Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:17 schreef remlof het volgende:
En als Wilders op 2 november wordt veroordeeld, wat dan? Dan zal ie toch z'n zetel in de Tweede Kamer moeten opgeven neem ik aan?
http://nos.nl/artikel/188(...)-in-strafproces.htmlquote:Wilders wordt vervolgd voor uitspraken als: "De koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren", en "een gematigde islam bestaat niet". De vier internationaal gerenommeerde deskundigen zouden het gelijk van Wilders moeten bewijzen. Onder meer de volgende citaten moeten daaraan bijdragen:
Robert Bruce Spencer, Amerikaanse publicist van islam-gerelateerde boeken:
"Het uiteindelijke doel van de islam is het uitroeien van de westerse beschaving."
Raphael Israeli, hoogleraar geschiedenis in Jeruzalem:
"De islamisering van Europa is een groot gevaar voor de Europese samen."
"Ik ben het helemaal eens met het huidige en toekomstige gevaar van de islam in Nederland."
Andrew Bostom, islamcriticus:
"De karakterisering van de islam als totalitair regime is juist."
Bill Warner, directeur van het Centrum voor de studie van de politieke islam in Florida:
"De enige manier om te voorkomen slaaf te worden van Allah, is het beschermen van de Nederlandse vrijheid."
Als Wilders in het gelijk wordt gesteld is er niets aan de hand lijkt mequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:
Volgens mij zijn die vier " internationaal gerenommeerde deskundigen" zionisten, nogal wiedes dat die Wilders gelijk geven. Maar dat zal de rechter beoordelen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan kan er hoger beroep volgen. En wat als Wilders in het gelijk wordt gesteld? De NOS meldt:
[..]
http://nos.nl/artikel/188(...)-in-strafproces.html
En dan zou hij potentieel (gezien het arrest Daniel Feret) wel eens in het ongelijk gesteld kunnen worden...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die vier " internationaal gerenommeerde deskundigen" zionisten, nogal wiedes dat die Wilders gelijk geven. Maar dat zal de rechter beoordelen.
Maar je mag dus lid van het parlement blijven tot de definitieve uitspraak bij het hoogste hof? Want als Wilders niet wint wordt dat uiteindelijk het Europese Hof van Justitie denk ik.
OEPS.. Te laat gezien, sorry..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
Hmm, hier is al een apart topic over: Stel dat Wilders wordt veroordeeld..
Laten we die discussie daar maar voeren.
Geeft niks, maar daar maar verder hierover, kunnen we het hier over het gezellige CDA-congres in Arnhem hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
OEPS.. Te laat gezien, sorry..
Het blijft spannend...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op het journaal toch een hoop redelijk felle voor- en tegenstanders gehoord binnen het CDA.. Ik begin me toch een beetje af te vragen hoe het CDA uit het congres gaat komen, wat er ook gestemd wordt..
zou zo verfilmt kunnen worden...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het blijft spannend...
Wat dat betreft is dit een geniale (in)formatie: een soap met cliffhangers...![]()
![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)ordt_te_veel_ontzienquote:VVD’ers: de babyboomer wordt te veel ontzien
Het aanstaande kabinet-Rutte ontziet babyboomers te veel, zeggen VVD-prominenten als Hans Wiegel en Frank de Grave. Ze steunen de kritiek van de liberale jongerenclub JOVD. Die stelt dat sociaal-economisch te weinig wordt hervormd.
http://www.volkskrant.nl/(...)ekhoudersmentaliteitquote:CDA’ers in Brussel vrezen boekhoudersmentaliteit
Het streven van het nieuwe kabinet om jaarlijks 1 miljard euro extra op de afdracht aan de EU te bezuinigen, is volgens de CDA-europarlementariėrs onhaalbaar. De eurofractie is daar niet rouwig om. Zij zien de huidige nettobijdrage van Nederland aan de EU (2 miljard euro per jaar) als een ‘zeer rendabele investering’.
Misschien ben je wel aan het dromen en zal je weldra wakker worden uit deze nachtmerrie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:00 schreef remlof het volgende:
Misschien is dit allemaal gewoon een plan om zo snel mogelijk van de fascistische invloed van Wilders af te komen, en daarbij worden Rutte en Verhagen opgeofferd.
Als dat zo is hoop ik dat het lukt, zo niet denk ik dat dit kabinet volgend jaar om deze tijd sowieso alweer tot het verleden behoort.
Word eens wakker. Wilders heeft nu fokking veel macht en jij denkt dat dat zo weer voorbij is?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:00 schreef remlof het volgende:
Misschien is dit allemaal gewoon een plan om zo snel mogelijk van de fascistische invloed van Wilders af te komen, en daarbij worden Rutte en Verhagen opgeofferd.
Als dat zo is hoop ik dat het lukt, zo niet denk ik dat dit kabinet volgend jaar om deze tijd sowieso alweer tot het verleden behoort.
http://nos.nl/artikel/188686-vvd-houdt-rekening-met-wens-sgp.htmlquote:VVD houdt rekening met wens SGP
De VVD heeft in het regeerakkoord een concessie gedaan in een voor de SGP gevoelige kwestie. Dat heeft VVD-leider Rutte gezegd op een bijeenkomst van zijn partij in Gorinchem.
Rutte zei dat de regels over de sluiting van winkels op zondag blijven bestaan, hoewel de VVD die had willen versoepelen. Hij benadrukte dat er geen afspraken zijn gemaakt met de SGP, maar hij vindt dat zijn fractie met een schuin oog naar die partij moet kijken.
Steun van de SGP kan voor de coalitie van belang zijn, omdat VVD, CDA en PVV maar een kleine meerderheid in de Kamer hebben en het CDA verdeeld is.
VVD zal koste wat het kost de Premier leveren. Voor minder doen ze het niet. Ze geven zo enorm veel weg dat ik me afvraag wat de VVD'er nog in hun partij ziet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:24 schreef Toad het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/188686-vvd-houdt-rekening-met-wens-sgp.html
quote:Beoogd premier Rutte zegt dat zijn kabinet zich niet arrogant zal opstellen. Om meerderheden te krijgen moet het kabinet volgens hem de hand uitsteken naar de PVV, maar ook naar de PvdA, D66, GroenLinks en andere partijen. [...] Rutte hoopt dat het kabinet voor de herfstvakantie op het bordes van Paleis Noordeinde staat. Het zou betekenen dat het tussen 11 en 15 oktober wordt gepresenteerd. Hij zegt erbij dat dat een ambitieuze doelstelling is.
Hebben ze echt laten zien jaquote:Beoogd premier Rutte zegt dat zijn kabinet zich niet arrogant zal opstellen.
mwah, het is zo goed als 70/30, dat vind ik echt een overgrote meerderheid. Bij partijprogramma's worden punten wel eens ingestemd met minder dan een dergelijk percentage en dan houdt ook de hele fractie zich eraan. Ik kan me moeilijk inleven dat Ferrier of Koppejan op basis van het percentage een beslissing nemen. Als zij vasthouden aan principiele bezwaren zou ik daar veel meer waardering voor hebben.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:40 schreef Arcee het volgende:
68% stemde voor regeringsdeelname op het CDA-congres. En dus 32% stemde tegen en dat is best veel.
Niet arrogant? Ah, vandaar opmerkingen als "de druiven zijn wel erg zuur in de linkse kerk" en "een akkoord waar rechts Nederland de vingers bij zal aflikken".quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |