abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89042853
Hier een gezamelijk netto inkomen van 4000 eur per maand
hiervan proberen we 1000 eur te sparen voor onze bruiloft..
en dat is nog niet makkelijk..

1250 eur gaat op aan huis-vaste lasten..
dan nog zo'n 1000 eur aan verzekeringen, belastingen, abonnementen, sport activiteiten ,telefoon rekeningen, etc
blijft er nog zo'n 750 eur over aan boodschappen, stappen etc..

er wordt dus verder niet gespaard voor onverwachte uitgaven..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_89046319
27, samenwonend met een 28 jarige. Vorige spaarpot (3 jaar geleden) was 15000 euro, deze ging op aan een verhuizing naar een huurhuis (nieuwbouw en moesten uiteraard alles nog kopen, meubels etc, voorheen woonden we in een appartement met alles oud). Nu net een nieuwbouwhuis gekocht (mooi uit kunnen onderhandelen onder het mom van crisis etc), waarin ons spaargeld van 25000 euro in is gaan zitten en gaat zitten om de hypotheek gewoon zo laag mogelijk te houden. Ofwel de teller staat nu weer op 0, maar we gaan in het nieuwe huis zo rond de 800 euro p/m sparen is de verwachting (als ik mijn baan hou uiteraard :P ) Anders sparen we 0 euro, maar kunnen we het huis op het salaris van mijn aanhang betalen.
pi_89049184
Ik ben 26, verdien rond de ¤ 2200 netto per maand en spaar ¤ 200 p.m. (uitgezonderd als ik een grote rekening moet betalen in die maand (verzekeringen o.i.d.), dan wil ik nog wel eens een maandje overslaan).

'k Woon in een koopappartement en betaal hiervoor dus rente. Daarnaast heb ik een studerende vriendin met weinig inkomen dus feitelijk betaal ik de meeste lasten.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_89049283
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:12 schreef Barretje80 het volgende:
Hier een gezamelijk netto inkomen van 4000 eur per maand
hiervan proberen we 1000 eur te sparen voor onze bruiloft..
en dat is nog niet makkelijk..

1250 eur gaat op aan huis-vaste lasten..
dan nog zo'n 1000 eur aan verzekeringen, belastingen, abonnementen, sport activiteiten ,telefoon rekeningen, etc
blijft er nog zo'n 750 eur over aan boodschappen, stappen etc..

er wordt dus verder niet gespaard voor onverwachte uitgaven..
Dat is dus echt belachelijk.
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:37:56 #280
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_89050142
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is hier precies belachelijk aan?
pi_89050164
quote:

[..]

Waarom belachelijk? (eigenlijk wel een beetje :) ) Ieders situatie en behoeften is natuurlijk anders. En hij spaart al 1000 euro wat netjes is, hoe hij die 1000 euro kwalificeert (voor huwelijk of buffer) is natuurlijk vrij abstract. De crux zit hem mogelijk in de etc van zijn opsomming. Of wellicht hebben ze beide een personal trainer, dan knalt die 1000 euro er ook zo door.... Als ze elke week boodschappen doen zijn ze rond de 80 euro kwijt (benchmark eigen situatie) gaat hij dan ook 1 a 2x per week uit eten en stappen etc is die 750 euro ook zo op.

Neemt niet weg dat er voldoende ruimte zit in besparingsmogelijkheden om tt 1500 euro te sparen zonder al te veel in te leveren
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89050303
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:38 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Waarom belachelijk? (eigenlijk wel een beetje :) ) Ieders situatie en behoeften is natuurlijk anders. En hij spaart al 1000 euro wat netjes is, hoe hij die 1000 euro kwalificeert (voor huwelijk of buffer) is natuurlijk vrij abstract. De crux zit hem mogelijk in de etc van zijn opsomming. Of wellicht hebben ze beide een personal trainer, dan knalt die 1000 euro er ook zo door.... Als ze elke week boodschappen doen zijn ze rond de 80 euro kwijt (benchmark eigen situatie) gaat hij dan ook 1 a 2x per week uit eten en stappen etc is die 750 euro ook zo op.

Neemt niet weg dat er voldoende ruimte zit in besparingsmogelijkheden om tt 1500 euro te sparen zonder al te veel in te leveren
Dat zeg ik. Als je met 4k als tweeverdieners niet normaal kan sparen, of alleen spaart voor een bruiloft, dan doe je echt iets verkeerd. Ongeacht situatie.
pi_89051318
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Als je met 4k als tweeverdieners niet normaal kan sparen, of alleen spaart voor een bruiloft, dan doe je echt iets verkeerd. Ongeacht situatie.
Alsof 4k per huishouden veel is.
pi_89051346
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:09 schreef plesner het volgende:

[..]

Alsof 4k per huishouden veel is.
Ja? beide 2000 euro netto is best veel?
pi_89051374
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:10 schreef inXs het volgende:

[..]

Ja? beide 2000 euro netto is best veel?
Niet echt nee behalve als je een starter bent.

edit: Is redelijk. Zit net boven modaal niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door plesner op 23-11-2010 14:16:14 ]
pi_89051538
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:10 schreef plesner het volgende:

[..]

Niet echt nee behalve als je een starter bent.
Tja niet iedereen is WO opgeleid en heeft een topbaan ;) Sowieso ongeveer alle mensen in de zorg en in het onderwijs verdienen het al niet. Dan heb je toch al een groot aantal mensen te pakken. Ga dan nog kijken naar alle mensen in de dienstverlening (supermarkten, vuilnis, schoonmaak, etc etc.) dan zit je op toch al een substantieel deel van de bevolking. Ofwel het feit dat jij het weinig vindt, maakt het geen feit. Ik denk dat je nog een beetje verkeerd beeld hebt van de wereld. Doe je dan ook niets aan als je op je 24e nog thuis woont.

(jij veranderd echt veel je tekst)
pi_89051707
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:15 schreef inXs het volgende:

[..]

Tja niet iedereen is WO opgeleid en heeft een topbaan ;) Sowieso ongeveer alle mensen in de zorg en in het onderwijs verdienen het al niet. Dan heb je toch al een groot aantal mensen te pakken. Ga dan nog kijken naar alle mensen in de dienstverlening (supermarkten, vuilnis, schoonmaak, etc etc.) dan zit je op toch al een substantieel deel van de bevolking. Ofwel het feit dat jij het weinig vindt, maakt het geen feit. Ik denk dat je nog een beetje verkeerd beeld hebt van de wereld. Doe je dan ook niets aan als je op je 24e nog thuis woont.

(jij veranderd echt veel je tekst)
Je hoeft ook helemaal geen WO papiertje te hebben om een topbaan te hebben. Mijn hoogste papiertje is een propedeuse van het HBO. Momenteel bezig met mijn eerste baan geen werkervaring en kom al aardig in de buurt van de 2k netto, op basis van een 40 urige werkweek.
pi_89051790
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:19 schreef plesner het volgende:

[..]

Je hoeft ook helemaal geen WO papiertje te hebben om een topbaan te hebben. Mijn hoogste papiertje is een propedeuse van het HBO. Momenteel bezig met mijn eerste baan geen werkervaring en kom al aardig in de buurt van de 2k netto, op basis van een 40 urige werkweek.
Jij vertegenwoordigd niet de rest van de maatschappij ;) Als je dan vervolgens samen 40uur werkt is er een kans op 2000 euro pp netto in de maand, maar dit is zeker niet voor iedereen weggelegd. Daarbij kiezen mensen ook vaak nog voor koters, minder werken etc dus dan wordt het al helemaal lastig.
pi_89051962
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef inXs het volgende:

[..]

Jij vertegenwoordigd niet de rest van de maatschappij ;) Als je dan vervolgens samen 40uur werkt is er een kans op 2000 euro pp netto in de maand, maar dit is zeker niet voor iedereen weggelegd. Daarbij kiezen mensen ook vaak nog voor koters, minder werken etc dus dan wordt het al helemaal lastig.

Ja maar dan nog met een aantal jaartjes werkervaring is 2k toch helemaal niet zo veel, mits je een redelijk opleiding genoten hebt. Tuurlijk zijn er uitzondering van mensen die nooit 2k zullen halen, daarnaast zijn er dan ook weer een hele hoop mensen die het 3 dubbele verdienen.
pi_89052160
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:26 schreef plesner het volgende:

[..]

Ja maar dan nog met een aantal jaartjes werkervaring is 2k toch helemaal niet zo veel, mits je een redelijk opleiding genoten hebt. Tuurlijk zijn er uitzondering van mensen die nooit 2k zullen halen, daarnaast zijn er dan ook weer een hele hoop mensen die het 3 dubbele verdienen.

2008 gemiddeld salaris werkende bevolking NL

bruto jaar: 30975
bruto maand: 2390
netto maand: 1593
pi_89052231
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:31 schreef inXs het volgende:

[..]

2008 gemiddeld salaris werkende bevolking NL

bruto jaar: 30975
bruto maand: 2390
netto maand: 1593
Kan mij niet voorstellen dat deze gegevens correct zijn. En die tabel is van 2008 zal onderhand ook wel flink gestegen zijn.
pi_89052273
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:34 schreef plesner het volgende:

[..]

Kan mij niet voorstellen dat deze gegevens correct zijn. En die tabel is van 2008 zal onderhand ook wel flink gestegen zijn.
Het is toch echt zo. Prijs jezelf gelukkig.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:38:28 #293
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89052375
quote:

[..]

Kan mij niet voorstellen dat deze gegevens correct zijn.
Dat is het modaal inkomen (een door het CPB bepaald geprikt inkomen). In 2011 is het 33.000 euro. Leuk om mee te beginnen, als eindsalaris knalt bijna iedereen je voorbij.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_89053847
quote:

[..]

wat is daar nou belachelijk aan..
die 750 wordt dus wel verdeeld over 2 personen.. oftewel 375 pp per maand..
kleren : 100 eur p maand
stappen : 100 eur per maand
uit eten/concerten: 100 eur per maand
75 kadootjes
dus.. voila.. het is ZO op!

een sociaal leven kost nou eenmal wat geld...

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_89054012
Ook hier 4k in de maand netto met z'n 2en waar bar weinig van overblijft...

Hebben wel wat spaargeld om onvoorziene zaken op te vangen maar wil niet begraven worden in een gouden kist dus maak het nu maar op...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_89054104
4000 netto is het bruto salaris voor de personen waarschijnlijk rond de 6 a 7000 euro. Als je met zoveel geld een huishouden niet behoorlijk kan onderhouden leef je inderdaad op te grote voet. Maar ieder zijn ding natuurlijk de een gaat meer op vakantie de ander spaart en de ander wilt een dure bruiloft.

Turken en hindoestanen geven over het algemeen ook zo abnormaal veel geld uit aan een bruiloft. Bedragen van 30-40 duizend euro voor een dagje plezier. Maar de ander koopt er weer een auto voor dus wat de een belachelijk vind is voor een ander doodnormaal ;)
pi_89054255
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:25 schreef Noisiv het volgende:
4000 netto is het bruto salaris voor de personen waarschijnlijk rond de 6 a 7000 euro. Als je met zoveel geld een huishouden niet behoorlijk kan onderhouden leef je inderdaad op te grote voet. Maar ieder zijn ding natuurlijk de een gaat meer op vakantie de ander spaart en de ander wilt een dure bruiloft.

Turken en hindoestanen geven over het algemeen ook zo abnormaal veel geld uit aan een bruiloft. Bedragen van 30-40 duizend euro voor een dagje plezier. Maar de ander koopt er weer een auto voor dus wat de een belachelijk vind is voor een ander doodnormaal ;)
Defineer behoorlijk ?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_89054404
Wat een spaarbedragen zeg...

Ik spaar persoonlijk 100 euro in de maand, en naar de gezamelijke gaat 100 euro naar de spaarrekening en 100 euro naar de beleggingsrekening. Voor de rest gaat er 1.400 in de hypotheek, maar om dat tegenwoordig nog een spaarpot te noemen... (gelukkig hoe fik mijn huis de komende vijf jaar sowieso nog niet te verkopen)
pi_89136320
quote:

[..]

Wellicht moet je je eens gaan beseffen dat de getallen die je hier op FOK leest niet kloppen...... ik zie hier alleen hoogopgeleiden met een dik salaris.

Als je dan de posthistorie doorkijkt zie je de ene grammaticale fout na de andere.... dus ga er maar vanuit dat een hoop van de hier verkregen informatie onjuist is.
pi_89136510
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:33 schreef zatoichi het volgende:
Wat een spaarbedragen zeg...

1.400 in de hypotheek
Wat een hypotheekbedrag zeg. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')