Mag niet, zit haar opquote:
Hier ookquote:
Bedankt voor het meedenken.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik kom wel 'digital literacy in youth' tegen. Dus ik denk dat 'by' beter vervangen kan worden door 'in'.
Ik heb het gevoel dat "in" betekent "in de groep jongeren" en "among" "in de groep jongeren onderling" of iets dergelijks. Als in een soort van verscheidenheid binnen de groep.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:11 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Bedankt voor het meedenken.Ik heb zelf ook even zitten zoeken en denken en denk nu aan: "Digital skills among youth" of "Digital literacy among youth". Ik vind "in" op de een of andere manier wat vreemd klinken. *denkt*
Competence klinkt ook niet zo slecht idd. Buh, het wordt er alleen maar moeilijker op zo.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:12 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Is "Digital Competence in Youth" wat?
Tevens tvp.
véél te weinigquote:Op donderdag 30 september 2010 13:22 schreef boem-dikkie het volgende:
O: Tosti ham/kaas en koffie
T: Niks
L: Twee bruine boterhammen boterhamworst.
T: 4.11km hard gelopen (23minuten)
D: Chili con carne bij paps en mams.
Wanneer moet je het weten?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:20 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Competence klinkt ook niet zo slecht idd. Buh, het wordt er alleen maar moeilijker op zo.![]()
F5-en doe ik idd de hele tijd al.En dan zul je zien dat straks de sessie verlopen is of zo en ik alle gegevens opnieuw in moet voeren (incl. samenvatting e.d.).
Oh nou hoe sneller ik het verstuur, hoe sneller ik de uitreiking heb. Ik heb nu op m'n pc een schermpje openstaan met allerlei gegevens over m'n scriptie, met algemene informatie, samenvatting, trefwoorden e.d. Zelf ingevuld dus. Dus ik rond het het liefst vandaag nog af, dan ben ik er echt vanaf.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wanneer moet je het weten?
Competence en comprehension zijn m.i. niet synoniem. Beetje vaardigheden vs. begrip.
Over 10 dagen weer genoeg geld voor fruit.quote:
Vandaar die suggestie:quote:Op donderdag 30 september 2010 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wanneer moet je het weten?
Competence en comprehension zijn m.i. niet synoniem. Beetje vaardigheden vs. begrip.
quote:Op donderdag 30 september 2010 12:33 schreef de_nachtwacht het volgende:
De ongelooflijk creatieve Nederlandse titel is: "Digitale vaardigheden bij jongeren".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijst is dus geworden
O: twee beschuit met laagje boter en hagelslag en een beker optimel
T: thee
L: eh, ja, de retour gekomen optimel kwark met cruesli dus
T: twee mokken thee
D: gekookte aardappels, gekookte broccoli en drie dunne plakjes rollade (normaal gesproken zou dit te weinig zijn, maar ik was een beetje huiverig). Toe een half bakje aardbeienyoghurt
DussssVandaag hopelijk beter
O: twee beschuit met laagje boter en hagelslag en een beker optimel
T: glas sinas
L: tosti van twee bruine boterhammen, salami en een half plakje kaas
T: thee
T: banaan
D: gekookte aardappelen met gekookte bloemkool en een gehaktbal (bah). Toe bakje yoghurt
Ik wil meer eten vandaag, maar ik durf niet zo goed omdat ik bang ben dat ik weer over m'n nek gaVerder is gisteren alles gewoon goed gegaan, dus waar het aan lag weet ik niet, maar toch.. Als het goed gaat, neem ik ook nog een boterham met kassellerib (offfff however je dat schrijft) want dat is nom, maar eerst maar even dit proberen
![]()
Ja 'literacy' heeft m'n begeleidster ook regelmatig gebruikt. Maar alleen "Digital literacy" als titel vind ik geen goede vertaling van "Digitale vaardigheden bij jongeren". Dus ik denk dat ik ga voor "Digital literacy among youth" of "Digital literacy in youth". En neig dan het meest naar de versie met 'among'. Tenzij hier iemand nog heel hard gaat roepen dat het hartstikke fout is.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:33 schreef bluejean het volgende:
Ik breek weer even in.Nachtwacht, zou je het ook niet als 'digital literacy' kunnen vertalen?
Ja, dat bedoelde ik ook hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 13:46 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Ja 'literacy' heeft m'n begeleidster ook regelmatig gebruikt. Maar alleen "Digital literacy" als titel vind ik geen goede vertaling van "Digitale vaardigheden bij jongeren". Dus ik denk dat ik ga voor "Digital literacy among youth" of "Digital literacy in youth". En neig dan het meest naar de versie met 'among'. Tenzij hier iemand nog heel hard gaat roepen dat het hartstikke fout is.![]()
fruit? begin eens met meer broodquote:Op donderdag 30 september 2010 13:35 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Over 10 dagen weer genoeg geld voor fruit.
Volgens mij zit je met "among" goedquote:Op donderdag 30 september 2010 13:46 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Ja 'literacy' heeft m'n begeleidster ook regelmatig gebruikt. Maar alleen "Digital literacy" als titel vind ik geen goede vertaling van "Digitale vaardigheden bij jongeren". Dus ik denk dat ik ga voor "Digital literacy among youth" of "Digital literacy in youth". En neig dan het meest naar de versie met 'among'. Tenzij hier iemand nog heel hard gaat roepen dat het hartstikke fout is.![]()
Wat eet je toch weinig progje! Vooral overdag!quote:Op donderdag 30 september 2010 14:00 schreef progje het volgende:
lijstje van gisteren is geworden
O: kellogs special K
T: niks
L: salade van kikkererwten + tonijn + tomaat + augurk , dressing van beetje olijfolie + wijnazijn + dextrose
T: 0% vet griekse yoghurt
T: 2 glazen rode wijn (borrel werk)
D: uit eten
vandaag:
O: brinta
T: niks, laat ontbeten
L: gerookte kipfilet (170 gram) + wortels (had helaas mijn zakje rauwkost @ winkel laten liggen)
T: 0% vet griekse yoghurt
D: beenham (eindelijk) + spruitjes + puree (zelf gemaakt)
Klinkt als iets wat ik hier ook wel zou kunnen vinden! Hoewel, rode koolquote:Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb gisteren iets nieuws gegeten, rode kool gestoofd met komijn, gember, kaneel, rozijntjes en kikkererwten. Was heel lekker!!!Had alleen te weinig opgeschept omdat ik haast had, dus 's avonds nog maar wat gegeten.
Lijstje van gisteren is niet zo netjes, ik was op mn oppasadres en daar hebben ze Duo Penotti
O: bak kwark met jam en nootjes
L: 3 boterhammen, 2 Duo Penotti en 1 pindakaas
T: cappuccino
T: dropjes
D: rode kool met kikkererwten en vega-balletjes
T: boterham pindakaas, handje nootjes
quote:Op donderdag 30 september 2010 14:29 schreef LadyBlack het volgende:
PVV-kamerlid in cel wegens mishandeling
Iew, rode kool uit een potje.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:40 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind rode kool heerlijk. En net als spinazie een super makkelijke groente. Gewoon uit het potje eten. En spinazie hoeft alleen maar even in de magnetron.
In principe is een combinatie van granen en peulvruchten een vleesvervangerquote:Op donderdag 30 september 2010 14:38 schreef Sts het volgende:
[..]
Klinkt als iets wat ik hier ook wel zou kunnen vinden! Hoewel, rode kool![]()
Ik houd me trouwens aanbevolen voor simpele (vegetarische) gerechten met veel groenten en eventueel ei en kikkererwten.Waar ik niet al te veel tekorten mee oploop zonder vlees. Pasta en rijst zijn ook prima te verkrijgen, net als veel soorten kwark en kazige substanties.
Neehoor! Dit was mijn intuïtie speakingquote:Op donderdag 30 september 2010 14:45 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Nu al de eerste rel sinds het akkoord.
![]()
Weet je zeker dat among goed is Ladyblack?
Ik vind het zo raar klinken.![]()
In boek- en scriptietitels in psychologie zag ik ook altijd "development / occurance in leeftijdsgroep".
Ik denk dat among meer gebruikt wordt om een bepaalde verdeling / spreiding / mate van voorkomen te beschrijven, zoals "ziektegevallen among kinderen".
Had jij nu Engels gestudeerd trouwens?
Want dan zul je het ongetwijfeld weten en zit mijn gevoel gewoon fout.
Yupquote:Op donderdag 30 september 2010 14:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
In principe is een combinatie van granen en peulvruchten een vleesvervanger
Ik kook altijd vegetarisch, maar maar de helft van de tijd met iets als vegaburgers ofzo, dus ik heb allerlei recepten voor je. Heb alleen het idee dat veel 'vleeseters' toch zo gewend zijn als vlees als hoofdingrediënt of als uitgangspunt van de maaltijd, dat ze het altijd missen.
Maar een goedgevulde pastamaaltijd, met allerlei gegrilde groenten en bijv. pijnboompitjes voor wat bite, is altijd lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Het moet een goede vertaling zijn van de Nederlandse titel he, geen creatieve nieuwe titelquote:Op donderdag 30 september 2010 14:23 schreef Syrena het volgende:
HoizGeen idee over je titel Nachtwacht, digital literacy klinkt prima, in adolescents? Of wat is de leeftijdscategorie? Je kunt het ook heel hip Digital Youth noemen
Nou, als je ze al eens uitgetypt heb, houd ik me aanbevolenquote:Op donderdag 30 september 2010 14:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
In principe is een combinatie van granen en peulvruchten een vleesvervanger
Ik kook altijd vegetarisch, maar maar de helft van de tijd met iets als vegaburgers ofzo, dus ik heb allerlei recepten voor je. Heb alleen het idee dat veel 'vleeseters' toch zo gewend zijn als vlees als hoofdingrediënt of als uitgangspunt van de maaltijd, dat ze het altijd missen.
Maar een goedgevulde pastamaaltijd, met allerlei gegrilde groenten en bijv. pijnboompitjes voor wat bite, is altijd lekker.
Ohja, notenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:04 schreef LadyBlack het volgende:
Euh, nee ik heb niks uitgetypt, ik kook voornamelijk een beetje op de bonnefooi
Maar ik kook bijna altijd wel wat 'buitenlands'Italiaans is héél goed geschikt voor vegetariërs, en oosterse gerechten zijn prima te maken met vleesvervangers (omdat ze gemarineerd kunnen worden). Ik maak vaak wraps
met champignons, courgette en woksaus, of met paprika, zure room en evt vega-hamblokjes! Of rijst met boontjes en satésaus, waarbij ik ofwel vleesvervangers ofwel cashewnoten doe. Of.... goedgevulde lasagne.... of risotto
Dan zou je het in ieder geval wel beter móeten weten dan ik.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Neehoor! Dit was mijn intuïtie speakingMaar jouw redenering klinkt ook wel logisch
Heb wel tweetalig vwo gedaan trouwens, dus meestal ga ik er vanuit dat mn intuïtie daar wel goed is getraind
youth => adolescents?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:52 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Het moet een goede vertaling zijn van de Nederlandse titel he, geen creatieve nieuwe titelDe leeftijdscategorie is +- 15-19 jaar.
Ik heb er dus "Digital literacy among youth" van gemaakt. Het kan eventueel nog gewijzigd worden las ik, dus ik blijf voorlopig nog ff F5-en.![]()
En bedankt voor de tips allemaal!
Oh wacht je zit in het buitenland? Ik kom ook eens ergens achterquote:Op donderdag 30 september 2010 15:06 schreef Sts het volgende:
[..]
Ohja, noten! Die zitten er natuurlijk ook vaak in. Eens kijken of die duur zijn, ik denk het haast niet, want ze liggen in bijna ieder tentje dat gekoeld drinken verkoopt. Falafelballetjes kan ik trouwens vast ook in de supermarkt vinden, dat is hét snack-eten hier.
Ik laat me wel gewoon inspireren door de vegetarische gerechten hier
Nou normaal eet ik 's ochtends ook nog een T maar ik ontbijt de hele tijd zo laat dat dat er niet meer van komt.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat eet je toch weinig progje! Vooral overdag!
Mijn collega (docent Engels) meent dat het "in" is.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:52 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Het moet een goede vertaling zijn van de Nederlandse titel he, geen creatieve nieuwe titelDe leeftijdscategorie is +- 15-19 jaar.
Ik heb er dus "Digital literacy among youth" van gemaakt. Het kan eventueel nog gewijzigd worden las ik, dus ik blijf voorlopig nog ff F5-en.![]()
Israël. Duur vlees, dure sauzen in pot, bijna alles is duur eigenlijk. Wel relatief goedkope groenten en fruit.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh wacht je zit in het buitenland? Ik kom ook eens ergens achterWaar zit je?
Ik doe dan meestal de google-test: kom je het tegen en zo ja, klopt de context dan ook?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:52 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Het is inderdaad één jaar. Een hele weekenddag (zondag dus, op zaterdag werk ik) niets doen kan ik me echt niet permitteren.quote:Op donderdag 30 september 2010 07:04 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!
[..]
Het is 1 jaar toch, opleiding + lesgeven? Ik zou sociaal leven iets beperken: zorg dat je 1 weekenddag niks hoeft & goed slaapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Baardje zie toch niet alleen op zondag? Met Baard-op-de-bank telt als nietsdoen. Seks is ook niksen. Met Baard op bezoek bij anderen is niet niks.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het is inderdaad één jaar. Een hele weekenddag (zondag dus, op zaterdag werk ik) niets doen kan ik me echt niet permitteren.
Ik wil Baardmans en m'n vriendinnetje niet nog minder zien dan ik nu al doe..
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef Viking84 het volgende:
Bweh.Kan je ze niet als onderdeel van de les een vervolgverhaal laten schrijven? Dus 1 iemand begint, (Of jij, dan hou je het onderwerp een beetje in de hand) en dan mag telkens 1 iemand een x aantal woorden erbij schrijven en dat moet dan natuurlijk voortborduren op dat wat er al stond. Dat lezen jullie dan voor in de les en zo verder. Dat kan best met zo'n kleine klas toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil inleveren op m'n werk, alleen wil m'n werk dat niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Baardje zie toch niet alleen op zondag? Met Baard-op-de-bank telt als nietsdoen. Seks is ook niksen. Met Baard op bezoek bij anderen is niet niks.
Als je ook niet wil inleveren op sociaal leven dan zou ik, als ik jou was, vrij strikt de nachtrust gaan bewaken. Een zwaar jaar kom je wel door hoor, het gaat zo snel, zeker als je het druk hebt.
Huuh, wat heb ik nou weer gedaan?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Oh, dat is wel heftig. Is het echt niet mogelijk om iets minder te gaan werken? Al is het maar één avondje minder? Misschien kun je je voorbereidingswerk toch ook op school doen, of is het daarvoor te veel?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het is inderdaad één jaar. Een hele weekenddag (zondag dus, op zaterdag werk ik) niets doen kan ik me echt niet permitteren.
Ik wil Baardmans en m'n vriendinnetje niet nog minder zien dan ik nu al doe..
Ach, ik zit er even doorheen. M'n lessen lopen niet zoals ik dat wil, ik ben ontzettend moe en er komen een aantal enorme deadlines aan.quote:
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Huuh, wat heb ik nou weer gedaan?
Betweterige wijsneus uitgehangen zeker.Ja. Betweterige wijsneuzen zijn soms heel nuttig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Eén van mijn lieve collega's met wie ik de koopavonden verdeel loopt ook stage en weigert dus om nog koopavonden te werken. Dus de hare komen op mij neer.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, dat is wel heftig. Is het echt niet mogelijk om iets minder te gaan werken? Al is het maar één avondje minder? Misschien kun je je voorbereidingswerk toch ook op school doen, of is het daarvoor te veel?
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Huuh, wat heb ik nou weer gedaan?
Betweterige wijsneus uitgehangen zeker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Uhm. Ja. Da's dus niet eerlijk en dat moet je dan ook tegen je baas zeggen. Dat je in hetzelfde schuitje dobbert als zij en dus haar avonden er niet bij wilt nemen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Eén van mijn lieve collega's met wie ik de koopavonden verdeel loopt ook stage en weigert dus om nog koopavonden te werken. Dus de hare komen op mij neer.
Lekker zelf ook weigeren!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Eén van mijn lieve collega's met wie ik de koopavonden verdeel loopt ook stage en weigert dus om nog koopavonden te werken. Dus de hare komen op mij neer.
Dat dus! Zij is niet beter dan jijquote:Op donderdag 30 september 2010 16:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm. Ja. Da's dus niet eerlijk en dat moet je dan ook tegen je baas zeggen. Dat je in hetzelfde schuitje dobbert als zij en dus haar avonden er niet bij wilt nemen.
Precies dat idd. Je laat die extra uren toch niet op jóuw bordje schuiven?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm. Ja. Da's dus niet eerlijk en dat moet je dan ook tegen je baas zeggen. Dat je in hetzelfde schuitje dobbert als zij en dus haar avonden er niet bij wilt nemen.
QFT!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat dus! Zij is niet beter dan jijDus OF eerlijk verdelen, of helemaal niet! Blah.
Powah to da DaD
Waarom heb jij zin om te huilen dan?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
sigme is wijs. En soms heel confronterend. Maar wel op een opbouwende manier.
Ik heb ook huil-zin.
Nee ik zou dat als huiswerk opgeven en omdat iedereen aan de beurt komt is het ook wel eerlijk. Alleen het bespreken en voorlezen gaat dan klassikaal.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies dat idd. Je laat die extra uren toch niet op jóuw bordje schuiven?
@ Co: die tip van het vervolgverhaal is wel een goeie, maar dan is eentje bezig en is de rest aan het rotzooien.
inderdaad!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:52 schreef conleche het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef Viking84 het volgende:
Bweh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 september 2010 17:28 schreef sigme het volgende:
D&D, ik heb ook wel eens een poos veel meer gedaan dan ik eigenlijk kon.
4 dagen/week 9 uur/dag werken op bij 100km afstand, en dan ook nog stressvol werk. En daarnaast doe ik de boodschappen, kook eten, de moestuin en ook een deel beestenwerk natuurlijk.
Wat bij mij enorm helpt is zoiets als een weekmenu en slechts eenmaal per week boodschappen doen (en voor veel voorraden nog veel minder vaak). Eten voorbereiden, eenvoudige gerechten gekozen hebben. Ik had een basisweeklijst, sommige dingen at ik gewoon elke week hetzelfde. Blijkbaar kost dagelijks daarover na moeten denken me anders veel energie en is dit een heel zinnige aanpak - voor mij.
Probeer dat soort energieslurpers te vinden voor jezelf, en die dan aanpakken.
quote:Op donderdag 30 september 2010 17:16 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway. Het is al half 6 geweest, dus ik ga maar eens naar huis.Niet meer actief op Fok!
En dat is ontopic omdat je zoveel afvalt als je dat vachtje van je eruit trekt?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ontopic: ik heb van mijn verjaardagsgeld een epileerding gekocht
* Principessa.FarfallusWijst naar TTquote:Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef conleche het volgende:
[..]
En dat is ontopic omdat je zoveel afvalt als je dat vachtje van je eruit trekt?
[/flauwhihihi]
Denk dat iedereen die opzet wel doorziet, ja. En kan er zelf niet zo mee zitten maar vind 't zo mooi om te zien en horen dat 't echt overal hetzelfde is, en dat sommige dingen gewoon nooit veranderen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Daarnaast is het ook heel grappig om te zeggen dat die gene voor jou veel leuker was, kijken hoe ver ze kunnen gaan. Het enige wat jij dan kan zeggen is: O dat is nou jammer want nu ben ik er. Als je er op in gaat is het alleen maar entertainment.
Dat dient PF op te nemen met Loveli, wegens grove schending van het ontopicness zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
* Principessa.FarfallusWijst naar TT
Ik doorzie die opzet dus nietquote:Op donderdag 30 september 2010 18:09 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Denk dat iedereen die opzet wel doorziet, ja. En kan er zelf niet zo mee zitten maar vind 't zo mooi om te zien en horen dat 't echt overal hetzelfde is, en dat sommige dingen gewoon nooit veranderen.
Dat zou hier wel het geval zijnquote:Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef conleche het volgende:
[..]
En dat is ontopic omdat je zoveel afvalt als je dat vachtje van je eruit trekt?
[/flauwhihihi]
Schrijf voor die leerling een IOU-briefje.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef Viking84 het volgende:
En nu ben ik dus een paar blz uit een boek aan het inscannen voor een zieke leerling die haar boek op school heeft laten liggen, omdat ik maandag die opdrachten wil bespreken en niet wil dat een zieke wéér mijn les in de soep laat lopen. Het is godgeklaagd
.
Zelf nooit zoveel nieuwe docenten gehad eigenlijk. Een keer een jonge, mannelijke, vervanger voor een vak die zo opgehemeld werd door onze vrouwelijke docent (oh, hij is zo mooi, jullie meiden zullen allemaal wel verliefd op 'm worden) dat 'ie alleen maar door de mand kon vallen. Huilend de klas uit, die man, tijdens de eerste les, na getreiterd te zijn door 1 leerling. Een meisje ook nog eens. Maar die steken over voorgangers, dat spelletje, dat is best aardig. Andere dingen zijn overigens minder, want er is nog zoveel ruimte voor verbetering hier.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:18 schreef sigme het volgende:
Het klinkt mij echt helemaal niet bekend, leraren vergelijken met een vorige? Ze zijn allemaal anders. Sommige waren stom, maar ik heb nooit gehoord dat er tegen eentje gezegd werd dat de vorige beter was. Wel hebben ik en een aantal klasgenoten wel eens tegen de schoolleiding gezegd dat we allemaal van A lieten vallen en B kozen, maar dat ze dan niet leraar X, die zowel A als B gaf, op B moesten zetten. Deden ze wel, en toen hebben we een rel geschopt.
IOU is I owe youquote:
Alsof dat gaat werken. "Maar mevrouw, ik kon er toch niks aan doen dat ik ziek was?"quote:Op donderdag 30 september 2010 18:29 schreef sigme het volgende:
[..]
IOU is I owe you.
Jij hebt die leerling een gunst verleend, hij/zij (niet gezien, of vergeten) is jou nu een gunst verschuldigd. Je kan dat in herinnering brengen met een IOU: leerling heeft een briefje waarop staat IOU.
D'r is vast een term voor zo'n soort afkorting, of minstens een aanknopingspunt voor vergelijkbare afkortingen (BBQ gaat ook op klank), of een bruggetje naar onomatope.
Ik zei: "Niet naar de bios, naar het filmhuis."quote:Op donderdag 30 september 2010 18:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
O hai we hebben pizza besteld en gaan daarna gaan we naar de bios.
Groot gelijk. Groot verschil!quote:Op donderdag 30 september 2010 18:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zei: "Niet naar de bios, naar het filmhuis."
XM zei: "Post het, zeikerd."
Het was een idee om iets interessants te behandelen, druif. Niet om haar jou een gunst te laten verlenen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alsof dat gaat werken. "Maar mevrouw, ik kon er toch niks aan doen dat ik ziek was?".
Maar ik hoop wel dat het me positieve feedback oplevert van ouders: "Oh ja die aardige docent die werk heeft ingescand toen m'n dochter ziek was!", dat is meer de gedachtegang die erachter schuilgaat. Maar vooral dat we gewoon verder kunnen maandag.
Mensen mogen niet ziek worden.
Nou en of. Essentieel! Zeker in Gouda.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Groot gelijk. Groot verschil!
Idd. fatsoenlijk scherm vs klote schermquote:Op donderdag 30 september 2010 18:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Groot gelijk. Groot verschil!
Familieweek danquote:Op donderdag 30 september 2010 18:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Vik: of ze denken, snotverdrie nou hebben we ons koter ziekgemeld voor die ene familiedag, en moet ze nog huiswerk maken ook
quote:Op donderdag 30 september 2010 18:37 schreef Blurred86 het volgende:
Oh en ik heb net scharrel rundvlees gekocht, goed he!![]()
Ik wilde toch al overgaan op alleen nog scharrel- en biologisch vlees en Sigme's campagne heeft me over de streep gehaald! Heb nog wel wat vlees in de vriezer liggen en dat eet ik nog wel gewoon op, maar ik koop alleen nog scharrel/bio.
Fatsoenlijke film vs. dertien-in-een-dozijn kutfilmquote:Op donderdag 30 september 2010 18:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Idd. fatsoenlijk scherm vs klote scherm
Filmhuis is meestal fatsoenlijke films.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Idd. fatsoenlijk scherm vs klote scherm
quote:Op donderdag 30 september 2010 18:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Fatsoenlijke film vs. dertien-in-een-dozijn kutfilm.
Een docent die boos op tafel slaat, dat is ook gewoon grappigquote:Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doorzie die opzet dus niet![]()
. En ik vind het knap van mezelf dat ik niet
eruit gelopen ben maar gewoon ben doorgegaan met de les. Maar wel met een rood hoofd met opgekropte emoties
.
Vandaag ook boos geweest in de brugklas. Ze gingen maar door met giechelen en toen ik met m'n vuist op tafel sloeg en een woord zei dat ik eigenlijk niet hoor te zeggen in de klas () was het even stil en toen begonnen ze weer te giechelen om mijn boosheid. Maar toen ik over hun cijfers begon, waren ze wel weer stil
.
Je haptequote:Op donderdag 30 september 2010 18:48 schreef Viking84 het volgende:
Geen filmhuis vs. Pathé-discussie nu aub. Er is al genoeg irritatie geweest de laatste dagen.
Over hun slechte cijfers in relatie tot opletten in de klas bijvoorbeeldquote:Op donderdag 30 september 2010 18:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Een docent die boos op tafel slaat, dat is ook gewoon grappig. Mijn klas had er altijd de grootste lol in te kijken of docenten hun zelfbeheersing zouden verliezen en gingen schelden/op dingen slaan/met spullen gooien. Dat was onderdeel van het spelletje. Degenen die totaal niet reageerden, of het zo wisten te spelen dat wij ons schuldig gingen voelen, daar was er niets aan.
Dat ja en verder zetten de beste leerkrachten die ik gehad heb, een leering (op een grappige manier) voor schut als hij of zij zich misdroeg. Maar dat is denk ik moeilijker aan te leren.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:49 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Een docent die boos op tafel slaat, dat is ook gewoon grappig. Mijn klas had er altijd de grootste lol in te kijken of docenten hun zelfbeheersing zouden verliezen en gingen schelden/op dingen slaan/met spullen gooien. Dat was onderdeel van het spelletje. Degenen die totaal niet reageerden, of het zo wisten te spelen dat wij ons schuldig gingen voelen, daar was er niets aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |