Hoezo appels met peren vergelijken?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:28 schreef Halcon het volgende:
Dat derde punt is appels met peren vergelijken, maar dat hadden we in dat andere topic al vastgesteld toch?
MBO-er met veel werkervaring en 'n HBO-er die net start is appels met peren vergelijken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:30 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hoezo appels met peren vergelijken?
Maar ze zitten op dat moment wel op hetzelfde niveau. Alhoewel de MBO-er nog wat voorsprong zal hebben. Ik weet niet of die HBO-er na 10 jaar een functie bekleed die voor die MBO-er niet haalbaar was geweest. DIe MBO-ers waar we het hier over hebben worden namelijk gewoon gezien als HBO-ers.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
MBO-er met veel werkervaring en 'n HBO-er die net start is appels met peren vergelijken.
Heb je even?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:37 schreef capricia het volgende:
Natuurlijk kan een mbo-er evenveel bereiken als een hbo-er!
Wie heeft daar ooit aan getwijfeld dan?
Nee, wel dat ie er soms beter bij zit. Lees: meer kapitaalquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:39 schreef Zith het volgende:
Wat je bedoelt te zeggen is dat soms een MBOer het beter doet dan de gemiddelde WOer? Klopt, maar het vaakst niet.
Ligt misschien een klein beetje aan je eigen werksituatie, hoeveel je er tegenkomt bedoel ik. Weet niet vanaf hoeveel procent iets een uitzondering is, maar het grootste deel zal in een functie blijven waarvoor in principe een mbo-er met werkervaring zal worden gezocht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:24 schreef Monco10 het volgende:
Opmerking: de gemiddelde MBO-er zal misschien blijven steken, maar de MBO-er met de juiste instelling , veel werkervaring en juiste skills kan heel ver komen. Ik wil het niet direct een uitzondering noemen, ik ken er veel die echt grote stappen gemaakt hebben.
En dat is een graadmeter voor succes ?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, wel dat ie er soms beter bij zit. Lees: meer kapitaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In geval van een vierjarige MBO opleiding heeft hij twee jaar meer kapitaal kunnen opbouwen. En dan ook nog eens voor gemiddeld minder dan het startersloon van een hogeropgeleide.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
En wat doet de MBOer dan met z´n kapitaal die hij in de 2 jaar (waar de HBOer op school zat) heeft verdiend vervolgens om in de rest van z'n leven nog steeds voor te lopen op de HBOer die ondertussen meer gaat verdienen -gemiddeld- ?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:41 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Voor mij wel en ik denk velen met mij.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:44 schreef superdrufus het volgende:
[..]
En dat is een graadmeter voor succes ?
Dat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:44 schreef superdrufus het volgende:
[..]
En dat is een graadmeter voor succes ?
Een WO'er kan het belangrijker vinden om een intellectueel bestaan na te streven in plaats van het bedrijfsleven in te gaan.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar het MBO van jaren geleden is niet gelijk aan het MBO van nu.
Ik ga dan ook uit van HBO-ers, maar ook WO-ers met een studieschuld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:46 schreef Zith het volgende:
[..]
En wat doet de MBOer dan met z´n kapitaal die hij in de 2 jaar (waar de HBOer op school zat) heeft verdiend vervolgens om in de rest van z'n leven nog steeds voor te lopen op de HBOer die ondertussen meer gaat verdienen -gemiddeld- ?
Mijn kijk erop als WO-er:quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:24 schreef Monco10 het volgende:
- ze hebben geen studieschuld
- ze hebben kapitaal kunnen opbouwen op jonge leeftijd
- ze hebben gewoon HBO/WO niveau behaald en verdienen inmiddels evenveel of meer dan de HBO-er die net van school komt (en de HBO-er haalt ze niet eens snel in)
Ligt meer aan het handelen van de overheid dan aan de mentaliteit van studentenquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:53 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik ga dan ook uit van HBO-ers, maar ook WO-ers met een studieschuld.
Nou dat hoop ik niet, aangezien ik zelf MBO'er ben.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Je doet nu net alsof alle mbo-ers achterlijk zijn.
Puur naar het hun opleidingsniveau kijkend is dat niet zo ver gezocht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Je doet nu net alsof alle mbo-ers achterlijk zijn.
Jij denkt serieus dat 0,001% van de werknemers een koophuis hebben?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:57 schreef Chooselife het volgende:
Kapitaal (lees: vermogen van een ton of meer) opbouwen? Ik acht slechts 0,001 % van de mensen in loondienst enig kapitaal op te bouwen.
Dat zou ik eerder schuld dan kapitaal noemen. De huizenmarkt is een bubbel.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:58 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat 0,001% van de werknemers een koophuis hebben?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:00 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder schuld dan kapitaal noemen. De huizenmarkt is een bubbel.
Dus dan scharen we de bedrijven die die werkgevers bezitten ook onder schuld? Kom op zeg, ik ken genoeg babyboomers die nu leven van het geld dat ze gemaakt hebben door hun huis te verkopenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:00 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder schuld dan kapitaal noemen. De huizenmarkt is een bubbel.
En denk je echt dat dat nog weg is gelegd voor de starters van nu en later?quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:02 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus dan scharen we de bedrijven die die werkgevers bezitten ook onder schuld? Kom op zeg, ik ken genoeg babyboomers die nu leven van het geld dat ze gemaakt hebben door hun huis te verkopen
Dat is precies wat er is gebeurd in de kreditcrisis. Mensen konden hun schulden niet aflossen en namen schulden om hun schulden af te lossen met hun huis als onderpand.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:02 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus dan scharen we de bedrijven die die werkgevers bezitten ook onder schuld? Kom op zeg, ik ken genoeg babyboomers die nu leven van het geld dat ze gemaakt hebben door hun huis te verkopen
En ik maar denken dat die crisis veroorzaakt werd door bedrijven/banken die geld uitgaven dat ze nog niet verdiend hadden, en dat jan modaal er de dupe van werd middels woekerrentes/polissen en fluctuerende rentes. Maar goed, zolang er schaarste heerst/gecreëerd wordt op de woningmarkt zal ook de starter van nu over 30 jaar verdiend hebben. En volgens mij gaan we nu compleet offtopicquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:07 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Dat is precies wat er is gebeurd in de kreditcrisis. Mensen konden hun schulden niet aflossen en namen schulden om hun schulden af te lossen met hun huis als onderpand.
Uiteindelijk kwamen banken erachter dan miljoenen Amerikanen hun leningen niet konden aflossen en dat het hele systeem een holle appel was.
Ik snap dat gehamer op snel geld verdienen ook niet zo. Lekker snel het burgerleventje aangaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Als je een loonslaaf wil zijn gaat de theorie van TS niet op me dunkt. Dan kun je beter studeren. (carrierejager)
Voor ondernemers heeft het wel een aantal significante voordelen om niet door te studeren.
Wie weet rijd je dan wel als eerste van je vriendenclub een golf 3. Ook belangrijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:23 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Ik snap dat gehamer op snel geld verdienen ook niet zo. Lekker snel het burgerleventje aangaan.![]()
Werken kan je nog tot je 67e (of nog langer).
Bedrijven met een goeie solvabiliteit zijn wat mij betref kapitaal.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:02 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Inderdaad! Bron: http://extra.volkskrant.n(...)te_duur_in_Nederlandquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:13 schreef Lurf het volgende:
Er was toch laatst een studie van, ik meen, de OESO waaruit bleek dat doorstuderen in Nederland het minst lonend was van alle landen? Ik geloof ook best dat je als mbo-er niet per sé slechter af bent dan als HBO/wo- er, en niet alleen in financieel opzicht. Als ik de keuze nog eens moest maken weet ik ook niet of ik weer voor het WO zou kiezen met de daaropvolgende, min of meer verplichte verhuizing naar de verre randstad omdat daar het werk blijkt te zitten waar je voor opgeleid bent.
Veel landen hebben ook geen studiefinanciering en het percentage studenten is ook veel lagerquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:43 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Inderdaad! Bron: http://extra.volkskrant.n(...)te_duur_in_Nederland
We worden dus gewoon met zijn allen in de boot genomen. Studeren is hier buitengewoon duur, waarom hebben studenten anders grote bijbanen? Het rapport vermeldt dat veel OESO-landen geen collegegeld hebben. Een gemiste kans.
Na de route mavo, havo/mbo ( ja meao en havo in 2 jaar gezamelijk) en toen hbo was ik 22 toen ik afstudeerde.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:53 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik ga dan ook uit van HBO-ers, maar ook WO-ers met een studieschuld.
De meeste HBO-ers die ik ken hebben er langer over gedaan dan 4 jaar, bij ons bedrijf zie ik dat de meeste hoogopgeleiden binnenkomen op een leeftijd van pak em beet 28 jaar met 0,0 werkervaring.
Uiteraard gebaseerd op eigen ervaringen. Ik kan me voorstellen dat de HBO-er die het netjes in 4 jaar doet, zonder daarvoor eerst nog MBO gedaan te hebben en geen studieschuld heeft niet veel verschilt van de MBO-er waar ik het over heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |