Dat is dus echt belachelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:12 schreef Barretje80 het volgende:
Hier een gezamelijk netto inkomen van 4000 eur per maand
hiervan proberen we 1000 eur te sparen voor onze bruiloft..
en dat is nog niet makkelijk..
1250 eur gaat op aan huis-vaste lasten..
dan nog zo'n 1000 eur aan verzekeringen, belastingen, abonnementen, sport activiteiten ,telefoon rekeningen, etc
blijft er nog zo'n 750 eur over aan boodschappen, stappen etc..
er wordt dus verder niet gespaard voor onverwachte uitgaven..
Waarom belachelijk? (eigenlijk wel een beetjequote:
Dat zeg ik. Als je met 4k als tweeverdieners niet normaal kan sparen, of alleen spaart voor een bruiloft, dan doe je echt iets verkeerd. Ongeacht situatie.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:38 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Waarom belachelijk? (eigenlijk wel een beetje) Ieders situatie en behoeften is natuurlijk anders. En hij spaart al 1000 euro wat netjes is, hoe hij die 1000 euro kwalificeert (voor huwelijk of buffer) is natuurlijk vrij abstract. De crux zit hem mogelijk in de etc van zijn opsomming. Of wellicht hebben ze beide een personal trainer, dan knalt die 1000 euro er ook zo door.... Als ze elke week boodschappen doen zijn ze rond de 80 euro kwijt (benchmark eigen situatie) gaat hij dan ook 1 a 2x per week uit eten en stappen etc is die 750 euro ook zo op.
Neemt niet weg dat er voldoende ruimte zit in besparingsmogelijkheden om tt 1500 euro te sparen zonder al te veel in te leveren
Alsof 4k per huishouden veel is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Als je met 4k als tweeverdieners niet normaal kan sparen, of alleen spaart voor een bruiloft, dan doe je echt iets verkeerd. Ongeacht situatie.
Ja? beide 2000 euro netto is best veel?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:09 schreef plesner het volgende:
[..]
Alsof 4k per huishouden veel is.
Niet echt nee behalve als je een starter bent.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:10 schreef inXs het volgende:
[..]
Ja? beide 2000 euro netto is best veel?
Tja niet iedereen is WO opgeleid en heeft een topbaanquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:10 schreef plesner het volgende:
[..]
Niet echt nee behalve als je een starter bent.
Je hoeft ook helemaal geen WO papiertje te hebben om een topbaan te hebben. Mijn hoogste papiertje is een propedeuse van het HBO. Momenteel bezig met mijn eerste baan geen werkervaring en kom al aardig in de buurt van de 2k netto, op basis van een 40 urige werkweek.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:15 schreef inXs het volgende:
[..]
Tja niet iedereen is WO opgeleid en heeft een topbaanSowieso ongeveer alle mensen in de zorg en in het onderwijs verdienen het al niet. Dan heb je toch al een groot aantal mensen te pakken. Ga dan nog kijken naar alle mensen in de dienstverlening (supermarkten, vuilnis, schoonmaak, etc etc.) dan zit je op toch al een substantieel deel van de bevolking. Ofwel het feit dat jij het weinig vindt, maakt het geen feit. Ik denk dat je nog een beetje verkeerd beeld hebt van de wereld. Doe je dan ook niets aan als je op je 24e nog thuis woont.
(jij veranderd echt veel je tekst)
Jij vertegenwoordigd niet de rest van de maatschappijquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:19 schreef plesner het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal geen WO papiertje te hebben om een topbaan te hebben. Mijn hoogste papiertje is een propedeuse van het HBO. Momenteel bezig met mijn eerste baan geen werkervaring en kom al aardig in de buurt van de 2k netto, op basis van een 40 urige werkweek.
Ja maar dan nog met een aantal jaartjes werkervaring is 2k toch helemaal niet zo veel, mits je een redelijk opleiding genoten hebt. Tuurlijk zijn er uitzondering van mensen die nooit 2k zullen halen, daarnaast zijn er dan ook weer een hele hoop mensen die het 3 dubbele verdienen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef inXs het volgende:
[..]
Jij vertegenwoordigd niet de rest van de maatschappijAls je dan vervolgens samen 40uur werkt is er een kans op 2000 euro pp netto in de maand, maar dit is zeker niet voor iedereen weggelegd. Daarbij kiezen mensen ook vaak nog voor koters, minder werken etc dus dan wordt het al helemaal lastig.
2008 gemiddeld salaris werkende bevolking NLquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:26 schreef plesner het volgende:
[..]
Ja maar dan nog met een aantal jaartjes werkervaring is 2k toch helemaal niet zo veel, mits je een redelijk opleiding genoten hebt. Tuurlijk zijn er uitzondering van mensen die nooit 2k zullen halen, daarnaast zijn er dan ook weer een hele hoop mensen die het 3 dubbele verdienen.
Kan mij niet voorstellen dat deze gegevens correct zijn. En die tabel is van 2008 zal onderhand ook wel flink gestegen zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:31 schreef inXs het volgende:
[..]
2008 gemiddeld salaris werkende bevolking NL
bruto jaar: 30975
bruto maand: 2390
netto maand: 1593
Het is toch echt zo. Prijs jezelf gelukkig.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:34 schreef plesner het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat deze gegevens correct zijn. En die tabel is van 2008 zal onderhand ook wel flink gestegen zijn.
Dat is het modaal inkomen (een door het CPB bepaald geprikt inkomen). In 2011 is het 33.000 euro. Leuk om mee te beginnen, als eindsalaris knalt bijna iedereen je voorbij.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:34 schreef plesner het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat deze gegevens correct zijn.
wat is daar nou belachelijk aan..quote:
Defineer behoorlijk ?quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:25 schreef Noisiv het volgende:
4000 netto is het bruto salaris voor de personen waarschijnlijk rond de 6 a 7000 euro. Als je met zoveel geld een huishouden niet behoorlijk kan onderhouden leef je inderdaad op te grote voet. Maar ieder zijn ding natuurlijk de een gaat meer op vakantie de ander spaart en de ander wilt een dure bruiloft.
Turken en hindoestanen geven over het algemeen ook zo abnormaal veel geld uit aan een bruiloft. Bedragen van 30-40 duizend euro voor een dagje plezier. Maar de ander koopt er weer een auto voor dus wat de een belachelijk vind is voor een ander doodnormaal
Wellicht moet je je eens gaan beseffen dat de getallen die je hier op FOK leest niet kloppen...... ik zie hier alleen hoogopgeleiden met een dik salaris.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:34 schreef plesner het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat deze gegevens correct zijn. En die tabel is van 2008 zal onderhand ook wel flink gestegen zijn.
Wat een hypotheekbedrag zeg.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:33 schreef zatoichi het volgende:
Wat een spaarbedragen zeg...
1.400 in de hypotheek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |