abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86943122
Ik merk het nu al... maar ik heb een herfstblues te pakken! Weinig tot geen energie, alleen maar willen slapen & 's ochtends met geen mogelijkheid uit bed te krijgen, zware spieren, moodswings, moeite met concentreren, andere eetgewoontes...

Normaal merk ik de overgang van zomer naar herfst altijd maar een klein beetje, maar nooit zo extreem! Wie heeft hier nog meer last en heeft iemand nog tips om het zo goed mogelijk vol te houden tot het weer lente wordt? :s)
pi_86943162
Verliefd worden O+
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_86943174
Ik heb dat het hele jaar door.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_86943204
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:19 schreef Gamer_V het volgende:
Verliefd worden O+
Ik ben ook verliefd, maar het helpt echt niet met het opstaan 's ochtends hoor. Het vermoeilijkt het juist, zo mogelijk.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_86943335
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:20 schreef Chowi het volgende:

[..]

Ik ben ook verliefd, maar het helpt echt niet met het opstaan 's ochtends hoor. Het vermoeilijkt het juist, zo mogelijk.
Haha ik ben ook verliefd, maar 's ochtends even niet meer.
pi_86943419
ik heb er last van maar heb het gewoon geaccepteerd dat ik minder productief ben rond deze dagen. over een paar weken ben ik er weer aan gewend
Doe eens lief!
pi_86943552
Ik heb een zomerdip :')
Maar wat je kan doen = vitamine c vreten , vers fruit en regelmatig een zonnebankje pakken :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:31:52 #8
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86943583
1x in de week ff 10 minuutjes zonnebanken.. Helpt mij in elk geval wel de winter door (En nee niet onder de super duper bruiner!!)
Mijn dip komt echt door het donkere gauwe weer en de korte dagen.
pi_86948870
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
Ik heb een zomerdip :')
Maar wat je kan doen = vitamine c vreten , vers fruit en regelmatig een zonnebankje pakken :)
Dit werkt bij mij altijd heel goed :Y
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:03:29 #10
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86949127
Ik adviseer vitamine B

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86950179
Same here. Het liefst lig ik de hele dag in bed en mn humeur kan ik moeilijk in bedwang houden. :{
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:38:26 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86950405
lichttherapie :Y)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86965947
Idd dat is echt altijd vervelend. Sporten helpt bij mij op zich altijd wel.
  woensdag 29 september 2010 @ 00:08:04 #14
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_86965998
Herkenbaar heb er ook last van vooral naar het werk gaan kost me dan altijd veel moeite.
Komt nog bij dat me vriendin erg druk is met haar tentamens en je kan nagaan dat ik nog al sagereinig ben .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_86966476
Wat wil je met dat baggerweer van de laatste dagen. Lichttherapie zou misschien een oplossing kunnen zijn.
signatuurloos
pi_86972351
Ik heb er ook altijd rond begin oktober last van.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:24:37 #17
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_87217128
Same hier en al minimaal 20 jaar lang elke keer het zelfde gedoe.
Veel meer slaap nodig en me zwaar voelen, snel emotioneel , hoofdpijn en het liefst gewoon de deur niet meer uit hoeven.
Begint in september en eind maart trekt het es een keer weg.

Zonnebank heeft geen nut!!!!

Mensen die last van de herfstblues/winterdip hebben die hebben een een tekort aan zonuren , kortom je hebt dan een teveel aan melatonine dus je melatoninespiegel ligt te hoog.
Melatonine wordt voornamelijk 's nachts aangemaakt en dus bij minder lichturen hebben de mensen die last van herfstdip enzo hebben de pech dat er nog meer melatonine aangemaakt wordt.
Als de concentratie melatonine (te) hoog is denkt je lichaam dat het nacht is. Dit kan de vermoeidheidsklachten verklaren die veel mensen met een winterdepressie ervaren.

Wat wel wil helpen is de lichtbak, iets waar je je zelf in het begin echt moet aan toezetten om 's morgens normale tijd op te staan en dan de dag beginnen met een half uur licht van de lichtbak.
Het aantal zonlicht wat je te kort komt (flux) wordt dan aangevuld(via je ogen)en over het algemeen krijg je daar je energie weer mee terug.
Zou het dan minimaal 14 dagen lang achter elkaar doen, je merkt gelijk dat je lichaam op gegeven moment elke dag rondom de zelfde tijd wakker wordt zonder dat je moe bent.

Ik moet mij er ook weer aan gaan toezetten om mij 's morgens weer uit bed te krijgen en om ervoor te gaan zitten maar ik weet dat het vlot helpt dus zal door de zure appel heen moeten bijten.
('morgens is de wil namelijk ver te zoeken en is slapen immers veel lekkerder)
Och ja en zoveel mogelijk daglicht overdag in huis toelaten, dus niet de gordijnen of wat dan ook pot dicht houden!!!.

Heb zelf een lichtbak via marktplaats op de kop weten te tikken maar zit er sterk over na te denken om een soort daylightwekker aan te gaan schaffen.
Dan gaat de lamp vanaf bepaalde tijd 's morgens steeds feller schijnen en wordt je ook lekkerder wakker.

Succes lotgenoten, wen er maar aan....elk jaar het zelfde gedonder , elk jaar het zelfde gevecht!
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
pi_87225553
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:24 schreef honne het volgende:
Wat wel wil helpen is de lichtbak, iets waar je je zelf in het begin echt moet aan toezetten om 's morgens normale tijd op te staan en dan de dag beginnen met een half uur licht van de lichtbak.
Het aantal zonlicht wat je te kort komt (flux) wordt dan aangevuld(via je ogen)en over het algemeen krijg je daar je energie weer mee terug.
Zou het dan minimaal 14 dagen lang achter elkaar doen, je merkt gelijk dat je lichaam op gegeven moment elke dag rondom de zelfde tijd wakker wordt zonder dat je moe bent.
Ik moet mij er ook weer aan gaan toezetten om mij 's morgens weer uit bed te krijgen en om ervoor te gaan zitten maar ik weet dat het vlot helpt dus zal door de zure appel heen moeten bijten.
('morgens is de wil namelijk ver te zoeken en is slapen immers veel lekkerder)
Vooral dat vind ik moeilijk. Het is elke keer weer een ramp om uit bed te komen. Het grappige is, als ik er eenmaal een half uurtje uit ben, kan ik me niet herinneren waarom ik me een half uur geleden zo dodelijk vermoeid voelde. :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:48:42 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_87226416
Ahh hier heb ik ook last van, gelukkig wel in iets mindere mate. Maar ik ben ook veel meer moe, weinig energie en voel me vooral erg somber. En dit gaat zo de hele winter door... :'(
Ik wil zon!!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_87261886
Herkenbaar! Vorig jaar kreeg ik er last van begin Januari en ben toen begonnen met de zonnebank, maar nu merk ik dat ik het dit jaar veel eerder heb, dus binnenkort maar weer beginnen met de zonnebank! oh en veel vitamines eten en toch ondanks moeheid, sociale dingen doen!
S. 2014
J. 2016
pi_87268579
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:48 schreef Luxuria het volgende:
Ahh hier heb ik ook last van, gelukkig wel in iets mindere mate. Maar ik ben ook veel meer moe, weinig energie en voel me vooral erg somber. En dit gaat zo de hele winter door... :'(
Ik wil zon!!
Inderdaad echt zwaar balen..
Gelukkig zaten er de afgelopen week wat zonnige dagen tussen... wat is zon en blauwe lucht toch relax ipv een natte herfstdag!
pi_87306443
Ik zit er nu serieus over na te denken om toch maar zo'n Phillips wake up light te halen. De resencies die ik heb gelezen, waren tamelijk positief.

Alleen nu vraag ik me toch af of het je bioritme niet verstoord of iets in die richting :@ ? . Omdat, net als met zoveel andere dingen lijkt me, je lichaam zelf weer probeert die balans in orde te maken. Zou je lichaam dan niet afhankelijk worden van zo'n soort wekker? Als je dan bijvoorbeeld bij anderen gaan logeren, je dan écht met geen mogelijkheid wakker wordt? Dus dat je lichaam zelf niet meer die balans gaat zoeken? 8)7
pi_87345883
Ik heb zo'n Wake Up Light en ofschoon ik het heerlijk vind om niet meer zo abrupt wakker te worden terwijl je lichaam denkt dat het nog midden in de nacht is, denk ik niet dat het veel zal helpen voor iemand met een dip die veroorzaakt wordt door de geringere hoeveelheid licht/zon. Dan kun je denk ik beter gewoon meer naar buiten gaan of regelmatig voor zo'n lichtbak gaan zitten.

Ik merk bij mezelf ook wel een neiging tot 'winterslaap': veel eten, veel hangen, minder zin om sociaal te doen, maar ik heb er niet echt last van. Word niet depressief ofzo, en ik zie 'veel eten, veel hangen en minder sociaal doen' niet per se als negatieve dingen ;).
pi_87347949
same here dinsdag was het zo erg dat ik naar me moeder ging en vragen of ze me ziek wou melden vervolgens hele week thuis gebleven :$ echt zo slecht maar ik was die woensdag toevallig wel echt ziek geworden..... :')
.
pi_87349352
vorig jaar had ik er last van, maar dit jaar helemaal niet. Ik had een soort van voorjaarsdip. Ik vond het erg lastig om te wennen aan al dat licht, terwijl mijn lijf niet uit de wintermodus wakker wilde worden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')