echt koud was het niet, ik denk op z'n koudst enkele graden onder 0. Wind is de grootste factor hier, als je aan dek staat of op een zodiac zit, dan zit je constant in de wind. Je beweegt ook nog eens weinig en dan begint de wind echt heel snel vat op je te krijgen. Zonder muts is het haast niet te doen. Op den duur zat ik met 6 lagen kleding, balaklava en 2 paar handschoenen nog steeds kou te kleumen op de zodiac.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje, hoe koud was het eigenlijk ? Op nagenoeg iedere foto zie je de muts op. Was het een graadje of -10 ? Dus met de zon erbij, "heerlijk winterweer" ?
Eigenlijk sta jij op het moment van deze foto in Amerika, en aan de overkant van de vallei (in het oosten) ligt de Europese plaat. Ik vond Thingvellir verschrikkelijk na 3 weken lang rustig in de binnenlanden te hebben rondgelopen, al die slenterende Golden circle groepjes...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:15 schreef ETA het volgende:
Ter afsluiting nog enkele fotos van IJsland, het staat tenslotte in de TT. Na de hele reis door Groenland en Svalbard dacht ik dat IJsland een beetje in het niets ging vallen. Daarom had ik maar 1,5 dag in IJsland gepland, ik wilde op een later tijdstip weer terugkomen in het juiste seizoen. Maar die 1,5 dag heeft IJsland mij zeer verrast in positieve zin. Ik ga er zeker nog een keer heen voor minstens een week, en dan zelfstandig het eiland rondrijden.
En dan nu nog enkele fotos. Ze zijn niet zo mooi als de voorgaande fotos, maar toch het posten waard.
[ afbeelding ]
Op de richel van de Euraziatische continentale plaat. Ver aan de overkant (niet op de foto) ligt het Noord Amerikaans continentale plaat. Dus je kan hier letterlijk tussen 2 platen inlopen
Nou ja, ik haal die tectonische platen wel eens vaker door elkaarquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eigenlijk sta jij op het moment van deze foto in Amerika, en aan de overkant van de vallei (in het oosten) ligt de Europese plaat. Ik vond Thingvellir verschrikkelijk na 3 weken lang rustig in de binnenlanden te hebben rondgelopen, al die slenterende Golden circle groepjes...
Van alle mooie dingen in Ijsland hebben wij volgens mij de minste tijd aan Thingvellir, Gulfoss en Geysir besteedt. Maar we hadden ook net die dag slecht weer, helaas. Gulfoss zou ik graag eens in de winter zien, wanneer de ijspegels aan alle kanten erbij hangen.
Als je de Golden Circle al mooi vond, de rest van Ijsland is nog veel mooier! Als je sportief bent aangelegd: laugavegur, dé wandeltocht van Ijsland: in 5 dagen vanuit het binnenland naar de kust, onderweg slapen in berghutten of kamperen, en onderweg kom je veel geologisch mooie dingen tegen.
De grote ijskappen in het zuiden zijn ook zeer indrukwekkend.
Ik ben er vorig jaar geweest, ook met een boot: vanuit Denemarken vaart een ferry, zodat je je eigen auto kunt meenemen, en en passant een paar dagen op de Faröer eilanden doorbrengen. Dat ga jij ook zeker mooi vinden. Net Svalbard, dezelfde tafelbergen, maar dan groener, en met Puffins ipv ijsberen![]()
Als jij van plan bent 1 week te gaan, is de ferry niet zo interessant, die tocht duurt inclusief faröer-tussenstop ook al een week. Maar als ik een tip mag geven: om Ijsland goed te bekijken zijn 2 en misschien wel 3 weken erg aan te bevelen. En dan is het wel rendabel om je eigen auto mee te nemen, vanaf 2 weken met eigen auto en boot is goedkoper dan 2 weken daar auto huren.
Als je daar eens wat tips over wilt hebben moet je maar roepen, er staan ook foto's op mn flickr.
Ach, zie er als dief maar 'ns met die camera vandoor te gaan als je op een boot zit.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:08 schreef flipsen het volgende:
Echt geweldig leuk die timelapse filmpjes. Laat je dan gewoon je camera ergens staan? Vertrouw je dat??
Zoals Omniej al zegt, waar wil je heen met de gestolen spullenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:08 schreef flipsen het volgende:
Echt geweldig leuk die timelapse filmpjes. Laat je dan gewoon je camera ergens staan? Vertrouw je dat??
ik heb nog nooit met een dergelijke filter gewerkt. Aan boord zag ik 1 ander persoon wel met een ND-grad filter werken, en die filter droeg zeker veel bij aan zijn fotos. Hij had de losse vierkante platen die je kon verschuiven waardoor het zeer omslachtig uitzag. Misschien dat ik wel een ronde opschroef filter ga kopen voor een volgende reis.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:33 schreef henkde_j het volgende:
Wow, wat moet dit een geweldige ervaring zijn geweest. Dit staat zeker op mijn lijstje. Toffe foto's ook, al had bij de bewolkte dagen misschien een ND-grad filter je kunnen helpen om overbelichte luchten te corrigeren.
Trouwens, zo te zien was het wel een mutsen carnaval op dat schip
Ik kan het je zeker aanraden om dit soort filters te gebruiken. Tijdens mijn vakantie in Noorwegen heb ik veel platen kunnen "redden" met zo'n Cokin ND-grad filter systeem (vierkante filters). Ronde ND-grad filter raad ik je af. Bij die filters zit de horizon altijd op dezelfde plek. Het voordeel van die vierkante platen is dat je die kan verschuiven en dus zelf kan bepalen waar het donkere deel zich bevind tov van de horizon.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:13 schreef ETA het volgende:
[..]
ik heb nog nooit met een dergelijke filter gewerkt. Aan boord zag ik 1 ander persoon wel met een ND-grad filter werken, en die filter droeg zeker veel bij aan zijn fotos. Hij had de losse vierkante platen die je kon verschuiven waardoor het zeer omslachtig uitzag. Misschien dat ik wel een ronde opschroef filter ga kopen voor een volgende reis.
Staat op het eind van de vorige pagina.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:04 schreef sjeppert het volgende:
zo...wat een mooie foto's
welke camera heb je gebruikt?
Camera op tripod, om de X seconden een foto maken en die samenvoegen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:38 schreef Blik het volgende:
Hoe maak je die timelapse filmpjes precies? Camera op een tripod, filmen, en dan versneld afspelen?
Ok, maar met een filmcamera zou het ook kunnen op de manier hoe ik het zeg toch?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Camera op tripod, om de X seconden een foto maken en die samenvoegen.
In feite speel je het niet versneld af, maar neem je het vertraagd op.
iets van 40 ofzo in de laatste 6 jaar, daarvoor weinig gedaan. En ben geen student meerquote:Op maandag 11 oktober 2010 02:56 schreef Zwansen het volgende:
Hoeveel landen heb je al bezocht in je hele leven? En je bent nog steeds student?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |