abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87061788
Ik heb even een nep-adresje gemaakt op marktplaats en de volgende advertentie geplaatst.

Vervolgens is mijn complete mailbox overspoeld met mailtjes van mensen die ze willen kopen, en is er t/m 200 euro geboden, maar om een of andere reden zijn alle boden nu weg (?).
Maar goed, hier een greep uit de reacties:

quote:
Geachte Atze Waalkens,

ik koop ze alle drie voor 25 euro.
Mag ik jou rekening nummer waar ik het opkan storten?

MVg nishan
quote:
Geachte Atze Waalkens,
Ik wil de telefoons wel overnemen voor 25¤.
Als u uw pinpas en pincode opstuurd naar [cencuur] zal ik het geld overzetten en stuur ik het daarna weer terug.

Mvg,

K. Kool
:') wtf... als dit serieus is...

quote:
Geachte Atze Waalkens,

ik wil ze samen wel voor 25 euro kopen..
kunt u mij smsen of u akkoord gaat op [cencuur]
ik vind het heel mooi dat u ook armere mnensen de kans geeft op mooie telefoons ( :') _!)
groetjens
quote:
Geachte Atze Waalkens,
30
quote:
Geachte Atze Waalkens, hio ate ik hbe even ene krote vraaga werrken de telefons ok soja dan wli ik ze koopen vore 15 uro alemal
groete bouke
:')

In ieder geval is de bedoeling van dit topic dat jullie ook toffe advertenties gaan plaatsen en de beste reacties op FOK! zetten. ^O^
pi_87061832
ik vind er weinig grappigs aan eigenlijk
pi_87061857
quote:
Geachte Atze Waalkens, hio ate ik hbe even ene krote vraaga werrken de telefons ok soja dan wli ik ze koopen vore 15 uro alemal
groete bouke
quote:
Geachte Atze Waalkens,
Ik wil de telefoons wel overnemen voor 25¤.
Als u uw pinpas en pincode opstuurd naar [cencuur] zal ik het geld overzetten en stuur ik het daarna weer terug.

Mvg,

K. Kool
:') :')
Feyenoord Rotterdam
pi_87061866
Zijn wel weer gouden reacties :')
pi_87061892

Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_87061904
Ha ha.
En dan hun zo allemaal mailen, en dan jij van huuuhuuu en dan hun weer zo van kwekkwekkwek en dan jij weer huuhuuu.

Lachen man.

:O.
pi_87061954
GRAPPIG HEH INVALIDE MENSEN DIE DUS WEINIG INKOMEN HEBBEN PESTEN HEHEHE !!!???!!!
pi_87061981
Ik wil die Iphone wel kopen :D
pi_87062000
allemaal te luie mensen die geen persoonlijke tint aan het bericht geven, maar gewoon 'Geachte <insert name>' overnemen.

K*nker kopers :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:47:29 #10
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_87062003
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:45 schreef zovty het volgende:
Ha ha.
En dan hun zo allemaal mailen, en dan jij van huuuhuuu en dan hun weer zo van kwekkwekkwek en dan jij weer huuhuuu.

Lachen man.

:O.
Je haalt me de woorden uit de mond.
Ik mis Hyves om mijn gebrek aan intelligentie te relativeren.
pi_87062030
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:47 schreef ThePianoMan het volgende:
allemaal te luie mensen die geen persoonlijke tint aan het bericht geven, maar gewoon 'Geachte <insert name>' overnemen.

K*nker kopers :')
pi_87062037
Mensen die serieus reageren op een smartphone van 25 euro _O-. Paupers :').
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_87062077
quote:
From: xxxxx
Sent: Sunday, September 26, 2010 6:09 PM
To: johannes
Subject: Reactie op uw advertentie: frame met kenteken honda, dax, skyteam, ss50, cd50, benly

Geachte johannes, is het frame gezet op brommer- of motorkenteken? Met vriendelijke groet, xxxxx.
antwoord:
quote:
brommer
wat voor verkoper ben je dan.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:49:44 #14
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_87062082
Beetje jammer..
BBQCOPTER!
pi_87062143
quote:
Bedankt voor uw tip!

* Een medewerker van Marktplaats.nl zal uw tip zo snel mogelijk bekijken en de advertentie eventueel toevoegen aan de Marktplaats Toppers. Uw tips worden gewaardeerd!

_O-.

Of heb ik em nu om zeep geholpen? ;(.
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:57:13 #16
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_87062369
Je weet dat marktplaats ook wettelijk gezien bindend is?
BBQCOPTER!
pi_87062497
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef Alehandro89 het volgende:
Je weet dat het plaatsen van een advertentie nog geen overeenkomst met een eventuele verkoper is en je dus niets kan eisen bij het lezen van een dergelijke advertentie?

Daarbij, hij kan altijd de smoes gebruiken dat de telefoon inmiddels verkocht is.

Ergens zal je zonder twijfel gelijk hebben, in de praktijk kun je dit rustig doen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:02:52 #18
138448 PeZu
Suspended animation
pi_87062610
quote:
lul niet :')_!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_87062638
quote:
_O-. Uhuh :').
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:03:34 #20
318614 JamesHaas
Mijn naam is Haas.James Haas
pi_87062641
TS heeft 3 veel te duren mobieltjes :')
Ik werk alleen voor de overheid.Sorry dames
pi_87062789
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef JamesHaas het volgende:
Veel te verduren? Gaat het nog lang duren?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:08:34 #22
239775 BlazingV2
Och gut toch
pi_87062872
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef JamesHaas het volgende:
Duren :')
Ik schijt liever enveloppen vol.
Handje tussen de benen, als ze op dat moment al nat is en je toelaat zit je goed. Als is ze nat is ze botergeil en wilt ze jouw hard kloppende vleeslolly helemaal vacuum zuigen met haar natte mossel.
pi_87062898
geef ons wat updates dan, anders gaat ie uit mn at.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:21:15 #24
318614 JamesHaas
Mijn naam is Haas.James Haas
pi_87063472
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:06 schreef r8ality het volgende:

[..]

Veel te verduren? Gaat het nog lang duren?
Ik werk alleen voor de overheid.Sorry dames
pi_87063552
Ik heb nog een afrikaanse olifant erop gezet.

En nog een mooie reactie:
quote:
Geachte Atze Waalkens,
denk je nou echt dat mensen zo dom zijn
jij bent echt kankerdom eikel

gr bastiaan
pi_87063631
Olifant _O-.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:27:52 #27
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_87063748
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef r8ality het volgende:

[..]

_O-. Uhuh :').
Ga maar even wat dingetjes uit het Burgelijk Wetboek lezen :)

hint: Verbentenissenrecht.

Als jij iets aanbied en iemand geeft aan het te willen kopen voor die prijs, ben je in principe verplicht dit te doen. Maar goed, ik denk dat ik mijn studie wel weg kan gooien, jij schijnt het toch allemaal te weten :Y
BBQCOPTER!
pi_87063853
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:27 schreef Alehandro89 het volgende:

[..]

Als jij iets aanbied en iemand geeft aan het te willen kopen voor die prijs, ben je in principe verplicht dit te doen. Maar goed, ik denk dat ik mijn studie wel weg kan gooien, jij schijnt het toch allemaal te weten :Y
Ja maar ik heb er maar 1... En die heb ik net al aan iemand anders verkocht, dus ik kan hem niet meer aan jou verkopen!
pi_87063866
quote:

[..]

_O-. Raap me op _O-. Geen enkele, absoluut geen enkele rechter gaat mij verplichten om via Marktplaats iets te verkopen voor de prijs waarvoor ik het op MP heb gezet. Want dan kan dat bied-systeem ook de prullenbak in. Met je studie :').
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:31:13 #30
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_87063900
Hm, wat zou er geboden worden als ik Fok! op marktplaats zou zetten?

Maar kom op zeg, dit soort achterlijke acties laten we over aan achterlijke websites.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:34:44 #31
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_87064047
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:42 schreef megalomaan het volgende:
Ik heb even een nep-adresje gemaakt op marktplaats en de volgende advertentie geplaatst.

Ik wil niet stoken ofzo.. :') maar hier klopt iets niet :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:36:40 #32
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_87064128
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:30 schreef r8ality het volgende:

[..]

_O-. Raap me op _O-. Geen enkele, absoluut geen enkele rechter gaat mij verplichten om via Marktplaats iets te verkopen voor de prijs waarvoor ik het op MP heb gezet. Want dan kan dat bied-systeem ook de prullenbak in. Met je studie :').
Volgens mij miste je het punt dat het wettelijk gezien bindend is, ik zeg niet dat een rechter je hierop gaat veroordelen. Tuurlijk is de smoes ik heb hem al verkocht genoeg. Wat betreft het bied systeem, als je een bod doet op iets tijdens een veiling, ben je hier ook gebonden. Maar ja, waarom leg ik het eigenlijk uit aan een huiskamer temperatuur IQ.
BBQCOPTER!
pi_87064165
quote:

[..]

maar hij kan het bod toch gewoon niet aannemen :{
als ze tot een overeenkomst zijn gekomen en beide ermee instemmen is het misschien een ander verhaal
Op &lt;a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"&gt;&lt;/a&gt; schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_87064189
Ook nog een Roemeen er op gezet :p
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:38:31 #35
138448 PeZu
Suspended animation
pi_87064197
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:36 schreef Alehandro89 het volgende:

[..]

Volgens mij miste je het punt dat het wettelijk gezien bindend is, ik zeg niet dat een rechter je hierop gaat veroordelen. Tuurlijk is de smoes ik heb hem al verkocht genoeg. Wat betreft het bied systeem, als je een bod doet op iets tijdens een veiling, ben je hier ook gebonden. Maar ja, waarom leg ik het eigenlijk uit aan een huiskamer temperatuur IQ.
een bod op marktplaats is niet bindend.
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_87064216
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:36 schreef Alehandro89 het volgende:

[..]

Dat is knap, want huiskamer temperatuur is nog altijd 293K
pi_87064220
Roemeen :D _O-.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:39:14 #38
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_87064230
Hoe slecht is dit dan :')
I spoke proper England since I was a children.
pi_87064262
Recht is voor mij niet wat in een stoffig boek staat, maar wat dagelijks in de praktijk (=rechter) toegepast wordt.

Recht-visstick :').
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:40:35 #40
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_87064276
quote:
Bedankt voor uw tip! Hiermee helpt u ons Marktplaats.nl schoon te houden.

Dagelijks behandelen wij duizenden getipte advertenties. We geven hierbij prioriteit aan advertenties die door meerdere bezoekers zijn getipt.

Heeft u deze advertentie per ongeluk getipt? Geen probleem, de advertentie wordt altijd eerst bekeken door een medewerker voordat er eventueel actie wordt ondernomen.

Lees hier de regels en voorwaarden die gelden voor het plaatsen van een advertentie: http://statisch.marktplaats.nl/help/beleidenvoorwaarden.html
Of heb ik het nu verpest? :')
pi_87064368
quote:
:') :') :') :')
pi_87064407
Snaavel }:|.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:44:13 #43
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_87064415
Fok het wetboek, hier zijn de regels van marktplaats

quote:
Regels voor het plaatsen van een advertentie
Algemeen

* U dient een omschrijving te geven in de advertentietitel en de advertentietekst van het product dat u aanbiedt. U mag alleen advertenties plaatsen in het Nederlands en Engels.
* Plaats uw advertentie s.v.p. in één rubriek. Maak voor elk product een aparte advertentie en plaats deze in de best bijpassende rubriek.
* Het plaatsen van dubbele gratis advertenties is niet toegestaan. Dubbele gratis advertenties kunnen worden verwijderd.
* Heeft u uw artikel verkocht of gevonden wat u zocht? Dan verzoeken wij u vriendelijk om uw advertentie te verwijderen.
* Het is niet toegestaan advertenties op Marktplaats.nl te plaatsen anders dan door Marktplaats.nl aangegeven.
* Het is niet toegestaan om een adverteerdernaam te kiezen die bestaat uit een url, of een gedeelte van een url.
* Het is niet toegestaan om foto’s bij een advertentie te plaatsen die geen betrekking hebben op het aangeboden product.
* Bekijk de lijst met betaalde rubrieken
* Uw advertentie blijft tenminste 28 dagen op Marktplaats.nl staan, mits aan de daarvoor geldende (betalings)voorwaarden is voldaan.
* U ontvangt 7 dagen voordat uw advertentie afloopt een e-mail waarmee u de advertentie gratis kunt verlengen. Uw advertentie wordt automatisch verwijderd als u niet binnen 7 dagen reageert op deze e-mail.
* Voordat uw betaalde verlengde advertentie afloopt krijgt u de mogelijkheid om uw advertentie tegen betaling opnieuw te verlengen.
* Indien u een betaalde advertentie plaatst, die niet aan de voorwaarden voldoet, wordt de advertentie verwijderd en vindt er geen restitutie plaats van het advertentietarief.

Intellectuele eigendomsrechten

* Het aanbieden van, vragen om of plaatsen van foto’s waarop het auteursrecht of portretrecht van iemand anders rust is niet toegestaan.
* Teksten en/of foto’s van derden mogen niet worden gebruikt zonder toestemming van de rechthebbende.
* Het is niet toegestaan beschermde namen of logo’s van bedrijven in uw advertentie te gebruiken, anders dan de naam van het bedrijf dat het object dat u adverteert fabriceerde of produceerde.
* Het is niet toegestaan een disclaimer op te nemen met betrekking tot de echtheid of legaliteit van het object dat u aanbiedt. Adverteerders dienen zich ervan te vergewissen dat hun objecten authentiek zijn alvorens ze aan te bieden op Marktplaats.nl. Indien u twijfelt over de authenticiteit van een object, biedt het dan niet aan.
* U mag in de advertentiebeschrijving de merknamen vermelden van producten waarmee het aangeboden object compatibel is.

Vergelijkingen en misleidende teksten

* De titel van uw advertentie mag niet misleidend zijn. Misleidende titels zijn alle titels die het object dat u verkoopt niet goed beschrijven.
* Het is niet toegestaan om een merknaam in de titel te vermelden, anders dan de merknaam van het product waarmee u adverteert.
* Het is niet toegestaan vergelijkingen tussen objecten in de titel te maken. Zo is het bijvoorbeeld de titel “Gouden Rolex voor een Swatch prijs” niet toegestaan op Marktplaats.nl omdat deze een vergelijking maakt tussen het object dat u aanbiedt, een Rolex horloge, en een Swatch horloge.
* Alleen in de objectbeschrijving mag u het aangeboden object vergelijken met andere soortgelijke producten, zolang u in de aanbieding op geen enkele manier verwarring schept over de oorspronkelijke herkomst van het object.

Niet toegestane informatie in advertentie

* Advertenties voor objecten die verboden zijn volgens de wet of de Marktplaats.nl beleidsregels zijn niet toegestaan. Bekijk voor meer informatie de lijst met verboden en verdachte objecten
* Het is niet toegestaan een advertentie te plaatsen met als enige doel het direct of indirect promoten van een bedrijf, behalve in de groep Diensten.
* Het is toegestaan om bedrijfsgegevens te vermelden in een advertentie waarin een specifiek product wordt aangeboden.
* Het is niet toegestaan om een advertentie te plaatsen waarin verwezen wordt naar een website:
o die deels of grotendeels gevuld is met links naar advertentiesites of advertenties, die al dan niet met name gericht zijn op het verwerken van advertentie-inkomsten door het genereren van kliks.
o waaruit blijkt dat het product dat in de advertentie wordt beschreven niet, of niet door u, wordt aangeboden.

Informatie over prijs en betaalmethoden in advertentie

* Verkopers kunnen PayPal, creditcards zoals Mastercard/Visa/Amex/Discover, bankpassen en elektronische online bankbetalingen accepteren als betalingsmethode voor aankopen op Marktplaats.nl. Verkopers kunnen ook overschrijvingen van bank naar bank (vaak gewoon bekend als overschrijvingen), overschrijving van contante betalingen per bank en de online postwisselservice BidPay aanbieden als betalingsmethode. Verkopers kunnen remboursbetalingen accepteren of mensen contant voor hun aankoop laten betalen bij persoonlijke transacties. Verkopers kunnen cheques op naam, postwissels (waaronder BidPay), kascheques, gewaarmerkte cheques en andere converteerbare instrumenten accepteren.
* Verkopers mogen kopers niet verzoeken contant geld op te sturen. Verkopers mogen kopers niet vragen contant geld te sturen via contante overboekingsservices (overboekingsservices die niet zijn gelieerd aan een bank) zoals Western Union of MoneyGram. Verkopers mogen niet verzoeken om betalingen via Greenzap.com of e-gold. Verkopers mogen evenmin verzoeken om betalingen door het overdragen van tegoeden van een vooruitbetaalde creditcard of bankpas.
* Verkopers die als ondernemer hun goederen en diensten aan particulieren aanbieden, zijn op basis van artikel 38 van de Wet op de omzetbelasting verplicht prijzen inclusief BTW aan te geven.
* Omzetbelasting: Marktplaats.nl brengt 19% Nederlandse omzetbelasting in rekening op te betalen bedragen voor alle diensten die voor consumenten bedoeld zijn. Het is voor Marktplaats.nl niet mogelijk afnemers van dergelijke diensten afzonderlijk of zonder omzetbelasting te factureren. Tevens is het niet mogelijk voor Marktplaats.nl om voor dergelijke diensten berekende omzetbelasting te crediteren. Specifieke in beginsel voor ondernemers bedoelde diensten worden afzonderlijk gefactureerd (inclusief 19% BTW). Voor een overzicht van het onderscheid tussen ondernemers- en consumentendiensten, klik hier.
pi_87064554
Nog wat reacties gekregen:

quote:
Geachte Atze Waalkens,

Kan ik ook in natura betalen? Ik doe alles, ook SM.

Groetjes,
Sacha
quote:
Hallo,

Ik wil de telefoons wel ophalen voor 25 euro. Ik heb geprobeert te bellen, maar er wordt gezegt dat het nummer niet in gebruik is.

mvg,

Sietze
En een wat mindere:

quote:
Geachte Atze Waalkens,

he ik zag deze advertensie staan ik vroeg me af heeft uw deze telefoontjes nog steeds liggen.. zo ja

mijn zoon is hele erg ziek en hij wil graag een iphone voor zn verjardaag wil u de iphone aan mij verkopen vor 10 euro ik maak geld over of ik kom ophalen.

jonas

Maar het zou goed een hoax kunnen zijn...
pi_87064673
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:47 schreef megalomaan het volgende:
Nog wat reacties gekregen:
[..]

[..]

En een wat mindere:
[..]

Maar het zou goed een hoax kunnen zijn...
Die bovenste is ook nep. En die zielige verhalen heb ik ook al te vaak gehoord :').
pi_87064928
Ik wil je Roemeen, als ik 'm gratis krijg. Meer issie niet waard.
pi_87065060
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:55 schreef _Loki het volgende:
Ik bied 5 euro 8-).
pi_87065070
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:55 schreef _Loki het volgende:
Ruilen voor een Bulgaar?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:03:34 #49
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_87065207
Wat een leuke roemeen!!!!!!!
Ken hij nog aardappels schille?
Snollebolt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:04:54 #50
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_87065264
Ik heb het nagevraagd bij een rechter (werkzaam bij een rechtbank). Het is een beetje een grijs gebied dat marktplaats. Er is nog geen duidelijke wetgeving.

Dus bij dezen mijn excuses, ik ben terecht gebashed.
BBQCOPTER!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')