abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87025429
hoeveel soorten vlees/bijgerechten hebben jullie met de gourmet?
mijn moeder kwam aan vlees en vis en vega aan 27 soorten, daarbij ook nog ei, paprika (3 soorten) champignonen, ui (rood en wit).
pi_87059328
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:22 schreef simmu het volgende:
een koud of een warm voorgerecht?

edit. sorrie: @minilot
Koud, denk ik, want de soep is warm, en het hapje vooraf lauw. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_87059454
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Koud, denk ik, want de soep is warm, en het hapje vooraf lauw. :)
zelfgemaakte pate dan misschien? en dan niet meer cranberryprut, maar een ander vruchtje. enerzijds klassiek, maar wel met een twist
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:04:41 #79
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87117261
Volgens het schema zou het kerstdiner van mijn schoonfamilie dit jaar in huize jeetjejom zijn.... Maar ik ben daar zo slecht in, en manlief zo mogelijk nog slechter, dus als iemand ideeën heeft voor beginnende koks (en een schoonvader die eigenlijk alleen maar aardappelen, boontjes en worst eet..... :P)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87133530
Aardappels, boontjes en worst? 8-) .

Je zou een rollade kunnen kopen, even dichtschroeien in de braadpan en dan de oven in. Lekker met cranberry saus ofzoiets. Daarbij aardappelpuree en pomme duchesse en twee soorten groenten?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_87138928
Les 1 kerstdiner is natuurlijk: niet twee dagen koken. Ik heb me een keer laten verleiden om beide kerstdagen 7 gangen te koken - dag twee stond ik doodop en met een kater van jewelse in de keuken af te knappen.
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:15 schreef DarkElf het volgende:
ik laat voor me koken dus geen idee.
Zoiets wordt het bij ons allicht ook - waarschijnlijk iets minder sjiek dan bij jou ;) Eens zien waar we dit jaar belanden!
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:14:50 #82
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87139242
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:17 schreef RabbitHeart het volgende:
Aardappels, boontjes en worst? 8-) .

Je zou een rollade kunnen kopen, even dichtschroeien in de braadpan en dan de oven in. Lekker met cranberry saus ofzoiets. Daarbij aardappelpuree en pomme duchesse en twee soorten groenten?
Tja, vorig jaar was het al aardappelpuree en gegratineerde aardappelen, haricots verts in spek, dus dat vind ik dan zelf ook weer niet leuk eigenlijk....
Van de andere kant heb ik ook zoiets van, je eet maar wat de pot schaft, het is niet zo dat ik kikkerbilletjes ofzo ga serveren, maar een beetje speciaal mag toch wel......
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87142800
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:05 schreef ColdFeet het volgende:
Les 1 kerstdiner is natuurlijk: niet twee dagen koken. Ik heb me een keer laten verleiden om beide kerstdagen 7 gangen te koken - dag twee stond ik doodop en met een kater van jewelse in de keuken af te knappen.
[..]

Zoiets wordt het bij ons allicht ook - waarschijnlijk iets minder sjiek dan bij jou ;) Eens zien waar we dit jaar belanden!
ligt aan de situatie hoor: met twee kleine kindjes en schoonvaders die ik wel kan schieten is het erg fijn om heerlijk de hele dag (of 2 dagen) in de keuken te schuilen. de truc is zorgen dat het lijkt alsof je permanent druk bezig bent terwijl je eigenlijk alles op je gemakje kan doen ;)
pi_87143549
Wat jammer dat sommige mensen kerst als een familie-verplichting zien, als een noodzakelijk kwaad... Als ik het met familie vier dan is het omdat ik het gezellig vind. Wat belet je om te zeggen dat je het gewoon met je eigen gezin wilt vieren? Vorig jaar heb ik juist heel erg bewust ervoor gekozen om eerste kerstdag gewoon alleen te zijn. Tweede dag met dochter en vriend doorgebracht. Ik zou ook weleens een kerstdag met alleen vrienden willen vieren. Maar al wat je te horen krijgt is dat ze persee naar familie moeten want als ze naar de ene kant wel gaan en naar de andere kant niet, er geen sprake van vrede op aarde zal zijn... gezellig heur :')
pi_87143706
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat jammer dat sommige mensen kerst als een familie-verplichting zien, als een noodzakelijk kwaad... Als ik het met familie vier dan is het omdat ik het gezellig vind. Wat belet je om te zeggen dat je het gewoon met je eigen gezin wilt vieren? Vorig jaar heb ik juist heel erg bewust ervoor gekozen om eerste kerstdag gewoon alleen te zijn. Tweede dag met dochter en vriend doorgebracht. Ik zou ook weleens een kerstdag met alleen vrienden willen vieren. Maar al wat je te horen krijgt is dat ze persee naar familie moeten want als ze naar de ene kant wel gaan en naar de andere kant niet, er geen sprake van vrede op aarde zal zijn... gezellig heur :')
Mijn zusje organiseert altijd een uitgebreid kerstdiner voor haar vrienden bij haar thuis. Maar ook daar kan nooit iemand op kerstdag zelf, dus doet ze het een paar dagen voor kerst. Even veel lol.
pi_87143719
sol; die discussie komt in oud toch vaak genoeg voorbij. volgens mij doet de psychische sector zo rond de feestdagen ok goerde zaken. de ene helft voelt zich alleen en de andere helft zou graag eens met rust gelaten willen worden.

ik zeg: koken tot je erbij neervalt met een flesje wijn erbij en je merkt er allemaal niks meer van ~O>
pi_87143753
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:20 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Mijn zusje organiseert altijd een uitgebreid kerstdiner voor haar vrienden bij haar thuis. Maar ook daar kan nooit iemand op kerstdag zelf, dus doet ze het een paar dagen voor kerst. Even veel lol.
wij hebben ook met vrienden een Kerstdiner O+ dat de laatste jaren ivm drukke agenda's elke keer in januari plaats vond :')

maar onze families zijn niet zo veeleisend, maar we gaan gewoon omdat we 't leuk vinden O+ als het geen kerst was maar 'gewoon een gezellig samenkomen' dan was 't ook prima geweest :Y
Ja doei.
pi_87144112
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wij hebben ook met vrienden een Kerstdiner O+ dat de laatste jaren ivm drukke agenda's elke keer in januari plaats vond :')

maar onze families zijn niet zo veeleisend, maar we gaan gewoon omdat we 't leuk vinden O+ als het geen kerst was maar 'gewoon een gezellig samenkomen' dan was 't ook prima geweest :Y
dat laatste dus, zo kijk ik er ook tegenaan. Heb zelfs meerdere malen kerst gevierd met beide ouders terwijl zij gescheiden zijn.
pi_87144260
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef SeaOfLove het volgende:
Och, dat soort dingen, daar doe ik niet meer aan mee (ik had als tiener ooit een vriendje wiens moeder nogal zo gebeten was daarop ja - brrr. Maar mijn schoonmoeder weigert extra moeite te doen voor een kerstdiner, en bij mijn eigen ouders eet ik liever op een iets minder 'het moet gezellig zijn'-beladen moment. Ik zie niet zo de noodzaak van van die gespannen feestjes, ik vier het wel met vrienden, of, nog beter, ergens in het buitenland met mijn Meneer :)
pi_87144341
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Och, dat soort dingen, daar doe ik niet meer aan mee (ik had als tiener ooit een vriendje wiens moeder nogal zo gebeten was daarop ja - brrr. Maar mijn schoonmoeder weigert extra moeite te doen voor een kerstdiner, en bij mijn eigen ouders eet ik liever op een iets minder 'het moet gezellig zijn'-beladen moment. Ik zie niet zo de noodzaak van van die gespannen feestjes, ik vier het wel met vrienden, of, nog beter, ergens in het buitenland met mijn Meneer :)
zo denken wij er ook over. :) ondanks dat mijn moeder jarig is met kerst vieren de mr en ik het lekker samen ergens anders dan thuis. (alleen voor de nulletjes en vijfjes verjaardagen gaan we er zijn met kerst hebben we gezegd, das pas in 2012 weer :7 dus dan gaan we ook meteen weer eens met de feestdagen naar mijn schoonouders... )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_87144395
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:21 schreef simmu het volgende:
sol; die discussie komt in oud toch vaak genoeg voorbij. volgens mij doet de psychische sector zo rond de feestdagen ok goerde zaken. de ene helft voelt zich alleen en de andere helft zou graag eens met rust gelaten willen worden.

ik zeg: koken tot je erbij neervalt met een flesje wijn erbij en je merkt er allemaal niks meer van ~O>
zo vaak post ik dus niet in OUD waar dit soort dingen besproken worden. Veel verder dan blunder of praatjestopic kom ik niet echt :P Laatste stukje van koken tot je erbij neervalt herken ik wel van verjaardagen, ik heb er een hekel aan en neem mijn vlucht naar de keuken, wiens keuken dat ook moge zijn. Inmiddels ben ik ookal een hele tijd zover dat ik naar bijna geen enkele verjaardag meer ga. En de paar per jaar waar ik nog wel kom sta ik in de keuken :+
pi_87144434
oh, en sinds ik ben gaan koken is 't ook vrij simpel: 1 dag beide families uitnodigen, zelf koken, de andere dag gewoon zelf iets doen, iets makkelijks, of sushi ofzo :9
Ja doei.
pi_87144644
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:34 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

ja en zoals jij en Los zijn er dus niet zoveel. Doen gewoon jullie eigen ding.
pi_87144737
goed geregeld Elf ^O^
pi_87145049
als je het als een verplichting ziet is er toch iets niet goed... waarom moeilijk doen als het kerst is? oh het is kerst, laten wij dan maar expres niet bij familie gaan eten want anders doen we niet wat we willen..poeh he :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_87145367
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:50 schreef FutureFairytale het volgende:
als je het als een verplichting ziet is er toch iets niet goed... waarom moeilijk doen als het kerst is? oh het is kerst, laten wij dan maar expres niet bij familie gaan eten want anders doen we niet wat we willen..poeh he :')
Niet iedereen heeft een ongecompliceerde supergezellige relatie met z'n familie, FFT.
pi_87145511
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een ongecompliceerde supergezellige relatie met z'n familie, FFT.
ooh zo. ik dacht dat er perse niet mee gedaan moest worden omdat het zo 'normaal' is. dan heb ik het verkeerd begrepen ;)
pi_87145583
'kerst' is nergens een vrijbrief voor: niet om ineens gezellig te gaan doen terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt én niet om maar lekker dwars te liggen en niet te gaan 'omdat je graag af wilt wijken en vindt dat gezelligheid altijd moet kunnen en niet (alleen) met kerst'.

Kerst is handig dat veel mensen vrij zijn en met die vrije tijd kiezen veel mensen er voor om dat gezellig met familie door te brengen, anderen met vrienden en anderen weer lekker alleen of met z'n tweeën. Gewoon, wat je wilt. Heb je geen goeie band met je familie of zie je ze liever minder 'voorgeschreven' of 'geforceerd', als je dat zo vindt, dan ga je lekker weg en nodig je ze half februari zomaar uit voor 'n etentje, en vind je 't fijn dat iedereen vrij is (ouders, ooms, tantes) en zou je dus graag eens samen eten en drinken, dan doe je dat, ook geen probleem.

Gewoon doen wat je wilt.. heerlijk toch? :9
Ja doei.
pi_87145757
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
'kerst' is nergens een vrijbrief voor: niet om ineens gezellig te gaan doen terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt én niet om maar lekker dwars te liggen en niet te gaan 'omdat je graag af wilt wijken en vindt dat gezelligheid altijd moet kunnen en niet (alleen) met kerst'.

Kerst is handig dat veel mensen vrij zijn en met die vrije tijd kiezen veel mensen er voor om dat gezellig met familie door te brengen, anderen met vrienden en anderen weer lekker alleen of met z'n tweeën. Gewoon, wat je wilt. Heb je geen goeie band met je familie of zie je ze liever minder 'voorgeschreven' of 'geforceerd', als je dat zo vindt, dan ga je lekker weg en nodig je ze half februari zomaar uit voor 'n etentje, en vind je 't fijn dat iedereen vrij is (ouders, ooms, tantes) en zou je dus graag eens samen eten en drinken, dan doe je dat, ook geen probleem.

Gewoon doen wat je wilt.. heerlijk toch? :9
soms is dat nog wel moeilijk toch? mijn ouders bv (en denk bij de meeste uit ons dorp nog wel) zouden het echt heel erg vinden als ik met kerst ineens weg ben. dat kan dan echt niet goedgemaakt worden met een etentje in het nieuwe jaar. tradities doorbreken lukt nog niet iedereen, maar ik vind het ook niet erg hoor. gewoon 2 daagies kerst met muziek, praten en eten. best leuk hoor :)
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:03:50 #100
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_87145790
beetje vroeg, dat zie ik dan wel :P
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')