Heeft er niks mee te maken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:53 schreef RichardDawkins het volgende:
Niet zozeer kwetsbare auto's maar meer hoe lomp en krachtig vrachtwagens wel niet kunnen zijn.
Erg triest, maar wat je ook bouwt: Je zult altijd situaties tegenkomen waarin alle veiligheidsmaatregelen die je verzonnen hebt niet helpen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef DeRakker. het volgende:
Zo zie je maar weer hoe kwestbaar auto's zijn, je hebt nu geen ene fuck aan gordels/ airbags in sommige situaties.
Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:58 schreef ThePianoMan het volgende:
daarom, koop een motor. in veel gevallen veel veiliger dan automobielen.
Klopt, niks aan te doen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef TR08 het volgende:
[..]
Erg triest, maar wat je ook bouwt: Je zult altijd situaties tegenkomen waarin alle veiligheidsmaatregelen die je verzonnen hebt niet helpen.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor?
Dit soort situaties komen dan ook amper voor, daar kunnen de stevigste kooien zelfs niet tegen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef DeRakker. het volgende:
Zo zie je maar weer hoe kwestbaar auto's zijn, je hebt nu geen ene fuck aan gordels/ airbags in sommige situaties.
Wie heeft het over schuld? Ik heb het alleen over t effect van flinke massa en snelheid van 2 vrachtwagens op een auto. Heb geen flauw idee hoe het ongeluk begonnen is. Goed lezen jij.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:56 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken.
Fouten maken is menselijk, en ik snap niet waarom je nu de vrachtwagens de schuld geeft alvorens je weet hoe het is gebeurd.
Misschien kunnen de vrachtwagens er niks aan doen.
Ok, ik lees: lomp als een persoon, niet dat een vrachtwagen lomp kan zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Wie heeft het over schuld? Ik heb het alleen over t effect van flinke massa en snelheid van 2 vrachtwagens op een auto. Heb geen flauw idee hoe het ongeluk begonnen is. Goed lezen jij.
wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?
OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kidsEn bij een mogelijk ontstane file gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven rijden en wachten.. NEE dan ga je naar de linkerbaan en zet je je waarschuwingslichten aan. Nederlandse automobilisten zijn zo a-geconcentreerd in het verkeer
![]()
4 kinderen.quote:Op de A59 bij Sprang-Capelle zijn bij een ernstig verkeersongeluk vier doden gevallen. Het zijn een vrouw en drie kinderen. Een ander kind raakte zwaargewond. De kinderen kwamen niet allemaal uit hetzelfde gezin.
Niet alleen nederlandse automobilisten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?
OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kidsEn bij een mogelijk ontstane file gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven rijden en wachten.. NEE dan ga je naar de linkerbaan en zet je je waarschuwingslichten aan. Nederlandse automobilisten zijn zo a-geconcentreerd in het verkeer
![]()
ja, 4 dusquote:
Ongeluk in Frankrijk bedoel je denk ik? Dat was anders, daar kwam een vrachtauto van de andere weghelft door de vangrail heen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:51 schreef Luchtkoker het volgende:
Laatst is toch ook al iets vergelijkbaars gebeurd? Echt zuur... je mag maar hopen dat zoiets je nooit overkomt.
Misschien had ie wel de zon recht in de ogen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Tsja, ik zou toch zeggen dat de achterste vrachtwagenchauffeur heeft lopen slapen (of iets in die trant, niet opletten / koffie maken / whatever). Die heeft waarschijnlijk niet opgelet en is toen op de voorganger (ie de personenauto geknald), en vervolgens waarschijnlijk door verlies over controle van de voertuigen op de voorgaande vrachtwagen geknald oid.
Te weinig afstand houden zal dus ook een factor zijn geweest. Te weinig afstand houden en niet opletten is een hele slechte combinatie.. (is uiteraard allemaal speculatie, maar zoiets zal het wel op neerkomen me dunkt)
Daar heb je die zonneklepjes voor, of een zonnebril. Kom op, ik heb de zon ook zo vaak in m'n ogen als ik rijd, maar ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt, hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:21 schreef Iuc het volgende:
[..]
Misschien had ie wel de zon recht in de ogen.
Niet meteen van het slechtste uitgaan.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor?
Ik zeg dat het kan, niet dat het gebeurd is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:37 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Daar heb je die zonneklepjes voor, of een zonnebril. Kom op, ik heb de zon ook zo vaak in m'n ogen als ik rijd, maar ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt, hoor.
Het waren nog kinderen uit verschillende gezinnen ookquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:55 schreef krengetje het volgende:
Het zal je vrouw maar zijn met je kinderen...![]()
En wat te denken van de hulpverleners?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het waren nog kinderen uit verschillende gezinnen ook
Gastquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?
OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kidsEn bij een mogelijk ontstane file gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven rijden en wachten.. NEE dan ga je naar de linkerbaan en zet je je waarschuwingslichten aan. Nederlandse automobilisten zijn zo a-geconcentreerd in het verkeer
![]()
Dat dus.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
GastWie ben jij om te bepalen wat er is gebeurd? Je was er niet bij, je kent die mensen niet, je weet niks. Ga dan ook geen oordeel vellen
Wat ik op NOS hoorde was dat er file was, en dus vrachtwagen en auto stil stonden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
GastWie ben jij om te bepalen wat er is gebeurd? Je was er niet bij, je kent die mensen niet, je weet niks. Ga dan ook geen oordeel vellen
Eensquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:04 schreef Barcaconia het volgende:
Wanneer leren mensen nu eens dat je NOOIT NOOIT NOOIT met een auto tussen 2 vrachtwagens in moet gaan rijden. Bij noodzaak zoals invoegen of uitvoegen vlieg je er even gouw tussendoor en voor de rest wegblijven tussen die vrachtwagens.
Die dingen hebben gewoon een remweg en een minimale afstand tussen elkaar. Ga je daar in hangen en er gebeurd iets kom je ook op de voorpagina van de krant.
Haha! Gast, jij hebt je bromfietsrijbewijs nog niet eens volgens mijquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
GastWie ben jij om te bepalen wat er is gebeurd? Je was er niet bij, je kent die mensen niet, je weet niks. Ga dan ook geen oordeel vellen
Jij kan ook aan de situatie zien of de vrachtwagen een technisch mankement had? Zou namelijk ook kunnen gebeuren. Of valt onderstaande ook onder het kopje chauffeur valt in slaap bij jou?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:43 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Haha! Gast, jij hebt je bromfietsrijbewijs nog niet eens volgens mij![]()
Je ziet toch aan de situatie wat er is gebeurd, of heb je zo weinig inzicht in het verkeer?
Scooterjongen die mij gaat beschuldigen, ga je kappen spuiten man.
![]()
![]()
Oh wacht, wat zag ik daarna nou op het nieuws.. 3 keer raden jochie.
Je was er niet bij, je kon niet weten wat er is gebeurd. En om dan direct Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. te roepen gaat veel te ver, er zijn 3 kinderen doodgegaan. Je kent die mensen helemaal niet, behoorlijk respectloos vind ik dat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:43 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Haha! Gast, jij hebt je bromfietsrijbewijs nog niet eens volgens mij![]()
Je ziet toch aan de situatie wat er is gebeurd, of heb je zo weinig inzicht in het verkeer?
Scooterjongen die mij gaat beschuldigen, ga je kappen spuiten man.
![]()
![]()
Oh wacht, wat zag ik daarna nou op het nieuws.. 3 keer raden jochie.
Nou, nou, maak jij nooit een foutje.... soms loopt het goed af en soms slecht zo is het leven nu eenmaal.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef betyar het volgende:
Die chauffeur hadden ze uit zijn cabine moeten halen, de kinderlijken laten zien en een conflict met de nabestaanden aan laten gaan. wat een mongool. Echt waar hier wordt ik zo boos om.
Achterop rijden ben je of niet met je werk bezig of je rijdt te kort op je voorganger. Kapot slaan zo'n vent.
Alleen maar bezig om door te drukken en 5 meter afstand houden om toch proberen de verloren tijd in te halen, kotsen moet ik van ze.
Erg hard?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:54 schreef habbeflats het volgende:
[..]
dat moet erg hard gegaan zijn zeg
Beetje overdreven reactie!! Of jij heilig bent...quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef betyar het volgende:
Die chauffeur hadden ze uit zijn cabine moeten halen, de kinderlijken laten zien en een conflict met de nabestaanden aan laten gaan. wat een mongool. Echt waar hier wordt ik zo boos om.
Achterop rijden ben je of niet met je werk bezig of je rijdt te kort op je voorganger. Kapot slaan zo'n vent.
Alleen maar bezig om door te drukken en 5 meter afstand houden om toch proberen de verloren tijd in te halen, kotsen moet ik van ze.
Daarom dus nooit achter een vrachtwagen gaan staan...vooral niet wanneer er net een file begint te ontstaan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:51 schreef Luchtkoker het volgende:
Laatst is toch ook al iets vergelijkbaars gebeurd? Echt zuur... je mag maar hopen dat zoiets je nooit overkomt.
Dat zouden geen dingen moeten zijn waar de automobilist rekening mee zou moeten houden. Ben het wel met je eens dat je tegenwoordig voor een stoplicht al angstvallig je binnenspiegel in de gaten moet houden voor het geval er een of andere slaapdronken bosmongool achterop klapt...quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:41 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Daarom dus nooit achter een vrachtwagen gaan staan...vooral niet wanneer er net een file begint te ontstaan.
Doe ik ook nooit hoor, rijd altijd wel iets meer dan de toegestane snelheid (wanneer het verkeer dat toestaat), dus dan rijd je eigenlijk automatisch al nooit achter vrachtwagens.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:41 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Daarom dus nooit achter een vrachtwagen gaan staan...vooral niet wanneer er net een file begint te ontstaan.
Zeg kerel, doe eens even normaal. Er zijn 4 mensen dood en behalve dat je ze een trap na geeft misbruik je hun dood ook nog eens om linkse mensen, ambtenaren, Franse auto's én mensen die langzaam rijden af te kraken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:
OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kids
Daar maak je een grote denkfout! Dit is precies iets waar je als automobilist rekening mee moet houden. De chauffeuse had beter moeten weten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dat zouden geen dingen moeten zijn waar de automobilist rekening mee zou moeten houden. Ben het wel met je eens dat je tegenwoordig voor een stoplicht al angstvallig je binnenspiegel in de gaten moet houden voor het geval er een of andere slaapdronken bosmongool achterop klapt...
Dus iemand moet niet achter een andere vrachtauto gaan staan omdat iemand anders in slaap kan vallen of niet oplet? Da's de omgekeerde wereld als je het mij vraagt... De chauffeur heeft de verantwoordelijkheid. Of het slim is is inderdaad het tweede.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar maak je een grote denkfout! Dit is precies iets waar je als automobilist rekening mee moet houden. De chauffeuse had beter moeten weten.
zowiezo NOOIT achter een vrachtwagen gaan staan !!!quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:53 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dus iemand moet niet achter een andere vrachtauto gaan staan omdat iemand anders in slaap kan vallen of niet oplet? Da's de omgekeerde wereld als je het mij vraagt... De chauffeur heeft de verantwoordelijkheid. Of het slim is is inderdaad het tweede.
Krijgt die dode vrouw nu echt de schuld hier??? Echt triest volk jullie....quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
zowiezo NOOIT achter een vrachtwagen gaan staan !!!
en zeker niet aan de zijkant van de vrachtauto!
de chauffeur heeft de verantwoordelijkheid idd, maar dat heet niet dat de voetganger, fietser, automobilist zelf geen verantwoording meer heeft.
en wat betreft dit ongeluk. het hoeft met hoge snelheid te zijn gebeurd. een vrachtwagen van +- 30 ton is al genoeg om een personenwagen als een blikje in elkaar te duwen. ongeacht de grote van de personenauto.
en deze bestuurder had ook nog eens het nadeel dat ze onder de trailer van de vrachtwagen werd geduwd.
mijn vracht (containers) en dan komplete combinatie weegt tegen de 50 ton aan. probeer dat maar eens op tijd tot stoppen te krijgen
Schuld, schuld. tja, je weet niet wat er gebeurd was. Schuld zal ze wel niet hebben. Wat ik duidelijk wil maken is dat ze het had kunnen voorkomen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Krijgt die dode vrouw nu echt de schuld hier??? Echt triest volk jullie....
Leg jij graag jouw leven in handen van een chauffeur? Ik niet. Gewoon niet doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:53 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dus iemand moet niet achter een andere vrachtauto gaan staan omdat iemand anders in slaap kan vallen of niet oplet? Da's de omgekeerde wereld als je het mij vraagt... De chauffeur heeft de verantwoordelijkheid. Of het slim is is inderdaad het tweede.
Ik weet wel degelijk wat er gebeurd is... namelijk een vrachtauto rijd 3 kinderen en een vrouw de dood in omdat de chauffeur er achter tegen aan rijdt. Dus niet oplet! Ben jij nu echt zo'n mongool om die chauffeur te verdedigen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:27 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Schuld, schuld. tja, je weet niet wat er gebeurd was. Schuld zal ze wel niet hebben. Wat ik duidelijk wil maken is dat ze het had kunnen voorkomen.
[..]
Leg jij graag jouw leven in handen van een chauffeur? Ik niet. Gewoon niet doen.
Om nog maar te zwijgen over het negeren van inhaalverboden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef betyar het volgende:
Die chauffeur hadden ze uit zijn cabine moeten halen, de kinderlijken laten zien en een conflict met de nabestaanden aan laten gaan. wat een mongool. Echt waar hier wordt ik zo boos om.
Achterop rijden ben je of niet met je werk bezig of je rijdt te kort op je voorganger. Kapot slaan zo'n vent.
Alleen maar bezig om door te drukken en 5 meter afstand houden om toch proberen de verloren tijd in te halen, kotsen moet ik van ze.
Dit is echt onzin. Je mag in een file volgens jou dus niet naast of achter een vrachtwagen staan omdat een chauffeur jou mogelijkerwijs over het hoofd ziet? Ik mag dus ook niet naar een neger kijken omdat hij het mogelijkerwijs wel eens verkeerd op kon vatten en een mes tussen je ribben steekt om maar een kromme vergelijking te maken?quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef EuroBirdV8 het volgende:
[..]
zowiezo NOOIT achter een vrachtwagen gaan staan !!!
en zeker niet aan de zijkant van de vrachtauto!
Ik ben geen expert maar als ik zo de foto zie denk ik dat het inderdaad onder de 50 was. Daarboven zouden de trailers gewoon tegen elkaar staan ongeacht wat er tussen zat. Ik heb ooit eens van een chauffeur gehoord (ex zwager) dat een automobilist die niet wakker was en achterop zijn trailer klapte met 80. Ondanks dik 50 ton (dikke klei) en op de parkeerrem toch een paar meter naar voren geschoven.quote:en wat betreft dit ongeluk. het hoeft met hoge snelheid te zijn gebeurd. een vrachtwagen van +- 30 ton is al genoeg om een personenwagen als een blikje in elkaar te duwen. ongeacht de grote van de personenauto.
en deze bestuurder had ook nog eens het nadeel dat ze onder de trailer van de vrachtwagen werd geduwd.
mijn vracht (containers) en dan komplete combinatie weegt tegen de 50 ton aan. probeer dat maar eens op tijd tot stoppen te krijgen
Nee natuurlijk niet, en als het levens spaart is het handig om mensen te vertellen wat meer rekening te houden met vrachtwagens, maar zoals sommige het hier brengen lijkt het inderdaad of de vrouw 'zo stom was achter een vrachtwagen te gaan staan' en daardoor schuldig is, en dat is natuurlijk je reinste kwats. Bij een ongeval als dit is de chauffeur gewoon altijd schuldig, no mather what. Want falen van de remmen anno 2010 is praktisch uitgesloten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:27 schreef Barcaconia het volgende:
Leg jij graag jouw leven in handen van een chauffeur? Ik niet. Gewoon niet doen.
Sorry, ik dacht dat je gewoon discussie kon voeren.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik weet wel degelijk wat er gebeurd is... namelijk een vrachtauto rijd 3 kinderen en een vrouw de dood in omdat de chauffeur er achter tegen aan rijdt. Dus niet oplet! Ben jij nu echt zo'n mongool om die chauffeur te verdedigen?
Ik ga slapen misschien heb je morgen meer verstand.
Het kan ook zijn dat die 2e vrachtwagen nog niet in zicht was hè. En dan nog. Dan kun je ook maar beter geen vrachtwagens meer inhalen, want zo'n professional zou ook wel eens naar links kunnen komen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je gewoon discussie kon voeren.
Lees nu eens wat ik zeg. Leg jij jouw leven graag in de hand van een chauffeur? Ook al was het de schuld van de vrachtwagen, je kunt als automobilist zelf ook wel bedenken dat MOCHT er wat fout gaan met de vrachtwagen jij in je personenwagentje altijd verliest. Dat risico mag je gewoon niet lopen dus je blijft tussen 2 vrachtwagens uit, heel simpel.
Heb je zelf ooit met een vrachtwagen gereden?quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat die 2e vrachtwagen nog niet in zicht was hè. En dan nog. Dan kun je ook maar beter geen vrachtwagens meer inhalen, want zo'n professional zou ook wel eens naar links kunnen komen.
Maar eerlijk is eerlijk, dat risico is eigenlijk verwaarloosbaar klein. Volgens mij gebeuren er meer dodelijke ongelukken zonder vrachtwagens dan met. Dus om elke automobilist waarvan het grootste deel zich toch al als een idioot gedraagt op de weg nou ook nog eens het ontwijken van vrachtwagens aan te leren vind ik dan weer wat ver gaan...quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je gewoon discussie kon voeren.
Lees nu eens wat ik zeg. Leg jij jouw leven graag in de hand van een chauffeur? Ook al was het de schuld van de vrachtwagen, je kunt als automobilist zelf ook wel bedenken dat MOCHT er wat fout gaan met de vrachtwagen jij in je personenwagentje altijd verliest. Dat risico mag je gewoon niet lopen dus je blijft tussen 2 vrachtwagens uit, heel simpel.
Nee, ik ben niet bevoegd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb je zelf ooit met een vrachtwagen gereden?
Vind ik niet. Het is helemaal niet moeilijk om niet tussen 2 vrachtwagens te zitten en als dat aangeleerd was waren er nu geen 4 mensen dood.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:48 schreef KosterT het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, dat risico is eigenlijk verwaarloosbaar klein. Volgens mij gebeuren er meer dodelijke ongelukken zonder vrachtwagens dan met. Dus om elke automobilist waarvan het grootste deel zich toch al als een idioot gedraagt op de weg nou ook nog eens het ontwijken van vrachtwagens aan te leren vind ik dan weer wat ver gaan...
Als je een keer in een vrachtwagen zit zul je merken dat het vaak gebeurd dat je gewoon netjes afstand houdt en oplet en net op het moment dat er geremd moet worden gaat er een auto tussen jou en je voorganger zitten waardoor je nuttige remweg met ongeveer 10 meter verkort wordt.quote:
Ja, als je op die tour gaat kan beter iedereen thuisblijven.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het is helemaal niet moeilijk om niet tussen 2 vrachtwagens te zitten en als dat aangeleerd was waren er nu geen 4 mensen dood.
[..]
Ik heb zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en als automobilist moet je volgens mij behoorlijk je best doen om precies tijdens een remactie dat ding er zo tussen te smijten dat je zo gesandwitched wordt. Klinkt een beetje als een kamikazeactie. En als jij zo vaak op de weg zit zie je die late remacties vaak zat voorbij komen bij plotselinge files, dus het is gewoon waarschijnlijker dat die chauffeur niet oplette. Gelukkig zijn alle auto- en bedrijfswagenfabrikanten inmiddels bezig met automatische noodrem systemen voor dit soort situaties.quote:Als je een keer in een vrachtwagen zit zul je merken dat het vaak gebeurd dat je gewoon netjes afstand houdt en oplet en net op het moment dat er geremd moet worden gaat er een auto tussen jou en je voorganger zitten waardoor je nuttige remweg met ongeveer 10 meter verkort wordt.
Ik weet niet of dit hier gebeurd is, maar er zijn best situaties denkbaar dat de vrachtwagen geen schuld had.
Een auto hoort daar gewoon niet te zitten. Als die vrachtwagen nog niet in het zicht was had die achterste chauffeur wel HEEL erg moeten zitten slapen, dan heb je inderdaad gelijk. Maar dat geloof ik toch niet eerlijk gezegd.
Of de weg beter gebruiken en een beetje inzicht hebben in de situatie. Zoals ik al eerder zei: 99% van de keren gaat het goed maar wil jij je leven in de handen van een chauffeur leggen?quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:39 schreef KosterT het volgende:
[..]
Ja, als je op die tour gaat kan beter iedereen thuisblijven.
Zie mijn vorige punt. Al ligt het aan de chauffeur en is het zijn fout en alles, die auto hoort daar gewoon niet. Als er iets gebeurd met een chauffeur die niet oplet verlies je het in je autootje ALTIJD. Ik geef de schuld niet aan de automobilist, ik geen alleen aan dat die helemaal niets te zoeken had op de linkerbaan. Dat gaat iedere dag 100.000x goed en af en toe 1x goed fout. Dat wil je gewoon niet.quote:[..]
Ik heb zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en als automobilist moet je volgens mij behoorlijk je best doen om precies tijdens een remactie dat ding er zo tussen te smijten dat je zo gesandwitched wordt. Klinkt een beetje als een kamikazeactie. En als jij zo vaak op de weg zit zie je die late remacties vaak zat voorbij komen bij plotselinge files, dus het is gewoon waarschijnlijker dat die chauffeur niet oplette. Gelukkig zijn alle auto- en bedrijfswagenfabrikanten inmiddels bezig met automatische noodrem systemen voor dit soort situaties.
Bespaar je moeite, ze begrijpen het toch niet... laat ze lekker zelf achter een vrachtwagen staan als ze dat een beter idee vindenquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Of de weg beter gebruiken en een beetje inzicht hebben in de situatie. Zoals ik al eerder zei: 99% van de keren gaat het goed maar wil jij je leven in de handen van een chauffeur leggen?
[..]
Zie mijn vorige punt. Al ligt het aan de chauffeur en is het zijn fout en alles, die auto hoort daar gewoon niet. Als er iets gebeurd met een chauffeur die niet oplet verlies je het in je autootje ALTIJD. Ik geef de schuld niet aan de automobilist, ik geen alleen aan dat die helemaal niets te zoeken had op de linkerbaan. Dat gaat iedere dag 100.000x goed en af en toe 1x goed fout. Dat wil je gewoon niet.
Waarom vraag je? Om de dood of wat? Je post zeker vanuit de truckwash.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Bespaar je moeite, ze begrijpen het toch niet... laat ze lekker zelf achter een vrachtwagen staan als ze dat een beter idee vindenHet is sowieso al vreselijk link om de laatste auto te zijn in de file, ga je ook nog zonder waarschuwingslichten achter een vrachtwagen staan; tsja dan vraag je er om.
Ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde chauffeur beter rijd dan de gemiddelde automobilist, en dat mag je ook wel verwachten van iemand die gewoon meer op de weg zit en meer verantwoordelijkheid heeft. Kijk maar eens naar gewone files; ik denk dat je het er aardig mee eens bent als ik zeg dat er in elke 3 files die je onderweg tegenkomt minimaal één kop-staart botsing heeft plaatsgevonden tussen twee auto's. Hoe vaak gebeurd dat nou bij vrachtwagens? Relatief gewoon nooit. Ja, het komt groot in het nieuws want het gaat gelijk goed fout, maar om dan maar te zeggen dat je nooit achter een vrachtwagen moet gaan staan...quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Of de weg beter gebruiken en een beetje inzicht hebben in de situatie. Zoals ik al eerder zei: 99% van de keren gaat het goed maar wil jij je leven in de handen van een chauffeur leggen?
met staan bedoelde ik als voetganger of als fietser....quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:42 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Je mag in een file volgens jou dus niet naast of achter een vrachtwagen staan omdat een chauffeur jou mogelijkerwijs over het hoofd ziet? Ik mag dus ook niet naar een neger kijken omdat hij het mogelijkerwijs wel eens verkeerd op kon vatten en een mes tussen je ribben steekt om maar een kromme vergelijking te maken?
[..]
Ik ben geen expert maar als ik zo de foto zie denk ik dat het inderdaad onder de 50 was. Daarboven zouden de trailers gewoon tegen elkaar staan ongeacht wat er tussen zat. Ik heb ooit eens van een chauffeur gehoord (ex zwager) dat een automobilist die niet wakker was en achterop zijn trailer klapte met 80. Ondanks dik 50 ton (dikke klei) en op de parkeerrem toch een paar meter naar voren geschoven.
[..]
Nee natuurlijk niet, en als het levens spaart is het handig om mensen te vertellen wat meer rekening te houden met vrachtwagens, maar zoals sommige het hier brengen lijkt het inderdaad of de vrouw 'zo stom was achter een vrachtwagen te gaan staan' en daardoor schuldig is, en dat is natuurlijk je reinste kwats. Bij een ongeval als dit is de chauffeur gewoon altijd schuldig, no mather what. Want falen van de remmen anno 2010 is praktisch uitgesloten.
Lees mijn verhaal nou gewoon eens, je zegt exact wat ik zeg maar dan in andere woordenquote:Op maandag 4 oktober 2010 02:20 schreef KosterT het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde chauffeur beter rijd dan de gemiddelde automobilist, en dat mag je ook wel verwachten van iemand die gewoon meer op de weg zit en meer verantwoordelijkheid heeft. Kijk maar eens naar gewone files; ik denk dat je het er aardig mee eens bent als ik zeg dat er in elke 3 files die je onderweg tegenkomt minimaal één kop-staart botsing heeft plaatsgevonden tussen twee auto's. Hoe vaak gebeurd dat nou bij vrachtwagens? Relatief gewoon nooit. Ja, het komt groot in het nieuws want het gaat gelijk goed fout, maar om dan maar te zeggen dat je nooit achter een vrachtwagen moet gaan staan...
Ik weet dat je chauffeur bent en snap je standpunt ook wel, maar ik zie in dit soort topics altijd gelijk het chauffeurs versus de rest discussies ontstaan waarbij de chauffeurs vaak iets te enthousiast de hand boven de hoofd van collega's houden. Tussen chauffeurs zit ook gewoon tuig en op de A59 is er zo een achter op een file geklapt. Zo simpel is het.
Als je wordt gesandwiched door twee vrachtwagens, zelfs in een auto met een kooi constructie, is de kans klein dat je het overleeft, hoor.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Hmm, 50 ton op snelheid tegen je blikken autootje. Ik denk niet dat je gelijk hebt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Neem aan dat dit bedoeld is als een grap, want zelfs met een dikke SUV kom je er niet levend uit.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Dit was zelfs met een hummer van defensie niet goed gekomen hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Nou, het was mij waarschijnlijk niet overkomen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:03 schreef oYo het volgende:
...vermijden kan je nooit, alleen maar hopen dat het je niet overkomt.
In de gaten houden is altijd goed.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:53 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Nou, het was mij waarschijnlijk niet overkomen.Want ik spiegel. Zéker als ik een file in rijd... dan houd ik ruim afstand tot mijn voorganger en kijk ik eindeloos in de binnenspiegel (om te voorkomen dat dergelijke slaaptabletten achter in m'n Bimmert knallen)...
Dat dus. Heb ik ook al een aantal keer meegemaakt met de vrachtwagen (ja, ben inderdaad ook chauffeur).quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef _VoiD_ het volgende:
een file is ook niet altijd netjes langzamer rijden tot je stilstaat. Iedereen heeft weleens meegemaakt dat ze echt stevig moesten afremmen voor een file.
En ja, als je dan net even niet oplet (wat ook iedereen weleens overkomt) dan poeier je em zo achterin de file.
Erg tragisch dit, ook voor de vrachtwagenchauffeur.
Ja mooi is dat he. Als je met een hele club motorrijders bent en je rijd ergens vooraan kom je bijvoorbeeld niet over de 100. Achteraf hoor je dat er mensen waren die af en toe 180 moesten rijden om bij te blijven...quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:28 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dat dus. Heb ik ook al een aantal keer meegemaakt met de vrachtwagen (ja, ben inderdaad ook chauffeur).
En nee, dat lag echt niet zo zeer aan mijn eigen onoplettenheid. Maar vergeet niet dat hoe verder je in de 'rij remmende auto's' komt, hoe harder moet remmen. Als de voorste in een rij van 10 auto's remt, moet de achterste (bij wijze van, weet niet precies hoeveel) 5x zo hard remmen als de voorste....
Dat is dan ook weer overdreven, maar het is wel waar.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:58 schreef KosterT het volgende:
[..]
Ja mooi is dat he. Als je met een hele club motorrijders bent en je rijd ergens vooraan kom je bijvoorbeeld niet over de 100. Achteraf hoor je dat er mensen waren die af en toe 180 moesten rijden om bij te blijven...
Daarom moet je in zo'n geval niet naar links maar naar rechts, de vluchtstrook op.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
In de gaten houden is altijd goed.
Maar echt veel kan je wss niet doen als het echt verkeerd gaat, want voordat je veilig naar links kan gaan is het wss al gebeurd.
Ja dat is wel een optie.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:42 schreef Light het volgende:
[..]
Daarom moet je in zo'n geval niet naar links maar naar rechts, de vluchtstrook op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |