Conclusie: stufi afschaffen en collegegeld halveren!quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:15 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Veel landen hebben ook geen studiefinanciering en het percentage studenten is ook veel lager
Die heb ik ook niet, althans niet noemenswaardig.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:24 schreef Monco10 het volgende:
Op verzoek een apart topic.
De praktijk:
- ze hebben geen studieschuld
Serieus, denk je dat daar de eerste 3,5 jaar wat van terecht komt? Geld gaat op aan uitgaan, opgefokt VW golfje of nieuwe computer/gadgets e.d. Daarna komt pas wat van sparen terecht but hey, dan is die HBO-er al klaar.quote:- ze hebben kapitaal kunnen opbouwen op jonge leeftijd
Hoe hebben ze dat niveau behaald dan? En hoezo zou een HBO-er ze niet snel inhalen ?quote:- ze hebben gewoon HBO/WO niveau behaald en verdienen inmiddels evenveel of meer dan de HBO-er die net van school komt (en de HBO-er haalt ze niet eens snel in)
Inderdaad, als je in de quote-500 kijkt vind je ook ongeschoolden of MBO-ers terug. Echter zijn dat wel uitzonderingenquote:Op woensdag 29 september 2010 10:38 schreef Maharbal het volgende:
Inhoudelijk is er al veel gereageerd hier.
Persoonlijk vind ik het best een "rare" stelling. TS lijkt niet te begrijpen dat wat hij beschrijft uitzonderingsgevallen zijn. Zoals iemand het zo mooi zei: we hebben het hier over gemiddeldes, en gemiddeld gesproken gaat die stelling gewoon niet op.
De stelling had dus net zo goed "ongeschoolde mensen zijn soms beter af dan WO-ers" kunnen zijn. Er zijn uitzonderingen voor alles: de uitzonderingen die de (gemiddelde) regel bevestigen.
Dat is nog niet het ergste. Wat dacht je dat instellingen gewoon diploma's weggeven als gevolg van een perverse prikkel?quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Inderdaad! Bron: http://extra.volkskrant.n(...)te_duur_in_Nederland
We worden dus gewoon met zijn allen in de boot genomen. Studeren is hier buitengewoon duur, waarom hebben studenten anders grote bijbanen? Het rapport vermeldt dat veel OESO-landen geen collegegeld hebben. Een gemiste kans.
quote:Op woensdag 29 september 2010 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is nog niet het ergste. Wat dacht je dat instellingen gewoon diploma's weggeven als gevolg van een perverse prikkel?
Nog veel erger is het ontbreken van een numerus fixus. De markt wordt volgedouwd met hoger opgeleiden.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee. Bedrijven lopen juist te springen om hoog opgeleiden op het moment, ze zijn niet aan te slepen.
Hoe dan ook, ik heb meerdere vodden die geen donder waard blijken te zijn. De schade wil ik verhalen, helaas nog geen precedent.quote:Omdat INholland slecht in het nieuws is gekomen v.w.b. diploma's, betekent niet dat het bij MBO-scholen niet hetzelfde werkt
Je projecteert je eigen verliezerschap op anderen. Newsflash: Misschien ligt het wel aan jou, en niet aan de rest van de wereld.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk.![]()
Iemand met een vlekje is al kansloos.
[..]
Hoe dan ook, ik heb meerdere vodden die geen donder waard blijken te zijn. De schade wil ik verhalen, helaas nog geen precedent.
Je wordt grotelijks bedonderd met kennis waar je niks mee kan. Vraag het mensen hoeveel % van de kennis daadwerkelijk wordt gebruikt?quote:Op woensdag 29 september 2010 12:03 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je projecteert je eigen verliezerschap op anderen. Newsflash: Misschien ligt het wel aan jou, en niet aan de rest van de wereld.
Dat ligt maar net aan je studierichtingquote:Op woensdag 29 september 2010 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Wordt zwaar overgewaardeerd. Het bepaalt alles. Het vod is een bijzaak. Maar dat vertellen ze er niet bij. Nee, ze bedonderen je liever.
De praktijk gaat over de vorm. Niet over inhoud. Poppenkast![]()
Techniek. En als je dat ergens niet zou verwachten. Nee, hoor. Bedonderd voor het leven.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan je studierichting
wat heb je gestudeerd, wat voor baan heb je nu dan en hoe ben je tot die conclusie gekomen als ik vragen magquote:Op woensdag 29 september 2010 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Techniek. En als je dat ergens niet zou verwachten. Nee, hoor. Bedonderd voor het leven.
Dat weet ik niet.quote:
begin hier maar eens met je hele verhaal te posten ben wel benieuwd eigenlijkquote:Op woensdag 29 september 2010 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan maak ik ze wel op een andere manier kapot. ik ga het groot in de media brengen hoe slecht ze zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |