abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86950505
Tien voormalige managers van ABN Amro krijgen alsnog hun ontslagvergoeding en bonus volgens de regelingen die voor de crisis golden.

Het gerechtshof Amsterdam heeft bepaald dat aan hen in totaal 23 miljoen euro moet worden uitgekeerd.

Bron, NOS.

Aan de ene kant zou je zeggen dat gemaakte afspraken moeten worden nagekomen.
Maar aan de andere kant is het te danken aan de staat (de belastingbetaler) dat ABN AMRO niet is omgevallen en dan was er geen bonus geweest en ook geen baan meer.
Ik vind dus dat de staat afspraken had moeten maken bij het verlenen van de staatssteun.
pi_86950619
Ik vind dat die mensen die naar de rechtbank zijn gegaan de gevangenis in mogen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86950639
I want my money back!
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_86950649
Hebben ze ook gedaan, maar de rechter zegt dus de facto dat die afspraken de eerdere bonusregelingen niet teniet kunnen doen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_86950653
Staat betaald? geen bonussen.
Staat niet betaald? lekker boeiend..

Vind dat ze gewoon geen beloning mogen krijgen, allemaal betaald door belastingbetalers.
Marja regering he, durven niet te vechten..
pi_86950722
Jammer eigenlijk dat hier überhaupt al regels voor nodig zijn, je zou toch wel denken dat je dat wel aan het fatsoen van die mensen kan overlaten..
pi_86950797
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
Jammer eigenlijk dat hier überhaupt al regels voor nodig zijn, je zou toch wel denken dat je dat wel aan het fatsoen van die mensen kan overlaten..
Als je 1miljoen bonus krijgt ofzo, denk je niet meer aan fatsoen.
Zijn mensen die al moord doen om een ipod ofzo.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:56:57 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86951010
Rechters willen graag onafhankelijk blijven en ik geloof in de scheiding der machten. Maar twijfel wel eens aan het verstand van sommige rechters. Maar een leuk uitje of een gezellig partijtje golf onder ons kent ons krentenbrood doet vast wonderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_86951054
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
Dat is nou juist het probleem. In het bankwezen lijkt in de top, uitzonderingen daargelaten, nauwelijks fatsoen te bestaan.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_86951134
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:46 schreef trancethrust het volgende:
Hebben ze ook gedaan, maar de rechter zegt dus de facto dat die afspraken de eerdere bonusregelingen niet teniet kunnen doen.
Dat is wel vreemd moet ik zeggen?
Zouden ze de rechters omgekocht hebben?
pi_86951563
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:41 schreef thumbnail het volgende:
Tien voormalige managers van ABN Amro krijgen alsnog hun ontslagvergoeding en bonus volgens de regelingen die voor de crisis golden.

Het gerechtshof Amsterdam heeft bepaald dat aan hen in totaal 23 miljoen euro moet worden uitgekeerd.

Bron, NOS.

Aan de ene kant zou je zeggen dat gemaakte afspraken moeten worden nagekomen.
Maar aan de andere kant is het te danken aan de staat (de belastingbetaler) dat ABN AMRO niet is omgevallen en dan was er geen bonus geweest en ook geen baan meer.
Ik vind dus dat de staat afspraken had moeten maken bij het verlenen van de staatssteun.
De staat kan afspraken maken toch ze een ons wegen, dat betekent niet dat de contracten met de managers wijzigen.
pi_86952407
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:58 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem. In het bankwezen lijkt in de top, uitzonderingen daargelaten, nauwelijks fatsoen te bestaan.
Nauwelijks? Zeg maar gerust geen enkel. Anders gaf je na jarenlang onderpresteren je bonus wel aan het goede doel.

Een bank kan niet draaien zonder betrokken mensen aan het loket, de managers kunnen gerust met vakantie, die worden in veel gevallen toch niet gemist.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:06:53 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86954080
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:00 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd moet ik zeggen?
Zouden ze de rechters omgekocht hebben?
Nee dat niet denk ik. Maar ze behoren wel tot dezelfde ons kent ons krentenbrood club. En dat bespaard de noodzaak van omkoping. Om een voorbeeld aan te halen van lang geleden de Romeinse Senaat was ook zo een club net als de eerste tweede kamer en het bedrijfsleven. En de rechterlijke macht. En mensen die werkelijk veranderingen wilden aanbrengen tegen hun macht werden vermoord of opzij gezet. Denk maar aan Julius Caesar en Cicero.

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 28-09-2010 20:13:40 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_86954475
Gasten, stam+t.

Bovendien kon je best zeggen dat die lui in hun recht staan; ABN heeft het geld om uit te betalen, en zij hebben volgens het arbeidscontract waar ze een krabbel onder hebben gezet, recht op die bonussen. Klaar.

Verder: fatsoen? Als het gaat om 52% van je loon om onze collectieve zaken in orde te krijgen klaagt 90% hier al steen en been. Onderpresteren? Niet volgens de bonusregeling die aandeelhouders en topmensen toentertijd zijn aangegaan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_86954523
Goede zaak!
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:16:02 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86954550
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:58 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Alleen in de top?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:17:55 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86954650
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen in de top?
Nou de top geeft het voorbeeld aan de rest dus als die de boel leeg graaien dan denkt de burger wellicht moeten wij dat ook gaan doen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:18:55 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_86954701
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nou de top geeft het voorbeeld aan de rest dus als die de boel leeg graaien dan denkt de burger wellicht moeten wij dat ook gaan doen.
Banken deugen gewoon niet,.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:30:18 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_86955350
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Banken deugen gewoon niet,.
Ik heb bij veel bedrijven gewerkt waaronder banken. En overal denkt het hogere management alleen aan hun belang. Of de politicus enz ongeacht welk politiek systeem er aan de macht is. Er zijn wel mensen te vinden die er tegen in gaan. Maar die gaan over het algemeen niet dood aan de ouderdom.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:32:21 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86955439
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:46 schreef trancethrust het volgende:
Ik zeg uitbetalen en 100% belasten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86956211
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:06 schreef Megumi het volgende:

Nee dat niet denk ik. Maar ze behoren wel tot dezelfde ons kent ons krentenbrood club. En dat bespaard de noodzaak van omkoping. Om een voorbeeld aan te halen van lang geleden de Romeinse Senaat was ook zo een club net als de eerste tweede kamer en het bedrijfsleven. En de rechterlijke macht. En mensen die werkelijk veranderingen wilden aanbrengen tegen hun macht werden vermoord of opzij gezet. Denk maar aan Julius Caesar en Cicero.
Je hebt gelijk denk ik.
pi_86956300
We zouden toch allemaal de pijn van de crisis voelen?
pi_86956379
Ik voel er niets van hoor. :)
pi_86956533
Dat scheelt dan alweer... zij in ieder geval ook niet.
pi_86956588
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat scheelt dan alweer... zij in ieder geval ook niet.
Terecht. Crisis of niet, gemaakte afspraken moet je gewoon netjes na blijven komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')