Goeiemorgenquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:30 schreef Copycat het volgende:
Wacht effe! Ik zie net dat er Scanman/Ratso in dat Danny topic in FB staat.
Ratso was laatst hier, met zijn Ratso Rizzo icon.
Daar ben ik altijd heel erg slecht in geweest.quote:
Dat gaat hier anders, de applicatie hier regelt automatisch dat coaches en mentoren een mail krijgen bij x uur, 2 x x uur, etc, afwezigheid van leerling y en er gaat automatisch een brief naar het verzuimloket (VSV) http://www.voortijdigscho(...)_voor_verzuim_en_vsvquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:39 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ach Deisyy, bij het kennismakendpraatje beloven ze je te bellen etc. maar in de praktijk komt er niks van terecht als ze een middagje spijbelen, ze hebben sinds dit jaar bij kim een kaarten,iets, moet ze laten afstempelen dan kunnen ze zien wanneer ze wel of niet is geweest.
verleden week had ze hem vergeten mocht ze de les niet in, kijk aan de ene kant krom, want ze kwam gezellig naar huis, maar je kan ook elke keer zeggen sorry kaart vergeten en dan mag je weer gaan, dus daar zitten ook haken en ogen aan.
3FM deze weekquote:
Nineties Request, 3FMquote:
I can see that you're thirteen years oldquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Boem boem boem boem
ik wil je in mijn kamer
laten we samen de nacht doorbrengen
samen in mijn kamer
Dus toch, dat ljikt mij ook heel normaal.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat gaat hier anders, de applicatie hier regelt automatisch dat coaches en mentoren een mail krijgen bij x uur, 2 x x uur, etc, afwezigheid van leerling y en er gaat automatisch een brief naar het verzuimloket (VSV) http://www.voortijdigscho(...)_voor_verzuim_en_vsv
En dat is bij mijn weten ook een wettelijke verplichting, je verzuimregistratie en afhandeling wordt door inspectie vanuit Zoetermeer gecontroleerd.
Dat is ook een beetje back to the nineties. Onbetrouwbare computersquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:54 schreef Copycat het volgende:
Godver. Mijn computer moest opnieuw opstarten, ben ik de helft van een nieuwe tekst kwijt. Godver.
Dat is balen, ook al weet je dat je regelmatig op moet slaan, als je bezig bent schiet dat er vaak toch bij in.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:54 schreef Copycat het volgende:
Godver. Mijn computer moest opnieuw opstarten, ben ik de helft van een nieuwe tekst kwijt. Godver.
Halve pagina. Maar we zijn alweer back on track.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:00 schreef Deisyy het volgende:
Dat is balen, ook al weet je dat je regelmatig op moet slaan, als je bezig bent schiet dat er vaak toch bij in.
Is het veel?
Ik moet wel eens denken aan die oude floppie's, dat daar maarliefst 1,44 MB op paste en dat je hem dikwijls niet eens vol kreegquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:03 schreef Copycat het volgende:
Ik had in de nineties helemaal geen computer.
Oh jawel, eind nineties. Zo'n Classicje waarmee ik dan heel veel moeite moest doen om bestanden om te zetten.
Je bent inderdaad aardig beschadigd geraakt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:07 schreef Laysa het volgende:
Wij hadden thuis in de jaren 80 al een heuse Apple![]()
Eerst moest ons pap dat ding nog dagelijks op en neer sjouwen naar zn werk...
maar dat was best zwaar![]()
En toen ik 6 was mochten we mee doen met een universitairs onderzoek....
Zo iets als is een pc schadelijk voor je kinderen...
Mn wachtwoord was :LAMMETJE![]()
Das een van de weinige dingen die ik onthouden heb
Ik ben nog uit de tijd van de ponskaarten. Dan had je wel een grote externe drive nodig.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:06 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik moet wel eens denken aan die oude floppie's, dat daar maarliefst 1,44 MB op paste en dat je hem dikwijls niet eens vol kreegTerwijl een beetje tekstdocument dat tegenwoordig al haalt.
En dat mijn gemiddelde bestanden inmiddels de 1GB benaderen.![]()
Eigenlijk zeg ik het verkeerd, want er is hier geen in principe geen verzuimregistratie maar een aanwezigheidsregistratie. Leerling x moet aan module y zoveel tijd besteden en dat wordt bijgehouden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dus toch, dat ljikt mij ook heel normaal.
De meesten hier denken nu dat ik een bitcherige strenge moeder ben (wat niet zo is, meestal ben ik een goedgelovig soft watje), maar omdat mijn zoon de laatste tijd nogal grensverleggend bezig is vind ik dat school er wel iets aan hoort te doen.
Net een telex. Daarop las ik toentertijd dat Willy Brandt was overleden. Vers van de pers. Wat een sensatie, pre Twitter.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Kettingpapier waar je zelf de randjes afscheuren moest.
ik zat al achter de pc voordat jij gemaakt wasquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ha, mijn eerste computer moest je aanzwengelen en liep op diesel!![]()
Dat weet ik ook nog wel. Uit de tijd dat mijn opa de enige was in de familie met een computerquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Kettingpapier waar je zelf de randjes afscheuren moest.
Die hebben wij ook nog gehad! Dat was luxe! Voor die tijd moet je met zon wit velletje nogmaals de verkeerde letter typen en dan kon je daar weer overheen typen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef Copycat het volgende:
Onschuldig lammetje, verslonden door de digitale wolven.
Ik was al heel blij dat ik in het eerste jaar van mijn studie (1988 geloof ik) een elektrisch typemachine had waarmee ik maar liefst tot een hele regel terug kon corrigeren.
van die trappetjesquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:14 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat weet ik ook nog wel. Uit de tijd dat mijn opa de enige was in de familie met een computer![]()
En dan van die streperige cliparts printen als er iemand jarig was. En dan de gaatjesstroken kleuren en er slingers van vlechten
Een telexmachine had van die ponsbandjesquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben nog uit de tijd van de ponskaarten. Dan had je wel een grote externe drive nodig.
[ afbeelding ]
Wij hadden een Star Matrix printer.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:14 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat weet ik ook nog wel. Uit de tijd dat mijn opa de enige was in de familie met een computer![]()
En dan van die streperige cliparts printen als er iemand jarig was. En dan de gaatjesstroken kleuren en er slingers van vlechten
Een Olivettiquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die hebben wij ook nog gehad! Dat was luxe! Voor die tijd moet je met zon wit velletje nogmaals de verkeerde letter typen en dan kon je daar weer overheen typen!![]()
En als het een 'formele' brief was moest je die weer kopiëren zodat niemand je fouten zag (of opnieuw typen dat kon ook).
Heb ook nog werkstukken gemaakt op de typemachine ja. Wat een drama was omdat dat altijd last-minute gebeurde ("Uitstellen, uitstellen, uitstellen!" riep moeders dan kwaad), dus op zondag, en de tipp-ex dan op was.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die hebben wij ook nog gehad! Dat was luxe! Voor die tijd moet je met zon wit velletje nogmaals de verkeerde letter typen en dan kon je daar weer overheen typen!![]()
En als het een 'formele' brief was moest je die weer kopiëren zodat niemand je fouten zag (of opnieuw typen dat kon ook).
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben nog uit de tijd van de ponskaarten. Dan had je wel een grote externe drive nodig.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ga maar eens naar college!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |