quote:Op donderdag 30 september 2010 23:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vroeger was kopen 'the shit', nu is huren het nieuwe kopen![]()
Als je nu op een feestje komt en je verteld dat je huurt word je vol afgunst aangekeken door alle gescheiden dames en heren en mensen die hun tweede en derde woning niet verkocht krijgen
Grappig.... omdat het label 'sociaal' er op geplakt is mag je plotseling asociale huren vragenquote:Op donderdag 30 september 2010 23:07 schreef capricia het volgende:
Het gaat hier wel over huurwoningen in het sociale segment. Geen vrije sector woningen of zoiets.
De VVD is het helemaal eens met de corporatiesquote:Op donderdag 30 september 2010 22:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dan krijg je ook subsidie
quote:
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar de hele wereld hangt van steekpenningen, vriendjespolitiek, kruiwagens en druk uitoefenen aan elkaar.quote:
Een VVD'er zou zijn moeder nog verkopen, dus waarom zijn ziel ook nietquote:Op donderdag 30 september 2010 23:23 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De VVD is het helemaal eens met de corporaties
(steekpenningen??)
Met een inkomen bover de 43k mag je wel een marktconforme prijs betalen voor je sociale huurwoning. Het is grote onzin dat die mensen een 'gereguleerde' huur betalen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Grappig.... omdat het label 'sociaal' er op geplakt is mag je plotseling asociale huren vragen![]()
Klopt ook wel... de meeste koopwoningen zijn met 'sociale' leningen gefinancierd en daarom asociaal duur
If you can't join them.... beat themquote:Op donderdag 30 september 2010 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar de hele wereld hangt van steekpenningen, vriendjespolitiek, kruiwagens en druk uitoefenen aan elkaar.
If you can't beat it... Join them
Dat is natuurlijk ook nog een optie.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef xenobinol het volgende:
If you can't join them.... beat them
Zo bezien zijn de prijzen van de koopwoningen nog aan de lage kant.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef capricia het volgende:
Met een inkomen bover de 43k mag je wel een marktconforme prijs betalen voor je sociale huurwoning. Het is grote onzin dat die mensen een 'gereguleerde' huur betalen.
Huren zouden sws wat meer marktconform kunnen worden voor niet minima.
'Marktconform' het is een misleidende term. Feit is dat er geen echte markt is, de schaarste is kunstmatig en heeft tot doel om maximale winsten te genereren voor een groep belanghebbenden. Als er een vrije markt was dan waren alle subsidies er ook niet, dus pak de markt aan en begin met de afschaf van de subsidies... dat doet pijn maar dat is wel de meest verantwoordelijke methode. Uiteraard zal de politiek daar nooit mee instemmen want die slapen samen met de banken in 1 bed.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef capricia het volgende:
Met een inkomen bover de 43k mag je wel een marktconforme prijs betalen voor je sociale huurwoning. Het is grote onzin dat die mensen een 'gereguleerde' huur betalen.
Huren zouden sws wat meer marktconform kunnen worden voor niet minima.
Je hebt geen bulldozer nodig om een bank neer te halen, je hoeft slecht je geld op te nemen uit de pinautomaat op de hoekquote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook nog een optie.![]()
Duurt alleen 200 jaar langer, maar principe's gaan voor he![]()
Dat werkt alleen als Pieter Lakeman je handje vasthoud tijdens het pinnen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt geen bulldozer nodig om een bank neer te halen, je hoeft slecht je geld op te nemen uit de pinautomaat op de hoek
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:49 schreef Verburg_K het volgende:
Het is wel goed dat gemeentes nu commercieel moeten gaan denken inzake uitgifte van bouwkavels
"xenobinol roept zijn mede landgenoten op hun spaargeld van de bank op te halen"quote:Op donderdag 30 september 2010 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als Pieter Lakeman je handje vasthoud tijdens het pinnen.
Vrijheid van menigsuiting...kom je die ook uitoefenen op de meet?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
"xenobinol roept zijn mede landgenoten op hun spaargeld van de bank op te halen"![]()
Moet ik nu de bak in?
Nee. (Tenzij je meer dan 5 landgenoten kunt vinden die je serieus nemen. Maar hee, hoe groot is die kans nou helemaal? )quote:
Nee , ik bedoel dat de gemeentes nu zelf geld moeten gaan verdienen met de uitgifte van bouwgrond, de overheid laat ze in de kou staanquote:Op donderdag 30 september 2010 23:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Hebben ze dat de afgelopen jaren dan nog niet gedaan of zo? Of bedoel je dat ze er nu eens achter gaan komen dat speculeren ook anders kan uitpakken?
Hahaha, alles om de zeepbel van scheefhuren in stand te houden....quote:Op donderdag 30 september 2010 19:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Pfff... voortaan werk ik die weken gewoon zwart, in mijn vakgebied zijn er altijd wel klusjes die onderhands uitgevoerd kunnen worden. Als overheden zich van hun slechtste kant gaan laten zien moet je dat voorbeeld als burger gewoon volgen
De volgende stap is uiteraard het contante geld verbieden, maar dan stap ik over op betaling in natura
Toch wel? Ik dacht dat je juist zei dat huurwoningen beter wordne onderhouden dan koopwoningen, ik heb daar nog foto's van gezien in deze reeks... Maar nu je moet gaan betalen is het ineens anders? Zo links ben je niet wel?quote:Op donderdag 30 september 2010 22:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als daar dan ook een kwaliteitsverbetering tegenover staat is dat een optie. Feit is dat veel corporatiewoningen complete krotten zijn, daar kun je ook niet een redelijke prijs voor vragen. Veel corporaties doen wel 'zielug' maar hebben zelf hun eigendom laten verpauperen. Dat ze nu veel geld nodig hebben voor renovatie is gewoon een symptoom van het slechte beleid dat gevoerd is. Overigens zijn er ook corporaties die hun zaken wel op orde hebben en die hoeven nog steeds geen idiote prijzen te vragen, gewoon leveren tegen kostprijs, dat is de hele doelstelling geweest van de corporaties.
Alleen bij gereguleerde woningen, die dus onder de marktprijs verhuurt worden, face it, de marktprijs is hoger. Scheefhuurders zijn verwend en vinden alles dat ze betalen teveel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:30 schreef Foksnor het volgende:
Inkomensafhankelijke huur ?? Dat is niet echt VVD
er zijn 2.500.000 gereguleerde huurwoningen in Nederland, dat zijn bijna alle huurwoningen van de corporaties, het is een maatregel om de corporatiewoningen sneller te kunnen verkopen aan de huurdersquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:11 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Alleen bij gereguleerde woningen, die dus onder de marktprijs verhuurt worden, face it, de marktprijs is hoger. Scheefhuurders zijn verwend en vinden alles dat ze betalen teveel.
Veel te veel dus, niet al die mensne hebben dat voordeel nodig. Tegenwoordig worden al bij veel te huur aangeboden woningen inkomenseisen gesteld, dus je moet het gewoon gaan aantonen dat je niet meer verdient en als je niets aantoont krijg je ene verhoging. Denk dat het dus omgekeerde bewijslast wordt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:18 schreef Foksnor het volgende:
[..]
er zijn 2.500.000 gereguleerde huurwoningen in Nederland, dat zijn bijna alle huurwoningen van de corporaties, het is een maatregel om de corporatiewoningen sneller te kunnen verkopen aan de huurders
Ik moet nog zien hoe de corporaties aan de inkomensgegevens van de huurders komen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |