Je verhaal verteld dat die criminelen met de bestaande situatie nog beter af zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar van die 3000 beloofde-maar-niet-haalbare-dus-niet-komende agenten moeten er 500 beestjes gaan redden en de rest moet gaan flitsen op die 130 km om hun eigen salaris te gaan betalen, want van de begroting zoals die er ligt voor de politie kunnen geen 3000 agenten extra worden betaald.
Bovendien moet er gelet worden of er geen boerka's worden gedragen, moeten er bij elk openbaar gebouw agenten komen om te controleren of ambtenaren en rechters en zo geen hoofddoekje dragen, moeten er krakers worden uitgezet enzovoort enzovoort.
Ik denk dat de criminelen nu al feest vieren.

Het zijn natuurlijk inkoppertjes voor links nu. Wat ze vergeten is dat gemaakte beloften en gewenste daden altijd maar ten dele worden uitgevoerd, welk kabinet ook op de stoel komt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
Feit is wel dat de kiezer natuurlijk flink wordt misleid. Er zijn extra agenten beloofd, logischerwijs wrijft he PVV-electoraat in zijn handjes. Echter, het blijken niets meer te zijn dan loze beloftes. Ik stel niet dat de veiligheid erop achteruit gaat, maar het er ook zeker niet op vooruit.

Er is helemaal niemand zuur, het is gewoon een feitelijke constatering. Een kabinet dient te worden afgerekend op de maatregelen die worden genomen of de voorstellen die worden geopperd. Dus wanneer het kabinet vol trots verklaart dat er 3000 extra agenten bij komen, maar dat uiteindelijk niet gebeurt, dan mag je haar daar op afrekenen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:02 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk inkoppertjes voor links nu. Wat ze vergeten is dat gemaakte beloften en gewenste daden altijd maar ten dele worden uitgevoerd, welk kabinet ook op de stoel komt.
Dat was met Balkenende 1 t/m 4 niets anders. En dat is ook heel normaal, als je redelijk de zaak kunt bekijken.
Maar links is zuur met dit kabinet. Dus worden de zinloze argumenten van stal gehaald om met gal te spuwen.
Ach.

Het kabinet is nog niet eens geïnstalleerd. Je "uiteindelijk" is nog niet aan de orde.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand zuur, het is gewoon een feitelijke constatering. Een kabinet dient te worden afgerekend op de maatregelen die worden genomen of de voorstellen die worden geopperd. Dus wanneer het kabinet vol trots verklaart dat er 3000 extra agenten bij komen, maar dat uiteindelijk niet gebeurt, dan mag je haar daar op afrekenen.

Oke, we wachten af. Ik heb het 'agenten-argument' ook niet nodig om het regeerakkoord de grond in te stampen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:09 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Het kabinet is nog niet eens geïnstalleerd. Je "uiteindelijk" is nog niet aan de orde.

Ben benieuwd waar het kabinet op magische wijze het geld vandaan gaat toveren dan. Aangezien dit kabinet ook rampzalig is voor de begroting zal dat niet meevallen. of er zal gebeuren wat altijd is gebeurd nadat een rechts kabinet heeft gezeten: de staatsschuld en het begrotingstekort zijn toegenomen. En vervolgens roept rechts dat ze financieel zo goed zijn en dat links de verkwanselaars zijn, en trapt iedereen er weer in.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:09 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Het kabinet is nog niet eens geïnstalleerd. Je "uiteindelijk" is nog niet aan de orde.

Idee een 10, uitvoer zal misschien een 3 worden....quote:Op donderdag 30 september 2010 18:34 schreef Tamashii het volgende:
In ieder geval vind ik die animal cops heel goed, maar dat is omdat ik zo'n groot hart voor dieren heb, verder vind ik het eigenlijk belachelijk.

Zoals die linkse W. Bos de banken miljarden aan steun geeft en de benadeelden van de crisis laat verrekken?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:06 schreef ethiraseth het volgende:
Een dierenpolitie zou alleen nuttig zijn als het de bioindustrie mocht aanpakken. Aangezien dat ongetwijfeld niet het geval zal zijn is het niet meer dan zinloze symboolpolitiek.

Natuurlijk hebben ze het wel ondersteund!quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is de schuld van de AOW'ers. Mijn ouders gaan over een paar jaar met pensioen. Zij moeten dus boeten voor het beleid van hun regering. Beleid dat zij mogelijk nooit hebben ondersteund. Wat een onzin. Dat de oudjes een beetje inleveren is een ding, maar vijf procent koopkrachtverlies, is wel heel fors.

Nee, dat is niet het punt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zoals die linkse W. Bos de banken miljarden aan steun geeft en de benadeelden van de crisis laat verrekken?
Als je een beetje je best doet is alles wel door te trekken naar het belachelijke. Zinloos.

Je mist het hele punt inderdaad. Dierenpolitie is symboolpolitiek omdat ermee slechts symbolen van dierenleed worden aanpakt, namelijk de kat die wordt verzopen in de sloot en de misschien tientallen per jaar voorkomende gebeurtenis dat een paar puppies in een vuilnisbak worden gegooid. Dat levert namelijk veel publieke verontwaardiging op, dat zie je alleen al hier op Fok als er een topic wordt gepost met als titel "man verdrinkt kalf in afwaswater" ofzo. Dan moet die man meteen dood of 25 jaar in de cel. Maar dat de bioindustrie dagelijks tienduizenden kalven en koeien en kippen en varkens afslacht, dat is dan blijkbaar niet erg (of in elk geval niet erg genoeg om ook daadwerkelijk wat aan te doen). Dus ja, dierenpolitie is niet meer dan symboolpolitiek, en het gaat geen ene fuck uitmaken. Je kan die 500 agenten nog beter bij de reguliere politie inzetten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zoals die linkse W. Bos de banken miljarden aan steun geeft en de benadeelden van de crisis laat verrekken?
Als je een beetje je best doet is alles wel door te trekken naar het belachelijke. Zinloos.

Ja, maar ze hebben vaak slechts een habbekrats aan AOW-premie betaald, zodat er nu door de belastingbetaler op grote schaal moet worden bijgelapt.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
Die mensen hebben hun complete leven gewerkt voor hun AOW'tje.

Volgens mij heeft Nederland een tijd gekend dat de belastingen fors hoger waren.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben vaak slechts een habbekrats aan AOW-premie betaald, zodat er nu door de belastingbetaler op grote schaal moet worden bijgelapt.

Bron?quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Nederland een tijd gekend dat de belastingen fors hoger waren.

Ik moet dat zelf ook uit zoeken, maar ik geloof dat box 4 voorheen op 72% zat.quote:

Box 4?quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:27 schreef mlg het volgende:
Ik moet dat zelf ook uit zoeken, maar ik geloof dat box 4 voorheen op 73% zat.

Belastingschijf 4 bedoel ik.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:28 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Box 4?
Heb je die zelf uitgevonden?
quote:In 1990 werd de hoogste schijf van de inkomstenbelasting verlaagd van 72% naar 60% met de belastingherziening-Oort. En sinds 2001 werd die hoogste schijf verlaagd naar 52% onder minister Gerrit Zalm en staatssecretaris Willem Vermeend van Financiën.

quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben vaak slechts een habbekrats aan AOW-premie betaald, zodat er nu door de belastingbetaler op grote schaal moet worden bijgelapt.

Hmm.. Interessant! De relatieve belastingdruk heeft dan natuurlijk ook te maken met de normbedragen en de grootte van deze schijven, om nog maar te zwijgen van de gestegen accijnzen en overige indirecte belastingen op vermogen en consumptie. Ik heb even rondgekeken, maar kan weinig terugvinden over de schijfgrootte. Misschien viel er in 1990 relatief minder in de hoogste schijf dan dat nu het geval is, of waren de lagere schijven groter.quote:

Ik zal kijken of ik er nog wat over kan vinden, de hogere belastingen kwamen in ieder geval van kabinet den Uyl.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. Interessant! De relatieve belastingdruk heeft dan natuurlijk ook te maken met de normbedragen en de grootte van deze schijven, om nog maar te zwijgen van de gestegen accijnzen en overige indirecte belastingen op vermogen en consumptie. Ik heb even rondgekeken, maar kan weinig terugvinden over de schijfgrootte. Misschien viel er in 1990 relatief minder in de hoogste schijf dan dat nu het geval is, of waren de lagere schijven groter.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |