abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 03:03:38 #76
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87049003
Aantal goede punten:

* Topinkomens in de publieke sector krijgen een gouden handdruk van maximaal 75.000 euro.
* Er komt 'n extra kerncentrale in Nederland. (belachelijk dat de politiek daarover moet beslissen, maar soit.)
* Maximum snelheid op snelwegen wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.
* De AOW-leeftijd gaat omhoog naar 66. (te laat, maar het staat in het akkoord dus over 2-4 jaar geen taboe).
* Goede leraren krijgen beter betaald.
* Vandalen worden aansprakelijk voor de aangerichte schade.

Discutabele punten:

* Criminelen met een dubbele nationaliteit raken hun Nederlanderschap kwijt. (definieer crimineel, ook EU?)
* Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar. (Ik zou zeggen: eens per leven).
* Uitkeringen blijven de loonontwikkelingen volgen i.c.m. het minimumloon, waaraan de hoogte van de bijstand is gekoppeld zal in stapjes worden verlaagd. (dit zal armoedeval vergroten ipv verkleinen).
* Migranten krijgen voortaan een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Plegen ze binnen deze termijn een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf van meer dan twaalf jaar staat, dan worden ze het land uitgezet. (onduidelijke schijnmaatregel. 5 jaar is veel in NL en criminelen met dubbel paspoort verliezen toch al Nederlanderschap).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:37:15 #77
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87049657
Kan niet wachten tot de eerste persoon die zijn Nederlanderschap wordt afgepakt vanwege een lullig iets als een verkoersboete of een ruzie in een kroeg dit aanvecht bij de EU en wint, waardoor die hele regel geschrapt dient te worden. Hoe beteuterd zal Wilders dan zijn. 8-)
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87049757
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:37 schreef ethiraseth het volgende:
Kan niet wachten tot de eerste persoon die zijn Nederlanderschap wordt afgepakt vanwege een lullig iets als een verkoersboete of een ruzie in een kroeg dit aanvecht bij de EU en wint, waardoor die hele regel geschrapt dient te worden. Hoe beteuterd zal Wilders dan zijn. 8-)
Ja, want Nederland is ook echt het enige land dat naar dit soort beleid neigt. Frankrijk, Italie, Oostenrijk? Ik denk dat je de tendens in Europa nog weleens kan onderschatten :-/
pi_87049988
Kan iemand even uitleggen hoe het in elkaar steekt met studiefinanciering? Het wordt ingekort met 1 jaar zodat het 3 jaar wordt?

Heeft iedereen nu maar 4 jaar recht op studiefinanciering dan? En is dat per opleiding? Ik krijg nu al 2 jaar studiefinanciering maar volgend jaar ga ik een andere opleiding doen.

Met Google kom ik nergens.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_87050076
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is al precies waar ik voor vreesde: Wilders voert een soort SP-agenda uit met dit akkoord. Van hervormen is absoluut geen sprake: niet bij de WW, AOW, huizenmarkt, en het ontslagrecht. Gewoon weer 4 jaar (hopelijk minder) stagnatie. :r
Tja dat krijg je als drie baby-boompartijen het gezellig samen voor het zeggen krijgen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87050112
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:07 schreef Avey het volgende:

[..]

18 miljard bezuinigen doe je niet door gewoon zo door te gaan.
toch gaan ze dat proberen... Het is lekker bezig met de kaasschaaf en er worden geen fundamentele keuzes gemaakt (ja voor segregatie maar dat bespaart geen geld :'))
pi_87050129
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Kan iemand even uitleggen hoe het in elkaar steekt met studiefinanciering? Het wordt ingekort met 1 jaar zodat het 3 jaar wordt?

Heeft iedereen nu maar 4 jaar recht op studiefinanciering dan? En is dat per opleiding? Ik krijg nu al 2 jaar studiefinanciering maar volgend jaar ga ik een andere opleiding doen.

Met Google kom ik nergens.
beter leren zoeken. Nu heb je in principe 4 jaar recht op stufi (en evt een aantal jaar lenen) hoeveel studies je ook probeert. Begin dus maar vast met sparen ;)
pi_87050311
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

toch gaan ze dat proberen... Het is lekker bezig met de kaasschaaf en er worden geen fundamentele keuzes gemaakt (ja voor segregatie maar dat bespaart geen geld :'))
Waarbij je bij de overheid dusdanig hard gaat snijden, dat er flink wat ontslagen zullen vallen, waardoor de frictiekosten best wel eens heel hoog uit zullen kunnen vallen. (en die nemen ze volgens mij nooit mee in dit soort berekeningen ? :? )
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87050378
quote:
Je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt. Een verkeersboete of een ruzie in een kroeg staat namelijk geen straf van minstens 12 jaar op :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:50:15 #85
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87050422
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:53 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, want Nederland is ook echt het enige land dat naar dit soort beleid neigt. Frankrijk, Italie, Oostenrijk? Ik denk dat je de tendens in Europa nog weleens kan onderschatten :-/
Nederland is het eerste land dat dit beleid officieel zou invoeren. En ik zeg het voor de duizendste keer inmiddels, maar de gedachte dat de twee nationaliteiten die iemand heeft gelijkwaardig zijn is simpelweg onjuist.

Het idee dat je een hier geboren Nederlander met een tweede nationaliteit zijn Nederlanderschap kunt afpakken is niets meer dan een fantasie.
Intelligent, but fucked up.
pi_87050468
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:20 schreef capricia het volgende:

Huurders en andere mensen afhankelijk van de staat betalen de prijs!

Ze willen 2.2 miljard bezuinigen op de zorgtoeslag,dat gaat dus henk en ingrid wel hard raken.

Ik ben wel benieuwd hoeveel er op dit moment eigenlijk aan zorgtoeslag uitgekeerd wordt op jaarbasis.
pi_87050502
* BeyondTheGreen
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

beter leren zoeken. Nu heb je in principe 4 jaar recht op stufi (en evt een aantal jaar lenen) hoeveel studies je ook probeert. Begin dus maar vast met sparen ;)
Nog even doorgezocht. Het blijkt dat ik na het MBO nog recht heb op studiefinanciering op het HBO voor 4 (3?) jaar.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:58:37 #88
230491 Zith
pls tip
pi_87050549
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In het akkoord.
[..]

En rechts was zo tegen de scheefwoningaanpak van de PvdA :')
Hoger inkomen? Hogere huur!
"Huren in populaire buurten van steden verhogen"
werkende mensen moeten de wijk uit van PVDA
'Huurhuis onbereikbaar voor modaal inkomen' #2

Maar goed, rechts vond de AOW plannen van de PvdA (66 jaar in 2020) ook dom, en doen ze nu ook :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87050626
Heeft iemand eigenlijk al iets gevonden wat realistisch uitvoerbaar is?
pi_87050652
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:03 schreef Chewie het volgende:
Het pasjes systeem voor coffeeshops. :')
pi_87050774
Kijken hoe lang Wilders zich aan de afspraken kan houden. Hoop dat dit kabinet lang stand houdt zodat we over 4 jaar een hele andere ervoor terug krijgen. De mensen die PVV hebben gestemd vanwege het anti moslim sentiment zullen van een koude kermis thuis komen :D
pi_87050816
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:03 schreef Chewie het volgende:
Zorgtoeslag korten :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87050858
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het pasjes systeem voor coffeeshops. :')
Is uitvoerbaar maar zal niet gaan werken en handhaven gaat zeker niet lukken

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ach natuurlijk maar dat soort zaken zijn altijd wel uit te voeren
pi_87050899
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Krijg ik toch niet dus dat mogen ze wat mij betreft afschaffen :D
pi_87051025
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:18 schreef Chewie het volgende:

Jij vroeg naar de uitvoerbaarheid ;) .

De het niet getuigd van enig realisme bij onze toekomstige bestuurders is totaal wat anders. _O-
pi_87051041
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij vroeg naar de uitvoerbaarheid ;) .

De het niet getuigd van enig realisme bij onze toekomstige bestuurders is totaal wat anders. _O-
Ik had nog wat voor uitvoerbaar gezet ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:56:38 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87069127
quote:
Nee, dan heeft Wilders een dubbelslag, begrijp het tactisch vermogen van die gekke man toch!
Hij is tegen de dubbele nationaliteit, die hij op deze manier kan aanpakken en waar hij voor scoort bij zijn achterban. Hij is tegen criminele allochtonen, die ook via deze maatregel gepakt worden en hij is tegen het verliezen van macht aan de EU, wat het enige platform is waar iemand met een dubbele nationaliteit in beroep kan gaan tegen de Nederlandse wetgeving.

Kortom, iemand zijn paspoort afpakken en dan onder druk moeten teruggeven is drie keer je punt maken met een wet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_87085150
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bovendien loopt er op dit moment nog een rechtszaak tegen de vorige poging tot een pasjes systeem waarmee het coalitie akkoord dus poogd op de stoel van de rechter te gaan zitten.

Al met al is het een coalitie akkoord van de 2-hersencelligen. Merendeel is niet uitvoerbaar wegens strijdigheid met het europesche akkoord of met de internationale rechten van de mens.
En het bezuinigingsdeel heeft een totaal gebrek aan visie en is niets meer dan dom populistisch zwaar onverantwoord knippen zonder enige vorm van motivatie.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:04:22 #99
22944 Breetai
....Relax....
pi_87095092
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Daar gaat dus ook niet gebeuren , eerst had men het over 200 miljoen en nu kan het dus ook 4 miljoen worden ;)
[..]

600 miljoen bezuinigen op defensie en toch de JSF aanschaffen ??????????????????????
het volgend kabinet gaat de JSF aanschaffen. De JSF komt toch te laat op de markt.

De F16's kunnen doorvliegen tot 2020. Daarna kunnen we gewoon de JSF aanschaffen. ipv. een gefundeerde keuze maken voor een goed vliegtuig.
We hadden nu al een goede keuze kunnen maken.
Doe maar een paar Saab Grippen, A10 thunderbolts, apaches en Chinooks.
Allemaal te koop op dit moment en het kost een hoop minder.
Verder kan iedereen dan de komende decenia voldoende verdienen aan upgrades om het bij de tijd te houden.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:46:30 #100
22944 Breetai
....Relax....
pi_87098265
Dit akkoord steld op dit moment niet echte grote veranderingen voor. Naar mijn idee gaat dat ook niet, want dan komt het volk in opstand.

Ik verwacht over een jaar dat alle dingen die niet in het akkoord staan, op eens op een verschrikkelijke manier aangepakt gaat worden. De politiestaat komt er aan.

[ Bericht 97% gewijzigd door Breetai op 02-10-2010 14:49:08 (was dubbel) ]
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')