,
Slow motionquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zelfs in de herhaling is het moeilijk te zien. Pas in slowmotion is goed te zien hoe debiel hij inkomt. Vind het niet raar dat de scheidsrechter het niet goed heeft kunnen waarnemen.
Leuk over andere landen praten, wanneer wordt Iniesta uit de selectie gezet?quote:Over de grenzen is met ontzetting gereageerd op de actie van Nigel de Jong. De middenvelder blesseerde zondag Hatem Ben Arfa zodanig, dat de Fransman vroeg in de wedstrijd al van het veld moest worden gedragen en zes maanden uit de roulatie is. Gezien het verleden van De Jong spreekt men in Spanje schande van de actie. Daar is men niet vergeten hoe hij Xabi Alonso torpedeerde in de WK-finale.
Spaanse media reageren positief op de beslissing van Bert van Marwijk om De Jong uit de selectie van het Nederlands elftal te zetten, als maatregel. “Nigel de Jong moet juist geen aandacht krijgen. Voor je het weet, gaat hij er plezier in krijgen om zijn imago van bad guy te benadrukken. Hij moet zich schamen. De beslissing van Van Marwijk verdient respect. We hadden van hem al eerder een gebaar van afkeuring verwacht met betrekking tot het spel van Oranje in de finale.”
“Maar hiermee toont hij aan wel degelijk een man van normen en waarden te zijn”, aldus José Antonio Espina van sportkrant AS. Na afloop van de finale in Zuid-Afrika sprak men in Spanje reeds vol onbegrip over het uitblijven van een straf voor De Jong na zijn trap op de borst van Alonso. De middenvelder stelde later dat hij een gebroken rib aan de charge had overgehouden.
Oke bedankt voor je toelichting.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:17 schreef Metaan het volgende:
Hele goede harde tackle van De Jong. Niets mis mee.
Alleen onze Hollandse landgenoten beginnen hierover te piepen. Stelletje huilers.
In elk ander land is ie held.
Waar heb je het over? Het gaat hier over agressief spel en niet over gemeen spel. DIe Iniesta kan niet eens iemand z'n been breken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:55 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Leuk over andere landen praten, wanneer wordt Iniesta uit de selectie gezet?
In Engeland en vooral bij City dan wordt hij al wereld top gezien. Dus het lijkt me stug dat deze site zijn officiele fanclub site isquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:28 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
http://www.talk-sports.net/soccer/fan.club.aspx/Nigel_De_Jong
De Jong is meerdere keren gewaarschuwd door van Marwijk, dit was duidelijk de druppel, en het was zeker niet zijn ergste overtreding maar het is weer te hard en te onbesuisd.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:31 schreef Xaobotnik het volgende:
Het is veelzeggend dat de Engelse media er vrij mild op gereageerd hebben. Zo erg was die overtreding toch ook helemaal niet? Iig niet opzettelijk hard oid. Hij kwam niet als een idioot in zoals tegen Japan of de V.S.. Spanje was helemaal een uitzondering.
Maar deze overtreding op Ben Arfa kan gebeuren. Ik vind de beslissing van Van Marijk om dèze overtreding dan ook een vreemde, en zegt iets voer zijn vermogen om zaken in perspectief te plaatsen.
ach, engelandquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:31 schreef Xaobotnik het volgende:
Het is veelzeggend dat de Engelse media er vrij mild op gereageerd hebben. Zo erg was die overtreding toch ook helemaal niet? Iig niet opzettelijk hard oid. Hij kwam niet als een idioot in zoals tegen Japan of de V.S.. Spanje was helemaal een uitzondering.
Maar deze overtreding op Ben Arfa kan gebeuren. Ik vind de beslissing van Van Marijk om dèze overtreding dan ook een vreemde, en zegt iets voer zijn vermogen om zaken in perspectief te plaatsen.
Ik vraag me af in hoeverre dat waar is. Ik bedoel, hij is vaker gewaarschuwd, maar heeft het vervolgens drie keer mogen doen zonder dat het consequenties had? En dan is zo'n relatief milde overtreding waar hij niet de bedoeling had als een idioot in te komen, de druppel? Vergeet niet dat De Jong er niet eens een kaart voor kreeg. Als Ben Arfa niets had gebroken, was er niets aan de hand geweest. Het is een samenloop van omstandigheden dat ertoe geleid heeft dat er nu zo'n commotie is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:35 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
De Jong is meerdere keren gewaarschuwd door van Marwijk, dit was duidelijk de druppel, en het was zeker niet zijn ergste overtreding maar het is weer te hard en te onbesuisd.
Als je het allemaal een beetje gevolgd had dan wist je ook dat van Marwijk die stommiteiten meer dan zat was en dit was gewoon voor van Marwijk de druppel. En dat de Jong er geen kaart voor krijgt wil niet zeggen dat het niets voorstelt, en nee dit was niet zijn ergste overtreding maar het is wel weer typisch dat het de Jong is, hij heeft er ook heel wat gemaakt waar nooit iemand iets over gezegd heeft omdat er niet veel zijn hier die hem wekelijks zien voetballen. Het zit gewoon in zijn spel en ik denk dat je dat er nooit uit gaat krijgen, die jongen is gewoon te dom voor voetbal.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:45 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat waar is. Ik bedoel, hij is vaker gewaarschuwd, maar heeft het vervolgens drie keer mogen doen zonder dat het consequenties had? En dan is zo'n relatief milde overtreding waar hij niet de bedoeling had als een idioot in te komen, de druppel? Vergeet niet dat De Jong er niet eens een kaart voor kreeg. Als Ben Arfa niets had gebroken, was er niets aan de hand geweest. Het is een samenloop van omstandigheden dat ertoe geleid heeft dat er nu zo'n commotie is.
Het gaat er om hoe dom hij het duel weer ingaat het is weer te onbesuisd en weer te hard, maar als jij niet wil geloven dat dit de druppel is kan ik er weinig aandoen. Het is nu al het zoveelste geval, hij heeft in het verleden wel hardere gemaakt waar de speler er beter vanaf kwam, deze was misschien een tikje minder hard maar de gevolgen zijn groot. Al is het wel weer zo, dat als die jongen gewoon was opgestaan en verder had gevoetbald er waarschijnlijk niets aan de hand was geweest, maar misschien is dit een keer goed voor Nigel (al denk ik dat het niets verandert) wel héél erg zuur voor Ben Arfa dat hij nu zeker een half jaar niet kan spelen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:22 schreef Xaobotnik het volgende:
Te dom, tsja. Ik heb mensen wel ergere dingen zien doen. Ik ken hem niet persoonlijk, maar denk wel dat het intellect er niets mee te maken heeft. En Van Marwijk had hem voor andere zaken eruit kunnen houden, maar niet voor dit. Dit is gewoon een heel normale overtreding. Dus over deze overtreding spreken als de druppel lijkt me vrij onzinnig. Of zou De Jong helemaal geen overtredingen meer mogen maken?
Het is overigens maar de vraag of dit inderdaad die druppel is, of dat Van Marwijk hem tegen zichzelf in bescherming neemt, en geen zin heeft in de commotie rondom de wedstrijd.
De vraag is of jij gelijk hebt. Jij zegt dat het de druppel is, maar Van Marwijk heeft dit zelf niet gezegd. Dus misschien klopt mijn verklaring ook wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:26 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Het gaat er om hoe dom hij het duel weer ingaat het is weer te onbesuisd en weer te hard, maar als jij niet wil geloven dat dit de druppel is kan ik er weinig aandoen.
En dit is precies waar het om gaat. Het gaat om de intentie. Niet de gevolgen. Zou niet moten iig.quote:Al is het wel weer zo, dat als die jongen gewoon was opgestaan en verder had gevoetbald er waarschijnlijk niets aan de hand was geweest
Andersom lijkt me. Nu gaat iedereen erover omdat hij uit de selectie is gezet.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als ie bij de selectie had gezeten dan had het gezeur t/m de wedstrijd tegen Zweden doorgegegaan, nu zal het wel overwaaien.
Ja, en de paar miljoen Nederlanders die gewoon een 'dope hard niggah' voor Oranje willen zien strijden zijn allemaal automatisch lid.quote:
Dit is idd vet veel heftigerquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef LukaLaban het volgende:
Ennnnnn.....we hebben een nieuwe, dit doet die van De Jong bijna verbleken zeg
(Pas Op, met muziek, kon geen betere vinden)
http://www.youtube.com/wa(...)bedded&v=wsCaMw0rbSk
Zag hem Zaterdag live op tv ja was al na een minuut of 12, die gast spoort ook echt niet. Wedstrijdje of 10 schorsen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef LukaLaban het volgende:
Okay cool, wanneer krijg ik mijn membership card?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:04 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ja, en de paar miljoen Nederlanders die gewoon een 'dope hard niggah' voor Oranje willen zien strijden zijn allemaal automatisch lid.
quote:KNVB zet De Jong later in zonnetje
De beslissing van bondscoach Bert van Marwijk om Nigel de Jong uit zijn selectie te zetten voor de duels met Moldavië en Zweden, stelt de KNVB voor een klein praktisch probleem. De middenvelder speelde tegen Finland zijn vijftigste interland en zou na Nederland-Zweden uit handen van directeur betaald voetbal Bert van Oostveen zijn tweede zilveren schaal ontvangen.
"Die krijgt hij nu de eerstvolgende keer dat hij er weer bij is. Wat in het vat zit, verzuurt niet", geeft een woordvoerster van de voetbalbond aan dat de international later in het zonnetje wordt gezet. "De schaal staat op zijn naam en alle interlands staan er vermoedelijk al in gegraveerd. De KNVB wacht tot hij weer wordt opgeroepen."
Je bent gewoon automatisch lid als Nederlandse patriot.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Okay cool, wanneer krijg ik mijn membership card?
Schandalige overtreding natuurlijk, maar verschil met De Jong is wel dat die speler het vervolgens wel helemaal eens is dat hij veels te ver is gegaan, dat de rode kaart terecht is, en dat hij zijn excuses aanbiedt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:48 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Zag hem Zaterdag live op tv ja was al na een minuut of 12, die gast spoort ook echt niet. Wedstrijdje of 10 schorsen.
Die knakker speelde toch tegenwoordig bij NY Red Bull?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef LukaLaban het volgende:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die knakker speelde toch tegenwoordig bij NY Red Bull?
Tegen Ierland ook een schandalige handsball.....
Je zou ´m maar wat graag bij ADO zien. Om voor de prijzen te gaan, heb je dit soort spelers nodig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:08 schreef HaagsPietje het volgende:
slappe hap figuur die van marwijk...2 wedstrijdjes en daarna natuurlijk er "gewoon" weer bij....pappen en nathouden, lang leve het nederlandse poldermodel![]()
![]()
![]()
wat mij betreft nooit meer in Oranje, zo'n idioot!
onzin, om voor de prijzen te gaan heb je spelers nodig die waar nodig het vuurtje opstoken en met strijd en passie het veld in gaan. met danny buijs hebben we al zo'n speler.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou ´m maar wat graag bij ADO zien. Om voor de prijzen te gaan, heb je dit soort spelers nodig.
Dit soort tackles zie je wekelijks. Vast ook wel bij ADO. De Jong heeft de pech dat er twee keer iemand iets breekt en dat hij al werd geviseerd door de hypocriete Nederlandse media. Ik vind dat je erg overdrijft.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, om voor de prijzen te gaan heb je spelers nodig die waar nodig het vuurtje opstoken en met strijd en passie het veld in gaan. met danny buijs hebben we al zo'n speler.
iemand die gestoord in zn kop is en in een half jaar tijd 2 mensen opzettelijk een beenbreuk bezorgt hoort niet op een voetbalveld maar 6 maanden op een sociale werkplaats.
ik druk me nog netjes, beschaafd en ingetogen uit. kun je nagaan wat voor een zwijn de jong eigenlijk wel niet isquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit soort tackles zie je wekelijks. Vast ook wel bij ADO. De Jong heeft de pech dat er twee keer iemand iets breekt en dat hij al werd geviseerd door de hypocriete Nederlandse media. Ik vind dat je erg overdrijft.
Ik blijf van mening dat dat allemaal erg overdreven is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:19 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ik druk me nog netjes, beschaafd en ingetogen uit. kun je nagaan wat voor een zwijn de jong eigenlijk wel niet is
Opzettelijk?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, om voor de prijzen te gaan heb je spelers nodig die waar nodig het vuurtje opstoken en met strijd en passie het veld in gaan. met danny buijs hebben we al zo'n speler.
iemand die gestoord in zn kop is en in een half jaar tijd 2 mensen opzettelijk een beenbreuk bezorgt hoort niet op een voetbalveld maar 6 maanden op een sociale werkplaats.
Haha Danny Buijs heb ik ook wel ns zullke zaagjes zien maken op de velden hoor. En die ging nog echt puur voor de benen dan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Nja al zie je het normale beeld van de overtreding, gewoon van de stadion camera zeg maar, dan is mijn 1e reactie ook: niks aan de hand.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Schandalige overtreding natuurlijk, maar verschil met De Jong is wel dat die speler het vervolgens wel helemaal eens is dat hij veels te ver is gegaan, dat de rode kaart terecht is, en dat hij zijn excuses aanbiedt.
De Jong vind het altijd allemaal wel meevallen wanneer hij iemand arbeidsinvalide probeert te schoppen...
Danny Buijs is wellicht een grotere idioot dan Nigel de Jong. Heeft alleen het geluk dat het nog nooit écht fout is gegaan... En zo lopen er bij ADO wel meer rond. Vriend vd Bergh gaat ook regelmatig de fout in. Wanneer was dat ook weer, VVV uit? Dat ADO drie rooie kaarten pakte, iets in die richting?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Haha Danny Buijs heb ik ook wel ns zullke zaagjes zien maken op de velden hoor. En die ging nog echt puur voor de benen dan.
quote:'De Jong heeft nog altijd geen excuses aangeboden bij Ben Arfa'
Hatem Ben Arfa is nog altijd in afwachting van de excuses van Nigel de Jong voor de tackle waarmee hij het been van de Fransman brak. De inmiddels herstellende speler van Newcastle United is volgens zijn zaakwaarnemer teleurgesteld in de handelswijze van de Nederlander, die door bondscoach Bert van Marwijk werd gepasseerd voor de interlands met Moldavië en Zweden.
Simon Stainrod, belangenbehartiger van Ben Arfa, voert in de Daily Express het woord namens zijn cliënt. “Er is geen contact geweest. De Jong heeft geen poging ondernomen om zijn excuses te maken. Brian Marwoord heeft namens Manchester City een bericht gestuurd waarin hij namens de club de hoop uitsprak dat Hatem snel herstelt. Maar dat is ook alles.”
“Een bezoek van De Jong is niet aan de orde geweest. Brian wilde Hatem bezoeken, maar op dat moment zat hij aan de morfine en mocht hij niemand ontvangen. De feiten zijn dat er geen contact is geweest en dat er geen excuses zijn gemaakt. Brian Marwood, overigens een top-professional, heeft dat wel gedaan. De Jong niet.”
waarom verrast dit soort berichten me nou eigenlijk niet eens....!quote:
Vandaar de hoop van velen dat we Nigel de Jong zelf eens een flinke langdurige blessure na zo'n tackle als deze toewensen...quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:20 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
waarom verrast dit soort berichten me nou eigenlijk niet eens....!![]()
goh, wat heeft die de jong het er toch maar moeilijk en zwaar mee......aldus de Nederlandse kranten....![]()
Hij mócht er niet bij komen. Ik kan me voorstellen dat hij liever persoonlijk langs gaat dan alleen een bericht over facebook ofzo...quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:20 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
waarom verrast dit soort berichten me nou eigenlijk niet eens....!![]()
goh, wat heeft die de jong het er toch maar moeilijk en zwaar mee......aldus de Nederlandse kranten....![]()
tis alleen kansloos dat ze het doen. Puur media aandacht krijgen, meer niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:38 schreef HaagsPietje het volgende:
kijk! dit zijn tenminste nog eens duidelijke teksten ipv dat gedraai en gezwemel van de nederlandse bondscoach e.a.![]()
aanpakken en afvoeren, dit soort recidivisten![]()
Olympique Marseille plant stappen tegen De Jong
11/10/2010 09:11
Nigel de Jong krijgt te maken met een aanklacht van Olympique Marseille. De Franse club wil daarmee spelers als de Oranje-international van de velden verbannen.
De Jong brak in de wedstrijd tegen Newcastle United bij een tackle zowel het kuit- als scheenbeen van Hatem Ben Arfa. Olympique Marseille is ook benadeeld door de actie van de middenvelder van Manchester City.
De Franse club verhuurde Ben Arfa voor één seizoen aan Newcastle United. Door de lange afwezigheid van de aanvallende middenvelder is de kans dat de Engelse club de optie tot koop niet gaat lichten.
De Franse club is van plan gerechtelijke stappen te ondernemen om de schade te verhalen. 'We dienen een claim in tegen De Jong', zei voorzitter Jean-Claude Dassier tegen de Franse zender TF1.
Olympique Marseille plaatst de stappen tegen De Jong in een breder kader. 'We moeten af van deze individuen op de Europese velden', aldus Dassier.
Echt he, bij Bayern, Inter, Real en Barcelona spelen er ook veel die een paar benen breken per jaar (bij die laatste wel veel huilebalken, maar dat is wat anders)!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou ´m maar wat graag bij ADO zien. Om voor de prijzen te gaan, heb je dit soort spelers nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |