Er is ook intern binnen het CDU verdeeldheid (over bijvoorbeeld de Islam), en ook daar wordt kritiek geuit op Merkel: http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,720905,00.htmlquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
dat is niet hoe ze het in Duitsland zien en dat is wel waar het uiteindelijk om draait. Als Wilders het slechts een verschil van opvatting had willen laten zijn had hij zich anders uit moeten drukken. Alle Duitse nieuwsbronnen spreken over een aanval op Angela Merkel.
voorbeeldje:
http://www.focus.de/polit(...)t-an_aid_558360.html
In den Niederlanden einigen sich die Christdemokraten endgültig auf eine Duldung durch Geert Wilders. Der Islamkritiker macht zeitgleich in Deutschland auf sich aufmerksam: mit einer Attacke gegen die Kanzlerin.
Het is goed dat je benadrukt dat dit vooral de media betreffen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:21 schreef oompaloompa het volgende:
Alle Duitse nieuwsbronnen spreken over een aanval op Angela Merkel.
ik zeg niet dat er geen gegronde kritiek mogelijk is, ik zeg dat het opgevat wordt als een aanval en dat onze handelspositie geen goed zal doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Er is ook intern binnen het CDU verdeeldheid (over bijvoorbeeld de Islam), en ook daar wordt kritiek geuit op Merkel: http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,720905,00.html
En daarbij waren de meeste Duitsers het met Sarrazin eens over de Islam, dus Merkel kan de formatiepogingen wel betreuren in Nederland, maar het is maar de vraag of Duitsland ook wel zo 'Links' blijft als nu. Het is niet uitgesloten dat populistische partijen in Duitsland veel stemmen gaan winnen, en dat is alleen maar goed.
die vormen uiteindelijk toch het beeld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is goed dat je benadrukt dat dit vooral de media betreffen.
Dat zullen ze zeker worden. Minder dan marginaal vermoed ik.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:57 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik kan alleen maar hopen dat het CDA nu verder zakt tot een marginale partij...
Ferrier is volks vertegenwoorder. ZIj heeft alleen zich alleen voor haar eigen achterban teverantwoorden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:06 schreef Toad het volgende:
[..]
http://twitter.com/KustawBessems/status/26186556490
Ferrier heeft geen achterban, hooguit wat familie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:42 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ferrier is volks vertegenwoorder. ZIj heeft alleen zich alleen voor haar eigen achterban teverantwoorden.
Moeten....??? Misschien van Verhagen. Ik hoop dat ze haar rug recht houdt!
Wat maakt dat nu nog uit. VVD heeft nauwelijks punten van haar programma weten te realiseren. Wat er wel enigszins concreet staat kan niet worden doorgevoerd omdat daar verschillende Nederlandse en Europese wetten voor moeten worden aangepast. PVV heeft het meest gewonnen en zij zullen voorlopig niet in een regering gaan zitten want ze missen de mensen en wat ze willen kan niet door Europese regelgeving en de Nederlandse grondwet. ( ik weet het een kleinigheidje maar persoonlijk hecht ik daar waarde aan).quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Het IS tenminste een meerderheid. Die is op geen enkele andere wijze nog te realiseren dan op deze manier.
En dan zou het nieuwe verkiezingen betekenen, met het risico dat PVV en VVD samen wél een meerderheid hebben.
Tuurlijk tot het gaat over pinten die de SGP niet aanstaan....quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:29 schreef Holograph het volgende:
[..]
De SGP gedoogt mee, dus zelfs als Ferrier en Koppejan in de fractie blijven en tegenstemmen berust de coalitie op 76 zetels.
Ferrier stond op de lijst en zij vertegenwoordigt CDA ers. Er waren er 4800 honderd. Hiervan was een derde tegen. Dus over het totaal van de CDA ers die tegen zijn heeft zij aardig wat stemmen!!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:44 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ferrier heeft geen achterban, hooguit wat familie.
Volgens mij vertegenwoordigt zij met Koppejan het zeer aanzienlijke deel van de CDA-aanhang die weinig of niets zien in samenwerken met de PVV.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:44 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ferrier heeft geen achterban, hooguit wat familie.
http://twitter.com/JCdeJager/status/26195210416quote:Volgens peiling EenVandaag en ook bijeenkomsten in zaaltjes in de provincies kwamen er relatie méér tegenstemmers. Dus 68% vóór=heel veel.
Ik vermoed ook dat als de CDA'ers thuis hadden kunnen blijven en hun stem bijvoorbeeld per post of email hadden kunnen geven de verschillen groter zouden zijn geweest.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:00 schreef Toad het volgende:
[..]
http://twitter.com/JCdeJager/status/26195210416
Rare redenatie, peilingen zijn dus belangrijker?
Tja, maar als telt niet. Dan hadden ze moeten komen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat als de CDA'ers thuis hadden kunnen blijven en hun stem bijvoorbeeld per post of email hadden kunnen geven de verschillen groter zouden zijn geweest.
Dat maakt een peiling niet belangrijker, maar dit zet de uitslag in een ander perspectief.
Maar deze bussen staan toch los van de grotere animo onder de nee-stemmers?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:04 schreef Toad het volgende:
Voortaan laten we het 1 Vandaag opiniepanel beslissingen maken voor het CDA-congres dus.
Edit: ik snap wat je bedoelt damian5700, maar ik begrijp dat er ook afdelingen zijn geweest die bussen hadden ingehuurd voor het congres. Dus er is ook een andere kant van het verhaal.
op dezelfde wijze kun je dus concluderen dat hun "voor" stem minder belangrijk voor hen is, dan de "tegen" stem voor de tegenstemmers.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, maar als telt niet. Dan hadden ze moeten komen.
Ik heb het over mijn eigen vermoedens in een hypothese (en dat telt vanzelfsprekend niet), maar waar het eigenlijk over ging is dat die tweet de uitslag in een bepaald perspectief plaatste.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, maar als telt niet. Dan hadden ze moeten komen.
32% is net niet genoeg om het meer dan een derde te noemen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:07 schreef Monidique het volgende:
Sjezus. 32% tegen, dat is een hele hoop. Natuurlijk is het waarschijnlijk dat dergelijke congressen meer tegenstanders van de huidige koers zal zien dan representatief. Toch, dit gaat nog een hele hoop gezeur opleveren voor het CDA. Het is nog maar net begonnen. Hoop ik, uiteraard, maar denk ik ook.
Ik wil alleen maar zeggen dat ook onder voorstanders een animo was om naar Arnhem te gaan dat De Jager een eenzijdig beeld schetst. Dat een onderzoekje laat zien dat er een groter animo is onder tegenstemmers om op te komen dagen. Het zou kunnen, maar je moet ook niet te veel hechten aan die onderzoeken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar deze bussen staan toch los van de grotere animo onder de nee-stemmers?
dat voor-stemmers hun mening minder belangrijk vinden en daarom niet de moeite hebben genomen op te komen dagen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn eigen vermoedens in een hypothese (en dat telt vanzelfsprekend niet), maar waar het eigenlijk over ging is dat die tweet de uitslag in een bepaald perspectief plaatste.
Klopt. Een derde van het congres is tegen, stemt duidelijk tegen, deelname van het CDA aan het PVV-kabinet, dat lijkt mij eerlijk gezegd nogal een fors aantal, ja. Als een derde van een partijcongres tegen regeringsdeelname is, en in dit geval zelfs omdat ze niet met een rechts-extremistische politieke organisatie willen samenwerken, dan lijkt mij daar maar één woord voor geschikt: crisis.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
32% is net niet genoeg om het meer dan een derde te noemen.
Het eerste gedeelte kun je niet zo stellen (en ik stel dit ook helemaal niet) en dan deugt de gevolgtrekking natuurlijk ook niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
dat voor-stemmers hun mening minder belangrijk vinden en daarom niet de moeite hebben genomen op te komen dagen?
dat er relatief minder voor-stemmers op zijn komen dagen leidt tot beide conclusies. Dat je er slechts selectief 1 wilt horen, tja....quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte kun je niet zo stellen (en ik stel dit ook helemaal niet) en dan deugt de gevolgtrekking natuurlijk ook niet.
Erg eng, nee serieus, dat vond ik echt creepy. Staaltje volksmennerij....quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:20 schreef Klaudias het volgende:
vonden jullie korporaal Eurlings ook een beetje eng?
Ik vond hem ook eng overkomen. Volksverleidend. Hij schoot een beetje door.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:20 schreef Klaudias het volgende:
vonden jullie korporaal Eurlings ook een beetje eng?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |