Smart indeedquote:Op maandag 11 oktober 2010 21:55 schreef June. het volgende:
Een co die zo even snel beslist om een melding van kindermishandeling te doen![]()
Leuke ATLS casus.quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:06 schreef fusionfake het volgende:
Ik woon er nog maar een dag of Man neergeschoten bij metrostation Gein![]()
Bij m'n vorige kamer was het trouwens ook raak, alhier te lezen
http://www.parool.nl/paro(...)oten-in-Osdorp.dhtml
Hoe dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:41 schreef iofn het volgende:
De diagnostiek naar de sinustrombose was ook wel geniaal
Dit moet haast wel een patiënt zijnquote:Mystery Guest:
Een 60 jaar of oudere vrouw, sterrenbeeld Steenbok uit Zuid-Holland heeft je profiel bezocht op gisteren, 22:16
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:25 schreef intoxicated het volgende:
Hyves
[..]
Dit moet haast wel een patiënt zijn![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
Lol hoe kun je dat zien?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:25 schreef intoxicated het volgende:
Hyves
[..]
Zet em op vrienden only, problem solved :pquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:25 schreef intoxicated het volgende:
Hyves
[..]
De dag erop:quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:06 schreef fusionfake het volgende:
Ik woon er nog maar een dag of Man neergeschoten bij metrostation Gein![]()
Bij m'n vorige kamer was het trouwens ook raak, alhier te lezen
http://www.parool.nl/paro(...)oten-in-Osdorp.dhtml
Zulks een multicultureel inzicht krijgen we op het AMCquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:20 schreef fusionfake het volgende:
[..]
De dag erop:
http://www.at5.nl/artikel(...)chietpartij-zuidoost
2 straten van het AMC
Wie woont er dan ook in de Randstadquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:20 schreef fusionfake het volgende:
[..]
De dag erop:
2 straten van het AMC
Beter daar dan in Lutjebroek waar de ambulance er pas na een half uur isquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:20 schreef fusionfake het volgende:
[..]
De dag erop:
2 straten van het AMC
Dx: De novo HIV met PCP (/PIP) en candidiasis, over die bloedgaswaarden is niks meer gezegdquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:58 schreef Merel1808 het volgende:
Een 48-jarige vrouw met dyspneu
A/ Sinds enkele weken progressief dyspnoeisch, met name bij inspanning. Droge hoest. Afgelopen maanden afgevallen, ongeveer 10 kg.
LO/ Matig ziek. Niet dyspnoeisch in rust, wel opvallend snel bij wandelen. Wit beslag op gehemelte. T 38,0. RR 120/75, Longen: diffuse fijne crepitaties over alle longvelden. Verder geen bijzonderheden (gb).
Lab: ABGA: pH 7.38 pCO2 3.0 pO2 9.2 BE -1, HCO3- 23.2 Saturatie 92%. CRP 210 mg/L, Hb 6.8 mmol/l, leukocyten 8.3 met 80% neutrofielen .
X-thorax:
[ afbeelding ]
Wit beslag:
[ afbeelding ]
Wat is de diagnose?
Lutjebroek ligt ongeveer op een kwartiertje afstand van een ziekenhuis (Westfriesgasthuis, locatie Hoorn/Enkhuizen)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:36 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Beter daar dan in Lutjebroek waar de ambulance er pas na een half uur is
En daarnaast heeft Amsterdam al jaren een responsetijd die boven het gemiddelde ligt voor A1-ritten. Je kunt beter in Drenthe dan in Amsterdam een ambulance nodig hebben.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Lutjebroek ligt ongeveer op een kwartiertje afstand van een ziekenhuis (Westfriesgasthuis, locatie Hoorn/Enkhuizen)
Je kan beter geen ambulance nodig hebben!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En daarnaast heeft Amsterdam al jaren een responsetijd die boven het gemiddelde ligt voor A1-ritten. Je kunt beter in Drenthe dan in Amsterdam een ambulance nodig hebben.
oh echt.. ik ben benieuwd (PM me de naam als je het niet erg vind)quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:20 schreef iofn het volgende:
Jezus, een jaargenoot blijkt zich van de zomer te hebben gesuïcideerd.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:58 schreef gohan16 het volgende:
[..]
oh echt.. ik ben benieuwd (PM me de naam als je het niet erg vind)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]Niet grappiger proberen te doen dan je bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietstas.
Is eosinofiele gastro enteritis wellicht interessant? Zou me zelf niet voorstellen dat een chronisch darm probleem hier mee te maken kan hebben? Wellicht voer voor de MDL-mensen en/of Internisten onder ons.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:43 schreef intoxicated het volgende:
Kan best, ligt eraan waar die klier zitOpzich gaat de HA daar niet zoveel aan doen als er geen andere verschijnselen zijn tenzij je een bicuspide aortaklep oid, of een anderszins interessante voorgeschiedenis hebt
![]()
Okee, de cardioloog draaft weer door
Als die kerel de goede kant op neergeschoten is lag hij al met zn hoofd in de SEHquote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En daarnaast heeft Amsterdam al jaren een responsetijd die boven het gemiddelde ligt voor A1-ritten. Je kunt beter in Drenthe dan in Amsterdam een ambulance nodig hebben.
Maar is de ambulancepost daar ook? Want als iemand voor de deur van onze faculteit wordt neergeschoten (of op een andere manier ambulancehulp nodig heeft), dat moet de ambulance van een paar kilometer verderop komen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:57 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Als die kerel de goede kant op neergeschoten is lag hij al met zn hoofd in de SEH
Voor zover ik weet zit er een ambulance-post in het AMCquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Maar is de ambulancepost daar ook? Want als iemand voor de deur van onze faculteit wordt neergeschoten (of op een andere manier ambulancehulp nodig heeft), dat moet de ambulance van een paar kilometer verderop komen.
Hehehe. Maar waar had jij het dossier van deze patiënt voor nodig?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:04 schreef intoxicated het volgende:
Mwhehehe. "A. Testpatiënt", geboren in 2002 en woonachtig op 9999ZZ nummer 999 heeft een vrij losbandig leven, getuige de vele soa-tests met wisselende uitslag in het systeem
gezwollen klieren daar zijn meestal reactief en kunnen geen kwaad. als je tandvlees gezwollen is en je last krijgt van je kaak, kun je beter de tandarts met een bezoekje vereren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:54 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Is eosinofiele gastro enteritis wellicht interessant? Zou me zelf niet voorstellen dat een chronisch darm probleem hier mee te maken kan hebben? Wellicht voer voor de MDL-mensen en/of Internisten onder ons.
edit:
Opgezwollen klier zit btw net onder mijn onderkaak (rechts) vanuit mijn perspectief gezien.
Op zich heb je dan wel een hogere kans op infecties. Dus waarschijnlijk heb je gewoon ontstoken tandvlees met daarbij een reactieve lymfeklierquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:54 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Is eosinofiele gastro enteritis wellicht interessant? Zou me zelf niet voorstellen dat een chronisch darm probleem hier mee te maken kan hebben? Wellicht voer voor de MDL-mensen en/of Internisten onder ons.
edit:
Opgezwollen klier zit btw net onder mijn onderkaak (rechts) vanuit mijn perspectief gezien.
Dat zag ik gisteren in het VU hangen ja. Als pt mocht je ook zelf een dummy opereren!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:01 schreef dotKoen het volgende:
Wel hip trouwens, live OK's volgen in het VUmc: http://portal.quadia.nl/modules/qlive2/vumc/
Ze wisselen nu tussen een prostatectomie via de Da Vinci, lobectomie, niertransplantatie en ik geloof een uterusextirpatie.
Edit: nee, de uterusextirpatie is al voorbij, nu een lapchol.
Jaloers!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:31 schreef intoxicated het volgende:
Zo, mijn dagje levens redden zit er ook weer opHeerlijk, zo'n interventiecentrum
crocs vind ik te licht, alsof je op piepschuim loopt, bovendien zijn ze niet dicht en hoef ik geen roze exemplaren.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:33 schreef intoxicated het volgende:
Crocs![]()
Maar serieus; in het personeelswinkeltje van het Bronovo hebben ze fijne. Is er geen Leidse co hier die daar binnenkort komt om te kijken welk soort het is?
Plekjes genoeg, meerdere gesprekken gehad en dagen meegelopen, nu nog kiezen welke mij het leukst lijkt!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:50 schreef dotKoen het volgende:
* dotKoen heeft zijn laatste bachelorblok binnen![]()
quote:Het slechtst uit de bus komen het Medisch Centrum Alkmaar, het Universitair Medisch Centrum Groningen, het Röpcke-Zweers Ziekenhuis in Hardenberg en het Scheperziekenhuis in Emmen.
Hehehequote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:43 schreef Knuffleheinz het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)erdam-en-twente.html
[..]
Zou dat te maken hebben met dat Starla daar werkt?quote:Het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda, het Slotervaart Ziekenhuis in Amsterdam en de Ziekenhuisgroep Twente in Hengelo krijgen de hoogste beoordeling in Elseviers geheel vernieuwde onderzoek 'De beste ziekenhuizen'.
quote:Wat de uitslag niet zegt, is hoe goed of slecht de dokters in het ziekenhuis zijn en of de patiënt mogelijk extra en onnodig risico loopt op complicaties, infecties of overlijden.
quote:Gelukkig wel veel in OK. Daarna heb ik co-schap traumatologie
quote:Maar daar kun je als co ook niet heel veel doen, met name bij al die TURPs en TURTs. De uroloog zit tussen de benen van de patiënt en de instrumenterende heeft vaak alleen steriele handschoenen aan. That's it.Op woensdag 20 oktober 2010 18:52 schreef MaxC het volgende:
[..]
Gelukkig wel veel in OK. Daarna heb ik co-schap traumatologie
quote:heb alleen maar oude tentamens gemaakt. had voor de vorige toets al keihard geleerd, en dat bleek niet genoeg. Dus nu maar oude toetsen geleerd en er waren een heleboel vragen die me bekend voor kwamen.Op woensdag 20 oktober 2010 22:49 schreef Knuffleheinz het volgende:
Tot morgenochtend!
Veel oefenvragen gestampt?
Hoe zit het eigenlijk met die vertraging, als je het tentamen niet haalt mag je niet met de stage beginnen?
quote:ja ik herkende een groot deel van de vragen ook. En een paar heeeeeeeeele rare vragen over dingen waar ik in 4 jaar studie nog nooit van gehoord heb/in leervragen heb zien staan, en dan moeten we ineens weten wat het isOp donderdag 21 oktober 2010 20:39 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ah zo zit dus het. Ik vond het trouwens ook erg veel herkenbare vragen..
quote:Gewoonlijks sluit de aortaklep eerder dan de pulmonalisklep. Bij inspiratie zuig je meer veneuze return vanuit je periferie naar je thorax, waardoor je rechter ventrikel langduriger moet contraheren. Daardoor valt de 2P gewoonlijks later bij inspiratie en is de splijting van de tweede toon dan dus groter. Dusch:Op vrijdag 22 oktober 2010 14:09 schreef Pluizel het volgende:
[..]
en d ben ik vergeten. Maar hoe kun je in godsnaam horen of iets een paradoxale splijting is? ik bedoel je hoort een gespleten 2e harttoon, of niet. maar je kan dan toch niet zeggen of je nou eerst de aortaklep of eerst de pulmonalisklap hebt gehoord?
1 2 | Inspiratoir: S1..............S2A....S2P |
1 2 | Inspiratoir: S1.....................S2P.S2A |
quote:BundeltakblokOp vrijdag 22 oktober 2010 19:54 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Gewoonlijks sluit de aortaklep eerder dan de pulmonalisklep. Bij inspiratie zuig je meer veneuze return vanuit je periferie naar je thorax, waardoor je rechter ventrikel langduriger moet contraheren. Daardoor valt de 2P gewoonlijks later bij inspiratie en is de splijting van de tweede toon dan dus groter. Dusch:
[ code verwijderd ]
Bij (fors) hypertensieve patiënten en ook mensen met een slechte linker ventrikelfunctie, aortastenose (mits geen pulmonale hypertensie en een normale rechter ventrikelfunctie en geen bundeltakblocks) kan de 2P eerder vallen dan de 2A, omdat de linker ventrikel in dat geval een langduriger ejectiefase heeft. Als je aanneemt dat de relatieve verplaatsing van de S2P tijdens inspiratie daardoor niet verandert, zal die tijdens inspiratie dus dichterbij de S2A vallen, dusch:
[ code verwijderd ]
Hier hoor je dus een kortere splijting van de S2 tijdens inspiratie en dat is paradoxe splijting.
En in de praktijk doet het er geen hol toe en luistert niemand er naar
quote:Dan is het goed schatjeOp vrijdag 22 oktober 2010 20:14 schreef intoxicated het volgende:
Bij een RBTB is de S2P dusdanig vertraagd dat het minimale verschil door ademhaling niet meer te interpreteren is. Bij een LBTB is de S2A sowieso vertraagd en kun je ook niets meer over tensie, AoS etc. zeggen. Dat bedoelde ik er meer mee te zeggen
quote:Helemaal mee eensOp vrijdag 22 oktober 2010 20:16 schreef intoxicated het volgende:
Ik moet mijn hobby hier natuurlijk wel even verdedigen en toelichten aan het jonge grut
quote:Moet je eigenlijk bij de apothekers zijn, maar die hebben geen eigen topicOp vrijdag 22 oktober 2010 21:41 schreef Soldier2000 het volgende:
Zitten er hier fokkers die verstand hebben van recepteerkunde?
Om het verhaal wat duidelijk te maken, ik wil een eigen topical voor mijn huid maken (Alcohol) maar ik ben op zoek naar een vervanger voor alcohol. Misschien dat iemand tips heeft?
quote:Daarom probeer ik het hierOp vrijdag 22 oktober 2010 21:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk bij de apothekers zijn, maar die hebben geen eigen topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |