abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:22:09 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86954895
Het vorige deel: Slank #1188 - met meer salaris dan verwacht

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 50% gewijzigd door uniekhoorn op 28-09-2010 20:27:43 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:22:26 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86954914
Dat sex doe ik voor de kijkcijfers
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_86954931
Ik vroeg me al af wat ik gemist had.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86954948
uniekhoorn!

-edit- ben benieuwd wat het openingsplaatje wordt, bij googelen op de topictitel :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86954968
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_86955130
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:23 schreef sigme het volgende:
uniekhoorn!

-edit- ben benieuwd wat het openingsplaatje wordt, bij googelen op de topictitel :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86955135
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoi :)
Niet slecht hoor.. die pinda's kunnen er ook prima tussen... en je zegt het zelf al..... groente...
okee dankje :)
groente eet ik over het algemeen veeeel te weinig, daar moet ik echt op gaan letten
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:26:33 #8
236335 neen
schone schijn
pi_86955149
:')
het lijkt niet wat het is
pi_86955236
*meldt zich maar weer eens*

Tijd geleden alweer, maar het wordt weer eens tijd dat er aan m'n figuur gewerkt wordt. In een notendop; Pfeiffer gehad, rugklachten gekregen van een aanrijding, werkeloos geraakt en daarbovenop gerommel in de privésfeer (=understatement) zorgen ervoor dat je zo 10 kg aankomt. *zucht*.

Ik ben nu zover dat de Pfeiffer volgens mij voor het overgrote deel verdwenen is, dus ik wil weer voorzichtig beginnen met sporten.

Plan de campagne: hardlopen weer oppikken en in mei 2011 de Marikenloop 10km lopen. Daarnaast: stoppen met chocolade(ijs/repen/koekjes) schranzen en maar weer eens een normaal eetpatroon opbouwen.

Het begin zal wel moeilijk zijn, ook omdat ik écht niet lekker in mijn vel zit, maar er moet iets gebeuren. Ik zit inmiddels drie maanden thuis zonder werk en begin nu weer wat op te krabbelen, maar voel me tegelijkertijd ook futloos. I needz to move!

Ik ga niet stoppen met snoepen, alleen dat terugbrengen naar een normale hoeveelheid (dus geen zakken M&M's in één keer leegeten) maar bijvoorbeeld één of twee stukjes chocolade moet kunnen. Daarnaast: FRUIT! Ik zit de hele dag op mijn kont dus het is wel noodzakelijk om alles weer op orde te brengen cuz I iz turning into a big fat couchpatatoe.

Geen lijst vandaag, want het was blubber (denk aan de eerder genoemde M&M's en mayonaise bij in teveel vet gebakken krieltjes) maar er wordt aan gewerkt.

Kort samengevat; Hoi, ik ben weer terug! :o
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:28:57 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86955294
Daph! WeeBee!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:30:32 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86955362
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daph! WeeBee!
Dat idd.

Hoe is het verder met je? Ik herinner me dat je toen je hier postte struggelde (wat is het Nederlandse woord daarvoor ook alweer? :') Ik lijk Nynke wel :P) met je gezondheid.

Edit: anders lees ik meteen even goed :@. Sorry!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:30:50 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86955375
O, ik wil graag nog even een suggestie doen voor een nieuwe handtas voor loveli:

dinsdag 28 september 2010 @ 20:31:53 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86955418
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat idd.

Hoe is het verder met je? Ik herinner me dat je toen je hier postte struggelde (wat is het Nederlandse woord daarvoor ook alweer? :') Ik lijk Nynke wel :P) met je gezondheid.
worstelde
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:31:54 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86955421
Dankjoe, sigme O+

Die broccoli-plaatjes/dingen _O-

Daph, weebee! Zo jij hebt de shittrain gereden :o Hopelijk gaat alles nu goed komen/zijn!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:33:14 #15
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86955469
quote:

[..]

Dat idd.

:(
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:34:00 #16
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86955510
problemen had, zoek je die Nederlandse betekenis, Vikje lief?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_86955517
Welkom terug, Daph. Hoop dat je toekomst er wat rooskleuriger uit zal zien. :).

Ik moet toch maar eens serieus overwegen om een lamp in de woonkamer te hangen. Best een beetje donker hier. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86955530
Thx :D

quote:

[..]

Dat idd.

Het gaat redelijk, privé is het de afgelopen drie maanden gewoon een grote puinhoop geweest en dat is killing geweest. Lichamelijk gaat het allemaal wel - de Pfeiffer lijkt weg te zijn (laten we zeggen dat ik het idee heb dat het 95% genezen is) en mijn rugklachten zijn zo goed als over, maar ik moet geen enorm zware dingen tillen natuurlijk :P Ik voel me nogal futloos maar dat zal wel komen doordat ik de hele dag binnen op m'n kont zit. Ik kom wel buiten hoor, maar ik doe weinig actiefs :P Gezondheid ging inderdaad niet goed toen ik hier postte, das denk ik nu dik een half jaar geleden ofzo? (ik zit ook regelmatig met het engelse woord in m'n hoofd en kan dan het nederlandse woord niet bedenken :') Das het voordeel van bloggen in het engels :') )
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:01 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86955552
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
O, ik wil graag nog even een suggestie doen voor een nieuwe handtas voor loveli:

[ afbeelding ]
Daar drinken we op!

Goed etiketje lezen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:13 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86955561
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:34 schreef AKnynke het volgende:
problemen had, zoek je die Nederlandse betekenis, Vikje lief?
Nee ik zocht naar het woord 'worstelen', waarvoor dank, Lienekien :).
Niet meer actief op Fok!
pi_86955573
Bedankt ladies O+
pi_86955580
Wat een geniaal plaatje in de OP :D _O-

Ik 'moet' eigenlijk de afwas doen, maar heb geen zin ;(

Lijstje:

O: -
T: hardgekookt ei, appelsap
L: stokbroodje, 7-up (verdeeld over de werkdag, die 7-up)
D: tagliatelle met spinazie en zalm :9
T: 1 reepje kinder bueno

Niet goed, maar minder slecht dan de andere dagen, ik heb tenminste iets gegeten overdag. Probeer er weer langzaam structuur in te krijgen, maar het is dit blok echt enorm druk op school. Op de maandag en op de dinsdag ben ik blij als ik tussendoor een paar keer naar de wc kan :') Eten schiet er dan vaak bij in.

Maar goed, langzaam maar zeker komen we er wel weer. :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:42 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86955583
Klinkt niet goed Daph! Wel fijn dat het fysiek wat beter gaat :Y. Hopelijk zet die stijgende lijn door!
pi_86955637
Nee was het ook niet, maargoed vanuit zo'n dal kan het alleen maar beter worden hoop ik dan maar *probeert positief te zijn*
pi_86955713
Hoi Daph_, leuk dat je d'r weer bent :Y.
Woon je nog bij je gezellige ouders?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')