abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:29:45 #276
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87203533
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:23 schreef Neelix het volgende:
Ik zit me nu ineens af te vragen waarom die gast die moving van nodig heeft gehad.

Hij sluit blijkbaar vrouwen bij hem thuis op, knipt een lok af, electrocuteert ze dan, ton dicht en dumpt ze in het bos.

Waarom dan ineens een moving van huren? En dan ook nog daar een vrouw in afmaken door haar dood te slaan? Klinkt allemaal een beetje vreemd.
Misschien had ie eerst wel een andere werkwijze en werd hij betrapt door de vrouw die hij in de verhuiswagen vermoord heeft.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:30:11 #277
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_87203555
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:23 schreef Neelix het volgende:
Ik zit me nu ineens af te vragen waarom die gast die moving van nodig heeft gehad.

Hij sluit blijkbaar vrouwen bij hem thuis op, knipt een lok af, electrocuteert ze dan, ton dicht en dumpt ze in het bos.

Waarom dan ineens een moving van huren? En dan ook nog daar een vrouw in afmaken door haar dood te slaan? Klinkt allemaal een beetje vreemd.
Ik denk dat we dat nog wel te zien krijgen. Misschien ontvoerde hij er 1 met behulp van die truck en ging ze teveel tegenstribbelen ofzo.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:35:10 #278
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87203723
Poeh, ik trek wel reacties los zo :)

Ik weet het, we hebben nog weinig gezien. Maar wat we gezien hebben lijkt hij in een aardig patroon te zitten. Hij haalt roadkill op en gebruikt dat om de stank te verbergen. Zijn huis is helemaal potdicht van binnen. En hij heeft zijn eigen "trophy-book" met daarin een boel haarlokken.
Mijn eerste indruk op basis van wat we eerder aan serialkillers hebben gezien is dat deze een aardig vast patroon heeft en die truck past daar niet in.

Trouwens, volgens mij hadden alle serialkillers die in de serie voorkwamen een vast patroon.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:44:24 #279
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87204008
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:35 schreef Neelix het volgende:
Poeh, ik trek wel reacties los zo :)

Ik weet het, we hebben nog weinig gezien. Maar wat we gezien hebben lijkt hij in een aardig patroon te zitten. Hij haalt roadkill op en gebruikt dat om de stank te verbergen. Zijn huis is helemaal potdicht van binnen. En hij heeft zijn eigen "trophy-book" met daarin een boel haarlokken.
Mijn eerste indruk op basis van wat we eerder aan serialkillers hebben gezien is dat deze een aardig vast patroon heeft en die truck past daar niet in.

Trouwens, volgens mij hadden alle serialkillers die in de serie voorkwamen een vast patroon.
Ja, en een serial killer kan best met een manier zijn begonnen die toch niet zo verstandig bleek waardoor hij het hele patroon of een deel van aanpast. Of de omstandigheden zijn er een keer niet naar. Man, dat kan nog zoveel zijn en we hebben helemaal niets om mee te werken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87204043
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:35 schreef Neelix het volgende:
Poeh, ik trek wel reacties los zo :)

Ik weet het, we hebben nog weinig gezien. Maar wat we gezien hebben lijkt hij in een aardig patroon te zitten. Hij haalt roadkill op en gebruikt dat om de stank te verbergen. Zijn huis is helemaal potdicht van binnen. En hij heeft zijn eigen "trophy-book" met daarin een boel haarlokken.
Mijn eerste indruk op basis van wat we eerder aan serialkillers hebben gezien is dat deze een aardig vast patroon heeft en die truck past daar niet in.

Trouwens, volgens mij hadden alle serialkillers die in de serie voorkwamen een vast patroon.
Het feit dat een serial killer een patroon lijkt te hebben ontwikkeld, sluit niet uit dat daar wel eens van af is geweken. Dat het misschien wel noodzaak was.

Misschien is het in die van een keer mis gegaan en heeft hij later zijn methoden 'verfijnd'.

Mjah, mensen denken wel erg snel dat ze een personage hebben doorgrond op basis van een paar scenes.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87204704
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:23 schreef Neelix het volgende:
Ik zit me nu ineens af te vragen waarom die gast die moving van nodig heeft gehad.

Hij sluit blijkbaar vrouwen bij hem thuis op, knipt een lok af, electrocuteert ze dan, ton dicht en dumpt ze in het bos.

Waarom dan ineens een moving van huren? En dan ook nog daar een vrouw in afmaken door haar dood te slaan? Klinkt allemaal een beetje vreemd.
misschien kwam iemand erachter en moest hij van zijn MO afwijken?

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:29 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Je kent zijn bezigheden verder toch totaal nog niet? Misschien heeft hij er wel een paar met een van ontvoerd en daar ook in vermoord. Waarom zou iedere serial killer altijd exact hetzelfde patroon moeten volgen?
omdat hij tig vrouwen op dezelfde wijze vermoord heeft net als dexter en tig andere seriemoordenaars. dus ja ze volgen altijd hetzelfde patroon. :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:04:08 #282
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87204770
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

misschien kwam iemand erachter en moest hij van zijn MO afwijken?
[..]

omdat hij tig vrouwen op dezelfde wijze vermoord heeft net als dexter en tig andere seriemoordenaars. dus ja ze volgen altijd hetzelfde patroon. :{
Een patroon is meestal het geval, niet altijd.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87204966
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:02 schreef GewoneMan het volgende:

omdat hij tig vrouwen op dezelfde wijze vermoord heeft net als dexter en tig andere seriemoordenaars. dus ja ze volgen altijd hetzelfde patroon. :{
Dat is zeker niet per definitie zo en blijkbaar denk jij dat ze altijd al hetzelfde patroon moeten hebben gehad / dat ze er nooit vanaf kunnen wijken. Dan heb je echt te veel films gekeken. :+

Verder kan iemand met een vast patroon 'tussen de bedrijven door' wel een keer een ongeluk hebben of een impulsieve daad verrichten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lo-Fi op 05-10-2010 13:15:58 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87205522
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:04 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Een patroon is meestal het geval, niet altijd.
sorry maar in dit patroon is het toch echt zijn MO zo werkt hij punt uit. al die vaten en dat boek met al die haarlokken come on!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:24:39 #285
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87205587
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

sorry maar in dit patroon is het toch echt zijn MO zo werkt hij punt uit. al die vaten en dat boek met al die haarlokken come on!
Ja, maar dat hoeft niet van begin af aan zo te zijn geweest, en de omstandigheden kunnen een keer anders zijn geweest. Jemig.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87205773
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:09 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat is zeker niet per definitie zo en blijkbaar denk jij dat ze altijd al hetzelfde patroon moeten hebben gehad / dat ze er nooit vanaf kunnen wijken. Dan heb je echt te veel films gekeken. :+

Verder kan iemand met een vast patroon 'tussen de bedrijven door' wel een keer een ongeluk hebben of een impulsieve daad verrichten.


dat kan maar het lijkt me gezien het scenario niet logisch
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_87205928
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:29 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat kan maar het lijkt me gezien het scenario niet logisch
Ik snap de ophef momenteel niet zo. Het is weinig opzienbarend dat een serial killer ook een keer een misdrijf heeft gepleegd in een van. Wat er daarna is gebeurd weten we niet en misschien zouden de kijkers eens kunnen wachten tot ze wat meer inzicht hebben in het personage.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87206069
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:32 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Ik snap de ophef momenteel niet zo. Het is weinig opzienbarend dat een serial killer ook een keer een misdrijf heeft gepleegd in een van. Wat er daarna is gebeurd weten we niet en misschien zouden de kijkers eens kunnen wachten tot ze wat meer inzicht hebben in het personage.
ik vond het een interessant punt. ik denk namelijk dat er wel iets achter zit maar wat :? het kan natuurlijk dat het gewoon zo is gedaan zodat hij zo op zijn spoor kon komen (dat is natuurlijk zowiezo het geval) maar toch denk ik dat er meer achter zit.

tijd zal het leren :Y
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:40:38 #289
192683 AMDB
Visionair.
pi_87206263
Een seriemoordenaar die van zijn patroon afwijkt...waar hebben we dat eerder gezien?

Precies. S05E01. Niet zo moeilijk denken mensen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:41:45 #290
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87206305
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:40 schreef AMDB het volgende:
Een seriemoordenaar die van zijn patroon afwijkt...waar hebben we dat eerder gezien?

Precies. S05E01. Niet zo moeilijk denken mensen.
De enige die ermee bezig is is GewoneMan :|W
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:26:27 #291
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87208025
Een moving van huren en een impulsieve daad is geen combinatie.
Hij ontkende zelfs dat hij die ooit gehuurd had.

Maar ja, het is allemaal conjecture op basis van weinig data. Maar het viel me ineens op dat het wat inconsistent leek, terwijl het script van dexter tot nu toe altijd best goed is geweest en alles om een reden gebeurde.

Misschien dat er wel een goeie verklaring komt, maar het lijkt nu alsof ze een serial killer in het verhaal ge-shoehorned hebben door die moving van.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:28:55 #292
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_87208118
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:26 schreef Neelix het volgende:
Een moving van huren en een impulsieve daad is geen combinatie.
Hij ontkende zelfs dat hij die ooit gehuurd had.

Maar ja, het is allemaal conjecture op basis van weinig data. Maar het viel me ineens op dat het wat inconsistent leek, terwijl het script van dexter tot nu toe altijd best goed is geweest en alles om een reden gebeurde.

Misschien dat er wel een goeie verklaring komt, maar het lijkt nu alsof ze een serial killer in het verhaal ge-shoehorned hebben door die moving van.
Misschien had ie een keer echt heel veel vaten staan en wilde ie ze allemaal wegbrengen. :P Ik denk dat we nog wel gaan zien wat er gebeurd is in die truck. Geen paniek. :P
pi_87208154
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:26 schreef Neelix het volgende:
Een moving van huren en een impulsieve daad is geen combinatie.
Hij ontkende zelfs dat hij die ooit gehuurd had.

Maar ja, het is allemaal conjecture op basis van weinig data. Maar het viel me ineens op dat het wat inconsistent leek, terwijl het script van dexter tot nu toe altijd best goed is geweest en alles om een reden gebeurde.

Misschien dat er wel een goeie verklaring komt, maar het lijkt nu alsof ze een serial killer in het verhaal ge-shoehorned hebben door die moving van.
Dat zou zo zijn als hij altijd vanaf moord 1 heeft vastgehouden aan hetzelfde patroon en er nooit een ongeluk kan zijn gebeurd (of dat hij nog andere bezigheden heeft waar we nog totaal niets van weten), maar het is onzinnig om dat nu als richtlijnen te zien.

Ik zie eigenlijk niet veel meer dan wat ongeduldige kijkers die ook nog eens een geromantiseerd beeld hebben van een serial killer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lo-Fi op 05-10-2010 14:35:40 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:02:04 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87218454
Nou ja, die truck is redelijk recent gehuurd en het is wel duidelijk dat ie zijn MO al een behoorlijke tijd heeft... Dus er zit wel een discrepantie in en ik vind het niet gek dat sommige mensen daar over struikelen.

Maar de tijd zal het leren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:23:15 #295
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_87219318
Hoezo zou je daar in godsnaam over struikelen! We weten in principe nog helemaal niets over die Boyd. Wacht gewoon af tot het weer besproken wordt in een van de komende afleveringen.
吴 曼 迪
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:24:30 #296
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87219367
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:23 schreef megamandy het volgende:
Hoezo zou je daar in godsnaam over struikelen! We weten in principe nog helemaal niets over die Boyd. Wacht gewoon af tot het weer besproken wordt in een van de komende afleveringen.
Oh, niemand mag iets zeggen over de verhaallijn tot het seizoen is afgelopen? Niemand mag Aster vervelend vinden want misschien wordt ze later wel keileuk? Hm?

Laat mensen toch lekker hun kritiek hebben, jezus.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_87219697
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh, niemand mag iets zeggen over de verhaallijn tot het seizoen is afgelopen? Niemand mag Aster vervelend vinden want misschien wordt ze later wel keileuk? Hm?

Laat mensen toch lekker hun kritiek hebben, jezus.
Niks mis met een beetje kritiek, maar die gast is net in beeld en men heeft al een heel bullshitverhaal over zijn MO. Alsof we daar een kloot vanaf weten.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:39:09 #298
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87220029
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:32 schreef picodealion het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje kritiek, maar die gast is net in beeld en men heeft al een heel bullshitverhaal over zijn MO. Alsof we daar een kloot vanaf weten.
Ik heb de discussie aangezwengeld en heb het er vanaf het begin bij gezegd dat ik niet weet hoe het zit.
Maar! Ik vind het raar, het viel me in negatieve zin op omdat de hele serie altijd best goed is geweest in consequent zijn.
Ik vraag me daadwerkelijk af hoe dat aan elkaar gekoppeld kan zijn maar ik zie het zo even niet aan wat we gezien hebben.

En ik dacht dat dit topic er juist was om dat soort dingen te bespreken, maar ik kan me vergissen hoor...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:00:27 #299
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_87221066
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh, niemand mag iets zeggen over de verhaallijn tot het seizoen is afgelopen? Niemand mag Aster vervelend vinden want misschien wordt ze later wel keileuk? Hm?

Laat mensen toch lekker hun kritiek hebben, jezus.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:32 schreef picodealion het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje kritiek, maar die gast is net in beeld en men heeft al een heel bullshitverhaal over zijn MO. Alsof we daar een kloot vanaf weten.
precies er ging net 15 minuten over die man zelf, op het laatst zag je snel snel een paar shots over zijn werkwijze maar echt niet alles. Je weet gewoon niet nog niet wat er in de verhuiswagen is gebeurd.
Nu lees ik al drie pagina's met berichten over dat de schrijvers van Dexter hier slordig zijn geweest met hun verhaallijn.

Verder heb ik helemaal niets over Astor gezegd en ook niet dat je helemaal niets over de verhaallijn, maar deze discussie vind ik persoonlijk gewoon nergens op slaan ^O^
吴 曼 迪
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:34:35 #300
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87222782
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:39 schreef Neelix het volgende:

[..]

Ik heb de discussie aangezwengeld en heb het er vanaf het begin bij gezegd dat ik niet weet hoe het zit.
Maar! Ik vind het raar, het viel me in negatieve zin op omdat de hele serie altijd best goed is geweest in consequent zijn.
Ik vraag me daadwerkelijk af hoe dat aan elkaar gekoppeld kan zijn maar ik zie het zo even niet aan wat we gezien hebben.

En ik dacht dat dit topic er juist was om dat soort dingen te bespreken, maar ik kan me vergissen hoor...
Nee, je mag hier alleen lyrisch zijn en als je iets op te merken hebt over het verhaal, ben je een zeur :') Er was een reden dat ik hier eigenlijk niet meer postte en ik weet nu weer waarom dat was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')