abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87062088
Zo zie je maar weer hoe kwestbaar auto's zijn, je hebt nu geen ene fuck aan gordels/ airbags in sommige situaties.
Nieuwe foto's van het ongeluk, verklaard ook waarom ze moeilijk hebben om bij de mensen te komen.



De hele auto is niet meer zichtbaar, helemaal in elkaar gedrukt.






Een kind is zwaargewond naar t ziekenhuis gebracht.
pi_87062131
pi_87062228
Niet zozeer kwetsbare auto's maar meer hoe lomp en krachtig vrachtwagens wel niet kunnen zijn.
pi_87062252
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
dat moet erg hard gegaan zijn zeg
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀  █ ▀█▀
pi_87062327
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:53 schreef RichardDawkins het volgende:
Niet zozeer kwetsbare auto's maar meer hoe lomp en krachtig vrachtwagens wel niet kunnen zijn.
Heeft er niks mee te maken.
Fouten maken is menselijk, en ik snap niet waarom je nu de vrachtwagens de schuld geeft alvorens je weet hoe het is gebeurd.
Misschien kunnen de vrachtwagens er niks aan doen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:57:16 #6
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_87062373
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef DeRakker. het volgende:
Zo zie je maar weer hoe kwestbaar auto's zijn, je hebt nu geen ene fuck aan gordels/ airbags in sommige situaties.

Erg triest, maar wat je ook bouwt: Je zult altijd situaties tegenkomen waarin alle veiligheidsmaatregelen die je verzonnen hebt niet helpen.
pi_87062438
daarom, koop een motor. in veel gevallen veel veiliger dan automobielen.
pi_87062457
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:58 schreef ThePianoMan het volgende:
daarom, koop een motor. in veel gevallen veel veiliger dan automobielen.
Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor? :')
pi_87062506
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef TR08 het volgende:

[..]

Erg triest, maar wat je ook bouwt: Je zult altijd situaties tegenkomen waarin alle veiligheidsmaatregelen die je verzonnen hebt niet helpen.
Klopt, niks aan te doen.
Maar heb soms het idee dat mensen zich heel wat voelen en 'te' veilig in een auto.
pi_87062545
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor? :')
pi_87062546
Zo! Dat is niet zuinig gegaan.
Sterkheidsbaas van alles.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:02:42 #12
145146 Andyy
pi_87062608
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:49 schreef DeRakker. het volgende:
Zo zie je maar weer hoe kwestbaar auto's zijn, je hebt nu geen ene fuck aan gordels/ airbags in sommige situaties.
Dit soort situaties komen dan ook amper voor, daar kunnen de stevigste kooien zelfs niet tegen.
pi_87062659
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:56 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken.
Fouten maken is menselijk, en ik snap niet waarom je nu de vrachtwagens de schuld geeft alvorens je weet hoe het is gebeurd.
Misschien kunnen de vrachtwagens er niks aan doen.
Wie heeft het over schuld? Ik heb het alleen over t effect van flinke massa en snelheid van 2 vrachtwagens op een auto. Heb geen flauw idee hoe het ongeluk begonnen is. Goed lezen jij.
pi_87062748
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Wie heeft het over schuld? Ik heb het alleen over t effect van flinke massa en snelheid van 2 vrachtwagens op een auto. Heb geen flauw idee hoe het ongeluk begonnen is. Goed lezen jij.
Ok, ik lees: lomp als een persoon, niet dat een vrachtwagen lomp kan zijn.
Maargoed jij gebruikt lomp voor de vrachtwagen.

Verkeerd begrepen dan.
pi_87062854
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor? :')
wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?

OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kids :') En bij een mogelijk ontstane file gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven rijden en wachten.. NEE dan ga je naar de linkerbaan en zet je je waarschuwingslichten aan. Nederlandse automobilisten zijn zo a-geconcentreerd in het verkeer :{ :{
pi_87063090
Ook hebben die vrachtwagen chauffeurs een trauma voor het leven :{
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_87063118
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?

OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kids :') En bij een mogelijk ontstane file gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven rijden en wachten.. NEE dan ga je naar de linkerbaan en zet je je waarschuwingslichten aan. Nederlandse automobilisten zijn zo a-geconcentreerd in het verkeer :{ :{
quote:
Op de A59 bij Sprang-Capelle zijn bij een ernstig verkeersongeluk vier doden gevallen. Het zijn een vrouw en drie kinderen. Een ander kind raakte zwaargewond. De kinderen kwamen niet allemaal uit hetzelfde gezin.
4 kinderen.
pi_87063151
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?

OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kids :') En bij een mogelijk ontstane file gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven rijden en wachten.. NEE dan ga je naar de linkerbaan en zet je je waarschuwingslichten aan. Nederlandse automobilisten zijn zo a-geconcentreerd in het verkeer :{ :{
Niet alleen nederlandse automobilisten.

Pasgeleden stond ik in Belgie in de file. Stil. Rijdt er opeens een Belg in een dikke Q7 zo de rechterzijkant van mijn vrachtwagen in. hij wilde invoegen en vroeg zelfs aan mij of ik hem niet had gezien :')

Maar dit ongeluk doet zeer aan mijn hart. 4 doden waaronder 3 kinderen :'(
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_87063260
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:13 schreef DeRakker. het volgende:

[..]


[..]

4 kinderen.
ja, 4 dus :) en één moeder achter het stuur.. oh gosh ;( Ik ben niet snel van de vooroordelen, maar dit is er eentje volgens mij. Echt zo'n inzichtloze achter het stuur. Desalniettemin erg jammer.
pi_87064729
Laatst is toch ook al iets vergelijkbaars gebeurd? Echt zuur... je mag maar hopen dat zoiets je nooit overkomt.
Of toch du vader?
pi_87064891
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:51 schreef Luchtkoker het volgende:
Laatst is toch ook al iets vergelijkbaars gebeurd? Echt zuur... je mag maar hopen dat zoiets je nooit overkomt.
Ongeluk in Frankrijk bedoel je denk ik? Dat was anders, daar kwam een vrachtauto van de andere weghelft door de vangrail heen.

Maar ongelukken als dit komen ook wel vaker voor :X
pi_87065201
Tsja, ik zou toch zeggen dat de achterste vrachtwagenchauffeur heeft lopen slapen (of iets in die trant, niet opletten / koffie maken / whatever :') ). Die heeft waarschijnlijk niet opgelet en is toen op de voorganger (ie de personenauto geknald), en vervolgens waarschijnlijk door verlies over controle van de voertuigen op de voorgaande vrachtwagen geknald oid.

Te weinig afstand houden zal dus ook een factor zijn geweest. Te weinig afstand houden en niet opletten is een hele slechte combinatie.. (is uiteraard allemaal speculatie, maar zoiets zal het wel op neerkomen me dunkt)
Of toch du vader?
pi_87065898
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Tsja, ik zou toch zeggen dat de achterste vrachtwagenchauffeur heeft lopen slapen (of iets in die trant, niet opletten / koffie maken / whatever :') ). Die heeft waarschijnlijk niet opgelet en is toen op de voorganger (ie de personenauto geknald), en vervolgens waarschijnlijk door verlies over controle van de voertuigen op de voorgaande vrachtwagen geknald oid.

Te weinig afstand houden zal dus ook een factor zijn geweest. Te weinig afstand houden en niet opletten is een hele slechte combinatie.. (is uiteraard allemaal speculatie, maar zoiets zal het wel op neerkomen me dunkt)
Misschien had ie wel de zon recht in de ogen.
Niet meteen van het slechtste uitgaan.
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_87066561
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:21 schreef Iuc het volgende:

[..]

Misschien had ie wel de zon recht in de ogen.
Niet meteen van het slechtste uitgaan.
Daar heb je die zonneklepjes voor, of een zonnebril. Kom op, ik heb de zon ook zo vaak in m'n ogen als ik rijd, maar ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt, hoor.
Of toch du vader?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:37:57 #25
288558 mEATT
highDEAS.com
pi_87066578
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoe neem jij 3 kinderen mee op de motor? :')
pi_87066803
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:37 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Daar heb je die zonneklepjes voor, of een zonnebril. Kom op, ik heb de zon ook zo vaak in m'n ogen als ik rijd, maar ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt, hoor.
Ik zeg dat het kan, niet dat het gebeurd is.
Maar heb jij nooit het idee dat dat zonneklepje niet werkt omdat de zon het ALTIJD voor elkaar krijgt om precies naast het klepje in je ogen te schijnen.
FH 420 eev Globetrotter XL
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:58:27 #27
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_87071046
Lees net (AD.nl) dat ze op weg waren naar de Efteling voor opnamen van een nieuw kinderprogramma op RTL.

Echt erg. ;(
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:04:40 #28
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_87071262
Ik zeg niet dat de slachtoffers voorkomen hadden kunnen worden, maar de trend van 'kleine zuinige autootjes' is niet altijd goed. In de Aygo's van deze wereld of de goedkope Kia'tjes heb je echt geen schijn van kans, je bent gewoon onderdeel van de kreukelzone :{
pi_87075367
Was vandaag toevallig aan het werk in de Efteling en op de terugweg kwam ik erlangs. Waren allemaal schermen op de weg gezet dus was niet heel veel te zien, maar het zag er niet best uit :(
pi_87075785
Het zal je vrouw maar zijn met je kinderen... :{

En wat te denken van de hulpverleners? :{
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:58:43 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87075905
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:55 schreef krengetje het volgende:
Het zal je vrouw maar zijn met je kinderen... :{

En wat te denken van de hulpverleners? :{
Het waren nog kinderen uit verschillende gezinnen ook :'(
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87075929
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het waren nog kinderen uit verschillende gezinnen ook :'(
-O- Vind het echt zo erg he
pi_87076220
Was nog gister zelfs op mythbusters zo n test.
pi_87076401
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

wie zegt dat het om 3 kinderen gaat?

OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kids :') En bij een mogelijk ontstane file gewoon lekker achter een vrachtwagen blijven rijden en wachten.. NEE dan ga je naar de linkerbaan en zet je je waarschuwingslichten aan. Nederlandse automobilisten zijn zo a-geconcentreerd in het verkeer :{ :{
Gast :') Wie ben jij om te bepalen wat er is gebeurd? Je was er niet bij, je kent die mensen niet, je weet niks. Ga dan ook geen oordeel vellen :')
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:13:00 #35
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_87079997
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Gast :') Wie ben jij om te bepalen wat er is gebeurd? Je was er niet bij, je kent die mensen niet, je weet niks. Ga dan ook geen oordeel vellen :')
Dat dus.
Smell the flowers while you can....
pi_87085043
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Gast :') Wie ben jij om te bepalen wat er is gebeurd? Je was er niet bij, je kent die mensen niet, je weet niks. Ga dan ook geen oordeel vellen :')
Wat ik op NOS hoorde was dat er file was, en dus vrachtwagen en auto stil stonden.
En de vrachtwagen niet op lette en er vol op knalde.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:04:51 #37
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87085186
Wanneer leren mensen nu eens dat je NOOIT NOOIT NOOIT met een auto tussen 2 vrachtwagens in moet gaan rijden. Bij noodzaak zoals invoegen of uitvoegen vlieg je er even gouw tussendoor en voor de rest wegblijven tussen die vrachtwagens.
Die dingen hebben gewoon een remweg en een minimale afstand tussen elkaar. Ga je daar in hangen en er gebeurd iets kom je ook op de voorpagina van de krant.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87086063
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:04 schreef Barcaconia het volgende:
Wanneer leren mensen nu eens dat je NOOIT NOOIT NOOIT met een auto tussen 2 vrachtwagens in moet gaan rijden. Bij noodzaak zoals invoegen of uitvoegen vlieg je er even gouw tussendoor en voor de rest wegblijven tussen die vrachtwagens.
Die dingen hebben gewoon een remweg en een minimale afstand tussen elkaar. Ga je daar in hangen en er gebeurd iets kom je ook op de voorpagina van de krant.
Eens

Triest ongeluk. Het had niet mogen gebeuren.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_87086675
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Gast :') Wie ben jij om te bepalen wat er is gebeurd? Je was er niet bij, je kent die mensen niet, je weet niks. Ga dan ook geen oordeel vellen :')
Haha! Gast, jij hebt je bromfietsrijbewijs nog niet eens volgens mij :D :') Je ziet toch aan de situatie wat er is gebeurd, of heb je zo weinig inzicht in het verkeer? :'( Scooterjongen die mij gaat beschuldigen, ga je kappen spuiten man. _O- :'(

Oh wacht, wat zag ik daarna nou op het nieuws.. 3 keer raden jochie.
:W
pi_87111587
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:43 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Haha! Gast, jij hebt je bromfietsrijbewijs nog niet eens volgens mij :D :') Je ziet toch aan de situatie wat er is gebeurd, of heb je zo weinig inzicht in het verkeer? :'( Scooterjongen die mij gaat beschuldigen, ga je kappen spuiten man. _O- :'(

Oh wacht, wat zag ik daarna nou op het nieuws.. 3 keer raden jochie.
:W
Jij kan ook aan de situatie zien of de vrachtwagen een technisch mankement had? Zou namelijk ook kunnen gebeuren. Of valt onderstaande ook onder het kopje chauffeur valt in slaap bij jou?

pi_87112001
Of z'n remmen moeten ineens kapot zijn gegaan, maar ik hoorde vanochtend op het nieuws dat het inderdaad een gevalletje "file, voorste vrachtwagen remt, personenauto remt, achterste vrachtwagen remt niet" was... Ik acht de kans dat hij niet aan het opletten was groter dan een technisch mankement.
Of toch du vader?
pi_87112388
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:43 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Haha! Gast, jij hebt je bromfietsrijbewijs nog niet eens volgens mij :D :') Je ziet toch aan de situatie wat er is gebeurd, of heb je zo weinig inzicht in het verkeer? :'( Scooterjongen die mij gaat beschuldigen, ga je kappen spuiten man. _O- :'(

Oh wacht, wat zag ik daarna nou op het nieuws.. 3 keer raden jochie.
:W
Je was er niet bij, je kon niet weten wat er is gebeurd. En om dan direct Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. te roepen gaat veel te ver, er zijn 3 kinderen doodgegaan. Je kent die mensen helemaal niet, behoorlijk respectloos vind ik dat. :{ En dat jij meer van ouwelullenbrommers houdt en ik van scooters heeft hier helemaal niks mee te maken.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_87120258
Eerste zin = drogreden

Waar haal je het gegeven vandaan wat betreft het scooter vs. brommer gebeuren? Ik wil ermee aangeven dat je weinig inzicht in het verkeer hebt.

Dat mijn uitspraak respectloos is, is jouw visie. Ik beschrijf alleen maar wat mijn gedachten zijn over dit ongeluk, ik beledig niemand. Bovendien heb ik daarvoor al aangegeven respect te hebben voor de betrokkenen.
pi_87122229
ernstig wat er gebeurd is ja :{
maar nu het keerzijde van het verhaal....
ik ben zelf vrachtwagen chauffeur (internationaal). en maak dagelijk mee dat er automobilisten zijn die denken dat een vrachtwagen net zo snel kan remmen als een luxe auto.
als er een ongeluk gebeurd heeft altijd de chauffeur het gedaan, en de arme automobilist reed ''netjes''....

en kom niet mee met ''zo rijd ik niet met mijn kinderen in de auto''.......of moeders die altijd veilig om zouden gaan in het verkeer....
het is tegenwoordig allemaal IK cultuur op de wegen. en het kan nooit snel genoeg gaan. dan maar op een onveilige manier gas geven :N


maar ter verduidelijking, vind het erg dat er weer dodelijk slachtoffers zijn ... dat er kinderen bij betrokken zijn geraakt maakt het allemaal nog erger....... :N
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:18:15 #45
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_87129800
Die chauffeur hadden ze uit zijn cabine moeten halen, de kinderlijken laten zien en een conflict met de nabestaanden aan laten gaan. wat een mongool. Echt waar hier wordt ik zo boos om.
Achterop rijden ben je of niet met je werk bezig of je rijdt te kort op je voorganger. Kapot slaan zo'n vent.

Alleen maar bezig om door te drukken en 5 meter afstand houden om toch proberen de verloren tijd in te halen, kotsen moet ik van ze.
pi_87130122
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef betyar het volgende:
Die chauffeur hadden ze uit zijn cabine moeten halen, de kinderlijken laten zien en een conflict met de nabestaanden aan laten gaan. wat een mongool. Echt waar hier wordt ik zo boos om.
Achterop rijden ben je of niet met je werk bezig of je rijdt te kort op je voorganger. Kapot slaan zo'n vent.

Alleen maar bezig om door te drukken en 5 meter afstand houden om toch proberen de verloren tijd in te halen, kotsen moet ik van ze.
Nou, nou, maak jij nooit een foutje.... soms loopt het goed af en soms slecht zo is het leven nu eenmaal.
pi_87130915
Heeft de Telegraaf het overlevende kind al aan de telefoon gehad?
pi_87131126
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:54 schreef habbeflats het volgende:

[..]

dat moet erg hard gegaan zijn zeg
Erg hard?
40 ton vrachtwagen versus auto van 1ton ofzo.... hoeft niet eens hard te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drifter__ op 03-10-2010 14:36:18 ]
pi_87131210
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef betyar het volgende:
Die chauffeur hadden ze uit zijn cabine moeten halen, de kinderlijken laten zien en een conflict met de nabestaanden aan laten gaan. wat een mongool. Echt waar hier wordt ik zo boos om.
Achterop rijden ben je of niet met je werk bezig of je rijdt te kort op je voorganger. Kapot slaan zo'n vent.

Alleen maar bezig om door te drukken en 5 meter afstand houden om toch proberen de verloren tijd in te halen, kotsen moet ik van ze.
Beetje overdreven reactie!! Of jij heilig bent...
geloof dat die chauffeur zonder te kijken ook al wel een trauma heeft hoor!
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:09:11 #50
313789 TheFamousMan
"De Stroboscoop"
pi_87131363
Haastige spoed is meestal goed ;(

wat een bagger slogan als je dit ziet...
Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
pi_87131614
Bijna altijd met dit soort ongelukken is de oorzaak niet opletten. Om het zo erg in elkaar te vouwen moet je toch echt een redelijke snelheid hebben (>50), dus heb je de file te laat gezien. Die chauffeur is gewoon een mongool. Tuurlijk heeft ie een trauma en zal die nooit meer rijden en da's allemaal erg kut voor hem, maar als je 3 mensen de dood injaagt ''omdat je niet zat op te letten', dan werkt sorry niet meer. Het gewicht en de positie ten opzichte van overige weggebruikers maakt gewoon dat je extra verantwoordelijkheid hebt, en als het goed is weet je dat op het moment dat je chauffeur wilt worden.
pi_87132366
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:51 schreef Luchtkoker het volgende:
Laatst is toch ook al iets vergelijkbaars gebeurd? Echt zuur... je mag maar hopen dat zoiets je nooit overkomt.
Daarom dus nooit achter een vrachtwagen gaan staan...vooral niet wanneer er net een file begint te ontstaan.
pi_87133819
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:41 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Daarom dus nooit achter een vrachtwagen gaan staan...vooral niet wanneer er net een file begint te ontstaan.
Dat zouden geen dingen moeten zijn waar de automobilist rekening mee zou moeten houden. Ben het wel met je eens dat je tegenwoordig voor een stoplicht al angstvallig je binnenspiegel in de gaten moet houden voor het geval er een of andere slaapdronken bosmongool achterop klapt...
pi_87134531
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:41 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Daarom dus nooit achter een vrachtwagen gaan staan...vooral niet wanneer er net een file begint te ontstaan.
Doe ik ook nooit hoor, rijd altijd wel iets meer dan de toegestane snelheid (wanneer het verkeer dat toestaat), dus dan rijd je eigenlijk automatisch al nooit achter vrachtwagens. :P
Of toch du vader?
pi_87135102
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:08 schreef ThePianoMan het volgende:

OT: Dit zijn weer typisch van die linkse ambtenaar-ouders die in een zogenaamd veilige franse auto rijden en denken dat ze veilig rijden door langzaam 80 tussen de vrachtwagens te rijden. Want hard rijden is gevaarlijk voor de kids :')
Zeg kerel, doe eens even normaal. Er zijn 4 mensen dood en behalve dat je ze een trap na geeft misbruik je hun dood ook nog eens om linkse mensen, ambtenaren, Franse auto's én mensen die langzaam rijden af te kraken.

Kweek eens een beetje respect.
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:25:06 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87135627
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:28 schreef KosterT het volgende:

[..]

Dat zouden geen dingen moeten zijn waar de automobilist rekening mee zou moeten houden. Ben het wel met je eens dat je tegenwoordig voor een stoplicht al angstvallig je binnenspiegel in de gaten moet houden voor het geval er een of andere slaapdronken bosmongool achterop klapt...
Daar maak je een grote denkfout! Dit is precies iets waar je als automobilist rekening mee moet houden. De chauffeuse had beter moeten weten.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87136593
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:25 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Daar maak je een grote denkfout! Dit is precies iets waar je als automobilist rekening mee moet houden. De chauffeuse had beter moeten weten.
Dus iemand moet niet achter een andere vrachtauto gaan staan omdat iemand anders in slaap kan vallen of niet oplet? Da's de omgekeerde wereld als je het mij vraagt... De chauffeur heeft de verantwoordelijkheid. Of het slim is is inderdaad het tweede.
pi_87143591
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:53 schreef KosterT het volgende:

[..]

Dus iemand moet niet achter een andere vrachtauto gaan staan omdat iemand anders in slaap kan vallen of niet oplet? Da's de omgekeerde wereld als je het mij vraagt... De chauffeur heeft de verantwoordelijkheid. Of het slim is is inderdaad het tweede.
zowiezo NOOIT achter een vrachtwagen gaan staan !!!
en zeker niet aan de zijkant van de vrachtauto!

de chauffeur heeft de verantwoordelijkheid idd, maar dat heet niet dat de voetganger, fietser, automobilist zelf geen verantwoording meer heeft.

en wat betreft dit ongeluk. het hoeft met hoge snelheid te zijn gebeurd. een vrachtwagen van +- 30 ton is al genoeg om een personenwagen als een blikje in elkaar te duwen. ongeacht de grote van de personenauto.
en deze bestuurder had ook nog eens het nadeel dat ze onder de trailer van de vrachtwagen werd geduwd.
mijn vracht (containers) en dan komplete combinatie weegt tegen de 50 ton aan. probeer dat maar eens op tijd tot stoppen te krijgen :{
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:24:29 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_87151197
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

zowiezo NOOIT achter een vrachtwagen gaan staan !!!
en zeker niet aan de zijkant van de vrachtauto!

de chauffeur heeft de verantwoordelijkheid idd, maar dat heet niet dat de voetganger, fietser, automobilist zelf geen verantwoording meer heeft.

en wat betreft dit ongeluk. het hoeft met hoge snelheid te zijn gebeurd. een vrachtwagen van +- 30 ton is al genoeg om een personenwagen als een blikje in elkaar te duwen. ongeacht de grote van de personenauto.
en deze bestuurder had ook nog eens het nadeel dat ze onder de trailer van de vrachtwagen werd geduwd.
mijn vracht (containers) en dan komplete combinatie weegt tegen de 50 ton aan. probeer dat maar eens op tijd tot stoppen te krijgen :{
Krijgt die dode vrouw nu echt de schuld hier??? Echt triest volk jullie....
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:27:05 #60
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87151370
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Krijgt die dode vrouw nu echt de schuld hier??? Echt triest volk jullie....
Schuld, schuld. tja, je weet niet wat er gebeurd was. Schuld zal ze wel niet hebben. Wat ik duidelijk wil maken is dat ze het had kunnen voorkomen.

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:53 schreef KosterT het volgende:

[..]

Dus iemand moet niet achter een andere vrachtauto gaan staan omdat iemand anders in slaap kan vallen of niet oplet? Da's de omgekeerde wereld als je het mij vraagt... De chauffeur heeft de verantwoordelijkheid. Of het slim is is inderdaad het tweede.
Leg jij graag jouw leven in handen van een chauffeur? Ik niet. Gewoon niet doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:32:31 #61
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_87151660
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:27 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Schuld, schuld. tja, je weet niet wat er gebeurd was. Schuld zal ze wel niet hebben. Wat ik duidelijk wil maken is dat ze het had kunnen voorkomen.
[..]

Leg jij graag jouw leven in handen van een chauffeur? Ik niet. Gewoon niet doen.
Ik weet wel degelijk wat er gebeurd is... namelijk een vrachtauto rijd 3 kinderen en een vrouw de dood in omdat de chauffeur er achter tegen aan rijdt. Dus niet oplet! Ben jij nu echt zo'n mongool om die chauffeur te verdedigen?

Ik ga slapen misschien heb je morgen meer verstand.
pi_87151672
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef betyar het volgende:
Die chauffeur hadden ze uit zijn cabine moeten halen, de kinderlijken laten zien en een conflict met de nabestaanden aan laten gaan. wat een mongool. Echt waar hier wordt ik zo boos om.
Achterop rijden ben je of niet met je werk bezig of je rijdt te kort op je voorganger. Kapot slaan zo'n vent.

Alleen maar bezig om door te drukken en 5 meter afstand houden om toch proberen de verloren tijd in te halen, kotsen moet ik van ze.
Om nog maar te zwijgen over het negeren van inhaalverboden. :r Iedere morgen in de ochtendspits mag je je er tussen proppen, omdat de vmbo-stagiaires van Hans en Henk transport met 1 meter tussenruimte achterelkaar aan moeten rijden. :r
pi_87152164
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:17 schreef EuroBirdV8 het volgende:

[..]

zowiezo NOOIT achter een vrachtwagen gaan staan !!!
en zeker niet aan de zijkant van de vrachtauto!
Dit is echt onzin. Je mag in een file volgens jou dus niet naast of achter een vrachtwagen staan omdat een chauffeur jou mogelijkerwijs over het hoofd ziet? Ik mag dus ook niet naar een neger kijken omdat hij het mogelijkerwijs wel eens verkeerd op kon vatten en een mes tussen je ribben steekt om maar een kromme vergelijking te maken?

quote:
en wat betreft dit ongeluk. het hoeft met hoge snelheid te zijn gebeurd. een vrachtwagen van +- 30 ton is al genoeg om een personenwagen als een blikje in elkaar te duwen. ongeacht de grote van de personenauto.
en deze bestuurder had ook nog eens het nadeel dat ze onder de trailer van de vrachtwagen werd geduwd.
mijn vracht (containers) en dan komplete combinatie weegt tegen de 50 ton aan. probeer dat maar eens op tijd tot stoppen te krijgen :{
Ik ben geen expert maar als ik zo de foto zie denk ik dat het inderdaad onder de 50 was. Daarboven zouden de trailers gewoon tegen elkaar staan ongeacht wat er tussen zat. Ik heb ooit eens van een chauffeur gehoord (ex zwager) dat een automobilist die niet wakker was en achterop zijn trailer klapte met 80. Ondanks dik 50 ton (dikke klei) en op de parkeerrem toch een paar meter naar voren geschoven.

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:27 schreef Barcaconia het volgende:
Leg jij graag jouw leven in handen van een chauffeur? Ik niet. Gewoon niet doen.
Nee natuurlijk niet, en als het levens spaart is het handig om mensen te vertellen wat meer rekening te houden met vrachtwagens, maar zoals sommige het hier brengen lijkt het inderdaad of de vrouw 'zo stom was achter een vrachtwagen te gaan staan' en daardoor schuldig is, en dat is natuurlijk je reinste kwats. Bij een ongeval als dit is de chauffeur gewoon altijd schuldig, no mather what. Want falen van de remmen anno 2010 is praktisch uitgesloten.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:51:27 #64
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87152530
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik weet wel degelijk wat er gebeurd is... namelijk een vrachtauto rijd 3 kinderen en een vrouw de dood in omdat de chauffeur er achter tegen aan rijdt. Dus niet oplet! Ben jij nu echt zo'n mongool om die chauffeur te verdedigen?

Ik ga slapen misschien heb je morgen meer verstand.
Sorry, ik dacht dat je gewoon discussie kon voeren.
Lees nu eens wat ik zeg. Leg jij jouw leven graag in de hand van een chauffeur? Ook al was het de schuld van de vrachtwagen, je kunt als automobilist zelf ook wel bedenken dat MOCHT er wat fout gaan met de vrachtwagen jij in je personenwagentje altijd verliest. Dat risico mag je gewoon niet lopen dus je blijft tussen 2 vrachtwagens uit, heel simpel.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87154139
Tussen 2 vrachtwagens zitten is niet slim nee.
Maar ik vind het niet zo raar om achter een vrachtwagen te zitten, als er dan toevallig ook nog vrachtwagen achter je komt kan je daar weinig aan doen.
Je hebt ook genoeg wegen wat maar 1 baans is, dan kan het ook zijn dat je tussen 2 vrachtwagens komt...
pi_87154489
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Sorry, ik dacht dat je gewoon discussie kon voeren.
Lees nu eens wat ik zeg. Leg jij jouw leven graag in de hand van een chauffeur? Ook al was het de schuld van de vrachtwagen, je kunt als automobilist zelf ook wel bedenken dat MOCHT er wat fout gaan met de vrachtwagen jij in je personenwagentje altijd verliest. Dat risico mag je gewoon niet lopen dus je blijft tussen 2 vrachtwagens uit, heel simpel.
Het kan ook zijn dat die 2e vrachtwagen nog niet in zicht was hè. En dan nog. Dan kun je ook maar beter geen vrachtwagens meer inhalen, want zo'n professional zou ook wel eens naar links kunnen komen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:46:31 #67
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87154549
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:44 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat die 2e vrachtwagen nog niet in zicht was hè. En dan nog. Dan kun je ook maar beter geen vrachtwagens meer inhalen, want zo'n professional zou ook wel eens naar links kunnen komen.
Heb je zelf ooit met een vrachtwagen gereden?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87154639
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Sorry, ik dacht dat je gewoon discussie kon voeren.
Lees nu eens wat ik zeg. Leg jij jouw leven graag in de hand van een chauffeur? Ook al was het de schuld van de vrachtwagen, je kunt als automobilist zelf ook wel bedenken dat MOCHT er wat fout gaan met de vrachtwagen jij in je personenwagentje altijd verliest. Dat risico mag je gewoon niet lopen dus je blijft tussen 2 vrachtwagens uit, heel simpel.
Maar eerlijk is eerlijk, dat risico is eigenlijk verwaarloosbaar klein. Volgens mij gebeuren er meer dodelijke ongelukken zonder vrachtwagens dan met. Dus om elke automobilist waarvan het grootste deel zich toch al als een idioot gedraagt op de weg nou ook nog eens het ontwijken van vrachtwagens aan te leren vind ik dan weer wat ver gaan...
pi_87154649
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:46 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Heb je zelf ooit met een vrachtwagen gereden?
Nee, ik ben niet bevoegd.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:52:56 #70
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87154781
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:48 schreef KosterT het volgende:

[..]

Maar eerlijk is eerlijk, dat risico is eigenlijk verwaarloosbaar klein. Volgens mij gebeuren er meer dodelijke ongelukken zonder vrachtwagens dan met. Dus om elke automobilist waarvan het grootste deel zich toch al als een idioot gedraagt op de weg nou ook nog eens het ontwijken van vrachtwagens aan te leren vind ik dan weer wat ver gaan...
Vind ik niet. Het is helemaal niet moeilijk om niet tussen 2 vrachtwagens te zitten en als dat aangeleerd was waren er nu geen 4 mensen dood.

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:48 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet bevoegd.
Als je een keer in een vrachtwagen zit zul je merken dat het vaak gebeurd dat je gewoon netjes afstand houdt en oplet en net op het moment dat er geremd moet worden gaat er een auto tussen jou en je voorganger zitten waardoor je nuttige remweg met ongeveer 10 meter verkort wordt.
Ik weet niet of dit hier gebeurd is, maar er zijn best situaties denkbaar dat de vrachtwagen geen schuld had.
Een auto hoort daar gewoon niet te zitten. Als die vrachtwagen nog niet in het zicht was had die achterste chauffeur wel HEEL erg moeten zitten slapen, dan heb je inderdaad gelijk. Maar dat geloof ik toch niet eerlijk gezegd.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87155873
Al die mensen die zeggen van "tussen 2 vrachtwagens rijden is ook dom"......

Soms heb je geen keus
pi_87156345
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:52 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het is helemaal niet moeilijk om niet tussen 2 vrachtwagens te zitten en als dat aangeleerd was waren er nu geen 4 mensen dood.
[..]
Ja, als je op die tour gaat kan beter iedereen thuisblijven.

quote:
Als je een keer in een vrachtwagen zit zul je merken dat het vaak gebeurd dat je gewoon netjes afstand houdt en oplet en net op het moment dat er geremd moet worden gaat er een auto tussen jou en je voorganger zitten waardoor je nuttige remweg met ongeveer 10 meter verkort wordt.
Ik weet niet of dit hier gebeurd is, maar er zijn best situaties denkbaar dat de vrachtwagen geen schuld had.
Een auto hoort daar gewoon niet te zitten. Als die vrachtwagen nog niet in het zicht was had die achterste chauffeur wel HEEL erg moeten zitten slapen, dan heb je inderdaad gelijk. Maar dat geloof ik toch niet eerlijk gezegd.
Ik heb zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en als automobilist moet je volgens mij behoorlijk je best doen om precies tijdens een remactie dat ding er zo tussen te smijten dat je zo gesandwitched wordt. Klinkt een beetje als een kamikazeactie. En als jij zo vaak op de weg zit zie je die late remacties vaak zat voorbij komen bij plotselinge files, dus het is gewoon waarschijnlijker dat die chauffeur niet oplette. Gelukkig zijn alle auto- en bedrijfswagenfabrikanten inmiddels bezig met automatische noodrem systemen voor dit soort situaties.
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:42:56 #73
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87156424
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:39 schreef KosterT het volgende:

[..]

Ja, als je op die tour gaat kan beter iedereen thuisblijven.
Of de weg beter gebruiken en een beetje inzicht hebben in de situatie. Zoals ik al eerder zei: 99% van de keren gaat het goed maar wil jij je leven in de handen van een chauffeur leggen?

quote:
[..]

Ik heb zoiets eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, en als automobilist moet je volgens mij behoorlijk je best doen om precies tijdens een remactie dat ding er zo tussen te smijten dat je zo gesandwitched wordt. Klinkt een beetje als een kamikazeactie. En als jij zo vaak op de weg zit zie je die late remacties vaak zat voorbij komen bij plotselinge files, dus het is gewoon waarschijnlijker dat die chauffeur niet oplette. Gelukkig zijn alle auto- en bedrijfswagenfabrikanten inmiddels bezig met automatische noodrem systemen voor dit soort situaties.
Zie mijn vorige punt. Al ligt het aan de chauffeur en is het zijn fout en alles, die auto hoort daar gewoon niet. Als er iets gebeurd met een chauffeur die niet oplet verlies je het in je autootje ALTIJD. Ik geef de schuld niet aan de automobilist, ik geen alleen aan dat die helemaal niets te zoeken had op de linkerbaan. Dat gaat iedere dag 100.000x goed en af en toe 1x goed fout. Dat wil je gewoon niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87157224
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:42 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Of de weg beter gebruiken en een beetje inzicht hebben in de situatie. Zoals ik al eerder zei: 99% van de keren gaat het goed maar wil jij je leven in de handen van een chauffeur leggen?
[..]

Zie mijn vorige punt. Al ligt het aan de chauffeur en is het zijn fout en alles, die auto hoort daar gewoon niet. Als er iets gebeurd met een chauffeur die niet oplet verlies je het in je autootje ALTIJD. Ik geef de schuld niet aan de automobilist, ik geen alleen aan dat die helemaal niets te zoeken had op de linkerbaan. Dat gaat iedere dag 100.000x goed en af en toe 1x goed fout. Dat wil je gewoon niet.
Bespaar je moeite, ze begrijpen het toch niet... laat ze lekker zelf achter een vrachtwagen staan als ze dat een beter idee vinden ;) Het is sowieso al vreselijk link om de laatste auto te zijn in de file, ga je ook nog zonder waarschuwingslichten achter een vrachtwagen staan; tsja dan vraag je er om.
pi_87157270
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:34 schreef ThePianoMan het volgende:

[..]

Bespaar je moeite, ze begrijpen het toch niet... laat ze lekker zelf achter een vrachtwagen staan als ze dat een beter idee vinden ;) Het is sowieso al vreselijk link om de laatste auto te zijn in de file, ga je ook nog zonder waarschuwingslichten achter een vrachtwagen staan; tsja dan vraag je er om.
Waarom vraag je? Om de dood of wat? Je post zeker vanuit de truckwash.
pi_87157643
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:42 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Of de weg beter gebruiken en een beetje inzicht hebben in de situatie. Zoals ik al eerder zei: 99% van de keren gaat het goed maar wil jij je leven in de handen van een chauffeur leggen?
Ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde chauffeur beter rijd dan de gemiddelde automobilist, en dat mag je ook wel verwachten van iemand die gewoon meer op de weg zit en meer verantwoordelijkheid heeft. Kijk maar eens naar gewone files; ik denk dat je het er aardig mee eens bent als ik zeg dat er in elke 3 files die je onderweg tegenkomt minimaal één kop-staart botsing heeft plaatsgevonden tussen twee auto's. Hoe vaak gebeurd dat nou bij vrachtwagens? Relatief gewoon nooit. Ja, het komt groot in het nieuws want het gaat gelijk goed fout, maar om dan maar te zeggen dat je nooit achter een vrachtwagen moet gaan staan...

Ik weet dat je chauffeur bent en snap je standpunt ook wel, maar ik zie in dit soort topics altijd gelijk het chauffeurs versus de rest discussies ontstaan waarbij de chauffeurs vaak iets te enthousiast de hand boven de hoofd van collega's houden. Tussen chauffeurs zit ook gewoon tuig en op de A59 is er zo een achter op een file geklapt. Zo simpel is het.
pi_87157683
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:42 schreef KosterT het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Je mag in een file volgens jou dus niet naast of achter een vrachtwagen staan omdat een chauffeur jou mogelijkerwijs over het hoofd ziet? Ik mag dus ook niet naar een neger kijken omdat hij het mogelijkerwijs wel eens verkeerd op kon vatten en een mes tussen je ribben steekt om maar een kromme vergelijking te maken?
[..]

Ik ben geen expert maar als ik zo de foto zie denk ik dat het inderdaad onder de 50 was. Daarboven zouden de trailers gewoon tegen elkaar staan ongeacht wat er tussen zat. Ik heb ooit eens van een chauffeur gehoord (ex zwager) dat een automobilist die niet wakker was en achterop zijn trailer klapte met 80. Ondanks dik 50 ton (dikke klei) en op de parkeerrem toch een paar meter naar voren geschoven.
[..]

Nee natuurlijk niet, en als het levens spaart is het handig om mensen te vertellen wat meer rekening te houden met vrachtwagens, maar zoals sommige het hier brengen lijkt het inderdaad of de vrouw 'zo stom was achter een vrachtwagen te gaan staan' en daardoor schuldig is, en dat is natuurlijk je reinste kwats. Bij een ongeval als dit is de chauffeur gewoon altijd schuldig, no mather what. Want falen van de remmen anno 2010 is praktisch uitgesloten.
met staan bedoelde ik als voetganger of als fietser....
als automobilist ontkom je er niet aan om achter een truck te staan :P

daartegen, schuld of geen schuld. er zijn slachtoffers gevallen in het verkeer......
zowel de chauffeur, als familie hebben nu een trauma voor het leven.
en is het niet zo iin nederland dat men onschuldig is tot het tegendeel is bewezen?
pi_87157734
Ah ja, maar dat heeft meer met dode hoek te maken. Bewustwording van wanneer je gezien wordt, maar da's weer een ander verhaal.

Volgens mij is het overigens vrij makkelijk te bewijzen dat de chauffeur te laat ingreep met behulp van de digipas. En die vrachtwagen kun je ook gewoon uitlezen.
pi_87158724
Als ik in de file sta rijd ik juist bewust tussen 2 vrachtwagens!! Het zijn professionele chauffeurs en sorry, maar ik heb daar meer vertrouwen in dan tussen 2 belgen te rijden met een L op hun achterruit.

En waarom altijd zoveel gezever als er een ongeluk is gebeurd waarbij een vrachtwagen is betrokken? Ja ok, de gevolgen zijn veel ernstiger, maar er gebeuren meer ongelukken met personenauto's.
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:07:08 #80
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87160693
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 02:20 schreef KosterT het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde chauffeur beter rijd dan de gemiddelde automobilist, en dat mag je ook wel verwachten van iemand die gewoon meer op de weg zit en meer verantwoordelijkheid heeft. Kijk maar eens naar gewone files; ik denk dat je het er aardig mee eens bent als ik zeg dat er in elke 3 files die je onderweg tegenkomt minimaal één kop-staart botsing heeft plaatsgevonden tussen twee auto's. Hoe vaak gebeurd dat nou bij vrachtwagens? Relatief gewoon nooit. Ja, het komt groot in het nieuws want het gaat gelijk goed fout, maar om dan maar te zeggen dat je nooit achter een vrachtwagen moet gaan staan...

Ik weet dat je chauffeur bent en snap je standpunt ook wel, maar ik zie in dit soort topics altijd gelijk het chauffeurs versus de rest discussies ontstaan waarbij de chauffeurs vaak iets te enthousiast de hand boven de hoofd van collega's houden. Tussen chauffeurs zit ook gewoon tuig en op de A59 is er zo een achter op een file geklapt. Zo simpel is het.
Lees mijn verhaal nou gewoon eens, je zegt exact wat ik zeg maar dan in andere woorden :{
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:08:27 #81
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87160733
Overigens in de file stilstaan tussen 2 stapvoets rijdende vrachtwagens is niet waar ik op tegen ben, zoals krengetje hierboven beschrijft, het gaat over vrachtwagens op snelheid of aan het begin van files of iets dergelijks. Als ze immers stapvoets rijden frommelt je auto niet op tussen die 2 wagens.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:47:49 #82
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_87163294
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Op elke fokker past een bril.
pi_87166218
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Als je wordt gesandwiched door twee vrachtwagens, zelfs in een auto met een kooi constructie, is de kans klein dat je het overleeft, hoor.
Of toch du vader?
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:14:22 #84
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_87166400
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Hmm, 50 ton op snelheid tegen je blikken autootje. Ik denk niet dat je gelijk hebt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_87166562
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Neem aan dat dit bedoeld is als een grap, want zelfs met een dikke SUV kom je er niet levend uit.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:03:34 #86
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_87168098
Belachelijke discussie. Er is een ongeluk gebeurd, chauffeur heeft toegegeven te laat geremd te hebben...
3 doden.

Jammere is dat iedere auto tussen twee vrachtwagens geplet kan worden, vermijden kan je nooit, alleen maar hopen dat het je niet overkomt.

Zou beter zijn indien men zich wat meer zou bekommeren om de slachtoffers die dit niet verdiend hadden en met de balletgroep naar de opnamen van een tv-programma gingen.
pi_87168362
Inderdaad ... en het dan ook nog opnemen voor de chauffeur :r
Die vrouw kon er waarschijnlijk niks aan doen. Verkeerde plek op de verkeerde tijd. ;(
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:34:40 #88
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_87169180
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:47 schreef Catch_me het volgende:
Was waarschijnlijk een auto van Franse degelijkheid. Met een fatsoenlijke auto met een kooi constructie was dit nooit gebeurd en waren de inzittende er gewond ipv dood uit gekomen.
Dit was zelfs met een hummer van defensie niet goed gekomen hoor :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:40:51 #89
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_87169398
Bij leed stilstaan mag af en toe, moder en dochter door, man (concierge bij een school) blijft achter met het kleine broertje. De vrouw deed een goede daad en reed als vrijwilligster samen met de kinderen naar de Efteling.

Vele moeders, die betrokken zijn bij de dansschool rijden af en toe kinderen naar les, voorstellingen en etc. Het is immers de orientatieklas, niet de professionele afdeling.
pi_87169879
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:03 schreef oYo het volgende:
...vermijden kan je nooit, alleen maar hopen dat het je niet overkomt.
Nou, het was mij waarschijnlijk niet overkomen. :') Want ik spiegel. Zéker als ik een file in rijd... dan houd ik ruim afstand tot mijn voorganger en kijk ik eindeloos in de binnenspiegel (om te voorkomen dat dergelijke slaaptabletten achter in m'n Bimmert knallen)...
pi_87170125
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:53 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Nou, het was mij waarschijnlijk niet overkomen. :') Want ik spiegel. Zéker als ik een file in rijd... dan houd ik ruim afstand tot mijn voorganger en kijk ik eindeloos in de binnenspiegel (om te voorkomen dat dergelijke slaaptabletten achter in m'n Bimmert knallen)...
In de gaten houden is altijd goed.
Maar echt veel kan je wss niet doen als het echt verkeerd gaat, want voordat je veilig naar links kan gaan is het wss al gebeurd.
pi_87172063
een file is ook niet altijd netjes langzamer rijden tot je stilstaat. Iedereen heeft weleens meegemaakt dat ze echt stevig moesten afremmen voor een file.

En ja, als je dan net even niet oplet (wat ook iedereen weleens overkomt) dan poeier je em zo achterin de file.

Erg tragisch dit, ook voor de vrachtwagenchauffeur.
pi_87177599
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:54 schreef _VoiD_ het volgende:
een file is ook niet altijd netjes langzamer rijden tot je stilstaat. Iedereen heeft weleens meegemaakt dat ze echt stevig moesten afremmen voor een file.

En ja, als je dan net even niet oplet (wat ook iedereen weleens overkomt) dan poeier je em zo achterin de file.

Erg tragisch dit, ook voor de vrachtwagenchauffeur.
Dat dus. Heb ik ook al een aantal keer meegemaakt met de vrachtwagen (ja, ben inderdaad ook chauffeur).

En nee, dat lag echt niet zo zeer aan mijn eigen onoplettenheid. Maar vergeet niet dat hoe verder je in de 'rij remmende auto's' komt, hoe harder moet remmen. Als de voorste in een rij van 10 auto's remt, moet de achterste (bij wijze van, weet niet precies hoeveel) 5x zo hard remmen als de voorste....
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_87178658
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:28 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Dat dus. Heb ik ook al een aantal keer meegemaakt met de vrachtwagen (ja, ben inderdaad ook chauffeur).

En nee, dat lag echt niet zo zeer aan mijn eigen onoplettenheid. Maar vergeet niet dat hoe verder je in de 'rij remmende auto's' komt, hoe harder moet remmen. Als de voorste in een rij van 10 auto's remt, moet de achterste (bij wijze van, weet niet precies hoeveel) 5x zo hard remmen als de voorste....
Ja mooi is dat he. Als je met een hele club motorrijders bent en je rijd ergens vooraan kom je bijvoorbeeld niet over de 100. Achteraf hoor je dat er mensen waren die af en toe 180 moesten rijden om bij te blijven... :D
pi_87180939
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:58 schreef KosterT het volgende:

[..]

Ja mooi is dat he. Als je met een hele club motorrijders bent en je rijd ergens vooraan kom je bijvoorbeeld niet over de 100. Achteraf hoor je dat er mensen waren die af en toe 180 moesten rijden om bij te blijven... :D
Dat is dan ook weer overdreven, maar het is wel waar.

Richting de Ardennen ook. Is maar 2,5 uur rijden, eigenlijk 95% ofzo snelweg. Maat reed voor me, cruise control op 120. Ik reed gemiddeld over de gehele rit 135
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_87183178
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:00 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

In de gaten houden is altijd goed.
Maar echt veel kan je wss niet doen als het echt verkeerd gaat, want voordat je veilig naar links kan gaan is het wss al gebeurd.
Daarom moet je in zo'n geval niet naar links maar naar rechts, de vluchtstrook op.
pi_87192390
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:42 schreef Light het volgende:

[..]

Daarom moet je in zo'n geval niet naar links maar naar rechts, de vluchtstrook op.
Ja dat is wel een optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')