Normaal leven zoals in NL, zeg maar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja wat is dat ook voor onzin vraag, je kan het zo gek maken als je zelf wil ?
Ligt er volkomen aan wat je veel vind en wat je er mee wil doen. Als je een bedrijf wil starten, een (tweede) huis kopen met eigen vermogen, een Ferrari wil hebben of lekker vroeg stoppen met werken, dan hoeft het niet veel te zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:02 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Christus, wat moet je met 120.000 euro? Als ik zoveel geld had, zou ik voor de komende tien jaar stoppen met werken.
dat verklaart je usernamequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:02 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Christus, wat moet je met 120.000 euro? Als ik zoveel geld had, zou ik voor de komende tien jaar stoppen met werken.
Waarom is dat dom? Ik vind werken gewoon erg leuk, kan mij zo voorstellen dat meer mensen met veel plezier naar hun werk gaan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:36 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Das dus gewoon dom. Je wordt vanzelf grijs, wordt zeker ziek en gaat volgens mij ook zeker dood.
Zelf heb ik redelijk wat gespaard en ook te sparen per maand. Heb echter ook 2 kiddies die ik later een vliegende start wil geven.
Lekker vroeg stoppen met werken.. hoeft het niet veel te zijn??? Kan me niet herinneren dat enig kabinet iets opperde over het verhogen van de AOW....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 01:34 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ligt er volkomen aan wat je veel vind en wat je er mee wil doen. Als je een bedrijf wil starten, een (tweede) huis kopen met eigen vermogen, een Ferrari wil hebben of lekker vroeg stoppen met werken, dan hoeft het niet veel te zijn.
Daar moet je dan maar net zin in hebben. Ik vind ons eigen land nog altijd het mooiste en vertik het om ergens anders te gaan wonen alleen maar omdat mijn euro daar zoveel waard is in lokale valuta.quote:Wil je als een hippie leven in Thailand (), dan kan je wel een tijdje aanmodderen.
De strekking van het verhaal was dan ook dat 120.000 niet overdreven veel is als je eerder wil stoppen met werken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:17 schreef caroline88 het volgende:
Lekker vroeg stoppen met werken.. hoeft het niet veel te zijn??? Kan me niet herinneren dat enig kabinet iets opperde over het verhogen van de AOW....
Dat dus inderdaad. Combineer het met een leuke baan en grote dromen, en je begrijpt wellicht dat ik nog even blijf werken (ik werk ook pas 4 jaar, dus mag ook wel).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De strekking van het verhaal was dan ook dat 120.000 niet overdreven veel is als je eerder wil stoppen met werken.
Ja het is slechts een handige buffer. Ik zou overigens gek worden zonder werk, ik word al gek als ik twee weken vakantie heb.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De strekking van het verhaal was dan ook dat 120.000 niet overdreven veel is als je eerder wil stoppen met werken.
Bron?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:24 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik las overigens dat slechts 12% van de nederlandse bevolking 100K of meer heeft gespaard. De rest zit daar (ver) onder.
Echt joh? Ik kan prima maanden zonder werk. Helaas is dat niet iets wat je al te vaak moet doen, wil je nog een beetje leuk werk kunnen regelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:24 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja het is slechts een handige buffer. Ik zou overigens gek worden zonder werk, ik word al gek als ik twee weken vakantie heb.
Ik kan ook prima een tijdje vrij nemen, maar compleet zonder werk zitten, vind ik wat minder. Half jaartje reizen ofzo daarentegen nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt joh? Ik kan prima maanden zonder werk. Helaas is dat niet iets wat je al te vaak moet doen, wil je nog een beetje leuk werk kunnen regelen.
Beste Socios. Daar kan ik heel kort over zijn. Had je harder je best moeten doen, en geen geld bij moeten lenen (of je studie afmaken als je je stufi moet terugbetalen)quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Was het maar zo ´simpel´. Juiste studie is niet gelukt. Werk nauwelijks te vinden. Torenhoge studieschuld erbij. Een schraal loontje erbij. Zo´n EUR 800,-. is opzich genoeg om naast de ´vaste lasten´ een FOK!abonnement te betalen (daar gaat veel vrije tijd in zitten) en af en toe een treinreisje te maken.
Dat vind ik nog een vrij hoog percentage eigenlijk.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:24 schreef Monco10 het volgende:
Ik las overigens dat slechts 12% van de nederlandse bevolking 100K of meer heeft gespaard. De rest zit daar (ver) onder.
Is dat inc. of ex. de overwaarde op een woning?quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat vind ik nog een vrij hoog percentage eigenlijk.
quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:02 schreef plesner het volgende:
xD ik spaar zo'n 1800 euro per maand ben 24 jaar woon nog thuis en heb een erg goede baan.
Ben dan ook erg zuinig en heb verder zelf geen vaste kosten.
Neem aan dat je dan geen huishoud geld betaalt, en dat je ouders voor je koken + je mag meegenieten van internet tv etc etc?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:02 schreef plesner het volgende:
xD ik spaar zo'n 1800 euro per maand ben 24 jaar woon nog thuis en heb een erg goede baan.
Ben dan ook erg zuinig en heb verder zelf geen vaste kosten.
Klopt heb erg veel geluk de enige vaste kosten die ik heb is mijn zorgverzekering. Voor de rest hoef ik niks te betalen. De reden dat ik op dit moment zo zuinig leef en veel spaar is dat ik in de directe toekomst een huis wil gaan kopen waar ik de rest van mijn leven nog profijt van heb.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:48 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Neem aan dat je dan geen huishoud geld betaalt, en dat je ouders voor je koken + je mag meegenieten van internet tv etc etc?Heb je dan uberhaupt wel kosten?
Nice inderdaad, mijn ouders sparen ook al vanaf mijn geboorte maar ben bang dat op mijn 18e ophoudtquote:Op zaterdag 13 november 2010 16:10 schreef plesner het volgende:
[..]
Klopt heb erg veel geluk de enige vaste kosten die ik heb is mijn zorgverzekering. Voor de rest hoef ik niks te betalen. De reden dat ik op dit moment zo zuinig leef en veel spaar is dat ik in de directe toekomst een huis wil gaan kopen waar ik de rest van mijn leven nog profijt van heb.
Momenteel heb ik bijna 100k op mijn spaarrekening staan. De reden dat ik zoveel op mijn rekening heb staan is dat mijn ouders al vanaf mijn geboorte tot mijn 18e iedere maand een mooi bedrag op mijn rekening hebben gestort. Verder heb ik ook een erg mooi bedrag van mijn opa en oma geërfd.
Bij mij hield het ook op mijn 18e op. Ik had tevens ook pas op mijn 18ste verjaardag acces tot die rekening maar heb eigenlijk helemaal niks met dat geld gedaan. Ben voor mijzelf gewoon iedereen maand door blijven sparen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 16:14 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Nice inderdaad, mijn ouders sparen ook al vanaf mijn geboorte maar ben bang dat op mijn 18e ophoudt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |