Dat is bekend. En ja dan ben ik het met je eens als die gasten links rijden, maar zo lang ze netjes rechts aanhouden is er vrij weinig aan de hand.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Zoals gezegd, als je het zo'n groot risico vindt, dan doe je het toch niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef Diabox het volgende:
Inhalen brengt meer risico's met zich mee dan gewoon rechtdoor rijden.
Ik behoor niet tot de groep zakenlieden, maar ongeveer denk ik wel zo. Al kun je beter niet gemiddeld die snelheid rijden, maar hooguit als topsnelheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Inderdaad, 80-100-80-120-100-80-120-70-100-70 = gemiddeld 92 km/u
btw: Hoe denken zakenlieden nu:
Ohh 130 km/u...dus bij 180 km/u en hoger word m'n rijbewijs pas ingenomen.
Ohhh...dus ik kan makkelijk gemiddeld 179 k/m/u rijden.
Diegenen die niet rechts rijden die moeten dat wel gaan doen. Er zijn er echter maar relatief weinig die signalen niet begrijpen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je goed uit je doppen kijkt en je hoofd er bij houdt kan er weinig mis gaan. Als je het echt zo eng vindt, waarom blijf je dan niet achter je voorligger?
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijdenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal rechts.
Dat is niet waar, want ik kan best redenen bedenken waarom vooruit rijden ook niet safe is. Vooruit rijden ben je namelijk geneigd op de automatische piloot te doen, waardoor je eerder afgeleid bent dan in een situatie waarin je zo nu en dan inhaalt.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Luchtkoker het volgende:
Heb jij ogen? Kan je lezen? Want ik heb echt nergens gezegd dat het eng is.
Ik zeg puur dat praktisch gezien de risico's bij inhalen groter zijn dan bij vooruit rijden, dat is gewoon een indiscutabel feit.
Prima opgelost, iedereen blij.quote:Het boeit mij verder ook niet, ik vind de regeling dat de snelheid omhoog gaat juist een goede, itt tot TS die stelselmatig 20 km/u te weinig rijdt, compenseer ik een beetje door ten minste altijd 10 km/u te hard te rijden op snelwegen, wat ernaar leidt dat ik meestal op de linkerbaan rijdt aangezien het gros van de rest van het verkeer op of onder de maximumsnelheid rechts rijdt.
En als er iemand harder dan mij gaat, en ik heb genoeg ruimte om veilig even een strook op te schuiven, dan laat ik diegene er rustig langs. Tevens als ik niet veilig te hard kan rijden, dan rijdt ik gewoon in hetzelfde tempo als de rest van het verkeer mee.
Sociosquote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Dit gebeurde mij laatst dus, ik reed op een snelweg waar je 120 mag, en een of andere idioot vindt het leuk of nuttig oid om iemand in te halen met ~105 km/u, die vervolgens dus een ENORME sliert van auto's creëerde die er langs wilden. Het duurde echt een aantal minuten voor meneer zijn doelwit had ingehaald, want die reed 103 ofzoquote:Op donderdag 30 september 2010 20:10 schreef Joppy het volgende:
[..]
Er hoeft er maar 1tje naar links te gaan en geen gas bij te geven en je hebt gelijk een sliert van honderden meters met automobilisten die worden gedwongen 100 te rijden
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:35 schreef Socios het volgende:
De toegestane maximumsnelheid op autosnelwegen gaat straks naar 130 km/u. Voor 1988 was deze nog 100 km/u. De snelheid die ik nog steeds rijd voor een rustig en evenwichtig verkeersbeeld. Al die opgefokte andere automobilisten mogen straks 130 km/u i.p.v. 120 km/u. Dat komt de verkeerssituatie op autosnelwegen niet ten goede. Desbetreffende automobilisten zullen nog vaker en harder op de rem gaan omdat men niet ver genoeg vooruit kijkt. Tevens is de maatregel niet goed voor het milieu.
Hij is fijnquote:Op donderdag 30 september 2010 19:17 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Achterlijke proleet die je bent. Weet je waardoor die mensen opgefokt raken? Door van die idioten als jij!!!!! 100 rijden op de snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Ze zouden per direct je rijbewijs moeten inleveren. Kun je lekker met het OV, dat doe je toch al lekker graag dus boeit je toch niet smeerlap met je treinen. En is Nederland weer een stukje veiliger met zo'n autist als jij van de wegbah
Ga 120 rijden... En niet iedereen ophouden met je slakkengangetje op de snelweg. Invoegen met 100 terwijl er met 120 of sneller iemand aan komt.. Ja nee lekker veilig man. Echt![]()
![]()
probeer het eensquote:
In Duitsland zijn de invoegstroken vaak nog veel en veel korter.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:51 schreef Matel het volgende:
Enige probleem is invoegen op korte invoegstroken, of van de rechter baan, van achter een vrachtwagen o.i.d, optrekken naar linker baan snelheden. Maar goed, 130 is wel net wat fijner rijden
Ik hoop het ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
In Duitsland gaat het anders heel erg goed en in Frankrijk ook. Ik denk dat mensen zelfs beter gaan opletten.
En de treinvertragingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
De 'auto/trein'-discussie is overigens net zo zinloos als de 'patat-friet'-discussie. Hoofdzaak: de files moeten weg.
In Nederland niet. In Nederland is de overheid toch overal verantwoordelijk voor? Vooral als het verkeerd gaat.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.
Niet de overheid, maar de automobilist is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |