Ja, daar komen we verder mee.:')quote:Op zondag 3 oktober 2010 01:20 schreef ethiraseth het volgende:
Ik mag hopen dat de overige partijen de VVD lekker laten stikken als hij geen steun kan krijgen van Wilders.
Precies,laat je niets anders aanpraten door de zogenaamde links bashers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 01:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet arrogant? Ah, vandaar opmerkingen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zal aflikken".Ik mag hopen dat de overige partijen de VVD lekker laten stikken als hij geen steun kan krijgen van Wilders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja dan zal hij eerst flink in het herstel van zijn relatie met die partijen moeten investeren. Die zijn gedurende de formatie namelijk flink geschoffeerd. Om dan uit te komen op een akkoord dat niets doet aan sociale hervormingen en met een lastenverzwaring van 6 miljard komtquote:
Ik hoop ook dat de oppositiepartijen ook in het landsbelang meedenken, maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd om aan de ene kant dit soort opmerkingen te maken en aan de andere kant te praten over respectvol opstellen en overal steun zoeken. Nog erger wordt het als je de opmerkingen van Wilders meeneemt. Rutte verwacht van de oppositie blijkbaar meer dan van zijn gedoogpartner.quote:
Verder wil hij een onderzoek naar het partijbestuur: http://www.nu.nl/politiek(...)k-partijbestuur.htmlquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Jojoke het volgende:
Ernst Hirsch Ballin net in Buitenhof. Hij vraagt Koppejan en Ferrier om zich tegen het akkoord te blijven verzetten. Wees er bovendien op dat Klink en Schinkelshoek terug kunnen keren in de kamer en zich bij de dissidenten kunnen voegen.
Het zal wel gezellig zijn in de ministerraad
Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verder wil hij een onderzoek naar het partijbestuur: http://www.nu.nl/politiek(...)k-partijbestuur.html
Hij zegt dat Klink gelijk had eerst om bezinning te vragen en wil onderzocht zien hoe het partijbestuur het tot deze verdeeldheid heeft laten komen.
Hoezo is Hirsch Ballin een mastodont? De beste man is momenteel een demissionair minister.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.
Ik denk steeds meer dat het congres voor Verhagen eerder een pyrrusoverwinning is. Er is eigenlijk geen sprake van winst of verlies, in de ogen van Koppejan en Ferrier. Zij staan zo principieel in deze kwestie, dat je het kan vergelijken met een gewetensbezwaar. Verhagen zit heel anders in deze kwestie. Dat merkte je gisteren aan de speeches op het congres. Hij weet niet goed om te gaan hiermee en dat blijft de komende dagen een probleem.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Goh toch gek dat er dan 18 fractieleden niet voor die bezinning waren . Die zure mastodont is ook een slecht verliezer.
Wat een held op dit punt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Jojoke het volgende:
Ernst Hirsch Ballin net in Buitenhof. Hij vraagt Koppejan en Ferrier om zich tegen het akkoord te blijven verzetten. Wees er bovendien op dat Klink en Schinkelshoek terug kunnen keren in de kamer en zich bij de dissidenten kunnen voegen.
Het zal wel gezellig zijn in de ministerraad
Zuur, mastodont... Wat is het toch moeilijk om te gaan met mensen met een andere mening.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe Verhagen zo dom geweest kan zijn om zo opzichtig zijn politieke lot in handen te leggen van Wilders en consorten. Dan ben je of heel naïef of echt te machtsgeil...quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik denk steeds meer dat het congres voor Verhagen eerder een pyrrusoverwinning is. Er is eigenlijk geen sprake van winst of verlies, in de ogen van Koppejan en Ferrier. Zij staan zo principieel in deze kwestie, dat je het kan vergelijken met een gewetensbezwaar. Verhagen zit heel anders in deze kwestie. Dat merkte je gisteren aan de speeches op het congres. Hij weet niet goed om te gaan hiermee en dat blijft de komende dagen een probleem.
'Maurice schaakt op meerdere borden'.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe Verhagen zo dom geweest kan zijn om zo opzichtig zijn politieke lot in handen te leggen van Wilders en consorten. Dan ben je of heel naïef of echt te machtsgeil...
Ja, dat sluit goed aan bij:quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:10 schreef Toad het volgende:
Maxime, bedoel je?
Prominent VVD-lid De Vries naar D66
http://www.nrc.nl/binnenl(...)id_De_Vries_naar_D66
Ik denk dat er nog wel meer zullen volgen.quote:
quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:10 schreef Toad het volgende:
Maxime, bedoel je?
Prominent VVD-lid De Vries naar D66
http://www.nrc.nl/binnenl(...)id_De_Vries_naar_D66
Wat dat betreft is de VVD al veel verder heen dan het CDA. De VVD-leider loopt al Wilders' 'strijd tegen de islam' te verdedigen. Ik denk dat Wilders meer gaat gebruik maken van de 'agreement to disagree' dan CDA en sowieso VVD.quote:Op de partijraad die de VVD gisteren hield in een evenementenhal in de buurt van Gorinchem, verwoordde hij zijn verzet tegenover meer dan honderd actieve VVD-leden. Mark Rutte reageerde daarop. Hij vond dat De Vries een “karikatuur maakt van de PVV”. Rutte: “Een strijd tegen de islam betekent niet dat die partij xenofoob is, zoals jij beweert.” Rutte kreeg luid applaus, na de bijdrage van De Vries bleef het ijzig stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |