abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87350063
Nouja ik heb hét ideale voorbeeld van hoe het niet moet wat betreft opvoeding dus ik hoop dát in ieder geval te vermijden. In grote lijnen dan.. Zo absurd als het bij mij ging vroeger zal het niet gaan :P
Maar ben er verder wel van overtuigd dat Detroit en ik op een lijn zitten. Zo hebben we nog nooit ruzie gehad :+
Zou wel eens een keertje fijn zijn hoor, maar om de een of andere reden voelen we elkaar dusdanig goed aan dat we nooit tegen de haren instrijken
En verder vinden we ambitie allebei maar wat aantrekkelijk :~ wat ervoor zorgt dat ik lekker door kan leren en werken, en Detroit ook
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 09:35:29 #227
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87350185
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 09:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Nouja ik heb hét ideale voorbeeld van hoe het niet moet wat betreft opvoeding dus ik hoop dát in ieder geval te vermijden. In grote lijnen dan.. Zo absurd als het bij mij ging vroeger zal het niet gaan :P
Maar ben er verder wel van overtuigd dat Detroit en ik op een lijn zitten. Zo hebben we nog nooit ruzie gehad :+
Zou wel eens een keertje fijn zijn hoor, maar om de een of andere reden voelen we elkaar dusdanig goed aan dat we nooit tegen de haren instrijken
En verder vinden we ambitie allebei maar wat aantrekkelijk :~ wat ervoor zorgt dat ik lekker door kan leren en werken, en Detroit ook
Dat is wel lekker! Leuk dat je door gaat leren :)
hbo opleiding? Dan kun je later nog een leuke sprong maken (niet zo'n sprong, maar een salarissprong...).
O, maar wacht even, er is wel een taakstelling.

Lijkt me best spanningen geven, omdat ouders over het algemeen proberen hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden. Dat mensen bepaalde verwachtingen van elkaar hebben. Het is heel fijn als je het vrij gemakkelijk met elkaar eens bent.

Ik kom dus weleens in een groep en daar mag iedereen zijn zegje doen. En ja, dan vertellen ze weleens over relatieproblemen. Ik zou daar niet zo gauw over vertellen omdat het best iets privees is.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87351239
Ja, ik twijfel nog. Want ik wil maatschappelijk werk hbo gaan doen. Maar ik zet af en toe de juridisch kwaliteitsmedewerker dusdanig aan het denken dat ik denk, mmm ik heb het spelletje (de wet) dus vrij goed door! En als ik met hem in conclaaf ben omdat ik het ergens niet mee eens ben (gek genoeg heb ik 9 van de tien keer nog gelijk ook :+) geniet ik toch wel weer erg. Dus ik zit te overwegen of om een HBO MWD te doen en mijn master richting de juridische kant, of net andersom, mijn HBO SJD, en mijn master richting de maatschappelijke kant. Ben ik minstens 6 jaar verder maar wij hebben toch geen grote kinderwens.

Ik merk dat Detroit heel erg vanuit het kind kijkt. Kwam ik laatst achter omdat hij zich opwond over het feit dat ouders tegen een jongetje wel eens zeggen, joh huil niet zo, je bent toch geen meisje! En ik weet dat ik dat tegen het broertje van mijn ex ook wel eens heeft gezegd. Maar hij vond dat pesten. En daar kan ik mij wel in vinden. Denk dat als het zover komt, wij gewoon erg veel mazzel hebben met het feit dat ik alle kanten van een verhaal vrij makkelijk kan bekijken en mij daar ook in kan vinden, en wij zelden op een andere golflengte zitten.

En mijn eigen ouders waren gewoon raar. Na de laatste aanvaring had ik besloten om met ze te breken, in die zin dat ik geen moeite meer ga doen aangezien er ook geen moeite voor mij wordt gedaan. Voelde ik mij van de week reteschuldig over, en stond op t punt om te bellen hoe het met ze ging. Belt mijn moeder via mijn mobiel, en later via het centrale nummer van de gemeente. 'Ja met je moeder' Hoi! 'Kun jij even nakijken of een klant is geweest? Oh, no show? Ok dankje.' Tuuttuuttuut. (zij werkt nl in gemeente lelystad)
Misschien zijn het mijn idiote normen en waarden maar naar mijn weten begint een gesprek met, goh ik heb je al even niet gesproken, hoe gaat het met jullie2?
Dus voor mij is het ook :W

Maar over de relatie met mijn moeder kan ik boeken voel schrijven, over mijn eigen relatie niet, wordt maar saai :P
pi_87355804
10,14 miljard (sick) PMK's zorgt voor een overflow.. I need a bigger boat.

@ robuuste jong, RET.. zeg dat dan :D Dat ken ik wel, goede verhalen over gehoord :Y
Ik vraag mij alleen af of dat iets voor mij zou kunnen zijn, soms denk ik van wel.. maar aan de andere kant, groeps/kringgesprek.. nah. Beetje als Steven Seagal in Exit Wounds :') Mijn psych erkent dat ook, maar stapje voor stapje begin ik mij er wel een beetje voor open te stellen, ik denk alleen dat het echt heel erg afhankelijk is van de groep.

Ik vind het moeilijk in een groep, zeker als het erg close en personal gaat worden. Daarnaast heb ik eigenlijk heel cru gezegd een godshekel aan conformisme.
De "Think Different" mentaliteit, en die mentaliteit heeft mij verder gebracht dan wat dan ook.
Maar toch sta ik er wel voor open. Denk ik, totdat..

@ meetings.. ik weet het nog niet, zeg ik heel eerlijk.. Het lijkt mij heel leuk, ook eng, lastig en etc etc.
Is ook afhankelijk van zoveel zaken en gemoedstoestand. Maar ik speel wel al een tijdje met de 17e en de meet bij Francis lijkt mij ook leuk.
-weg-
pi_87356181
je bent van harte welkom auti :Y Gezellig juist!
pi_87356194
Oh ja, deze MOET ik gewoon ff delen.. een feel good momentje..

O+ Dazzle! en Katherine (een super trainster) Zalig! _O_
Veel mensen zullen het niet begrijpen, maar ik hou van de natuur en de band tussen mens en dier en bij Border Collies ga je echt terug naar de wortel. Durf te leven, think different... of hip en trendy gezegd; think out of the box..

Ooit ben ik zover dat ik geld genoeg heb voor mijn eigen leven en een, helemaal, eigen BC, en dan ga ik bij de SRCN
http://www.srcn.nl/

1 van de mooiste en betere dingen in het leven.
-weg-
pi_87357000
over de mogelijke meet bij mij thuis: het is niet zeker, maar het is een idee.
en las die meet er zou komen wordt et waarschijnlijk het weekend van de 13e of de 20e.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:07:18 #233
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_87362297
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:50 schreef francis998 het volgende:

[..]

inderdaad. En het voelen is niet alleen verschrikkelijk, soms zijn de gevolgen ook verschrikkelijk. Hele gezinnen kunnen erdoor kapot gaan :{
Amen.

Ik woon op dit moment samen met iemand die depressief is, wat een nachtmerrie.
Ik wou dat ik wat voor hem kon doen, maar ik weet niet wat.
Ik voel me haast schuldig daarom, ik voel me stom dat ik het crisisnummer van het RIBW niet kan vinden (hoewel, het is wel logisch dat dat niet op internet staat) maar ik ga er zelf ook aan onderdoor.
pi_87364230
Ik zag gisteren nog een autist, hij bleek asperger te hebben. Hij bleek niet te communiceren. Het deed mij een beetje denken aan een apparaat dat het niet deed. Weird. Ik dacht wat ben jij ongelukkig.

Ik keek net naar die BC, auti. Mooi beest, maar die hond heeft wel een slap oor. :?
pi_87364488
@EG dat heb je zelf toch ook?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:23:27 #236
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87364491
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zag gisteren nog een autist, hij bleek asperger te hebben. Hij bleek niet te communiceren. Het deed mij een beetje denken aan een apparaat dat het niet deed. Weird. Ik dacht wat ben jij ongelukkig.

Ik keek net naar die BC, auti. Mooi beest, maar die hond heeft wel een slap oor. :?
Dat lijkt me erger dan de bijstand. Niet communiceren, een ernstige vorm van armoede. Dus ik kan me jouw gedachte over die man absoluut voorstellen.
pi_87364721
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:23 schreef ScarFace- het volgende:
@EG dat heb je zelf toch ook?
Yep. Dit zeg ik op momenten dat ik het beslist niet zou willen zijn. Ik kreeg nl een behoorlijke trigger...
pi_87364773
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:23 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat lijkt me erger dan de bijstand. Niet communiceren, een ernstige vorm van armoede. Dus ik kan me jouw gedachte over die man absoluut voorstellen.
Ik vond het heel erg. Ik werd even met mijn neus op de feiten gedruk. Ik zal vertellen, het was de autisoos. Ik werd even niet blij. Confrontatie is hard.
pi_87364909
@sf, soms heb ik sterk de neiging om in de derde persoon te praten. Het is dan net of ik even buiten mezelf kan gaan staan...
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:43:19 #240
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87365009
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vond het heel erg. Ik werd even met mijn neus op de feiten gedruk. Ik zal vertellen, het was de autisoos. Ik werd even niet blij. Confrontatie is hard.
Toe maar, de autisoos!

Ben je op de spelletjesavond naar Rotterdam geweest?
Hoe waren verder je ervaringen?
pi_87365155
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:43 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Toe maar, de autisoos!

Ben je op de spelletjesavond naar Rotterdam geweest?
Hoe waren verder je ervaringen?
Nee, we vallen in een ander rayon. Ik kom er maar heel sporadisch. Aan activiteiten doe ik niet mee.

Tja, echte gesprekken zijn haast niet mogelijk . Maar dan verwacht ik teveel. Er zijn twee mensen waar het een beetje mogelijk is. Verder is het aapjes kijken/observeren . En dat triggert weer. Ik was leeg na afloop...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 09-10-2010 21:19:03 ]
pi_87365230
Edit.

[ Bericht 49% gewijzigd door EchtGaaf op 09-10-2010 21:19:13 ]
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:01:00 #243
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87365441
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, we vallen in een ander rayon. Ik kom er maar heel sporadisch. Aan activiteiten doe ik niet mee.

Tja, echte gesprekken zijn haast niet mogelijk . Maar dan verwacht ik teveel. Er zijn twee mensen waar het een beetje mogelijk is. Verder is het aapjes kijken/observeren . En dat truffeer weer. Ik was leeg na afloop...
Dat gaat het wel om vrij zware vormen van autisme. Ik heb de indruk dat het emotioneel voor jou een zware bedoening is. Heb ik daar gelijk in? De mate van functioneren zal ook wel verschillen per soos.

Ik had een keer te maken met iemand die vond dat ik erg langzaam praatte. Hij gaf steeds de aandacht aan een ander... dat is alweer bijna een jaar geleden. Als ik een sociale activiteit zoek, ga ik wel naar de borrels die de afdeling of de personeelsvereniging organiseert.

Moet ook zeggen dat ik vrijdagavond geen energie meer heb om naar een autisoos te gaan (het is toch een cultuur die ik eigenlijk niet gewend ben).
pi_87365925
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:01 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat gaat het wel om vrij zware vormen van autisme.
Tja, wat is zwaar....Maar bij de ene merk je het directer dan bij de ander.
quote:
Ik heb de indruk dat het emotioneel voor jou een zware bedoening is. Heb ik daar gelijk in?
Dat klopt. De indrukken die je krijgt. Het triggert. En dat kost emotioneel energie. Ik doe het ook maar om even uit te zijn.
quote:
De mate van functioneren zal ook wel verschillen per soos.

Inderdaad. Vrij breed, maar zoals men stelt: mensen met een normale begaafdheid.
quote:
Ik had een keer te maken met iemand die vond dat ik erg langzaam praatte. Hij gaf steeds de aandacht aan een ander... dat is alweer bijna een jaar geleden.

Gaf hij dat expliciet aan? Het kan ook zij dat die ander gewoon niet op 1 persoon kon concentreren :?
quote:
Als ik een sociale activiteit zoek, ga ik wel naar de borrels die de afdeling of de personeelsvereniging organiseert.

Dan kan je wel met NT-ers praten. Dat scheelt dan wel weer.
quote:
Moet ook zeggen dat ik vrijdagavond geen energie meer heb om naar een autisoos te gaan (het is toch een cultuur die ik eigenlijk niet gewend ben).
Ik kan mij voorstellen dat jij ook minder behoefte hebt om daar heen te gaan. Je hebt immers contacten via je werk :Y
pi_87379970
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Excellent! Een oog voor detail :P
Slap oor kan geen kwaad, ik vind het wel leuk.
-weg-
pi_87381423
even spammen
wij gaan vanavond lekker eten O+ www.sassafraz.nl
Want we zijn over 2 dagen alweer een heel jaar samen O+
pi_87381986
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:49 schreef Cassandra87 het volgende:
even spammen
alvast gefeliciteerd dan ;)
pi_87382179
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:59 schreef Auti het volgende:

[..]

Excellent! Een oog voor detail :P
Slap oor kan geen kwaad, ik vind het wel leuk.
Ja , altijd details zien . Maar ik wist niet dat het zulke mooie dieren zijn...Ik vind een slap oor ook niet erg, het is hoe dan ook een mooi en slim exemplaar :Y
pi_87384044
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:49 schreef Cassandra87 het volgende:
even spammen
Hoe houd je het uit :o ;) Feli :D

De 17de al een idee hoe laat en waar?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_87385007
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:33 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hoe houd je het uit :o ;) Feli :D

De 17de al een idee hoe laat en waar?
Denk gewoon rond 2 uur op t station. Hapje eten en drinken? Misschien is t wel leuk om vandaaruit naar tuschinski te gaan?

En hoe: Makkelijk *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')