Ja, ik moet altijd kijken wanneer ik moet beginnen. Dat 'eind van het jaar' begint nu al zo'n beetje, als dit een maand of 6 weken duurt en daarna nog de singles... vorig jaar begon ik ook begin Oktober.quote:
Thanks, nee die ken ik niet maar zal ik zeker eens checken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:25 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst On! Leuk, Opal en Mazzy Star. Ken je Rain Parade ook? die viel bij mij net buiten de 100...
Rain Parade is met David Roback, later van Opal en Mazzy Star.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:13 schreef On het volgende:
Zie nu dat ze deel uitmaakten van 'the paisley underground' dus daar ben ik wel benieuwd naar, the Dream Syndicate vind ik ook goed.
4x is teveel voor een top 25... de onderste 2 tel ik dus niet mee. Dan kan je lijst een top 23 worden, of je moet zelf je lijst even aanpassen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:31 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Voornamelijk wat meer moderne muziek. De latere albums van RHCP en Frusciante's muziek zijn veruit favoriet bij mij.
1. Red Hot Chili Peppers – Californication
5. Red Hot Chili Peppers – By the Way
11. Red Hot Chili Peppers – Stadium Arcadium (Jupiter > Mars)
15. Red Hot Chili Peppers – Blood Sugar Sex Magix
Pas mn post an. Sorry voor het gemachte faaltjequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:44 schreef ranja het volgende:
[..]
4x is teveel voor een top 25... de onderste 2 tel ik dus niet mee. Dan kan je lijst een top 23 worden, of je moet zelf je lijst even aanpassen.
2009 was een goed jaar zeker? Ik zie vrij veel albums uit dat jaar.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:38 schreef PdeHoog het volgende:
Leuk dit weer Ik heb een Top 50 gemaakt:
1 Joe Bonamassa - The Ballad Of John Henry
2 Joe Satriani - Professor Satchafunkilus And The Musterion Of Rock
3 Dire Straits - On The Night
4 Ayreon - The Human Equation
5 Mumford & Sons - Sigh No More
6 Laura Marling - Alas, I cannot Swim
7 Hans Zimmer - Black Hawk Down
8 Metallica - And Justice For All
9 Miles Davis - Ascenseur Pour L'Échafaud
10 Natalie Merchant - Motherland
11 Editors - In This Light And On This Evening
12 Frank Zappa - Over-Nite Sensation
13 Moby - Play
14 Dire Straits - Brothers In Arms
15 Moss - Never Be Scared / Don't Be A Hero
16 Mintzkov Luna - M for Means And L For Love
17 Ayreon - The Universal Migrator
18 Leonard Cohen - Various Positions
19 Joe Satriani - Flying In A Blue Dream
20 Genesis - We Can't Dance
21 Miles Davis - Munich Concert
22 Marillion - Less Is More
23 Jeff Beck - Jeff Beck's Guitar Shop
24 Nick Cave & The Bad Sees - Murder Ballads
25 Billy Joel - The Nylon Curtain
26 Rachael Yamagata - Elephants…Teeth Sinking Into Heart
27 Jeff Beck - Jeff
28 Nightwish - Once
29 Porcupine Tree - Voyage 34
30 The Gathering - Mandylion
31 Loreena McKennit - The Book Of Secrets
32 Motorpsycho - In The Fishtank
33 R.E.M. - Out Of Time
34 Sabaton - The Art Of War
35 Shearwater - Palo Santo
36 Templo Diez - Merced
37 Sinead O'Connor - The Lion And The Cobra
38 Nightwish - Ocean Born
39 Linkin Park - Hybrid Theory
40 Genesis - Calling All Stations
41 Sharon Jones & The Dap-Kings - 100 Days, 100 Nights
42 Gotan Project - Lunatico
43 The Low Anthem - Oh My God, Charlie Darwin
44 Triggerfinger - What Grabs Ya
45 The Last Shadow Puppets - The Age Of Understatement
46 Queensryche - Operation: Mindcrime
47 Primus - Sailing The Seas Of Cheese
48 Alanis Morissette - Unplugged
49 Within Temptation - Enter
50 Wolfmother - Cosmic Egg
Yup Ik vond van wel iig.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
2009 was een goed jaar zeker? Ik zie vrij veel albums uit dat jaar.
Gelukkig Anders zou het eng wordenquote:Op zondag 3 oktober 2010 00:15 schreef ranja het volgende:
2009 is een gaaf jaar ja Daar gaan van mij ook wel een aantal de lijst halen.
Niet helemaal dezelfde als PdeHoog trouwens
Laura Marling verrast me wel, zo hoog bij jouquote:
Hoezo? Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik haar tweede album nog iets prettiger vind btwquote:Op zondag 3 oktober 2010 02:06 schreef ranja het volgende:
Laura Marling verrast me wel, zo hoog bij jou
Oh, gelukkig, ik vind haar eerste de bestequote:Op zondag 3 oktober 2010 02:15 schreef PdeHoog het volgende:
Hoezo? Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik haar tweede album nog iets prettiger vind btw
Ik word keurig opgevoed door mensen rondom mij fotograferen voor 3voor12 en meegesleurd worden naar de meest vage bandjes werkt erg goed zeg maar Alsmede ook de tips van collega-schrijvers en het Crossing Border-festivalquote:Op zondag 3 oktober 2010 02:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, gelukkig, ik vind haar eerste de beste
Nou ja, het is wel wat anders dan prog of symfo
Welke is beter denk je?quote:Op zondag 3 oktober 2010 02:27 schreef ranja het volgende:
Hm ja je oude nummer 1 knalt naar 30... overigens lang niet de beste Gathering vind ik
Ha, welke niet Ik heb How to Measure a Planet en The West Pole op m'n shortlist staan, Souvenirs heb ik er net afgegooid aangezien 3 wat veel is.quote:
Mandylion was mijn eerste kennismaking. Misschien dat dat de boel wat beinvloed Maar The West Pole is een van die platen die ik dus vergeten wasquote:Op zondag 3 oktober 2010 02:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, welke niet Ik heb How to Measure a Planet en The West Pole op m'n shortlist staan, Souvenirs heb ik er net afgegooid aangezien 3 wat veel is.
Zappa op 12. Doet me goed meneer DeHoog!quote:
Maestro Ja joh...af en toe ff aan komen waaien kan geen kwaadquote:Op zondag 3 oktober 2010 10:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Zappa op 12. Doet me goed meneer DeHoog!
Goed om je hier weer te zien trouwens.
Geen Ride in je top 10quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:33 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
1 Slowdive - Souvlaki
2 The Cure - Pornography
3 Boards of Canada - Geogaddi
4 Joy Division - Unknown Pleasures
5 My Bloody Valentine - Loveless
6 Interpol - Turn on the Bright Lights
7 The Cure - Seventeen Seconds
8 Joy Division - Closer
9 David Bowie - Low
10 Nick Drake - Pink Moon
11 Slint - Spiderland
12 William Basinski - Melancholia
13 The Cure - Faith
14 Low - I Could Live in Hope
15 The Cure - Disintegration
16 Eluvium - Copia
17 Jesu - Jesu
18 Elliott Smith - Either/Or
19 Lou Reed - Berlin
20 Galaxie 500 - On Fire
21 Sonic Youth - Daydream Nation
22 Godspeed you! Black Emperor - Lift yr. Skinny Fists Like Antennas To Heaven
23 Depeche Mode - Violator
24 Mazzy Star - So Tonight that I might see
25 Brian Eno - Ambient 1 - Music for Airports
26 Stars of the Lid - The Tired Sounds of Stars of the Lid
27 The Chameleons - Script of the Bridge
28 The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
29 Swans - White Light from the Mouth of Infinity
30 Pink Floyd - Wish you were Here
31 Radiohead - Kid A
32 Aphex Twin - Selected Ambient Works vol 2
33 Red House Painters - Down Colorful Hill
34 Arcade Fire - Neon Bible
35 Iggy Pop - The Idiot
36 Opal - Happy Nightmare Baby
37 The Sound - From the Lion's Mouth
38 The Jesus and Mary Chain - Psychocandy
39 Loop - Heaven's End
40 Brian Eno - [Apollo]
41 John Frusciante - Niandra Lades & Usually just a T-Shirt
42 Echo & The Bunnymen - Ocean Rain
43 King Crimson - In the Court of the Crimson King
44 Tom Waits - Rain Dogs
45 Cocteau Twins - Treasure
46 Nick Drake - Five Leaves Left
47 The Clientele - The Violet Hour
48 Miles Davis - Bitches Brew
49 Autechre - Amber
50 Boards of Canada - Music has the Right to Children
51 Porcupine Tree - Deadwing
52 Plastikman - Consumed
53 Bauhaus - The Sky's gone out
54 Slowdive - Pygmalion
55 Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn
56 Portishead - Dummy
57 Siouxsie & the Banshees - Juju
58 Grails - Black Tar Prophecies
59 Robert Henke - Layering Buddha
60 Black Rebel Motorcycle Club - BRMC
61 Godspeed you! Black Emperor - F# A# Infinity
62 Neil Young - Live at Massey Hall
63 William Basinski - The Disintegration Loops
64 Portishead - Third
65 Mogwai - Young Team
66 Bohren & der Club of Gore - Black Earth
67 Queens of the Stone Age - Queens of the Stone Age
68 Radiohead - The Bends
69 Can - Tago Mago
70 Bark Psychosis - Hex
71 Autechre - Incunabula
72 Loop - Fade Out
73 Magazine - Real Life
74 Dead can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
75 Gas - Pop
76 Television - Marquee Moon
77 Labradford - Mi Media Naranja
78 Ramones - Ramones
79 John Frusciante - The Empyrean
80 Sigur Ros - ()
81 Tim Hecker - Harmony in Ultraviolet
82 Spacemen 3 - The Perfect Prescription
83 Spiritualized - Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space
84 The Caretaker - Persistent repetition of phrases
85 Fugazi - Repeater
86 Siouxsie & the Banshees - The Scream
87 Ride - Nowhere
88 Wire - Chairs Missing
89 Swans - The Great Annihilator
90 Refused - The Shape of Punk to Come
91 Asylum Party - Borderline
92 Steve Roach - The Magnificent Void
93 The Sound - Jeopardy
94 Dj Shadow - Endtroducing
95 Radiohead - Ok Computer
96 Slowdive - Just for a Day
97 This Heat - Deceit
98 The Wipers - Youth of America
99 The Knife - Silent Shout
100 New Order - Substance
87 is een prima plek als je je bedenkt dat ik een shortlist van 200+ albums had. Shoegazegenoten Pale Saints en Chapterhouse vielen er ook buiten.quote:
Vorig jaar 52 lijsten, ben benieuwd of we er dit jaar meer krijgenquote:
Hm ja, dat was wel een histerisch dieptepunt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:46 schreef Arn0 het volgende:
Vorig jaar 52 lijsten, ben benieuwd of we er dit jaar meer krijgen
Mwah, ik heb 2x Bowie in de top 25.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:54 schreef HalloweenJack het volgende:
De lijsten van andere mensen bevat te weinig David Bowie
Verder zitten er wel interessante dingen tussen trouwens. Zelfs een paar die ik niet eens had overwogen omdat ik ze gewoonweg was vergeten.
Leuk topic dit.
Platen van 2010 zijn niet toegestaan, zie de regels in de OP.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:51 schreef IAmKloot het volgende:
ga ook een poging doen...
49 I Am Kloot - Sky At Night
Een hysterisch én een historisch dieptepunt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm ja, dat was wel een histerisch dieptepunt.
die komt meestal in December... van pfafquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:05 schreef Norrage het volgende:
Waaat! Nu al! Kut dat wordt nadenken xD
Btw,, waar is het jaarlijstjes topic dit jaar????
Ja, maar meestal is er ook al het hele jaar een jaarlijstjes-bijhoud topic En die is er niet dit jaarquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:07 schreef ranja het volgende:
[..]
die komt meestal in December... van pfaf
zoiets als dit? Favoriete Albums 2010quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:08 schreef Norrage het volgende:
Ja, maar meestal is er ook al het hele jaar een jaarlijstjes-bijhoud topic En die is er niet dit jaar
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:10 schreef ranja het volgende:
[..]
zoiets als dit? Favoriete Albums 2010
Leuke lijst, ik moet ook eens de albums die ik nog niet ken uit jouw lijst gaan luisteren, want de meeste albums die ik wel ken vind ik leuk. Hoewel denk ik maar een paar in mijn top 50 zullen komen.quote:
jouw nummer één is ook echt een prachtige plaat, heb hem dankzij het 2009 topic downgeload.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:22 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst Beregd!
Staan er weer enkele in uit mijn top 101-200
Ik ken nummers 2, 4, 6, 7, 8, en 9. Whoop-ti-doo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:47 schreef horned_reaper het volgende:
Niemand kent waarschijnlijk ook de bands uit mijn lijst
Ja, duh!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
jouw nummer één is ook echt een prachtige plaat....
Zo onbekend zijn de meeste toch niet?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:47 schreef horned_reaper het volgende:
Niemand kent waarschijnlijk ook de bands uit mijn lijst
Pink Floyd...? Nooit van gehoordquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:55 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zo onbekend zijn de meeste toch niet?
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:23 schreef Darkestrah het volgende:
001 Agalloch - Ashes Against The Grain
006 Agalloch - The Mantle
Ik houd het even hierbij, misschien dat ik later een deel 2 post.
6x Evanescence is 1x te veel, zie OP. Max 5 albums per band in een top 100.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:37 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Mijn lijstje is ook klaar. Het is een beetje een rock, metal en mika lijstje geworden xd.
1 evanescence - the open door
25 Evanescence - fallen
40 Evanescence - Anywhere but home
87 evanescence - Origin
90 evanescence - evanescence
92 evanescence - sound asleep
Ik ook niet, maar er zitten 2 ep's van vóór het eerste album bij. Dat mag ook gewoon.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:41 schreef ScottTracy het volgende:
Wauw, ik wist niet eens dat Evanescence 6 albums had.
Het is Marilyn Manson, niet Marylin.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:37 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Mijn lijstje is ook klaar. Het is een beetje een rock, metal en mika lijstje geworden xd.
2x Paranoid?quote:
Ik zie het, meteen aangepastquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:03 schreef picodealion het volgende:
[..]
Het is Marilyn Manson, niet Marylin.
Tevens, je vindt alle vier de albums beter dan Antichrist Superstar en Mechanical Animals? Dat heb ik echt nog nooit gehoord, . (Verder een kwestie van smaak natuurlijk, maar bijzondere lijst).
Ik heb nu zelf een stuk of 50 albums in een lijst, alleen nog ordenen, . Dit gaat nog wel even duren...
[..]
2x Paranoid?
Een van mijn favo albums, zet hem vaker op dan alle andere DT albums. Ik vind er niks raars aan hoor.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:16 schreef Modus het volgende:
DT - A change of seasons een album? 1 (lang) nummer en 4 covers?
Ik had juist moeite met zo veel albums zoeken. Vandaar zo veel Evanescence. Ik zie dat er bij metallica geen album achter staat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:10 schreef chansadres het volgende:
Ik heb moeite. Heel veel moeite. Mag een top 1000 ook
Beluister eens cd's van voor 2000! Dan haal je het makkelijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:41 schreef drunk_on_shadows het volgende:
[..]
Ik had juist moeite met zo veel albums zoeken. Vandaar zo veel Evanescence. Ik zie dat er bij metallica geen album achter staat.
Ik had het vooral over mijn nummer 1,3 en 5quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:55 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zo onbekend zijn de meeste toch niet?
Tis dus meer dat ik het niet als een album zie, maar als een EP.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:25 schreef picodealion het volgende:
Een van mijn favo albums, zet hem vaker op dan alle andere DT albums. Ik vind er niks raars aan hoor.
Och, sowieso zijn er zat EP's van een uur en 'echte' albums van 25 minuten. Sowieso een nogal arbitrair label in veel gevallen. Vaak is het toch meer een gevoelskwestie of iets als 'volwaardig' moet meetellen of niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:32 schreef horned_reaper het volgende:
Op musicmeter.nl staat a Change of Seasons ook als EP aangeschreven.
Het is dus geen officieel album!
http://www.musicmeter.nl/artist/4057
Ik heb ook wel een aantal ep's in mijn lijst staan (of in elk geval op de shortlist), sommige bands zijn op ep lengte precies goed en op albumlengte valt het tegenquote:
Goed voorbeeld, behalve dat ik Four on the Floor wel beter vind Maar de ep is wel beter dan 'you're speaking my language' vind ik.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:49 schreef picodealion het volgende:
Precies. Ik vind de EP ...Like a Bolt of Lightning van Juliette & The Licks ook een stuk beter dan haar albums. Die gaat mooi in de lijst, .
Tweede helft staat er nu ook.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:30 schreef On het volgende:
Vette lijst! Ben wel benieuwd naar een top 51-100 nu.
Even tof, nogal wat dezelfde albums zelfs. Opvallende the Cure keuze btw, TIB is een vrij minimalistisch punkalbum, had eerder Pornography van je verwacht.quote:
Even de toppertjes eruit gefilterd die ik ook zal hebben denk ik Beetje van hetzelfde laken een pak allemaal ,maar vooral jouw top-Wilco notering Ghost is Born is gewoon de best..Niet Yankee, niet Summerteeth..Maar Ghost is Bornquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:52 schreef Beregd het volgende:
Mijn lijst:
2) wilco - a ghost is born
4) yo la tengo - I can hear the heart beating as one
21) wilco - summerteeth
23) My morning Jacket - Z
31) J Tillman - minor work
37) Nick Cave and the bad seeds - Abattoir blues / The lyre of Orpheus
42) M Ward - Post War
81) pavement - crooked rain, crooked rain
96) sufjan stevens - Come on feel the Illinoise
100) Yo la tengo - I Am Not Afraid of You and I Will Beat Your Ass
Waarbij de nummers 1 en 2 de meest volmaakte albums ooit zijn
Heel veel albums uit de norties weer, maar daar heb ik ook de meeste albums van.
Sommige bands heb ik geen idee van welk album ik er in moet zetten, dan kies ik soms voor een live album. Sommige bands hebben ook een live album dat gewoon beter is dan welk studio album ook. Dan zet ik die er in. Ik zet vrijwel nooit van dezelfde band zowel een studio- als live album er in, aangezien je dan toch vaak een hoop overlap van nummers hebt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:46 schreef Norrage het volgende:
De vraag die ik elk jaar opnieuw stel:
Wat doen jullie met live albums?? Ik vind het altijd zo dubieus om ze erin te zetten, omdat ik een album toch zie als een verzameling nummers die bij elkaar moeten passen.
Dat is op zich wel waar, als je een live album erin propt mag je eigenlijk geen normale studio albums doen..Dat is wat ik elk jaar met Dire Straits heb denk ik...Vind Dire Straits relaxed en al maar niet echt superfantastisch ofzo, maar Alchemy Live...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:50 schreef ranja het volgende:
Sommige bands heb ik geen idee van welk album ik er in moet zetten, dan kies ik soms voor een live album. Sommige bands hebben ook een live album dat gewoon beter is dan welk studio album ook. Dan zet ik die er in. Ik zet vrijwel nooit van dezelfde band zowel een studio- als live album er in, aangezien je dan toch vaak een hoop overlap van nummers hebt.
Wel heeel veel kanshebbers in jouw lijstje voor mijn lijstje zeg Niet voor niets dat we elkaar steeds in alle artiesten-topics tegenkomen Wat mij betreft de beste Bob Dylan daar. En van bijvoorbeeld Van Morrison, Bruce Springsteen en Flaming Lips komen er van mij andere albums in...maar zeker ook deze zijn epicquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef cafca het volgende:
4.David Bowie-The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars (1972)
7.Bob Dylan-Blood on the Tracks (1975)
9.Nick Drake-Five Leaves Left (1969)
10.Silver Jews-American Water (1998)
13.Van Morrison-Astral Weeks (1968)
20.Bonnie 'Prince' Billy-I See a Darkness (1999)
29.Joe Jackson-Night and Day (1982)
30.Belle and Sebastian-If You're Feeling Sinister (1996)
36.Bruce Springsteen-Nebraska (1982)
38.The Flaming Lips-The Soft Bulletin (1999)
40.Silver Jews-Tanglewood Numbers (2005)
42.Pink Floyd-Wish You Were Here (1975)
52.Miles Davis-Kind of Blue (1959)
55.Billy Bragg & Wilco-Mermaid Avenue (1998)
66.Nick Drake-Pink Moon (1972)
67.Pavement-Crooked Rain, Crooked Rain (1994)
82.The Beatles-The Beatles [White Album] (1968)
83.Shearwater-Palo Santo (2006)
84.Modest Mouse-Good News for People Who Love Bad News (2004)
97.Marike Jager-The Beauty Around (2006)
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet veel van the Cure ken, behalve de standaard hitjes en TIB dan. Maar dat vond ik een erg leuk album. Ik zal hem onthouden voor vanavond!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:21 schreef On het volgende:
[..]
Even tof, nogal wat dezelfde albums zelfs. Opvallende the Cure keuze btw, TIB is een vrij minimalistisch punkalbum, had eerder Pornography van je verwacht.
Ik vind ze beide redelijk gelijkwaardig, Celia Trigger is net wat mijn favoriet. Ook het album dat ik zelf heb. Ik heb meestal wel een grote favoriet van mijn artiest waar ik veel meer naar luister. Ik moet echt iets aan mijn luistergewoontes gaan doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:14 schreef Norrage het volgende:
Van jou ook maar wat filteren (dit ga ik maar doen van de paar van wie ik de lijstjes geweldig vind )
[..]
Wel heeel veel kanshebbers in jouw lijstje voor mijn lijstje zeg Niet voor niets dat we elkaar steeds in alle artiesten-topics tegenkomen Wat mij betreft de beste Bob Dylan daar. En van bijvoorbeeld Van Morrison, Bruce Springsteen en Flaming Lips komen er van mij andere albums in...maar zeker ook deze zijn epic
En ook leuke Marike Jager..Iedereen vind Cilia Trigger altijd beter ofzo(tenminste de paar mensen die ik ken) maar ik vind Beauty Around echt super
Enne, ook jazz!!
Zowel van 16 Horsepower als Modest Mouse luister ik meer naar de live albums dan de studio albums. Lijkt mij toch een notering in de toplijst waard dan, .quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:46 schreef Norrage het volgende:
De vraag die ik elk jaar opnieuw stel:
Wat doen jullie met live albums?? Ik vind het altijd zo dubieus om ze erin te zetten, omdat ik een album toch zie als een verzameling nummers die bij elkaar moeten passen. Live albums zijn toch meestal een soort bestof...Maar een paar albums zijn gewoon zo goed, die moeten er eigenlijk in...bijvoorbeeld Alchemy Live van Dire Straits, of Kicking Television van Wilco...en zo kan ik nog wel even door gaan...
Ik denk dat ik ze dit jaar ze maar uit mijn top 100 haal...
Jij hebt inderdaad met sommige albums echt miljoenen plays Bij mij is het meestal erg lastig per artiest de albums te rangschikken...luister ze allemaal grofweg even vaak meestal...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind ze beide redelijk gelijkwaardig, Celia Trigger is net wat mijn favoriet. Ook het album dat ik zelf heb. Ik heb meestal wel een grote favoriet van mijn artiest waar ik veel meer naar luister. Ik moet echt iets aan mijn luistergewoontes gaan doen.
Ik zit nog te twijfelen of ik een top 50 of een top 100 maak. Denk dat een top 100 net teveel is. Al heb ik dit jaar wel veel nieuwe muziek geluisterd.
Heb alleen nog maar studio albums van Modest Mouse, welke live albums zijn de moeite waard dan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:30 schreef picodealion het volgende:
[..]
Zowel van 16 Horsepower als Modest Mouse luister ik meer naar de live albums dan de studio albums. Lijkt mij toch een notering in de toplijst waard dan, .
Ik luister eigenlijk vanaf 1990. En ik luister ook wel oudere muziek. (bon jovi, muse, metallica, savatage, kate bush enz) Maar het is zo veel dat ik nog niet precies weet wat ik allemaal goed vind. Laat staan dat ik het per album weet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:47 schreef chansadres het volgende:
[..]
Beluister eens cd's van voor 2000! Dan haal je het makkelijk.
Zit nu ongeveer op 400 albums. Allemaal top albums. Hij valt natuurlijk in te korten naar 100. Maar het voelt zo verkeerd aan om een album dat me dierbaar is weg moeten halen uit plaatsgebrek
zo is het maar net!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Even de toppertjes eruit gefilterd die ik ook zal hebben denk ik Beetje van hetzelfde laken een pak allemaal ,maar vooral jouw top-Wilco notering Ghost is Born is gewoon de best..Niet Yankee, niet Summerteeth..Maar Ghost is Born
Vooral dat eerste nummerquote:En Neutral Milk Hotel..bah, ik vind het maar kut Maar hier op fok is het zo populair..heb al wel 100 luisterbeurten gegeven maar het wil maar niet..
En wat betreft Yo La Tengo, vooral je #100 vind ik fijn ! Gelukkig heeft die het nog gehaald
Baron von Bullshit Rides Again, verreweg mijn favoriet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb alleen nog maar studio albums van Modest Mouse, welke live albums zijn de moeite waard dan?
Greatest Hits is echt een verkeerde afspiegeling van hun werk. Vooral Pornography en Faith zijn lekker duister/naargeestig en Seventeen Seconds is een echte sfeerplaat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:27 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet veel van the Cure ken, behalve de standaard hitjes en TIB dan. Maar dat vond ik een erg leuk album. Ik zal hem onthouden voor vanavond!
Inderdaad, vergeet ook Bloodflowers niet, en Disintegration.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:14 schreef On het volgende:
Greatest Hits is echt een verkeerde afspiegeling van hun werk. Vooral Pornography en Faith zijn lekker duister/naargeestig en Seventeen Seconds is een echte sfeerplaat.
Nou ja, dat valt ook nog wel mee. De laatste tijd luister ik veel meer verschillende albums. Het komt ook omdat ik pas een paar jaar veel naar muziek luister. Nu ken ik veel meer artiesten, waardoor je automatisch wat breder gaat luisteren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:47 schreef Norrage het volgende:
Me
[..]
Jij hebt inderdaad met sommige albums echt miljoenen plays Bij mij is het meestal erg lastig per artiest de albums te rangschikken...luister ze allemaal grofweg even vaak meestal...
En met albums kom ik echt makkelijk aan een top 100 met nummers vind ik dat veel lastiger..Ik ben echt een album persoon Nummers moeten echt in elkaar overgaan en bij elkaar passen enzo
Haha, was ook niet zo serieus natuurlijk. Je luistert iig wat meer van 1 album dan ik dat kan alhoewel sommige...aah, ik moet dingen doen maar ik ben mijn lijstje al een beetje aan het samenstellenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nou ja, dat valt ook nog wel mee. De laatste tijd luister ik veel meer verschillende albums. Het komt ook omdat ik pas een paar jaar veel naar muziek luister. Nu ken ik veel meer artiesten, waardoor je automatisch wat breder gaat luisteren.
Ik zit nu trouwens met mijn shortlist al aan 75 waardige albums voor mijn top 50, wie weet hoever ik kom.
stiekem een top 101 maken hequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:23 schreef Darkestrah het volgende:
042 Ride - Nowhere
042 Skepticism - Stormcrowfleet
Die zakt bij jou ook elk jaar verder af, niet? Ik heb daar ook wel wat last van, maar bij mij staat ie toch nog een stuk hoger.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:17 schreef methodmich het volgende:
81 Counting Crows - August And Everything After
Blijft ook een lastig punt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:46 schreef Norrage het volgende:
De vraag die ik elk jaar opnieuw stel:
Wat doen jullie met live albums?? Ik vind het altijd zo dubieus om ze erin te zetten, omdat ik een album toch zie als een verzameling nummers die bij elkaar moeten passen. Live albums zijn toch meestal een soort bestof...Maar een paar albums zijn gewoon zo goed, die moeten er eigenlijk in...bijvoorbeeld Alchemy Live van Dire Straits, of Kicking Television van Wilco...en zo kan ik nog wel even door gaan...
Ik denk dat ik ze dit jaar ze maar uit mijn top 100 haal...
Ik zou zeggen: ga de rest van de lijst ook eens luisterenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:14 schreef Norrage het volgende:
Van jou ook maar wat filteren (dit ga ik maar doen van de paar van wie ik de lijstjes geweldig vind )
[..]
Wel heeel veel kanshebbers in jouw lijstje voor mijn lijstje zeg Niet voor niets dat we elkaar steeds in alle artiesten-topics tegenkomen Wat mij betreft de beste Bob Dylan daar. En van bijvoorbeeld Van Morrison, Bruce Springsteen en Flaming Lips komen er van mij andere albums in...maar zeker ook deze zijn epic
En ook leuke Marike Jager..Iedereen vind Cilia Trigger altijd beter ofzo(tenminste de paar mensen die ik ken) maar ik vind Beauty Around echt super
Enne, ook jazz!!
(en mijn #1 staat ook in jouw lijstje... )
Helemaal geweldig dat je Summoning erbij hebt staan!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:23 schreef Darkestrah het volgende:
004 Summoning - Stronghold
099 Summoning – Oath Bound
Ik heb 180 nieuwe albums in mijn shortlistquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha, was ook niet zo serieus natuurlijk. Je luistert iig wat meer van 1 album dan ik dat kan alhoewel sommige...aah, ik moet dingen doen maar ik ben mijn lijstje al een beetje aan het samenstellen
Er zit niet veel bij wat ik nog niet ken, maar wel wat...Waterboys ken ik bijvoorbeeld niet..Wasda? En je #1 is nauturlijk wel uniek. En ik had je geloof ik nog gelast.fmed over Robin Hitchcock. Ik ben met hem bezig De rest ga ik wel ff uitchecken. Nog een speciale tip als je denkt aan mijn muzieksmaak? (Nouja, dat is zo'n beetje jouw albumlijst haha, dus ik gebruik je lijst wel als tip )quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ga de rest van de lijst ook eens luisteren
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Er zit niet veel bij wat ik nog niet ken, maar wel wat...Waterboys ken ik bijvoorbeeld niet..Wasda? En je #1 is nauturlijk wel uniek. En ik had je geloof ik nog gelast.fmed over Robin Hitchcock. Ik ben met hem bezig De rest ga ik wel ff uitchecken. Nog een speciale tip als je denkt aan mijn muzieksmaak? (Nouja, dat is zo'n beetje jouw albumlijst haha, dus ik gebruik je lijst wel als tip )
Wist dat Waterboys mainstream was, en nu je het zegt heb ik ze wel eens in de top 2000 horen langskomen...maar me er verder never nooit in verdiept en ken ze dus totaal niet. I'll checkquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Waterboys is zo'n beetje het meest mainstream in mijn top 10, Whole of the Moon staat elk jaar in de top 2000.
Wat het is, tja....het werd indertijd "The Big Music" genoemd, een redelijk bombastische mix van New Wave en Folk, This is the Sea was het hoogtepunt van de samenwerking van de 2 genieën Mike Scott en Karl Wallinger, die na deze plaat afgelopen was. Zeker eens luisteren! (ook Fisherman's blues, die is meer folky, maar ook geweldig). Verder ben ik deze week het debuut van Duncan Browne weer aan het grijsdraaien, kom erachter dat die eigenlijk veel te laag staat. Beetje Nick Drake-achtig.
Hm ga je't nog verder aanpassen? Zo is het een beetje veel gedoe om te kijken wat je uiteindelijke lijst wordt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:37 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Editje: veel 2010 albums, een aantal is al vervangen. Alles wat vervangen is moet een eind lager in de lijst.
quote:
quote:
Niet gaan klagen als er fouten in de eindlijst zitten hequote:
Ah, kut. Mijn nummer 100 is een album die ik pas véél te laat bedacht, die hoort hoger te staan. Nouja, gooi hem er maar uit.quote:
Niet nodig, wantquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:41 schreef Darkestrah het volgende:
Ah, kut. Mijn nummer 100 is een album die ik pas véél te laat bedacht, die hoort hoger te staan. Nouja, gooi hem er maar uit.
of moet 1 van die bv Temple zijn?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:23 schreef Darkestrah het volgende:
043 Colour Haze - All
046 Colour Haze - All
Ik moet voortaan wat eerder naar bed.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Niet nodig, want
[..]
of moet 1 van die bv Temple zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij zijn deze lijstjes weer bron voor nieuwe muziek.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik leer nog eens wat, ik ken 75% van de albums hier gepost niet.
Raar, dat we op last.fm 'Super' zijn. Je top list ziet er enorm anders uit als die van mij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor mij zijn deze lijstjes weer bron voor nieuwe muziek.
Die meter wordt steeds onbetrouwbaarder. Dus ik zal er niet teveel waarde aan hechten, hij wil het nog wel eens overschatten, of hij gaat alles baseren op een heel kort tijdframe.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:26 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Raar, dat we op last.fm 'Super' zijn. Je top list ziet er enorm anders uit als die van mij.
Voorlopig heb ik weinig gezien dat in de buurt komt van mijn smaak, behalve wat ik al ken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor mij zijn deze lijstjes weer bron voor nieuwe muziek.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:46 schreef ranja het volgende:
Zeg...
[..]
[..]
[..]
Niet gaan klagen als er fouten in de eindlijst zitten he
Ik hoop beterquote:
Grappig dat zoveel albums in jouw top dezelfde naam hebben als bekende artiesten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:42 schreef Waaghals het volgende:
Top 10.
1. Frosting on the beater - The Posies
2. 3d/Sister Lovers - Big Star
3. The Queen is Dead - The Smiths
4. Script of the bridge - The Chameleons
5. Undertones - Undertones
6. The Stone Roses - The Stone Roses
7. Turn on the bright lights - Interpol
8. Bee Thousand - Guided By Voices
9. The Stooges - The Stooges
10. Sister - Sonic Youth
Blijft toch verdraaid lastig, vergeet er waarschijnlijk nogal wat
Heel goed van je. Het zijn er 14, Highway to Hell is dubbel en ook jij hebt albums en artiesten omgedraaid.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:00 schreef CactusJack het volgende:
Mijn top 10:
1) Back in black - AC/DC
2) Rock The Rebel / Metal The Devil - Volbeat
3) The Joshua Tree - U2
4) Highway to Hell - AC/DC
5) Appetite for Destruction - Gun's 'n Roses
6) Black Album - Metallica
7) Sehnsucht - Rammstein
8) Ace of Spades - Motörhead
9) Ten - Pearl Jam
10) Smash - the Offspring
11) Use your illusion 1 & 2 - Gun's 'n Roses
12) Highway to hell - AC/DC
13) Creedence Clearwater Revival - Creedence Clearwater Revival
14) Brothers in Arms - Dire Straits
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:13 schreef picodealion het volgende:
[..]
Heel goed van je. Het zijn er 14, Highway to Hell is dubbel en ook jij hebt albums en artiesten omgedraaid.
Ook wel leuk lijstje, staan wat shortlist albums van me op. Maar hebben mijn lijst niet gehaald Je bent wel van de oudere generatie of niet?quote:07] Billy Bragg - Talking with the Taxman About Poetry (1986)
08] Van Morrison - Astral Weeks (1968)
23] Calexico - Feast of Wire (2003)
29] Built to Spill - There's Nothing Wrong with Love (1994)
34] the Police - Regatta de Blanc (1979)
39] Elvis Costello With Burt Bacharach - Painted from Memory (1998)
65] the Replacements - Let it Be (1984)
66] Amy Winehouse - Back to Black (2006)
haha ook wat mooie entries. En Roosbeef moet er ook bij iedereen in gewoon. En Dogs Die In Hot Cars...dat heb ik lang niet meer geluisterd zeg...had ik toen puur gedownload vanwege de naam, maar is stiekem best leuk ...En Woodpigeon moet ik eens wat eerder materiaal van uitchecken, die nieuwste vind ik leukquote:12. Woodpigeon - Treasury Library Canada
23. Dogs Die In Hot Cars - Please Describe Yourself
52. The Whitest Boy Alive - Rules
90. Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten
Ik zeg, stop die hond van Roosbeef maar in die hete auto en stop haar erbij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:18 schreef Norrage het volgende:
haha ook wat mooie entries. En Roosbeef moet er ook bij iedereen in gewoon. En Dogs Die In Hot Cars...dat heb ik lang niet meer geluisterd zeg...had ik toen puur gedownload vanwege de naam, maar is stiekem best leuk ...
Scheer je weg, oude lul!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zeg, stop die hond van Roosbeef maar in die hete auto en stop haar erbij.
Is goed zo.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:42 schreef methodmich het volgende:
Dus vanaf 52 schuift alles wat en er is een nieuwe nummer 100. Kom je daar uit of moet ik de volledige lijst nog eens plaatsen?
Nee, Roos is best leuk.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zeg, stop die hond van Roosbeef maar in die hete auto en stop haar erbij.
Nice, aardig wat overeenkomsten. En weer wat meer punten voor Souvlaki en Geogaddi.quote:
[qpoiler]alle lijstjes zonder roos worden gediskwalificeerd, niet verder vertellen [/spoiler]quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:18 schreef Norrage het volgende:
En Roosbeef moet er ook bij iedereen in gewoon.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:17 schreef ranja het volgende:
[..]Ja, doet me goed om te zien dat die er zo vaak in voorkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeel veel favorieten van mij in jouw lijstje. Meeste hier hebben het gehaald of zijn shortlist albumpjes van mij Ga (heb dat vorig jaar ook gedaan met jouw lijst geloof ik ) maar weer eens wat dingen uitchecken...quote:002 Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven ( 2000 )
003 dEUS - In a Bar, Under the Sea ( 1997 )
004 Wilco - Kicking Television: Live in Chicago ( 2005 )
008 Shearwater - Palo Santo ( 2006 )
009 The Silver Mt Zion Memorial Orchestra & Tra La La Band - Born into Trouble as the Sparks Fly Upward ( 2001)
010 Frank Zappa - Hot Rats ( 1969 )
014 Radiohead - Amnesiac ( 2001 )
016 Wilco - Yankee Hotel Foxtrot ( 2002 )
025 Calexico - Feast of Wire ( 2003 )
027 Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister ( 1996 )
034 Radiohead - OK Computer ( 1997 )
035 Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten ( 2008 )
036 Zita Swoon - I Paint Pictures on a Wedding Dress ( 1999 )
037 Wilco - A Ghost is Born ( 2004 )
045 Oasis - What's The Story) Morning Glory? ( 1995 )
053 Belle & Sebastian - The Life Pursuit ( 2006 )
058 Eels - Beautiful Freak ( 1996 )
065 Uncle Tupelo - Anodyne ( 2003 )
071 Rilo Kiley - Take Off And Landings ( 2001 )
089 The Jayhawks - Hollywood Town Hall ( 1992 )
Mja, dat blijft altijd lastig. Vergelijkingen tussen bijv. Pipettes en Zappa zijn eigenlijk onmogelijk, het doel van beide is ook compleet anders. Als ik het zo kort door de bocht mag formuleren. Een album als Bitches Brew had ik er eigenlijk ook wel moeten zetten in plaats van een Smash, maar soms is die laatste gewoon lekker. Bovendien spelen nostalgie en herinneringen ook mee in mijn lijst.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:44 schreef Norrage het volgende:
En vind die Post-rock albums allemaal geweldig...maar luister daar zo weinig naar dat ik het gewoon niet in mijn top 100 kon plaatsen..Zelfde geldt een beetje voor de meeste jazz trouwens (en met die geweldige Frank Zappa ook). Vind het allemaal geweldig en zou zeer makkelijk plaats kunnen hebben in mijn top 100, maar het zijn allemaal van die lange composities waar je zo diehard voor moet gaan zitten Kan het bovendien moeilijk vergelijken met al die andere muziek, dus vandaar geen entries van mij .
Haha, Freudiaans. Dom inderdaad, overheen gekeken... Niet zo dom als HYF natuurlijk.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:36 schreef Beregd het volgende:
moet ghinzu ook niet in je lage landen top 12 of beschouw je België al als gesplitst, pfaf?
Ja, alle 2010 albums zijn aangepast.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm ga je't nog verder aanpassen? Zo is het een beetje veel gedoe om te kijken wat je uiteindelijke lijst wordt.
Ok, nu heb je alleen nog 6x Evanescence er in staan, dat is 1x te veel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:44 schreef drunk_on_shadows het volgende:
[..]
Ja, alle 2010 albums zijn aangepast.
Ben wel benieuwd naar 11 t/m 100 van jouquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:42 schreef Waaghals het volgende:
Top 20
1. The Posies - Frosting on the beater
2. Big Star - 3d/Sister Lovers
3. The Smiths- The Queen is Dead
4. The Chameleons - Script of the bridge
5. Undertones - Undertones
6. The Stone Roses - The Stone Roses
7. Interpol - Turn on the bright lights
8. Guided by voices - Bee Thousand
9. The Stooges - The Stooges
10. Sonic Youth - Sister
Blijft toch verdraaid lastig, vergeet er waarschijnlijk nogal wat
edit: notatie omgedraaid
Zal wel weer Wish You Were Here worden Maar leuk lijstje elllende..Wel een beetje oud bij vlagen maar valt op zich wel mee..Wel veel hardrock (tsja hoe zullen we het noemen..tool, pearl jam etc) en zo, niet echt mijn smaak. Gelukkig staan er genoeg mooie platen tussen. De vele noteringen die ik voorlopig heb zien langskomen voor de Waterboys en voor de Replacements vallen me op trouwensquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
oh, en OK Computer komt toch niet op 1 he? Is dat niet collectief afgesproken of zo? Anders moeten we dat nog even doen.
[..]
Ben wel benieuwd naar 11 t/m 100 van jou
Amnesiac ook goed?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
oh, en OK Computer komt toch niet op 1 he
Ben wel benieuwd naar 11 t/m 100 van jou
Wat heb je weer een bazenlijst, Toffe_Ellende!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik doe voor de afwisseling ook maar weer eens mee. Ik gok behoorlijk afwijkend van mijn vorige lijsten:
KNIP
Zoals een wijs iemand laatst zei: you're living in the past, man!
Kudo's.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:25 schreef Tweeks het volgende:
1. Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
Mwah, ik vond die van jou ook best goed, hoorquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zekers. De op één na beste tot nu toe denk ik.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:37 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Mijn lijstje is ook klaar. Het is een beetje een rock, metal en mika lijstje geworden xd.
1 evanescence - the open door
2 Stream of Passion - the flame Within
3 we are the fallen - bury me alive (2010) -----> Jack Off Jill – Humid Teenage Mediocrity
4 Papa Roach - Infest
5 The rasmus - dead letters
6 slash - slash
7 Delain - Lucidity
8 Epica - design your universe
9 stream of passion - embrace the storm
10 him - dark light
11 Green day - American idiot
12 Marylin manson - the golden age of grotesque
13 Epica - Phantom Agony
14 ill nino - One Nation Underground
15 Mika - life in cartoon motion
16 Nightwish - Dark passion play
17 drowning pool - sinner
18 Epica - devine conspiracy
19 andrew w.k. - i get wet
20 Savatage - Hall of the mountain king
21 ReVamp - OHM (2010) -----> wordt Amy winehouse - back to black
22 Linkin park - Meteora
23 jon oliva's pain - festival
24 Lacuna coil - shallow life
25 Evanescence - fallen
26 Within temptation - Mother earth
27 hoobastank - the reason
28 Linkin Park - Hybrid theory
29 kaiser chiefs - employement
30 Delain - April Rain
31 Destine - lightspeed (2010) ------> P.O.D - Satellite
32 Jon Oliva's Pain - Tage Mahal
33 my favorite scar - kingsize (2010) ----> Lacuna Coil - Comalies
34 bertolf - snakes and ladders (2010) ----> Ill Niño – Enigma
35 de staat - wait for evolution
36 Nightwish - Century child
37 Savatage - live devostation
38 ac/dc - black ice
39 him - and love said no
40 Evanescence - Anywhere but home
41 panic! at the disco - a fever you cant sweat out
42 Dropkick murphy's - do or die
43 Arch enemy - burning bridges
44 dimmu borgir - abrahadabra (2010, nog geen week uit) ----> Disturbed – Ten Thousand Fists
45 Flogging molly - Drunken Lullabies
55 Seether - Karma and effect
56 Kaiser Chiefs - Yours truly, angry mob
57 placebo - without you i'm nothing
58 bertolf - for life
59 Dropkick murphys - The worriers code
60 Within temptation - the silent force
61 anneke van giersbergen - Pure air
62 Green Day - Dookie
63 Volbeat - Beyond hell above heaven (2010) ----> kate bush - the kick inside
64 Marylin manson - high end of low
65 metallica - Master of puppets
66 Editors - an end has a start
67 Lacuna coil - karmacode
68 Marylin manson - eat me, drink me
69 ill nino - Revolution, Revoluciòn
70 Green day International superheroes
71 the rasmus - hide from the sun
72 green day - 21st century breakdown
73 savatage - gutter ballet
74 mika - the boy who knew to much
75 airbourne - no guts no glory (2010) ----> keane - bend and break
76 editors - the back room
77 the darkness - one way ticket to hell and back
78 anneke van giersbergen - air
79 Razorlight - up all night
80 the darkness - permission to land
81 Volbeat - the strength, the sound, the songs
82 nickelback - the long road
83 him - razorblade romance
84 muse - black holes and revelations
85 editors - in this light and on this evening
86 red hot chili peppers - stadium arcadium
87 evanescence - Origin -------> Lacrimas Profundere - Ave end
88 John Mayer - Room for squares
89 Shinedown - Leave a whisper
90 evanescence - evanescence
91 Placebo - Battles for the sun
92 evanescence - sound asleep
93 K's Choice - Cocoon crash
94 Marylin manson - holy wood
95 korpiklaani - spirit of the forest
96 Pennywise - the fuse
97 cloggy dew - rebels & romance
98 bon jovi - have a nice day
99 Snow patrol - eyes open
100 Epica - Classical conspiracy
Editje: veel 2010 albums, alles is nu vervangen. Nu staan bepaalde albums wel te hoog. Maar het zij zo.
Tja, ik vind August And Everything After elke keer als ik hem opzet weer een fantastische plaat. En ken de teksten van de meeste nummers nog ongeveer van begin tot eind uit het hoofd als de plaat opstaat. Maar toch, als ik dan een lijstje maak, kom ik ongeveer rond deze positie pas bij deze plaat uit. Al moet ik zeggen dat het ook een momentopname is en eigenlijk vanaf positie ook al weinig beredeneerd meer is, maar gewoon op gevoel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Die zakt bij jou ook elk jaar verder af, niet? Ik heb daar ook wel wat last van, maar bij mij staat ie toch nog een stuk hoger.
Jouw lijstje was ook niet onaardig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Mwah, ik vond die van jou ook best goed, hoor
Wat een goeie plaat inderdaad! Ik ken alleen hun greatest hits-album, nooit losse albums geluisterd maar ik heb hem nu eens opgezet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, ik vind August And Everything After elke keer als ik hem opzet weer een fantastische plaat. En ken de teksten van de meeste nummers nog ongeveer van begin tot eind uit het hoofd als de plaat opstaat. Maar toch, als ik dan een lijstje maak, kom ik ongeveer rond deze positie pas bij deze plaat uit. Al moet ik zeggen dat het ook een momentopname is en eigenlijk vanaf positie ook al weinig beredeneerd meer is, maar gewoon op gevoel.
Round Here, Omaha, Rain King......quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:05 schreef Norrage het volgende:
Counting Crows...sinds Holiday In Spain (wat ik wel een leuk nummer vind op zich, maar zo commercieel ) en Big Yellow Taxi en zo kots ik ze echt uit..maar dat eerste album ken ik volgens mij helemaal niet...behalve Mr.Jones, en dat nummer vind ik fijn Ik ga ze toch nog eens opzoeken..
Hehe, ik weet niet 100% zeker hoe ik je opmerking moet zienquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:34 schreef cafca het volgende:
Toch ook ff hulde voor Drassss die temidden van alle goede-smaak-muziek-nazi's hier het aandurft om Blof, Kane en Keane in zijn lijst te zetten
Is serieus een positieve opmerking, het getuigt van lef om je niks aan te trekken van de vele zogenaamde kenners hier en een aantal van de meeste verguisde bands hier in je lijst te zetten omdat je ze gewoon mooi vindquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hehe, ik weet niet 100% zeker hoe ik je opmerking moet zien
Dankquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Is serieus een positieve opmerking, het getuigt van lef om je niks aan te trekken van de vele zogenaamde kenners hier en een aantal van de meeste verguisde bands hier in je lijst te zetten omdat je ze gewoon mooi vind
Ja, zo'n lijst opstellen is vooral leuk voor jezelf...het is niet perse om er mee te pronken ofzo, het levert erg veel zelfkennis opquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:52 schreef niesl2 het volgende:
Zo, mijn eerste lijst voor de Fok! album top ooit. Gelijk een goede oefening in zelfkennis, stiekem ben ik nog steeds best wel van de metal. Meer als ik dacht in ieder geval Weinig jazz in de lijsten gezien trouwens, niet echt veel jazz liefhebbers op Fok? Anyways, mijn lijst:
top 100
Of hij komt (zoals ik) gewoon zo weinig in MUZ dat hij niet eens weet wat hier verguisd wordt. Ik durfde mijn lijstje haast niet meer te plaatsen, met zoveel "toegankelijke" muziek erin.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Is serieus een positieve opmerking, het getuigt van lef om je niks aan te trekken van de vele zogenaamde kenners hier en een aantal van de meeste verguisde bands hier in je lijst te zetten omdat je ze gewoon mooi vind
Dit dusquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Of hij komt (zoals ik) gewoon zo weinig in MUZ dat hij niet eens weet wat hier verguisd wordt. Ik durfde mijn lijstje haast niet meer te plaatsen, met zoveel "toegankelijke" muziek erin.
Maar het is inderdaad een goede oefening in zelfkennis!
En terechtquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:09 schreef Norrage het volgende:
Maak voor de grap even een topic over de fantastische stem van Kane of de geniale teksten van Blof en je hebt per direct een leuke flamewar te pakken
"Love in Theory and Practice" neem ik aan?quote:
Tof dat je Versailles in je lijst hebt. (Malice Mizer trouwens ook, zie je niet vaak)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:52 schreef niesl2 het volgende:
09. Versailles – Noble ~ Vampire’s Chronicle~
37. Versailles - Jubilee ~Method of Inheritance~
Laten we dan niet vergeten dat menjo degene is die hiermee begonnen is, ik heb het alleen op een bepaald moment overgenomen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dank jullie wel, jongens en meisjes. Complimenten trouwens voor het initiatief. Dit is een van die weinige dingen van fok die ik nog steeds kan waarderen. Hier zit de harde kern met goede smaak. Iedereen kan hier wat uithalen...
Uitgebreid naar een top 50:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:33 schreef Ducktails het volgende:
Dan zou ik het idd nog eens beter gaan luisteren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:39 schreef Norrage het volgende:
Ik moet dat Boards of Canada toch eens gaan checken geloof ik. Komt in veel lijstjes terug
Had het onlangs op mijn computer gezet, maar vond het niet heel erg speciaal. Klonk met het eerste nummers als een simpele chill-band, maar volgens mij moet ik het nog eens proberen
Ah damn, ik was de regel helemaal vergeten...:( En ik was al zo blij dat ik eindelijk alles op de goede volgorde had en (bijna) geen cd's was vergeten. Ik zal de lijst binnenkort wel even aanpassen dan, volgens mij staan er nog een of twee andere albums uit 2010 in.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:01 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Tof dat je Versailles in je lijst hebt. (Malice Mizer trouwens ook, zie je niet vaak)
Maar Jubilee is toch echt van 2010. Uit januari. En dat mag niet.
Per plaat is het ook steeds wat minder geworden vind ik, al zijn de eerste drie absoluut prima. Bij Hard Candy begon het verval.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:05 schreef Norrage het volgende:
Counting Crows...sinds Holiday In Spain (wat ik wel een leuk nummer vind op zich, maar zo commercieel ) en Big Yellow Taxi en zo kots ik ze echt uit..maar dat eerste album ken ik volgens mij helemaal niet...behalve Mr.Jones, en dat nummer vind ik fijn Ik ga ze toch nog eens opzoeken..
Heb het inderdaad geluisterd, wel fijn album die eerste! Kende wel wat nummers maar geen idee dat ze van counting crows waren! Volstrekt andere sound dan Holiday in Spain Counting Crows Doet me een beetje denken aan REM.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Per plaat is het ook steeds wat minder geworden vind ik, al zijn de eerste drie absoluut prima. Bij Hard Candy begon het verval.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:46 schreef ranja het volgende:
Ik moet altijd eerst een aantal albums draaien voor ik de lijst maak, vind ik zelf. Kijken of albums terecht wel of niet op de short list staan en zo. Ben daar nog sruk mee bezig, tussen het nieuwe muziek draaien door
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:08 schreef cafca het volgende:
Ik den deze week juist druk met het draaien van platn die de 100 net niet gehaald hebben. Vraag me elke keer af waarom deze plaat niet in de top 100 staat...
Ja, dat ook. Ik heb er nog geen gehoord die er onterecht in stond, trouwens....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
[..]
Kan me in beiden nogal vinden Behalve dat ik de platen nu luister nadat ik de top 100 gemaakt heb om te checken of ze er wel echt terecht in staan...
Wow. Wat een lijstquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:35 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Uitgebreid naar een top 50:
1. Boards of Canada - Geogaddi (2002)
2. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
3. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
4. Slowdive - Souvlaki (1993)
5. Flying Lotus - Los Angeles (2008)
6. Burial - Untrue (2007)
7. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued (2008)
8. Opgezwolle - Eigen Wereld (2006)
9. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1992)
10. Miles Davis - Bitches Brew (1970)
11. Radiohead - Kid A (2000)
12. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (1995)
13. The Knife - Silent Shout (2007)
14. The Field - Yesterday and Today (2009)
15. Tim Buckley - Starsailor (1970)
16. Venetian Snares - Rossz Csillag Allat Született (2005)
17. Fennesz - Endless Summer (2001)
18. The Beatles - Abbey Road (1969)
19. Tortoise - TNT (1998)
20. David Bowie - Low (1977
21. Sigur Rós - ( ) (2002)
22. Songs: Ohia - Ghost Tropic (2000)
23. Spiritualized - Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space (1997)
24. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady (1963)
25. Boards of Canada - In a Beautiful Place Out in the Country (2002)
26. John Frusciante - Niandra LaDes and Usually Just a T-Shirt (1994)
27. David Bowie - Hunky Dory (1971)
28. Neil Young - Harvest (1972)
29. Portishead - Third (2008)
30. Slowdive - Pygmalion (1995)
31. The Mars Volta - Frances the Mute (2005)
32. Madvillain - Madvillainy (2004)
33. Mogwai - Come on Die Young (1999)
34. Animal Collective - Merriweather Post Pavilion (2009)
35. Pink Floyd - Meddle (1971)
36. Deltron 3030 - Deltron 3030 (2000)
37. Mount Kimbie - Maybes (2009)
38. Machinefabriek - IJspret (2009)
39. Pan American - Quiet City (2004)
40. My Bloody Valentine - Isn't Anything (1988)
41. Plastikman - Consumed (1998)
42. Ornette Coleman - The Shape of Jazz to Come (1959)
43. The Cinematic Orchestra - Man with a Movie Camera (2003)
44. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
45. Arcade Fire - Funeral (2004)
46. Aphex Twin - Richard D. James Album (1996)
47. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (1991)
48. Trentemøller - The Last Resort (2006)
49. The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold as Love (1967)
50. Slowdive - Pygmalion (1995)
Een top 100 is ergens ook wel wat weinig ja. Er moet dan zoveel afvallen, zelfs als je de maximaal 5 per artiest regel gebruikt. Maar ik snap ook wel dat een top 150 of 200 voor ranja onbegonnen werk is qua verwerking.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:08 schreef cafca het volgende:
Ik den deze week juist druk met het draaien van platn die de 100 net niet gehaald hebben. Vraag me elke keer af waarom deze plaat niet in de top 100 staat...
Ik ben benieuwd naar jou lijstquote:
Het 'wereldje' van Fok is natuurlijk ook weer niet zo groot. Sowieso zullen mensen - zelfs al is dat onbewust - geïnspireerd raken om bepaalde albums in hun lijstjes op te nemen omdat anderen die ook plaatsen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:16 schreef ranja het volgende:
Waar komt de (hernieuwde) popularteit van Slowdive ineens vandaan trouwens? Ik heb het idee dat die nu veel meer genoemd worden dan eerdere jaren.
Klopt. Alhoewel ik voor hun nieuwste plaat nooit echt fatsoenlijk de tijd heb genomen, maar ergens heb ik het idee dat die me beter zou bevallen dan Hard Candy.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Per plaat is het ook steeds wat minder geworden vind ik, al zijn de eerste drie absoluut prima. Bij Hard Candy begon het verval.
Ik heb Souvlaki al jaren lang op m'n 'te kopen op de beurs' lijst staan, maar ik vind 'm nooit.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:19 schreef Grobbel het volgende:
Het 'wereldje' van Fok is natuurlijk ook weer niet zo groot. Sowieso zullen mensen - zelfs al is dat onbewust - geïnspireerd raken om bepaalde albums in hun lijstjes op te nemen omdat anderen die ook plaatsen.
Zeker. Al zit die op This Desert Life nog wel in enkele nummers. En de desolate reactie op de plotse bekendheid die in veel nummers op Recovering The Satellites doorschemert kan ik ook altijd wel waarderen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:27 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Klopt. Alhoewel ik voor hun nieuwste plaat nooit echt fatsoenlijk de tijd heb genomen, maar ergens heb ik het idee dat die me beter zou bevallen dan Hard Candy.
Ik mis vooral de 'Americana' sound van nummers als Omaha en Sullivan Street op de platen na August and Everything After.
Just For A Day doet weinig voor Souvlaki onder. Ik wilde eigenlijk hun eigengetitelde debuut-EP in mijn lijst zetten, ook een fantastisch werkje.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb Souvlaki al jaren lang op m'n 'te kopen op de beurs' lijst staan, maar ik vind 'm nooit.
Of een te dure heruitgave met bonustracks op cd. Maar ik wil eigenlijk de lp.
Wat wel weer opvalt is dat Just for a Day nooit genoemd wordt (nou ja 1x op 96), dat is nou net degene die ik van ze heb
Jawel. Maar niet genoeg om 'm erin te zetten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:35 schreef Arn0 het volgende:
Mooie lijst, leuke variaties. Ik mis enkel de Beach Boys, geen fan?
Als de 2010 platen eruit moeten, dan moet ik mijn lijstje even herzien. Wist niet dat dat een obstakel zou zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is Black Sands trouwens niet van 2010?
Eens, het is echt lastig. Achteraf heb je steeds van 'kut, die moest er ook in'quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Grote kans dat ik heel wat albums ben vergeten, het is ook wel heel lastig om een top 100 te maken. De volgorde in deze lijst zegt dan ook niet zo veel.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind trouwens dat meer 'moeilijke muziek'-liefhebbers hier zich moeten verdiepen in Brian Eno, want die zie ik ook nergens terugkomen.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:33 schreef On het volgende:
25 Brian Eno - Ambient 1 - Music for Airports
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |