Dat was gisteren even een vreemde gewaarwording.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:39 schreef Whiteguy het volgende:
Heh, zit ik net op de fiets terug van sporten, rij ik zowat MM voor zn sokken die buiten bij het restaurant staat te roken.
Was dat rookverbod toch nog ergens goed voor
Bij een kalkoen stop je vaak iets in z'n hol en dat mag jij met deze, ongetwijfeld goedbedoelde tip, ook doen, aangezien ik die al 100 keer gehoord heb zonder dat ik daar om gevraagd heb.quote:
Was je dan verkleed als zwarte piet? Want andere foto's heb je toch nooit hier gepost?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat was gisteren even een vreemde gewaarwording.
WG had mij eergisteren getipt voor een parkeerplek in Leiden gisteren, wat momenteel geblocked is wegens de a.s. Leidens Ontzet-feesten, omdat ik daar dus een verjaardagsfeestje had in een restaurant.
Via SMS rond een uur of 19.00 uur contact met elkaar gehad, maar we waren al in Leiden en hadden al een prima parkeerplek gevonden.
Loop ik om een uur of 22.00 uur naar buiten om een peuk te roken, sta ik echt net 10 seconden buiten, stopt er een fietser en die roept: 'Hé 'MM'!'...
Ik kijk en denk: 'Wie is dat?'
Maar lang leve de fobo's hier en ik herkende WG.
Een minuutje of 5 staan praten en toen weer afscheid genomen, sigaret was ook op en slechts in je polo buiten staan was niet echt prettig.
Maar grappig om op deze iemand voor het eerst in IRL te ontmoeten...![]()
It's a small world...
Hangt af van het moment.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is: steek je er een op uit automatisme?
Dat deed mijn vader wel. Aardappels geschild? Draaien maar. Aardappels afgegoten: draaien maar. En dat de hele dag door.
Hij zei dat hij me herkende aan mijn kale kop...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Was je dan verkleed als zwarte piet? Want andere foto's heb je toch nooit hier gepost?
Krijgen ze nu dan de Elzas en half Polen terug?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Nembrionic het volgende:
Duitsland heeft zojuist z'n schuld uit de Eerste Wereldoorlog afgelost
Die is al in 1988 afgelostquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Hoe ver zijn ze met WO II?
Ik ben nog steeds m'n fiets kwijt
In voor-oorlogse Deutsche Marken of... ?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Nembrionic het volgende:
Duitsland heeft zojuist z'n schuld uit de Eerste Wereldoorlog afgelost
En dan wel graag in contanten af te rekenen...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat zijn er dan 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 geweest
Ziek melden en je vrije dag terugkrijgen...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben ziekjes... sinds gisterenmiddag/avond koorts en keelpijn. Vanochten nog hogere koorts en net naar de dokter geweest: ik heb een fikse keelonsteking... nu aan de antibiotica... en weer naar bed. Ik ben ook een keertje vrij op vrijdag..
Dat heeft denk ik geen zin, ik ga nog wel even bellen met mn baas, ik weet niet of ik er maandag weer ben. Ik moet maar eens een keer goed uitzieken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ziek melden en je vrije dag terugkrijgen...
Sterkte!!
Waarom heeft dat geen zin?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik geen zin, ik ga nog wel even bellen met mn baas, ik weet niet of ik er maandag weer ben. Ik moet maar eens een keer goed uitzieken.
Dus ze weten dat jij (laten we zeggen) 2 weken op vakantie bent. Halverwege bel jij op: "ik ben ziek, schrijf deze dag even niet als vakantie" en dat accepteerden ze?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom heeft dat geen zin?
Toen ik op vakantie mijn kruisband afscheurde, heb ik me ook ziek gemeld.
Ik was dan wel in de sneeuw en zon, maar op krukken, hinkend op één been, was dat niet echt een succes.
Maar het is geen moeten natuurlijk, ik heb ook wel eens een griepje in vrije tijd voor lief genomen...
Ja, is ook gewoon volgens de CAO en zelfs volgens de wet, zie ik net:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus ze weten dat jij (laten we zeggen) 2 weken op vakantie bent. Halverwege bel jij op: "ik ben ziek, schrijf deze dag even niet als vakantie" en dat accepteerden ze?
Ik had ook een schriftelijke verklaring van 3 artsen, dus ik heb nergens misbruik van gemaakt...quote:Een medewerker die ziek is tijdens de vakante heeft over die periode geen vakantie (art 7:637-2 BW). Dat wil zeggen dat een medewerker die ziek wordt voordat hij met vakantie gaat, geen uren opneemt over de dagen dat hij ziek is. Wordt de medewerker ziek tijdens zijn vakantie, dan kan hij zich direct ziekmelden. Zo mogelijk volgt hij de procedures die bij de ziekmelding horen (2.2.2.1.). Doet de ziekte zich voor in het buitenland, dan is controle hierop moeilijk, waarbij de regeling over ziekmelding kan voorschrijven dat de medewerker een verklaring overlegt van een buitenlandse arts. Vindt de ziekmelding niet plaats tijdens de "vakantie", dan kan hij mogelijk daarna aantonen dat hij gedurende een bepaald aantal dagen ziek is geweest. Over de ziektedagen die geen vakantiedagen zijn, betaalt de werkgever het loon door (2.2.2.3.). De aanspraak op vakantie wordt niet met de ziektedagen verminderd.
Een medewerker die langere tijd ziek is, neemt over die periode geen vakantie op. Hij bouwt wel vakantierechten op, hoewel die opbouw een einde kent (4.2.1.). Gaat een gedeeltelijk herstelde medewerker bijvoorbeeld op halve dagen werken, dan neemt hij gedurende een week vakantie ook slechts die halve dagen vakantie op. Onder bepaalde omstandigheden kan de werkgever aanbieden dat degene niet halve dagen, maar volledige dagen werkt, bijvoorbeeld in een minder belastende functie. Op een dergelijk voorstel dient een medewerker in te gaan, wanneer dat van hem verwacht kan worden (2.2.4.). Een dergelijke medewerker die 100 % van de uren werkt, neemt ook voor de volledige arbeidstijd vakantie op.
Ja hoor, het rommelt nog wel wat hier en daarquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:01 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Met jou weer wat beter?
OMG...dat is ZO kromquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, is ook gewoon volgens de CAO en zelfs volgens de wet, zie ik net:
[..]
Ik had ook een schriftelijke verklaring van 3 artsen, dus ik heb nergens misbruik van gemaakt...
Bron: http://www.arbeidsrechter.nl/h/h422.htm#4227
Tsja, als je thuis je poot breekt of ziek wordt, in hoeverre is dat dan anders dan wanneer je dat gebeurd op vakantie?quote:
Het gaat me niet om waar maar om wanneer. In je vakantietijd/vrije dagen ziek zijn lijkt mij gewoon pech.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, als je thuis je poot breekt of ziek wordt, in hoeverre is dat dan anders dan wanneer je dat gebeurd op vakantie?
Even doortrekken dan: Als je op een werkdag ziek wordt, is het pech en als je op vakantie bent en ziek wordt, is het ook pech...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het gaat me niet om waar maar om wanneer. In je vakantietijd/vrije dagen ziek zijn lijkt mij gewoon pech.
Dat is mogelijk nog krommer.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even doortrekken dan: Als je op een werkdag ziek wordt, is het pech en als je op vakantie bent en ziek wordt, is het ook pech...
Best netjes iddquote:
Als je dit dan verder doortrekt: ik wil op mijn vakantie niets te maken hebben met mijn werk. Telefoon uit, geen mail beantwoorden. Dan is het raar als het de andere kant op wel zo is dat de werkgever je door moet betalen als jij in je vrije tijd, wanneer je sowieso niets met werk van doen hebt, ziek bent.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Even doortrekken dan: Als je op een werkdag ziek wordt, is het pech en als je op vakantie bent en ziek wordt, is het ook pech...
Ik zeg: Leonidas (en dan praat ik mw. MM na)...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
even een vraagje voor de chocoladekenners hier,
Als ik bonbons ga kopen kan ik dan beter naar Leonidas of Australian gaan?
En klaar weer, alle leidingen zitten erinquote:
Dat was ook de bedoeling van Maxime Verhagen...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:54 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een stelletje debielen daar bij het CDA. Een simpele stemming werkt niet
Als jue fulltime werkt, is het natuurlijk wel een andere zaak. Ik werk maar 3 dagen per week en die 3 dagen had ik al gewerkt... die dagen had ik geruild, het is gewoon pech dus... als het mn gewone vrije dag was geweest, had ik die ook niet terug gekregen...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom heeft dat geen zin?
Toen ik op vakantie mijn kruisband afscheurde, heb ik me ook ziek gemeld.
Ik was dan wel in de sneeuw en zon, maar op krukken, hinkend op één been, was dat niet echt een succes.
Maar het is geen moeten natuurlijk, ik heb ook wel eens een griepje in vrije tijd voor lief genomen...
Wie anders dan Nigel de Jong. Wat een mafkees.quote:Suspected leg break for Newcastle's Hatem Ben Arfa
Ben Arfa is stretchered off after the tackle by De Jong
Newcastle winger Hatem Ben Arfa has suffered a suspected broken leg after a tackle by Nigel de Jong in the game against Manchester City.
Ben Arfa, 23, went down under the strong challenge after only four minutes of the match at Eastlands.
He received treatment, including oxygen, on the pitch before being stretchered off and taken to hospital.
Ben Arfa was making only his third appearance for the Magpies after signing on loan from Marseille.
He scored the winner on his debut against Everton but is now set for a lengthy absence.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |