Wat heb ik gelachen om de onnozelheid van deze post. Tuurlijk schuif je de wens om een kindje te krijgen net zo makkelijk aan de kant als de wens voor een grote auto. Duh.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
Die volwassenen kunnen hun eigen keuzes maken. En ja: dat betekent óók dat ze er voor kunnen kiezen om hun kinderwens opzij te zetten of voor adoptie te kiezen.
Wie ben jij om over andermans wensen te oordelen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat heb ik gelachen om de onnozelheid van deze post. Tuurlijk schuif je de wens om een kindje te krijgen net zo makkelijk aan de kant als de wens voor een grote auto. Duh.
en jij hebt ook maar een half idee van de impact van mijn wens voor een grote auto? of van mijn kinderwens for that matter? Neuh.. zwijgen dusquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Wat heb ik gelachen om de onnozelheid van deze post. Tuurlijk schuif je de wens om een kindje te krijgen net zo makkelijk aan de kant als de wens voor een grote auto. Duh.
Ah, kindjes met een handicap zijn niet goed genoeg? Dus niet alleen moet de kinderwens op bestelling vervuld worden, ongeacht de kosten, maar het kind mag ook nog vooral geen "foutjes"hebben?quote:Oh ja, adoptie van gezonde kindjes is bijna onmogelijk geworden, in landen als China is steeds meer welvaart en kunnen de gezonde kinderen steeds vaker in het land zelf worden geplaatst. Er blijven dus meer en meer alleen kindjes over met een handicap. Dat maakt de keuze niet gemakkelijker.
Ik ben ook ouder, maar niet vanwege carriere.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oef, gevoelige discussie.
Ik heb niet alles gelezen, maar is het niet zo dat (zeker in Nederland) veel stellen het krijgen van kinderen gewoon veel te lang uitstellen door bijvoorbeeld carrière? Als je 20 bent is de kans dat je zwanger wordt per ronde 20%, als je 35 bent is dat inmiddels gedaald tot 10%. Mensen moeten zich daarvan bewust zijn als ze aan het uitstellen slaan.
Het was mijn man ook niet aan zijn verstand te brengen dat zwanger worden sowieso moeilijker wordt als je ouder bent, tot ik met bewijs in de vorm van onderzoeken kwam...
Goed idee!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:27 schreef -sabine- het volgende:
Tot 30 krijg je 3 pogingen. Tot je 35 nog 2 en tot e 40 nog één.
Op latere leeftijd heb je iig kans gehad te sparen.
prachtig om te zien hoe een aantal mensen in dit topic de aanname doen dat als je vindt dat ivf een luxe is, je dús niet weet wat een kinderwens inhoudt of wat ongewenste kinderloosheid inhoudtquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het punt toch helemaal niet? Zoals ik al eerder postte, snap ik best dat er bezuinigd wordt en snap ik ook dat dat oa op fertiliteitsbehandelingen zal gebeuren. Het gaat me er om dat er zo eenvoudig over ongewenste kinderloosheid wordt gedacht. de vergelijking met het niet hebben van de gedroomde Jaguar of het gemak waarmee wordt gezegd: leer er maar mee te leven, vind ik echt heel naar.
Tja, als ik jouw posts lees dan begrijp je in ieder geval niet hoe ik dat in ieder geval voelde. Als jij er hetzelfde bij voelt als de wens van een Jaguar, prima maar denk niet dat dat voor iedereen geldt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:48 schreef teamlead het volgende:
[..]
prachtig om te zien hoe een aantal mensen in dit topic de aanname doen dat als je vindt dat ivf een luxe is, je dús niet weet wat een kinderwens inhoudt of wat ongewenste kinderloosheid inhoudt
Eensch!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:47 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Helaas heeft dat wel het effect dat minder vrouwen carriere willen proberen te maken en er dus nóg minder vrouwen in "de top" van het bedrijfsleven komen.
Wat betreft emancipatie wel jammer, maar ik vind het verder wel een goed idee.
En blijkbaar snap jij (en een aantal anderen) niet dat die jaguar een voorbeeld is. Maar goed... even op jip-en-jannek-niveau dan maarquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:51 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Tja, als ik jouw posts lees dan begrijp je in ieder geval niet hoe ik dat in ieder geval voelde. Als jij er hetzelfde bij voelt als de wens van een Jaguar, prima maar denk niet dat dat voor iedereen geldt.
gelukkig hebben we het allemaal over meningen en niet over feiten als we zeggen dat IVF wel of niet een luxe of een recht is...quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:02 schreef teamlead het volgende:
[..]
En blijkbaar snap jij (en een aantal anderen) niet dat die jaguar een voorbeeld is. Maar goed... even op jip-en-jannek-niveau dan maar
teamlead en zijn vrouw willen kindje
kindje komt niet zomaar helemaal vanzelf (vooralsnog)
teamlead vindt nog steeds dat ivf een luxe is
en ja: als je de kans krijgt, neem je die. Maar dat betekent niet dat het een god-given-right is
nuance is nooit mijn sterke punt geweest. Zal het ook nooit worden. Maar medeleven in een generieke discussie is iets dat ik oprecht vreemd vind. Individuele situaties kunnen triest zijn en ja, dáár is medeleven op zijn plek. Generiek medeleven met iedereen die potentieel in aanmerking zou moeten/willen komen voor IVF-poging 2 vind ik vals medeleven en daar doe ik niet aan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:10 schreef simmu het volgende:
teamlead, ik spreek voor mezelf maar proef mijn mening toch ook wel een beetje bij anderen. ik heb niet zozeer een probleem met je mening (buiten het feit dat ik een andere heb) maar meer met de manier waarop je je uit. ik mis enige vorm van nuance en medeleven.
mwah, volgens mij is dit meer de discussie "ons stelsel van gezondheidszorg is zwaar ruk en moet drastisch anders en beter, maar dat betekent ingrijpende keuzes maken en dat durven politici nou eenmaal niet, want de volgende peiling komt er alweer aan. Dan maar de kaasschaaf".quote:verder is het gewoon de aloude discussie die altijd opduikt in recessie (ja hoor, we zijn uit de recessie, tuurlijk): we moeten bezuinigen! maar ikke niet! want ik heb recht op dingen, laat een ander maar betalen! en publiek geld is ook mijn geld, dus mag ik uitmaken dat ik enkel hoef te betalen voor de dingen die ik zelf in die periode gebruik
Vanaf die leeftijd wordt ivf nog wel gedaan, maar vaak wil een verzekeraar hem dan pas vergoeden als hij is gelukt.. lukt het niet, mag je zelf dokken! Ook is het afhankelijk van de staat van de moeder.. de ene van 40 kan een biologische leeftijd van 30 hebben, de andere veel ouder bijv. dus is het afhankelijk van de voorraad eicellen e.d.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:29 schreef mijsje het volgende:
volgens mij oneindig... ik heb nooit een limiet aan een aantal kinderen gehoord... maar wel is het zo dat vanaf een bepaalde leeftijd geen ivf meer wordt gedaan. volgens mij was dat 40 in Nederland, maar ik kan er ook naast zitten...
en per kind heb je dan nu dus 3 pogingen...
ja.. en dan heb je je kind... en dan wil je een tweede. Weer 3x schieten voor een tientje?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:28 schreef Orea het volgende:
3 ivf-en per kind. Dat houdt in, indien je een zwangerschap van 12 weken behaald, gaat de teller terug op nul (ongeacht of het dan nog fout zou gaan, dan heb je alsnog weer 3 ivf-en.. gaat het mis met 11 weken en 6 dagen, heb je 'pech'...)
moeten we dan niet beginnen met dáár een maximum aan te stellen? zo van: oke.. 1 kind via ivf dat accepteren we als maatschappij als normaal. Een tweede is toch echt voor eigen risicoquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:29 schreef mijsje het volgende:
volgens mij oneindig... ik heb nooit een limiet aan een aantal kinderen gehoord... maar wel is het zo dat vanaf een bepaalde leeftijd geen ivf meer wordt gedaan. volgens mij was dat 40 in Nederland, maar ik kan er ook naast zitten...
en per kind heb je dan nu dus 3 pogingen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |