quote:Geachte Atze Waalkens,
ik koop ze alle drie voor 25 euro.
Mag ik jou rekening nummer waar ik het opkan storten?
MVg nishan
Ik wil de telefoons wel overnemen voor 25¤.
Als u uw pinpas en pincode opstuurd naar [cencuur] zal ik het geld overzetten en stuur ik het daarna weer terug.
Mvg,
K. Kool
ik wil ze samen wel voor 25 euro kopen..
kunt u mij smsen of u akkoord gaat op [cencuur]
ik vind het heel mooi dat u ook armere mnensen de kans geeft op mooie telefoons (_!)
groetjens
30
quote:Geachte Atze Waalkens, hio ate ik hbe even ene krote vraaga werrken de telefons ok soja dan wli ik ze koopen vore 15 uro alemal
groete bouke
quote:Geachte Atze Waalkens, hio ate ik hbe even ene krote vraaga werrken de telefons ok soja dan wli ik ze koopen vore 15 uro alemal
groete bouke
Ik wil de telefoons wel overnemen voor 25¤.
Als u uw pinpas en pincode opstuurd naar [cencuur] zal ik het geld overzetten en stuur ik het daarna weer terug.
Mvg,
K. Kool
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:45 schreef zovty het volgende:
Ha ha.
En dan hun zo allemaal mailen, en dan jij van huuuhuuu en dan hun weer zo van kwekkwekkwek en dan jij weer huuhuuu.
Lachen man..
******quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:47 schreef ThePianoMan het volgende:
allemaal te luie mensen die geen persoonlijke tint aan het bericht geven, maar gewoon 'Geachte <insert name>' overnemen.
K*nker kopers
antwoord:quote:From: xxxxx
Sent: Sunday, September 26, 2010 6:09 PM
To: johannes
Subject: Reactie op uw advertentie: frame met kenteken honda, dax, skyteam, ss50, cd50, benly
Geachte johannes, is het frame gezet op brommer- of motorkenteken? Met vriendelijke groet, xxxxx.
wat voor verkoper ben je dan.quote:brommer
quote:Bedankt voor uw tip!
* Een medewerker van Marktplaats.nl zal uw tip zo snel mogelijk bekijken en de advertentie eventueel toevoegen aan de Marktplaats Toppers. Uw tips worden gewaardeerd!
Je weet dat het plaatsen van een advertentie nog geen overeenkomst met een eventuele verkoper is en je dus niets kan eisen bij het lezen van een dergelijke advertentie?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef Alehandro89 het volgende:
Je weet dat marktplaats ook wettelijk gezien bindend is?
lul nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef Alehandro89 het volgende:
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef Alehandro89 het volgende:
Veel te verduren? Gaat het nog lang duren?quote:
Durenquote:
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:06 schreef r8ality het volgende:
[..]
Veel te verduren? Gaat het nog lang duren?
denk je nou echt dat mensen zo dom zijn
jij bent echt kankerdom eikel
gr bastiaan
Ga maar even wat dingetjes uit het Burgelijk Wetboek lezenquote:
Ja maar ik heb er maar 1... En die heb ik net al aan iemand anders verkocht, dus ik kan hem niet meer aan jou verkopen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:27 schreef Alehandro89 het volgende:
[..]
Ga maar even wat dingetjes uit het Burgelijk Wetboek lezen
hint: Verbentenissenrecht.
Als jij iets aanbied en iemand geeft aan het te willen kopen voor die prijs, ben je in principe verplicht dit te doen. Maar goed, ik denk dat ik mijn studie wel weg kan gooien, jij schijnt het toch allemaal te weten
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:27 schreef Alehandro89 het volgende:
[..]
Als jij iets aanbied en iemand geeft aan het te willen kopen voor die prijs, ben je in principe verplicht dit te doen. Maar goed, ik denk dat ik mijn studie wel weg kan gooien, jij schijnt het toch allemaal te weten
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:42 schreef megalomaan het volgende:
Ik heb even een nep-adresje gemaakt op marktplaats en de volgende advertentie geplaatst.
Volgens mij miste je het punt dat het wettelijk gezien bindend is, ik zeg niet dat een rechter je hierop gaat veroordelen. Tuurlijk is de smoes ik heb hem al verkocht genoeg. Wat betreft het bied systeem, als je een bod doet op iets tijdens een veiling, ben je hier ook gebonden. Maar ja, waarom leg ik het eigenlijk uit aan een huiskamer temperatuur IQ.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:30 schreef r8ality het volgende:
[..]. Raap me op
. Geen enkele, absoluut geen enkele rechter gaat mij verplichten om via Marktplaats iets te verkopen voor de prijs waarvoor ik het op MP heb gezet. Want dan kan dat bied-systeem ook de prullenbak in. Met je studie
.
maar hij kan het bod toch gewoon niet aannemenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:27 schreef Alehandro89 het volgende:
[..]
een bod op marktplaats is niet bindend.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:36 schreef Alehandro89 het volgende:
[..]
Volgens mij miste je het punt dat het wettelijk gezien bindend is, ik zeg niet dat een rechter je hierop gaat veroordelen. Tuurlijk is de smoes ik heb hem al verkocht genoeg. Wat betreft het bied systeem, als je een bod doet op iets tijdens een veiling, ben je hier ook gebonden. Maar ja, waarom leg ik het eigenlijk uit aan een huiskamer temperatuur IQ.
Dat is knap, want huiskamer temperatuur is nog altijd 293Kquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:36 schreef Alehandro89 het volgende:
[..]
Volgens mij miste je het punt dat het wettelijk gezien bindend is, ik zeg niet dat een rechter je hierop gaat veroordelen. Tuurlijk is de smoes ik heb hem al verkocht genoeg. Wat betreft het bied systeem, als je een bod doet op iets tijdens een veiling, ben je hier ook gebonden. Maar ja, waarom leg ik het eigenlijk uit aan een huiskamer temperatuur IQ.
Of heb ik het nu verpest?quote:Bedankt voor uw tip! Hiermee helpt u ons Marktplaats.nl schoon te houden.
Dagelijks behandelen wij duizenden getipte advertenties. We geven hierbij prioriteit aan advertenties die door meerdere bezoekers zijn getipt.
Heeft u deze advertentie per ongeluk getipt? Geen probleem, de advertentie wordt altijd eerst bekeken door een medewerker voordat er eventueel actie wordt ondernomen.
Lees hier de regels en voorwaarden die gelden voor het plaatsen van een advertentie: http://statisch.marktplaats.nl/help/beleidenvoorwaarden.html
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef Alehandro89 het volgende:
quote:Regels voor het plaatsen van een advertentie
Algemeen
* U dient een omschrijving te geven in de advertentietitel en de advertentietekst van het product dat u aanbiedt. U mag alleen advertenties plaatsen in het Nederlands en Engels.
* Plaats uw advertentie s.v.p. in één rubriek. Maak voor elk product een aparte advertentie en plaats deze in de best bijpassende rubriek.
* Het plaatsen van dubbele gratis advertenties is niet toegestaan. Dubbele gratis advertenties kunnen worden verwijderd.
* Heeft u uw artikel verkocht of gevonden wat u zocht? Dan verzoeken wij u vriendelijk om uw advertentie te verwijderen.
* Het is niet toegestaan advertenties op Marktplaats.nl te plaatsen anders dan door Marktplaats.nl aangegeven.
* Het is niet toegestaan om een adverteerdernaam te kiezen die bestaat uit een url, of een gedeelte van een url.
* Het is niet toegestaan om foto’s bij een advertentie te plaatsen die geen betrekking hebben op het aangeboden product.
* Bekijk de lijst met betaalde rubrieken
* Uw advertentie blijft tenminste 28 dagen op Marktplaats.nl staan, mits aan de daarvoor geldende (betalings)voorwaarden is voldaan.
* U ontvangt 7 dagen voordat uw advertentie afloopt een e-mail waarmee u de advertentie gratis kunt verlengen. Uw advertentie wordt automatisch verwijderd als u niet binnen 7 dagen reageert op deze e-mail.
* Voordat uw betaalde verlengde advertentie afloopt krijgt u de mogelijkheid om uw advertentie tegen betaling opnieuw te verlengen.
* Indien u een betaalde advertentie plaatst, die niet aan de voorwaarden voldoet, wordt de advertentie verwijderd en vindt er geen restitutie plaats van het advertentietarief.
Intellectuele eigendomsrechten
* Het aanbieden van, vragen om of plaatsen van foto’s waarop het auteursrecht of portretrecht van iemand anders rust is niet toegestaan.
* Teksten en/of foto’s van derden mogen niet worden gebruikt zonder toestemming van de rechthebbende.
* Het is niet toegestaan beschermde namen of logo’s van bedrijven in uw advertentie te gebruiken, anders dan de naam van het bedrijf dat het object dat u adverteert fabriceerde of produceerde.
* Het is niet toegestaan een disclaimer op te nemen met betrekking tot de echtheid of legaliteit van het object dat u aanbiedt. Adverteerders dienen zich ervan te vergewissen dat hun objecten authentiek zijn alvorens ze aan te bieden op Marktplaats.nl. Indien u twijfelt over de authenticiteit van een object, biedt het dan niet aan.
* U mag in de advertentiebeschrijving de merknamen vermelden van producten waarmee het aangeboden object compatibel is.
Vergelijkingen en misleidende teksten
* De titel van uw advertentie mag niet misleidend zijn. Misleidende titels zijn alle titels die het object dat u verkoopt niet goed beschrijven.
* Het is niet toegestaan om een merknaam in de titel te vermelden, anders dan de merknaam van het product waarmee u adverteert.
* Het is niet toegestaan vergelijkingen tussen objecten in de titel te maken. Zo is het bijvoorbeeld de titel “Gouden Rolex voor een Swatch prijs” niet toegestaan op Marktplaats.nl omdat deze een vergelijking maakt tussen het object dat u aanbiedt, een Rolex horloge, en een Swatch horloge.
* Alleen in de objectbeschrijving mag u het aangeboden object vergelijken met andere soortgelijke producten, zolang u in de aanbieding op geen enkele manier verwarring schept over de oorspronkelijke herkomst van het object.
Niet toegestane informatie in advertentie
* Advertenties voor objecten die verboden zijn volgens de wet of de Marktplaats.nl beleidsregels zijn niet toegestaan. Bekijk voor meer informatie de lijst met verboden en verdachte objecten
* Het is niet toegestaan een advertentie te plaatsen met als enige doel het direct of indirect promoten van een bedrijf, behalve in de groep Diensten.
* Het is toegestaan om bedrijfsgegevens te vermelden in een advertentie waarin een specifiek product wordt aangeboden.
* Het is niet toegestaan om een advertentie te plaatsen waarin verwezen wordt naar een website:
o die deels of grotendeels gevuld is met links naar advertentiesites of advertenties, die al dan niet met name gericht zijn op het verwerken van advertentie-inkomsten door het genereren van kliks.
o waaruit blijkt dat het product dat in de advertentie wordt beschreven niet, of niet door u, wordt aangeboden.
Informatie over prijs en betaalmethoden in advertentie
* Verkopers kunnen PayPal, creditcards zoals Mastercard/Visa/Amex/Discover, bankpassen en elektronische online bankbetalingen accepteren als betalingsmethode voor aankopen op Marktplaats.nl. Verkopers kunnen ook overschrijvingen van bank naar bank (vaak gewoon bekend als overschrijvingen), overschrijving van contante betalingen per bank en de online postwisselservice BidPay aanbieden als betalingsmethode. Verkopers kunnen remboursbetalingen accepteren of mensen contant voor hun aankoop laten betalen bij persoonlijke transacties. Verkopers kunnen cheques op naam, postwissels (waaronder BidPay), kascheques, gewaarmerkte cheques en andere converteerbare instrumenten accepteren.
* Verkopers mogen kopers niet verzoeken contant geld op te sturen. Verkopers mogen kopers niet vragen contant geld te sturen via contante overboekingsservices (overboekingsservices die niet zijn gelieerd aan een bank) zoals Western Union of MoneyGram. Verkopers mogen niet verzoeken om betalingen via Greenzap.com of e-gold. Verkopers mogen evenmin verzoeken om betalingen door het overdragen van tegoeden van een vooruitbetaalde creditcard of bankpas.
* Verkopers die als ondernemer hun goederen en diensten aan particulieren aanbieden, zijn op basis van artikel 38 van de Wet op de omzetbelasting verplicht prijzen inclusief BTW aan te geven.
* Omzetbelasting: Marktplaats.nl brengt 19% Nederlandse omzetbelasting in rekening op te betalen bedragen voor alle diensten die voor consumenten bedoeld zijn. Het is voor Marktplaats.nl niet mogelijk afnemers van dergelijke diensten afzonderlijk of zonder omzetbelasting te factureren. Tevens is het niet mogelijk voor Marktplaats.nl om voor dergelijke diensten berekende omzetbelasting te crediteren. Specifieke in beginsel voor ondernemers bedoelde diensten worden afzonderlijk gefactureerd (inclusief 19% BTW). Voor een overzicht van het onderscheid tussen ondernemers- en consumentendiensten, klik hier.
Kan ik ook in natura betalen? Ik doe alles, ook SM.
Groetjes,
Sacha
En een wat mindere:quote:Hallo,
Ik wil de telefoons wel ophalen voor 25 euro. Ik heb geprobeert te bellen, maar er wordt gezegt dat het nummer niet in gebruik is.
mvg,
Sietze
Maar het zou goed een hoax kunnen zijn...quote:Geachte Atze Waalkens,
he ik zag deze advertensie staan ik vroeg me af heeft uw deze telefoontjes nog steeds liggen.. zo ja
mijn zoon is hele erg ziek en hij wil graag een iphone voor zn verjardaag wil u de iphone aan mij verkopen vor 10 euro ik maak geld over of ik kom ophalen.
jonas
Die bovenste is ook nep. En die zielige verhalen heb ik ook al te vaak gehoordquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:47 schreef megalomaan het volgende:
Nog wat reacties gekregen:
[..]
[..]
En een wat mindere:
[..]
Maar het zou goed een hoax kunnen zijn...
Ik bied 5 euroquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:55 schreef _Loki het volgende:
Ik wil je Roemeen, als ik 'm gratis krijg. Meer issie niet waard.
Ruilen voor een Bulgaar?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:55 schreef _Loki het volgende:
Ik wil je Roemeen, als ik 'm gratis krijg. Meer issie niet waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |