Inderdaad, dat ze nee willen zeggen is overduidelijk, dus zeg het dan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:51 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat ze eigenlijk gewoon nee willen zeggen, maar enigszins huiverig zijn voor de gevolgen...
Ze kan nee zeggen en binnen de fractie blijven, ze kan nee zeggen en opstappen als kamerlid, ze kan nee zeggen en voor zichzelf beginnen als kamerlid of ze kan ja zeggen en alsnog tegenstemmen bij onwelgevallige wetsvoorstellen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, dat ze nee willen zeggen is overduidelijk, dus zeg het dan.
Inderdaad, maar heeft ze daar dan serieus nu nog niet genoeg info voor om die afweging te kunnen maken?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze kan nee zeggen en binnen de fractie blijven, ze kan nee zeggen en opstappen als kamerlid, ze kan nee zeggen en voor zichzelf beginnen als kamerlid of ze kan ja zeggen en alsnog tegenstemmen bij onwelgevallige wetsvoorstellen.
Er zijn zoveel mogelijkheden
Nou ja, op zich kan ik me wel voorstellen dat je het oprecht van het congres laat afhangen, en daarbij ook nog dat het heel erg tegenvalt dat het congres voor gestemd heeft.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar heeft ze daar dan serieus nu nog niet genoeg info voor om die afweging te kunnen maken?
Als ze verstandig was geweest had ze voor het congres een bepaald percentage genomen waarbij ze optie a of optie b zou doen en de rest over zich heen laten komen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar heeft ze daar dan serieus nu nog niet genoeg info voor om die afweging te kunnen maken?
Of het CDA-congres nu helemaal representatief is valt ook te bezien. De aanwezigen daar maakten nog geen tien procent uit van het totaal aantal CDA-leden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Misschien zijn er nu zelfs wel meer fractieleden tegen.32% is een mandaat voor 7 fractieleden
Correct. In mijn ogen waren de tegenstanders oververtegenwoordigd. Binnen de leden en zeker binnen de achterban is minstens 80% voor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of het CDA-congres nu helemaal representatief is valt ook te bezien. De aanwezigen daar maakten nog geen tien procent uit van het totaal aantal CDA-leden.
Dan hadden ze moeten komen. Nu is 68% voor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:15 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Correct. In mijn ogen waren de tegenstanders oververtegenwoordigd. Binnen de leden en zeker binnen de achterban is minstens 80% voor.
Maar blijkbaar niet hard genoeg om naar het congres te komen, waarvan ze wisten dat het een belangelijke invloed had. Sja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:15 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Correct. In mijn ogen waren de tegenstanders oververtegenwoordigd. Binnen de leden en zeker binnen de achterban is minstens 80% voor.
En nu praat ik Ferry Mingele na: Veel kaderleden zullen in hun hart tegen zijn geweest maar hebben om niet nog meer verdeeldheid te creëren toch maar voor gestemd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:15 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wat is voor in dit geval?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:00 schreef Jurgen21 het volgende:
Fantastische dag gehad![]()
![]()
Frits Wester heeft stiekem ook voor gestemd
Ik bedoelde eigenlijk, dat je vanuit de 32% niet zou moeten concluderen dat dit representatief is voor zeven Kamerzetels, want dan tel je allereerst het overgrote deel CDA-leden (een niet onaanzienlijk aantal van ongeveer 60.000) niet mee noch alle overige kiezers die op deze partij hebben gestemd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan hadden ze moeten komen. Nu is 68% voor.
MENSEN, MENSEN, VOOR IS TEGEN EN TEGEN IS VOOR EN HET ADVIES IS TEGEN EN ALS U TEGEN BENT GRAAG HET BLAUWE, NEE GROENE BRIEFJE!!!!1quote:
Maar is blijkbaar goed genoeg om te zeggen dat 't CDA voor is... Het is het één of het ander...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk, dat je vanuit de 32% niet zou moeten concluderen dat dit representatief is voor zeven Kamerzetels, want dan tel je allereerst het overgrote deel CDA-leden niet mee noch alle overige kiezers die op deze partij hebben gestemd.
Oh zo. Dat klopt ja, een congres heeft niet zo veel te maken met de algemene verkiezingen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk, dat je vanuit de 32% niet zou moeten concluderen dat dit representatief is voor zeven Kamerzetels, want dan tel je allereerst het overgrote deel CDA-leden (een niet onaanzienlijk aantal van ongeveer 60.000) niet mee noch alle overige kiezers die op deze partij hebben gestemd.
Waarom heeft Wester stiekem voor gestemdquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:00 schreef Jurgen21 het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
MENSEN, MENSEN, VOOR IS TEGEN EN TEGEN IS VOOR EN HET ADVIES IS TEGEN EN ALS U TEGEN BENT GRAAG HET BLAUWE, NEE GROENE BRIEFJE!!!!1
En 't werd nog mooier toen 't bleek dat ie eigenlijk half kleurenblind was... en nog later toen we geen kleuren meer over hadden en maar 't applaus als maatstaf namen... dubbel gelegen van 't lachenquote:
Dit dus. Wat een fantastische dag. Mag vaker in het jaar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:00 schreef Jurgen21 het volgende:
![]()
Eea was idd nogal amateuristischquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:30 schreef gbm het volgende:
[..]
En 't werd nog mooier toen 't bleek dat ie eigenlijk half kleurenblind was... en nog later toen we geen kleuren meer over hadden en maar 't applaus als maatstaf namen... dubbel gelegen van 't lachen(al schoot 't zo natuurlijk wel lekker op
)
Ik weet niet wat fantastisch een dag kan maken als blijkt dat de partij over zoiets fundamenteels tot op het bot verdeeld blijkt..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dit dus. Wat een fantastische dag. Mag vaker in het jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |