Kaiserbrotchen maken zonder allerlei broodverbetermiddelen is lastig, het deeg is erg gevoelig en moet je delicaat mee omgaan.quote:Op zondag 14 november 2010 10:58 schreef AKnynke het volgende:
ik ben kaiserbrotchen aan het maken, ben heel benieuwd hoe ze lukken. Ik geloof dat ik het vouwen nog niet zo onder knie heb. Ze staan nu voor de laatste keer te rijzen...
Leg een stel bakstenen onder in de oven en verwarm hem goed voor, dat werkt dan als bufferingquote:Op zondag 14 november 2010 10:55 schreef diggit het volgende:
Leuke topic!
Heel toevallig gister net zelf Ciabatta gemaakt. Alleen resultaat was niet geweldig. Het deeg was prima, alleen mijn oven is een ramp. Een gasoventje die nooit op de goede temperatuur wil staan en die slechts verwarmt van onderen. Volgens mij niet handig voor broodbakken!
Zal hier vast not tips oppikken
de vorm was vooral lastig vond ik. Wellicht smaakten ze neit zoals de kaiserbrotchen van de bakker, maar het recept was in ieder geval erg lekker! Ik heb dit recept gebruikt, en de helft van het witte meel met volkoren vervangen...quote:Op zondag 14 november 2010 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaiserbrotchen maken zonder allerlei broodverbetermiddelen is lastig, het deeg is erg gevoelig en moet je delicaat mee omgaan.
Met volkorenmeel wordt het natuurlijk wat andersquote:Op zondag 14 november 2010 13:04 schreef AKnynke het volgende:
[..]
de vorm was vooral lastig vond ik. Wellicht smaakten ze neit zoals de kaiserbrotchen van de bakker, maar het recept was in ieder geval erg lekker! Ik heb dit recept gebruikt, en de helft van het witte meel met volkoren vervangen...
Geen foto's gemaakt helaas. De helft van het deeg ligt in de vriezer, dus wellicht de volgende keer...
Brood bakken in de oven #3: Bakken ze bruin!quote:Op zondag 14 november 2010 16:58 schreef Erasmo het volgende:
Zou ik het de dag ervoor al kunnen klaarmaken tot de 2e rijs en het dan 's nachts in de koelkast zetten?
ja hoor, geen enkel probleem!quote:Op zondag 14 november 2010 16:58 schreef Erasmo het volgende:
Zou ik het de dag ervoor al kunnen klaarmaken tot de 2e rijs en het dan 's nachts in de koelkast zetten?
Wat zit daar allemaal nog meer in, Bluezz?quote:Op zondag 14 november 2010 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Te compact gebleven, wat ik al vermoedde, maar wel lekker :
Lowcarb brood : (met meel van molen de zandhaas in Santpoort)
[ afbeelding ]
Een kant en klaarmengsel van zaden en wat meel, tis net vogelvoer zei ik toen ik het in januari voor het eerst probeerdequote:Op zondag 14 november 2010 17:12 schreef PdeHoog het volgende:
Wat zit daar allemaal nog meer in, Bluezz?
Het ziet er wel erg lekker uitquote:Op zondag 14 november 2010 17:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Een kant en klaarmengsel van zaden en wat meel, tis net vogelvoer zei ik toen ik het in januari voor het eerst probeerdemaar ik ben er nu aan gewend...
Als onze voorraad brood nu op is ga ik weer 'gewoon, ander' brood bakken, ik vind het wel erg leuk
Lekkerquote:
quote:Op zondag 14 november 2010 20:07 schreef junkiexp het volgende:
Je kan hem toch horizontaal snijden ?
Lekker vullen met ingrediënt naar keuze
Oeh, dat ziet er lekker uit!quote:Op zondag 14 november 2010 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Te compact gebleven, wat ik al vermoedde, maar wel lekker :
Lowcarb brood : (met meel van molen de zandhaas in Santpoort)
[ afbeelding ]
Mijn eerste was ook zo plat geworden, maar die smaakte ook vies.quote:Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, het eerste brood is de oven uit hoor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lensdop (77mm) ter indicatie![]()
Het is allemaal wat plattig en niet zo hoog als ik had gehooptDit wordt wat lastig eten
Deze nietquote:Op zondag 14 november 2010 22:44 schreef _Loki het volgende:
[..]
Mijn eerste was ook zo plat geworden, maar die smaakte ook vies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |