Die eerste vragen doen we wel een andere keer. De laatste zou ik hier als topic willen runnen. Wat moeten we draaien op je begrafenis?
Nieuwe Revu vermeld maar een nummer. Maar op alle begrafenissen en crematies die ik heb bijgewoond werden drie nummers gedraaid.
Voor mijn begrafenis, gepland in 2057 (ik ben dan al 94....) de volgende nummers:
- In my hour of darkness, door Gram Parsons, Emmylou Harris en Linda Ronstadt (uit 1973 van de LP/CD Grievous Angel;
- Green Pastures van Emmylou Harris & Ricky Skaggs van de CD Roses in the snow (staat ook op Duets trouwens)
- En tot slot, bij het zakken van de kist de ultieme tearjerker: Abide in me/blijf mij nabij. Ik kan zelf de ogen nooit drooghouden als dat nummer gespeeld wordt op een begrafenis/crematie en de meeste anderen hebben het er ook moeilijk me.
quote:
op 03-30-2000 om 09:35 PM schreef PigXpert het volgende:
De Nieuwe Revu heeft elke week als afsluiting een interview met iemand uit de pop- of filmscene. Standaard vragen zijn:
-1- wat zit er in je broekzakken?
-2- naast wie werd je vanmorgen wakker?
-3- naast wie had je wakker willen worden?
-4- wat moeten we draaien op je begrafenis.Die eerste vragen doen we wel een andere keer. De laatste zou ik hier als topic willen runnen. Wat moeten we draaien op je begrafenis?
Dat geldt voor mij ook, maakt niet uit.
* Calypso denkt, voor Speedcore kan alleen maar Queen in aanmerking komen, Too much love will kill you.
( past uitstekend bij zijn sig.)
Maar gelukkig heeft hij het nog lang niet nodig, vertel toch niet waar hij zit.
ging als volgt: "we gotta get out of this place"
quote:The Animals... Titel had je al goed!
op 03-31-2000 om 02:16 AM schreef speedcore het volgende:
* Dinges zat zelf meer te denken aan dat ene hippie liedje, weet de titel niet meer en de groep ook niet.
(heh??watte??noemt ie me nou dinges??)
Dat zijn de twee die ik zeker weet en dan nog iets van de Beatles.
quote:
op 03-31-2000 om 02:16 AM schreef speedcore het volgende:
* Dinges zat zelf meer te denken aan dat ene hippie liedje, weet de titel niet meer en de groep ook niet.
quote:
op 03-31-2000 om 02:21 AM schreef Kozzmic het volgende: The Animals... Titel had je al goed!
quote:
op 03-30-2000 om 10:01 PM schreef killer tweety het volgende:
Geen muziek, de wetenschap mag mij helemaal hebben
Daar zou ik dus echt nooit aan beginnen hè. Onder 'wetenschap' verstaat men ook het gebruiken van jouw lichaam als Crash Test Dummy bij het testen van de veiligheid van auto's. Onlangs een docu gezien op Anaal+ over Crash Test Dummies - machtig interessant, tot ze ipv dummies gewoon echte lijken gingen gebruiken, ze in een auto zetten en ze vervolgens met 50Km/uur tegen een muur ramden om te zien welke botten nou het snelst breken. Volledige stuurkolommen werden in het lichaam geramd. Erg onsmakelijk idee en lijkt me ook voor de nabestaanden niet zo'n hele prettige gedachte denk ik.
Anyway, mijn funeral top 3..
1 - "Bring Him Home" uit Les Misèrables.
2 - "Oh Dannyboy" (als het even kan de versie gezongen door een zwerver uit de film "The Dead Can't Lie" met Tommy Lee Jones en Virginia Madsen. Lukt die versie niet, dan graag die uitvoering van Sinead O'Connor)
3 - Verandert regelmatig, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik gaan voor "The End" van The Doors.
Dit roep ik al jaren en ik heb al heel veel mensen verteld dat ik het zo wil. Dus zal het ook zo gaan gebeuren.
Wat trouwens ook een heel mooi nummer is: Niemand van Is Ook Schitterend.
------------------
Denk vooral niet dat ik cynisch ben. Nee hoor, ik meen alles echt heel serieus, ja!
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx (Datum 31 Maart 2000).]
Ik zit nu te denken aan 'Sam Jones' van Richard Thompson:
And if you're unburied, the likes of me will find you
You're no good to worms, but you might become the finest glue
We'll grind you up and spread you out as fertiliser, too
Sam Jones deliver them bones
------------------
"When I grow up, I want to be a musician."
"Well, you can't do both."
-------------------
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 31 Maart 2000).]
quote:
op 03-31-2000 om 09:30 AM schreef Danny het volgende:
Daar zou ik dus echt nooit aan beginnen hè. Onder 'wetenschap' verstaat men ook het gebruiken van jouw lichaam als Crash Test Dummy bij het testen van de veiligheid van auto's. Onlangs een docu gezien op Anaal+ over Crash Test Dummies - machtig interessant, tot ze ipv dummies gewoon echte lijken gingen gebruiken, ze in een auto zetten en ze vervolgens met 50Km/uur tegen een muur ramden om te zien welke botten nou het snelst breken. Volledige stuurkolommen werden in het lichaam geramd. Erg onsmakelijk idee en lijkt me ook voor de nabestaanden niet zo'n hele prettige gedachte denk ik.
Ik denk het niet Danny, ik ben in het bezit van een zeer uitgebreid codicil waarin precies staat beschreven wat "men" met mijn lichaam mag doen, en dat is echt alleen maar voor de wetenschap, orgaan donatie etc. Verdere activiteiten zoals jij ze beschrijft gaan hier niet in op.
Mijn nabestaanden zijn op de hoogte van mijn wensen, zo ook de huisarts.
Dus blijft als liedje dan toch maar staan Blowing in the Wind.
quote:
op 03-31-2000 om 09:30 AM schreef Danny het volgende:
2 - "Oh Dannyboy" (als het even kan de versie gezongen door een zwerver uit de film "The Dead Can't Lie" met Tommy Lee Jones en Virginia Madsen. Lukt die versie niet, dan graag die uitvoering van Sinead O'Connor)
Er zit ook nog een versie in een film, gezongen door allemaal oude mannen, op een begrafenis trouwens ook. Ik geloof dat het in het begin van "Meet Joe Black" is, met Anthony Hopkins als 1 van de zangers. Maar dat weet ik niet zeker. Het lijkt mij in elk geval een indrukwekkendere en toepasselijkere versie dan die van Sinead.
(Raar woord, "indrukwekkendere", ik typte in eerste instantie: "indrukwekkerende")
Zelf heb ik altijd gezegd dat ik op mijn begrafenis "Dolce Barbara" wil, van Eros Ramazzotti. Ik ben absoluut geen fan van hem, maar dit nummer! Kippenvel! En nog een toepasselijke tekst ook.
Requiem van Mozart. Rillingen blijven over mijn rug lopen als ik het hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door botoo (Datum 31 Maart 2000).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |